Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset leikkaa lyhyen tukan kun ikää tulee?

Vierailija
06.12.2016 |

Mikä juttu se on?

Kommentit (311)

Vierailija
221/311 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismi. Kun ikää tulee, niin eivät saa enää huomiota miehiltä ja sitten alkaa miesviha eli feminismi. 

Näinhän se menee.

Totta puhut kuomaseni.

Harvinaisen totuudenmukaista puhetta. 

Vierailija
222/311 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

220...

Totta joka sana. Mutta minusta tosi pitkät hiukset on sen kaiken vaivan arvoiset, mun mielestä mun kaunein jäljellä oleva piirre ulkonäössä, kuin aikamatka ihaniin tyttövuosiin...  Ja kampaukset näyttää aina kivoilta ja niitä on hauska väkertää :) t. toinen pitkäletti 57 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/311 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkäletti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkistä huolehtiminen on vaikeampaa kuin lyhyistä joten ei vanhempana enää jaksa niin paljon kuin nuorena.

Ei kai pitkissä ole muuta hankalampaa kuin pesu ja harjaaminen? Lyhyitä pitää olla aina laittamassa ja esim. pipo tuhoaa koko projetkin sitten täysin. Suomessa on pipokeli vielä niin ison osan vuodesta.

T: Pitkiä kasvattava m36

Edellisellä ei selvästikään koskaan ole ollut pitkiä hiuksia. Kun hiukset ylettyvät esim. alaselkään, ne on aina tiellä. Kun pukee paidan / laittaa repun selkään / laittaa takin päälle / kääntää kylkeä nukkuessaan, hiukset jää väliin. Aina ja kaikkialla on oltava mukana ponsku siltä varalta, että pitää saada hiukset kiinni. Pesu ja harjaaminen ei mun mielestä ole sen hankalampaa (oma letti ei takkuunnu ja on luonnostaan suora), mutta kuivaaminen on rasittavaa ja vie ihan älyttömästi aikaa. 

Mulla on hiukset alaselkään tai ehkä jo vähän alemmas. Ne on minusta ihanat. Ne on kyllä tiellä pukiessa ja laukun hihnan alla mutta mua ei haittaa ollenkaan. Tykkään vaan kosketella niitä, siirrellä ja heilutella pois edestä. Ehkä tuo tunne on siksi niin ihana että aikaisemmin minulla oli todella lyhyet hiukset. Kontrasti on niin suuri ja onnistuin kasvatusprojektissani yllättävän hyvin siihen nähden että ikää on 40 hujakoilla. On surullista lukea siitä kuinka hiuslaadun huononeminen pakottaa jotkut leikkaamaan tukkansa, vaikka he eivät haluaisi. Toiset taas haluavat muuten vaan, ihan ok ei siinä mitään. Kukin tavallaan. 

Nukun hiukset yleensä löyhällä nutturalla tai nostan ne pääni yläpuolelle tyynyn taakse. Ponsku on kyllä vakiokamaa käsilaukussa. Tykkään kampailla ja joskus mies auttaa, hän letittää minua tai harjailee suihkun jälkeen jos minua väsyttää. Tykkäsin kyllä siitä aikaisemmasta lyhyestäkin tukasta mutta rakastan näitä nykysiä kutrejani. Kehuja on tullut mutta myös moitteita, tuo ikä on joillekkin kauhistus että tuommonen tukka nelikymppisellä. En välitä heistä, pääasia että ite viihdyn.

Vierailija
224/311 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on huono tukka. Eikä se kasva, vaan hapertuu ja katkeilee.

Vierailija
225/311 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Go girl!

Vierailija
226/311 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatin pitkän tukan n. 40-vuotiaana. Ei ollut kiva: takkuuntuu, sähköistyy, jää jumiin joka paikkaan, vanhentaa kasvoja.

Kyllästyin ja leikkautin polkan. Nyt on hyvä :-) Nuorenin muutamalla vuodella ja tukka näyttää paksummalta.

Mun mielestä pitkä, roikkuva tukka ja vanha naama eivät sovi yhteen. Lyhyempi tukka piristää ulkonäköä.

Vierailija
227/311 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietyssä iässä alkaa piirteet roikkumaan naamassa ja pitkät hiukset vaan voimistuvat vanhentunutta habitusta. Lyhyt kampaus nostaa ja nuorentaa.

Tämä on totta! Jo koulussa opetettiin. T. Kampaaja

Mitä? Ette usko? Kysykää seuraavan kerran kun käyttö kampaajalla! Tietenkin jokainen omista hiuksistaan ja kampauksestaan päättää itse mutta ihan oikeasti nyrkkisääntönä pitkät hiukset vanhentavat kun ikä alkaa kasvoissa näkyä. Itse on usein niin tottunut omaan ulkonäköönsä ettei näe itseään muiden silmin.

Höpön pöpön pöppö. Pitkät hiukset eivät tarkoita automaattisesti mitään päätä nuolevaa lestadiolaistukkaa. Varsinkin, jos kasvoja on kehystämässä vähän kevyempiä hiuksia, ei pitkä tukka saa piirteitä roikkumaan. Ja jos ei aina ole aikaa laittaa hiuksiaan ilmavasti (en nyt tarkoita mitään kasaripermistä), niin niskaan kasattu rento nuttura ja muutama kasvoja kehystävä suortuva ovat paljon naisellisemmat ja nuorekkaammat ikäneidolla kuin muotovaahdolla aseteltu poikatukka tai kananperse. 

Vierailija
228/311 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin piiiiitkä tukka ja ikää 45. Se on ainut osa mua joka muistuttaa nuoruudesta, huolettomista vapaista tyttöajoista. En luovu kovin helposti...

Vierailija
229/311 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni harvalle sopii pitkät hiukset joskus +50-60 v mutta ei tämä kuitenkaan kaikkia koske

Vierailija
230/311 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpiakin on ollut... lyhyttä ja pitkää mut nyt oon tykästyny tähän piiiiiiitkään. Mies sanoo et se rakastaa mun hiuksia ja jos sanon heikkona hetkenä et nyt kyllä leikkaan..  se ryntää paikalle ja alkaa letittää, harjata tai hyväillä mun tukkaani ja puhelemaan pehmosia :D <3

Vierailija
231/311 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli jokin aika sitten pieni "hiuskriisi". Pohdin tosi pitkän tukkani leikkaamista juuri iän takia en niinkään kunnon. En väitä että se nyt ihan teinivahvuudessa enää olisi, mutta lähinnä olin vakuuttunut siitä että eihän nyt minun ikäselle kuulu enää "tyttöhiukset". Kuulin näitä kommentteja varsinkin suvun vanhemmilta naisilta, tädiltä, anopilta.... Mutta mieheni ja parhaan naisystäväni kannustus ja kehut saivat minut pyörtämään päätökseni. Olin jo varannut ajan kampaajallekin.

Täytyy näin jälkikäteen itekin ihmetellä miksi edes harkitsin saksimista. Mitään omaa halua mulla ei hiusten lyhentämiselle alunperin ollut, tykkään tukastani ja tykkään hoitaa ja laittaa sitä. Kyllä kehut ja kannustukset on kivoja varsinkin, kun voi ajatella että on minussa vielä jäljellä jotain kaunista ainakin jonkun mielestä.

Erityisesti miehen lämpimät sanat hiuksistani ihastuttivat minua, en tiennyt että hän pitää niistä niin paljon  :)

Mahtavaa! Onneksi pidit kauniit pitkät hiuksesi ja miehesi vihdoin kehui niiden kauneutta. Koska pitkät hiukset ovat kauniit.

T: fanaattinen pitkien hiusten ihailija

Vierailija
232/311 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena minulla oli aina todella pitkät hiukset. Latvat ulottuivat vöytärölle asti, äiti tykkäsi letittää ja kammata tukkaani ja tykkäsin itsekin olla kammattavana. Jossain vaiheessa sitten murkkuiän kapinoinnissa leikkasin aivan lyhen tukan. Tykkäsin silloin kun erotuin joukosta, olin muutenkin semmonen "poikatyttö", farkkuineni, nahkarotseineni ja bändipaidat ja huulilävistykset olivat tuolloin kuumaa kamaa mielessäni.

Parikymppisenä en enää tuntenut itseäni peiliin katsoessani. Kuulostaa hullulta, mutta näin koin. Päätin antaa tukan kasvaa, ostelin mekkoja ja hameita. Muutin tyyliäni 100 prosenttia. Olin tyytyväinen muutokseen ja yllättäen sain kehuja myös läheisiltäni. En sano että kaikkien pitää noudattaa minun tyyliäni, mutta koin sen omakseni enemmän kuin sen edellisen.

Tukka kasvoi kasvamistaan kun en muuta tehnyt sille kuin tasailin vaan latvoja nelisen kertaa vuodessa. En värjännyt, juurikaan föönäillyt tms. Melkein jo peppuun asti ulottuessaan pätkäisin sen miehen "vastustuksesta" huolimatta olkapäämalliin. Vietin sillä tyylillä 10 vuotta kunnes kolmevitosena päätin taas alkaa kasvattamaan. Täällä puhuttiin siitä kuinka tukka on aina tiellä, no niinhän se tuppaa olemaan, mutta itse olen ajatellut leikilläni että hiukseni ovat uteliaat. Ne tulee melki aina katsomaan mitä teen. :D

Nyt mulla on taas melkein vyötärötukka, enkä nyt ole ajatellut leikata muuten kuin latvoja. Kyllähän minäkin saan kuulla ettei minun ikäinen (41v.) saisi näyttää tällaiselta, pitkät hiukset ja tiukat mekot kuulemma kuuluisi vain nuorille tytöille. Höpöhöpö sanon minä. Onneksi positiivista palautettakin tulee :)

Vierailija
233/311 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä toi! Tykkään sun asenteesta :)

Vierailija
234/311 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teidän miehet ilmaisee "vastustuksensa" hiustenleikkuusta? Mulla on sellanen mörökölli että se sanoo vaan "älä leikkaa" Kun kerran kantansa sanoo olis kiva joskus kuulla perusteluja.. :D

Vierailija
235/311 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne miehet yleensä paljoa puhu, mutta on toisenlaisiakin esimerkkejä. Tässäkin ketjussa on ihan mahtavia miesten kommentteja. Yleensä he tuntuvat tykkäävän pitkästä tukasta mutta ei tietenkään kaikki tykkää. Mun mies on vähän samanlainen. Sillä on lyhyet ja ytimekkäät mielipiteet. Eipä sieltä yleensä paljon perusteluja tule jos ei niitä tivaamalla tivaa ja sittenkin voi kuulua vaan tuhinaa... :D

Vierailija
236/311 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kommentti hävisi... No sanoin jotenkin näin:

Eipä ne miehet yleensä paljoa puhu, mutta on toisenlaisiakin esimerkkejä. Tässäkin ketjussa on ihan mahtavia miesten kommentteja. Yleensä he tuntuvat tykkäävän pitkästä tukasta mutta ei tietenkään kaikki tykkää. Mun mies on vähän samanlainen. Sillä on lyhyet ja ytimekkäät mielipiteet. Eipä sieltä paljon perusteluja tule jos ei niitä tivaamalla tivaa ja sittenkin voi kuulua vaan tuhinaa... :D

Jos tuli kaks kertaa , sori

Vierailija
237/311 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) Puhut ehkä tietyn sukupolven naisista. Nythän nuorten naisten keskuudessa pitkät hiukset ovat muotia, kun vaikkapa minun nuoruudessani lyhyet hiukset olivat paljon tavallisemmat. Minun mummojeni sukupolvella taas lyhyet hiukset eivät olleet niin tavalliset.

2) Hiukset ohenevat vanhetessa, joten lyhyt tukka voi olla siistimpi.

Minun mummollanikin oli pitkät hiukset koko kuolemaan asti. Oli sitä ikäpolvea, että naisella kuuluu olla pitkät hiukset. Just tuli 102 vuotta hänen syntymästään.

Vierailija
238/311 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) Puhut ehkä tietyn sukupolven naisista. Nythän nuorten naisten keskuudessa pitkät hiukset ovat muotia, kun vaikkapa minun nuoruudessani lyhyet hiukset olivat paljon tavallisemmat. Minun mummojeni sukupolvella taas lyhyet hiukset eivät olleet niin tavalliset.

2) Hiukset ohenevat vanhetessa, joten lyhyt tukka voi olla siistimpi.

Minun mummollanikin oli pitkät hiukset koko kuolemaan asti. Oli sitä ikäpolvea, että naisella kuuluu olla pitkät hiukset. Just tuli 102 vuotta hänen syntymästään.

Siis koko ikänsä

Vierailija
239/311 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ollut sekä lyhyet että pitkät hiukset. Tässä mun kokemuksia pitkistä. Mun hiukset on alaselkään tällä hetkellä..

- kuumuus kesällä, tuuli sotkee kun hiukset auki, ponnari pitää olla aina mukana

- jää helposti laukun hihnan, repun hihnojen, vaatteiden väliin, vartalon alle tai joskus miehen alle, ottaa joskus tosi kipeää

- täytyy sukia ja heilutella pois edestä tehdessä jotain esim. vähän kumarassa, jos hiukset siis auki

- kuivaaminen pesun jälkeen kestää, en suostu käyttämään fööniä

- huomiointi, välillä tuntuu että olen pelkkä tukka.. :D joidenkin vanhempien naisten ilkeän kuuloiset kommentit, yleensä vieraita jotka ei edes tunne mua, tyyliin "mikähän tytönheitukka tuokin on", ikää on kuitenkin "jo" 42

+ naisellisempi olo, ihana tunne, en osaa selittää... biologiaa?

+ täytyy sukia ja heilutella, en osaa tätäkään selittää miksi tää on sekä plus että miinus, hiuksiin koskeminen ja hipuloiminen on kivaa (ei tuu muuten hilplattua lyhyttä tukkaa), miehen hellä kosketus ja rakastellessa joskus semmonen raju/hellä tarttuminen ja pieni vetäminen on ihan parasta

+ saa tehtyä nättejä kampauksia, jos ei osaa voi "tukkailla" kaverin kanssa (ihana sana muuten, alan käyttää sitä tästä lähtien)

+ kehut, ainakin ite olen saanut enemmän pitkillä kuin lyhyillä hiuksilla sekä miehiltä että naisilta, enkä tällä tarkoita ettenkö olisi saanut ollenkaan lyhyillä, mukava saada, mutta ei ne nyt mikään maailman tärkein asia ole

En oo toistaiseksi harkinnut paluuta lyhyeen miinuspuolista huolimatta. Vanhemmiten hiukset ohenee ja haalistuu, mutta saa nähdä olenko kuitenkin kultakutri-mummo. :)

Vierailija
240/311 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin vanhempana ainakin just niinku itte tykkään. Jos haluisin pitää pitkät pitäisin. Jos haluisin leikata leikkaisin. Hyviä pointteja tuossa edellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan