Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt paloi päreet postin kanssa! Boikottiin koko hemmetin firma

Vierailija
07.12.2016 |

Tilasin viime kuussa kurssikirjan, joka olisin tarvinnut jo viikko sitten. Kuukausi sitten posti antoi toimitusajankohdaksi 14.11.

Ei näkynyt eikä kuulunut tuolloin, soittelin postiin ja kysyin missä mättää. Tympeän oloinen virkailija tokaisi, ettei täällä mitään ole. Viikon päästä koitin käydä lähipostissa lähetyskoodin kanssa, ei löydy eikä pelkällä koodilla saa kuulemma lunastaa postia, kun pitäisi olla saapumisilmoitus.

Vielä viikko kului ja soitin taas postiin. "Eikun joo onhan se täällä! Ois vaan pitänyt jo hakea, lähti jo takaisin. Huolehdi ensi kerralla paremmin."

Hetken tapeltuani sain uuden tilauksen ilman postikuluja (hurraa).

KIRJAA EI VIELÄKÄÄN NÄY! Seurannassa saapumispäiväksi oli aamulla merkattu 7.12. klo 16:00
Nyt oli vaihtunut seuraava teksti "Lähetyksen toimituksessa on havaittu viive, jota selvitetään. Toimitusaikaennuste: 2.1.2017"

Siis ihan oikeasti. Soitin jälleen postiin ja siellä voivotellaan, että eivät he mitään voi, nyt on joulukuu, EI KANNATA TILATA MITÄÄN JOULUKUUSSA. :D

Mä en kestä tätä lafkaa.

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan siis postin virkailijan suusta tämä "ei kannata tilata mitään joulukuussa"

Niinpä ne joulupaketitkin varmaan löytävät ihmisten luo.

ap

Vierailija
2/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti on sellainen paskapulju ettei sinne kannata viedä kuin pommi korkeintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen typerän Postinen-nivaskan ne sen sijaan osaa joka saakelin päivä toimittaa.

Vierailija
4/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama lasku jäänyt tulematta. Posti vois oikeestaan maksaa kaikki ylim. kulut.

Vierailija
5/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi hallitus tehdä edes sen verran, että vaihtaa postin johdon ja katsoo jos uusi johto saisi muutoksen aikaan.

Vierailija
6/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien paketteja ei ole saanut pelkällä lähetystunnuksella?

Nykyään onneksi suurimmasta osasta paketteja tulee saapumisilmoitus kännykkään. Mutta ei kuitenkaan kaikista ja ne paperiset saapumisilmoitukset jostain kumman syystä ei koskaan löydä perille meidän postilaatikkoon (paitsi kun paketit on jo lähetetty takaisin lähettäjälle). Ja olen siis useinkin hakenut paketit pelkällä tunnuksella, kun seurannasta nähnyt että paketti on postissa.

Vierailija
7/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi hallitus tehdä edes sen verran, että vaihtaa postin johdon ja katsoo jos uusi johto saisi muutoksen aikaan.

Pitäisi vaihtaa myös henkilökunta. "Anteeksi, mä oon vaan töissä täällä" -asenteella ei mitkään hommat hoidu.

Vierailija
8/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnolla odottelemme täällä meillä, jahkas alkaa tuo joulukorttiaika, tai kun niitä aletaan jakamaan, että mihin aikaan ne tulevat??! Normaalisti posti tulee meille klo 16-18 välissä, joulukorttisouvissa tunnetusti menee aikaaaaaaaaa....

Vierailija
9/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään onneksi suurimmasta osasta paketteja tulee saapumisilmoitus kännykkään. Mutta ei kuitenkaan kaikista ja ne paperiset saapumisilmoitukset jostain kumman syystä ei koskaan löydä perille meidän postilaatikkoon (paitsi kun paketit on jo lähetetty takaisin lähettäjälle). Ja olen siis useinkin hakenut paketit pelkällä tunnuksella, kun seurannasta nähnyt että paketti on postissa.

Samoin ihmetyttää ap:n viestissä, miten hänellä on lähipostinsa suora puhelinnumero? Sehän on erittäin salaista tietoa, jota tavallisille ihmisille ei kerrota.

Mutta se ei yllätä yhtään, että posti on jotain sössinyt.

Vierailija
10/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen tilauksia myös, mutta mitään ei kuulu eikä näy. Oikeasti raivostuttavaa kun joka ikinen kerta kun jotain tilaan, saan odottaa niitä paketteja helvetin kauan. Mainokset kyllä kulkee ja niitä tursuaa postiluukusta kielloista huolimatta.

Vierailija
11/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka ikinen kerta olen saanut kun olen hakenut pelkällä lähetystunnuksellakin. Voi tosin toki olla että näillä pikkupaikkakunnilla vielä tajutaan maalaisjärjellä ettei ihmiset ravaa kaupassa joka päivä kun etäisyys on useampi kymmenen kilsaa, joten se paketti haetaan kun se siellä on ja itellä on kulkua eikä sitten kun postinjakaja viitsii sen lapun toimittaa.

Vierailija
12/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän kävi viime jouluna siten, että äiti laittoi lapsille paketin tulemaan, kuten ennenkin. Marraskuussa, koska hän on varovainen nainen ja suunnittelee kaiken valmiiksi.

Ihmettelin, kun äidin perinteistä pakettia ei kuulunut, mutten sitä ääneenkään sanonut. Äiti on vähissä varoissa, ettei vaan loukkaannu jos alan kyselemään lapsille lahjoja.

Aattona viimeistään soitellaan perinteisesti ja ihmetellään joulu ja kiitellään paketeista. Tällä kertaa äiti ei vastannut puhelimeen, yritin kolmesti. Seuraavana päivänä jne. Tarkistin siskolta, että onko siellä kaikki ok, kun ei vastaa puhelimeen. Sisko hieman nihkeästi totes, että on hyvissä ruumiinvoimissaan kyllä.

Meni pitkälle tammikuuhun, kun äitiin sain yhteyden. Tai hän soitti onnitellakseen esikoista synttäreiden johdosta. Siinä sitten kyselin, ettekö tule kahville. Ei. Okei, mitä nyt on tapahtunut, olenko mä loukannut jotenkin?!

No, kun hänen laittamat lahjat ei kelpaa meille. Hän on pienestä palkastaan saanut jotain säästettyä ja tehnyt kivat paketit, niin ei kelpaa. Tuo itkeä tihrusti puhelimeen. Mä olin ihan ällikällä, että mitä?! Hän laittoi paketin, mutta tuli avaamattomana takaisin. Äiti kulta, kun ei ole mitään ilmoitusta tullut. Ei lapun lappua, ei soittoa, tekstaria tms. Se oli vaan makuutettu postissa ja lähetetty takaisin.

Soitin tästä postiin tietty ja annoin palautetta. Siellä vaan suht lakonisesti todettiin, että jos ei pakettia noudeta, niin se lähetetään takaisin. MUTTA KUN EI TULLUT LAPPUA!!! Pitäskö mun osata piipahdella päivittäin kysymässä varmuudeksi, että jos joku olisi paketin laittanut.

"kyllä on laitettu lappu. (ehkä se on sitten mennyt naapurin laatikkoon, en tiedä, meille se ei ole tullut) sehän teidän henkilökohtainen asia, jos ette ole puheväleissä paketin laittajan kanssa". Siinä vaiheessa alkoi höyry nousta sen verran korvista, että laitoin luurin kiinni.

Sen lisäksi, että lapset jäivät ilman mummon paketteja jouluna (saivat sitten hiihtolomalla), mun äiti oli loukkaantunut mulle lähes kaksi kuukautta! Hän on herkkä loukkaantumaan, eikä mielellään puhu asioista, joten siksikin asia venyi.. Mutta kyllä tässä Postillakin on oma osuutensa. Eipä ole sen puljun palveluita enää käytetty.

Tänä vuonna äiti laittoikin siskon matkaan jo syyslomalla paketit meille. :D

Vierailija
13/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo joka ei pidä paikkaansa täällä on nyt joku posti alasajo kamppanja, nopeasti tuli monet viestit ja peukutukset kuin tilauksesta. Luulevat raukat säästävän kun vaihtavat postin firmaan joka on konkurssissa ennenkuin oppikirjanen lähtee edes matkaan. 

Vierailija
14/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka ikinen kerta olen saanut kun olen hakenut pelkällä lähetystunnuksellakin. Voi tosin toki olla että näillä pikkupaikkakunnilla vielä tajutaan maalaisjärjellä ettei ihmiset ravaa kaupassa joka päivä kun etäisyys on useampi kymmenen kilsaa, joten se paketti haetaan kun se siellä on ja itellä on kulkua eikä sitten kun postinjakaja viitsii sen lapun toimittaa.

ANTEEKSI, luin väärin aamuvuoron jälkeisillä silmillä! :D mun moka!

Vierailija
15/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin ihmetyttää ap:n viestissä, miten hänellä on lähipostinsa suora puhelinnumero? Sehän on erittäin salaista tietoa, jota tavallisille ihmisille ei kerrota.

Piti googlettaa ja kyllä lähipostin puhelinnumero oli heti toisensa tietona, sijaintiosoitteen jälkeen.

Vierailija
16/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo joka ei pidä paikkaansa täällä on nyt joku posti alasajo kamppanja, nopeasti tuli monet viestit ja peukutukset kuin tilauksesta. Luulevat raukat säästävän kun vaihtavat postin firmaan joka on konkurssissa ennenkuin oppikirjanen lähtee edes matkaan. 

Mikä tästä nyt provon tekee? :D

Näitä tarinoita on hurjasti kuullut parin vuoden ajalta. Posti toimi ennen, nykyään keskittyvät ruohonleikkuuseen joulukuussa.

Vierailija
17/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä tarinoita on hurjasti kuullut parin vuoden ajalta. Posti toimi ennen, nykyään keskittyvät ruohonleikkuuseen joulukuussa.

Se että olen jo lukenut tuon mummo tarinan aikaisemmin, köyhän mummon oman käsin tekimistä paketeista ja jopa siskon mukana nykyään lopetuksineen sanasta sanaan. Jos haluatte oikeasti keskustella niin mikä olisi järkevä tapa toimittaa virallinen posti halpaan hintaan, toivon ettette blaastaisi vanhaa huolellisesti suunniteltua tarinaa edes uudestaan keskusteluun. Kiitos. Kerrotko miten virallinen posti tulisi hoitaa?

Vierailija
18/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti googlettaa ja kyllä lähipostin puhelinnumero oli heti toisensa tietona, sijaintiosoitteen jälkeen.

Tein saman ja vahvistan: kyllä puhelinnumero näkyy yhteystiedoissa.

Itse tilasin kirjan Britanniasta. Parin päivän päästä kirja löytyikin postilaatikosta. Mahtavan nopeeta toimintaa! mutta sitten seuraavalla viikolla tuli postilta lappu lähetyksestä, joka odottaa postissa. Koska en ollut itse tilannut muuta siihen aikaan, tsekkasin  huolella toimitetun kirjan koodit ja numerot: ei ollut sama kuin postin ilmoituksessa. 

Lähdin postiin ja esitin asiani. Postihenkilö luki viivakoodeja, näpytteli ja ihmetteli. Ei kuulemma näy pakettia missään. Sen tiedoissa ei ollut myöskään esim. lähettäjää. Kyllä minun pitäisi kuulemma tietää ilmankin, mitä paketteja minulle on tulossa. Lopulta selvisi sentään lähtömaa: Britannia. Tästä päättelin, että kyseessä on pakko olla se kirja, joka oli minulle tuotu kotiin. 

Hukkareissu siis ja lisäksi jäi hieman harmittamaan.

Vierailija
19/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että olen jo lukenut tuon mummo tarinan aikaisemmin, köyhän mummon oman käsin tekimistä paketeista ja jopa siskon mukana nykyään lopetuksineen sanasta sanaan. Jos haluatte oikeasti keskustella niin mikä olisi järkevä tapa toimittaa virallinen posti halpaan hintaan, toivon ettette blaastaisi vanhaa huolellisesti suunniteltua tarinaa edes uudestaan keskusteluun. Kiitos. Kerrotko miten virallinen posti tulisi hoitaa?

Mä olen itse tarinani täällä ennenkin kirjoittanut. Kyllä se sen verran otti kupoliin, että pitää jonnekin päästellä höyryjä. :D Vaikka silloin saattoi sisko olla veli ja mummo olla pappa.

Posti voisi opetella asiakaskäyttäytymistä ja jättää henkilökohtaisuudet pois. Voisi pahoitella, niin mäkin tein alkuun. Mokia sattuu kaikille, mutta oli suht törkeetä alkaa mussuttamaan vastaan ja väittämään asiaa, jota ei todellakaan voi todistaa.

Se ilmoituslappu, joka pitäisi tulla pakettien myötä on aika hepposta paprua ja pienikin. Tavisten paketeistakin voisi ottaa käytäntöön lähetysnumerokoodit ja puhelinviestit. En tiedä vaikka nyt oliskin, se olisi jo palvelun parantamista, mutta ei saa mua käyttämään postin palveluita enää.

Onneksi on vaihtoehtoja.

Vierailija
20/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama lasku jäänyt tulematta. Posti vois oikeestaan maksaa kaikki ylim. kulut.

multa jäi tulematta pankkitunnukset, piti tilaa uudet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan