Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset leikkaa lyhyen tukan kun ikää tulee?

Vierailija
06.12.2016 |

Mikä juttu se on?

Kommentit (311)

Vierailija
181/311 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 26 vuotias maisteri, teen töitä ylimmän johdon kanssa asiantuntijana. Leikkasin lyhyen tukan (korvan alle pituusen polkan) ensimmäisen kerran noin vuosi sitten.

Syitä :

- urheilen paljon, ja ponihännällä hiukset on ällöttävät hikoillessa

- pitkät hiukset ovat epämukavat: takkuuntuvat helposti ja ovat kuumat -> lyhyempi pysyy siistimpänä ja on viileä

- työssäni pitkää tukkaa ei olisi soveliasta pitää auki, sillä se on epäsiistiä. Pitäisi siis pitää ponihäntää tai nutturaa. Ponihäntä ei minulle sovi kovin hyvin ja nuttura pitäisi taiteilla -> en jaksa.

- lyhyt tukka tuntuu enemmän omalta -> antaa sharpimman lookin ja näin ollen kuvaa minua ja luonnettani paremmin. Olen aika urasuuntautunut, ja haluan että myös vastakkainen sukupuoli tajuaa sen. Lyhyellä tukalla vääränlaiset tyypit eivät lähesty.

- summa summarum: ikävöin pitkää tukkaa lähinnä kun menen juhliin kun voisi taiteilla kiharat itselle ja välillä olisi kiva tehdä nutturoita. Muutoin en näe pitkässä tukassa kun miinuksia

Vierailija
182/311 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just leikkasin polkan ja voi että sopii mulle hyvin, kaunistuin oikein silmissä! Nuorena mulla oli lyhyet ja kiharat, sen ajan muodin mukaiset. Sitten pitkät tai puolipitkät n. 25v ja nyt leikkasin polkan, kun ihan vaan yksinkertaisesti kyllästyin pitkiin. Sopii mulle täydellisesti, tuskin enää kasvatan hankalaa pitkää tukkaa. Mun hiukset on vielä helposti rasvoittuvat ja paksut ja harrastan hikiliikuntaa, puutarhanhoitoa, sienestystä, marjastusta...joten tukka pitää pestä lähes päivittäin. Aivan hirveä homma pestä, kuivata ja jotenkin vielä laittaakin. Olin niin kyllästynyt siihen hommaan, kyllä on nyt niin helppo hoitaa ja tuntuu kuin päästä oli lähtenyt kilo painoakin pois ;D. Sopii myös paremmin nykytyyliini, olen oikeastaan vasta nyt löytänyt tyylini. Ja tullut muutenkin omaksi itsekseni. Ihanaa! N48

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/311 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nr. 180 et ole tehnyt mitään väärin. Tykkään asenteestasi..

Vierailija
184/311 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nr. 180 et ole tehnyt mitään väärin. Tykkään asenteestasi..

Vierailija
185/311 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori tuli kahdesti.

Vierailija
186/311 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään leikata hiuksia lyhyiksi. Ovat aina olleet alaselkään asti pitkät, paksut ja luonnonkiharat (luovat oman haasteensa tietenkin). Ikää on 45-vuotta ja olen ainoa pitkähiuksinen ystäväpiirissäni. :)

Vierailija
187/311 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt jaksako! Hiusten oheneminen ja väheneminen johtuu siitä, että värjäätte, tupeeraatte, föönaatte, laitatte kaiken maailman kemikaalipaskat hiuksiinne.

Hius on pääasiassa kuollutta sarveiskalvoa. Se hoitoaineilla miksikään muutu. Värit ja permanentit sen sijaan ovat aivan myrkkyä.

Käyttäkää lasten shampoota, peskää hiukset kerran-pari viikossa ja latvoihin kookosöljyä. Kaksihaaraisiin tepsii vain sakset.

nim. 45-vee ja pitkä paksu tumma tukka

Höps. Itselläni on maltillisesta laittamisesta huolimatta tukka ohentunut aivan silmissä. En föönaa, en tupeeraa, en laita tököttejä. Silti ero on kuin yöllä ja päivällä verrattuna parikymppisen itseni hiuksiin. Hormoneilla on tottakai aivan mieletön vaikutus. Olet onnekas, jos sinulle ei ole näin käynyt.

Paljon se on tuurista kiinni miten käy. Hiusten hoitaminen kuitenkin auttaa kaikkia. Eikä se laittaminenkaan mitään ohenna.

Minulla oli nuorena piikkisuorat ohuet lasimaiset liukkaat hiukset jotka näyttivät hyvältä vain lyhyenä. Pitkäksi jos yritti kasvattaa niin hiukset valuivat vaan klönttinä pitkin päätä vaikka niille olisi mitä tehnyt. Mitkään muotoilut eivät pysyneet, kiharatkin suoristuivat parissa tunnissa jos sellaiset oli laittanut.

Hiukset muuttuivat karheiksi ja kiharaksi kun sain lapsia. (karhea kihara hius on paksumpi kuin sellainen lasimainen)

Voi kuinka se helpotti hiusten laittamista. Nyt nämä toimivat pitkinäkin eivätkä vaadi laittamista juuri lainkaan. Latvat pitää muistaa öljytä pesujen yhteydessä. Sen lisäksi riittää kevyet muotoilutuotteet ja hiukset pysyy sillä kuosissa.

Varmaan alkavat ohenemaan sitten kun tulee vaihdevuodet. Toivon että kuitenkin pysyisi kiharana.

T. Toinen nelivitonen

Vierailija
188/311 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ohuet pitkät hiuksetkin on kauniit. Olin työharjoittelussa vanhainkodissa ja siellä oli mummeli jolla oli piiitkät oljenvaaleat hiukset. Olihan ne nyt ohkaiset mutta mun mielestä ne oli silti ihanat. Pääsin niitä usein hoitamaan ja kampaamaan. En tiedä kivempaa ja mummo oli ikionnellinen aina kun tulin hänen luokseen ja kysyin tukkaillaanko taas :)

Tää oli niin suloinen juttu <3

(ja harvinaista tällä palstalla)

Vierailija
189/311 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitkät tummat hiukset jotka herättävät huomiota mutta onhan se pettymys katsojalle kun huomaavat kasvoista etten olekaan nuori vaan keski-ikäinen nainen 😀

Vierailija
190/311 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kasvarin pitkän tukan 54-vuotiaana. Syy tähän on se, että nykyajan kampaajat eivät osaa oikein tehdä mummopermanenttia.

Olen myös 50+ ja ajattelin huvikseni kasvattaa vähän pidemmän tukan nyt, kun ei ole vielä harmaata eikä tukka ole vielä ohentunut vaihtareiden takia.

Vähän niin kuin viimeisen kerran ennen kuin on pakko leikata lyhyeksi harmaantumisen ja ohentumisen takia.

Vierailija
191/311 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun alkaa olla paljon/syviä ryppyjä ja iho veltostuu pitkät hiukset tekevät helposti noita-akkamaisen vaikutelman. Useimmille yli 50v ei sovi, monelle olisi eduksi jo paljon aiemmin lyhentää mallia.

Osa meistä haluaa mieluimmin näyttää noita-akalta kuin taantuneelta pankkineidiltä.

Vierailija
192/311 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset ovat ohentuneet, välillä tulee ihan käsittämättömiä sulkasatoja. Tätä jatkunut ekan raskausajan jälkeen. Hormonit varmasti asialla, kiharat hiukseni myös suorenivat huomattavasti lasten teon aikana ja jälkeen.

Molemmat isoäitini olivat harva hiuksisia vanhoina, joten samaa tietä varmasti kuljetaan.

Vierailija
193/311 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pitkät tummat hiukset jotka herättävät huomiota mutta onhan se pettymys katsojalle kun huomaavat kasvoista etten olekaan nuori vaan keski-ikäinen nainen 😀

Joo tää on hauskaa näin yli viiskymppisenä. Takaapäin nuori kroppa, pitkä tukka. Sitten kun tulet rinnalle, BÖÖ :´D Mitä vanhemmaksi tulee sitä hauskempaa ihmisten ilmeitä on seurata. Nuoret pojat joskus säälittääkin vähän kun eivät osaa hallita ilmeitään.

Vierailija
194/311 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en naisena ymmärrä miksi monet miehet pitää kaljua.

Yhtä hyvä kysymys kuin tämän ketjun aloitus.

Vierailija
195/311 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään pitkistä hiuksistani. Leteistä, nutturoista, pinneistä, pompuloista, koristeista, kampauksista... En välitä muiden mielipiteistä. Ei hiukset nyt enää niin vahvat ole mitä joskus parikymppisenä, mut ihan hyvät vielä mulle.

Vierailija
196/311 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omaa kauniit ja sirot kasvot niin sopii mikä vaan ;). Olen saanut huomiota kaikilla eri pituuksilla eli hiusten pituudella ei ole merkitystä oikeasti. Miehille on tärkeintä kauniit kasvot.

Vierailija
197/311 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin kirjoitti:

Kaunis lyhyt malli tuo sirot kasvonpiirteet ja silmät paremmin esille. Nämä nykyajan pitkät hiukset ovat kuin rätti päässä roikkuen, hoitamattomine latvoineen ja kamalin malli jakaus keskellä päätä kun körttipapilla. Ei kaunista ketään. Lyhyiden hiusten käsittelyt tulee edullisemmaksi. Olen onneksi löytänyt miehen, jonka ei tarvitse pönkittää itsetuntoaan naisensa hiusten pituudella.

* Erittäin harvalla on sirot kasvonpiirteet, etenkään 40+ ikäisenä. 

* Pitkien hiusten latvat voi hoitaa. 

* Pitkien hoitaminen ja laitto on huomattavasti edullisempaa kuin lyhyiden. Riittää kun latvat leikkaa pari kertaa vuodessa, kotona pesee, harjaa suoraksi ja antaa kuivua. Eipä riitä lyhyille, pakko käydä 4-6 viikon välein kampaajalla ja laittaa joka päivä aineilla ja välineillä.

Hyvin leikatut hiukset asettuu hyvin ilman mitään laittamista, kun vain pesee ja pöyhii.

Niin varmaan jollakin. Minulla on lasimaiset hiukset, mitkä eivät taivu mihinkään ilman fööniä, harjaa ja muotoilutuotteita. Olen käynyt useilla hyvillä kampaajilla ja kaikki ovat todenneet hiukseni erittäin haastaviksi. Koskaan ei ole ollut pöyhittävää tukkaa, mikä ylipäätään asettuisi mihinkään.

Vierailija
198/311 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 45+ ja minulla on pitkät, tummanruskeat hiukset (oma väri, ei värjätty). Hiukseni ovat aina ollut suht.paksut ja ne ei ole ohentuneet iän myötä ainoastaan normaali kausittainen hiustenlähtö syksyin hieman ohentaa. Lyhyeksi leikattu tukka vasta vanhentaa ja antaa tätimäisen vaikutelman. Yli 50-vuotiaiden stereotyyppi on usein lyhyt tukkainen nainen jolla on näyttävät silmälasit. Näyttävät kaikki samanlaisilta tädeiltä.

Vierailija
199/311 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jokin aika sitten pieni "hiuskriisi". Pohdin tosi pitkän tukkani leikkaamista juuri iän takia en niinkään kunnon. En väitä että se nyt ihan teinivahvuudessa enää olisi, mutta lähinnä olin vakuuttunut siitä että eihän nyt minun ikäselle kuulu enää "tyttöhiukset". Kuulin näitä kommentteja varsinkin suvun vanhemmilta naisilta, tädiltä, anopilta.... Mutta mieheni ja parhaan naisystäväni kannustus ja kehut saivat minut pyörtämään päätökseni. Olin jo varannut ajan kampaajallekin.

Täytyy näin jälkikäteen itekin ihmetellä miksi edes harkitsin saksimista. Mitään omaa halua mulla ei hiusten lyhentämiselle alunperin ollut, tykkään tukastani ja tykkään hoitaa ja laittaa sitä. Kyllä kehut ja kannustukset on kivoja varsinkin, kun voi ajatella että on minussa vielä jäljellä jotain kaunista ainakin jonkun mielestä.

Erityisesti miehen lämpimät sanat hiuksistani ihastuttivat minua, en tiennyt että hän pitää niistä niin paljon  :)

Vierailija
200/311 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania miehiä <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä