Miksi naiset leikkaa lyhyen tukan kun ikää tulee?
Kommentit (311)
Kaikilla ei muuten vaihdevuodet vaikuta hiuksiin mitään. Mun äidillä oli vielä yli 60-vuotiiana paksut ja tummat hiukset, alkoivat harmaantua vasta yli 70-vuotiaana, ohentua vasta ihan viime vuosina. Kauniit hiukset edelleen, äitini on 86-v. Minä en ikävä kyllä ole perinyt äitini hiuksia, vaan isäni, eli ohuet lirut ja iän myötä tuntuvat ohenevan edelleen. Luin jostain, että nokkonen lisää hiusten kasvua, nythän on kohta nokkosaika käsillä, ajattelin syödä nokkosia, tehdä talveksi teetä ja jonkinlaisia hiusvesiä ja -hauteita. Kokeiltu on jo kaikki piit ja kalkit, vitamiinit, magnesiumit, törkeän kallis ja ainakin mulle täysin tehoton Priorin-sarja jnejne. Jospa nyt kokeilis ihan luonnon konsteja, eipä siitä haittaakaan ole. Tiedän, että parantaa vertakin tuo nokkonen, sekin olis mulle paikallaan.
Mullakin äiti, anoppi, tädit ja yleensä vanhemmat naiset meidän suvusta on olleet kärjekkäitä sanomaan mielipitetään mun ulkonäöstä ja jotenkin tuntuu että mun pitkät hiukset on heille ollut jonkinsortin ongelma :D Isä ja veljet on päinvastoin aina kannustaneet mua pitämään pitkän tukan jos olen asiaa heiltä kysynyt ja joskus kehuneet ihan muuten vaan..
Ota nyt sitten selvää kumpaa tahoa pitäisi kiltisti totella... :D
Ne suvun naiset voi olla kateellisia...
Mä leikkasin lyhyen kun olin 15v, koska oli niin huonossa kunnossa ja lyhyt korostaa mun kasvonpiirteitäni kauniimmin. Nyt on taas vähän pidempi, kun ei lasten myötä kerkeä kanpaajalle niin usein, saati laittaa tukkaa aamuisin.
Miksi tää sama keskustelu käydään tasaisin väliajoin?
Pidän pitkiä hiuksia, ne on helpot hoitaa, vähän tasausta silloin tällöin ja löysälle ponnarille ja siinä se. Lyhyempiä malleja saisi kokoajan käydä kampaajalla siistimässä. Mitä harmaammaksi hiukset tulevat sitä paksummiksi käyvät, näin mulla, en tiedä mistä johtuu.
Koska naisten hiuksilla tuntuu olevan paljon merkitystä sekä naisten että miesten mielestä. Biologia tekee sen jotenkin :D
Omalla vaimolla iso suporblondi tukka vaikka ikää vasta 50v. On kv. töissä maailmalla joissa tarvitaan osaamista ja edustavuutta.
Mulla on ollut lyhyt tukka aina. Ohut ja helposti rasvoittuva. Pienenä oli pitkä kun isä halusi että tytöllä on pitkä. Se on kamalan näköinen. 10-vuotiaana annoin naapurin kampaajaksi opiskelevan kaverin siskon leikata ja valehtelin, että vanhemmilta on lupa. Nätiksi leikkasikin ja kaikki koulukaverit sanoivat, että sulle sopii tuo hyvin. Isä oli vihainen. Sen jälkeen kokeilin pari kertaa pitempää, eikä se ole ollut nätti.
Vierailija kirjoitti:
Koska Suomessa on kirjoittamaton laki, että yli 30v ei saa pitää pitkää tukkaa.
Horror, horror...
Vierailija kirjoitti:
Tietyssä iässä alkaa piirteet roikkumaan naamassa ja pitkät hiukset vaan voimistuvat vanhentunutta habitusta. Lyhyt kampaus nostaa ja nuorentaa.
Tämä on totta! Jo koulussa opetettiin. T. Kampaaja
Mä päätän itse hiuksistani. Toki kehuja on aina mukavampi saada kuin moitteita mut ei ne mun päätöksiä ratkaise. Kiltisti en tottele... kuten ei varmaan nro 204kään :D
Biologiaa se on että hiukset kiinnostaa niinkuin täällä mainittiin. Viehättävyyden tunteet ja kauneusihanteet on meissä vähän kuin ohjelmoituna, näin tuumin, ja niitä täytyy puida toisten kanssa. Sosiaaliset tarpeet ohjaa meitä, kai...
On ollut lyhyttä ja pitkää mallia mulla, nyt on ihan superpitkät. Ikää on 50 ja tykkään vaihdella tyyliä eri kampauksilla :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietyssä iässä alkaa piirteet roikkumaan naamassa ja pitkät hiukset vaan voimistuvat vanhentunutta habitusta. Lyhyt kampaus nostaa ja nuorentaa.
Tämä on totta! Jo koulussa opetettiin. T. Kampaaja
Mitä? Ette usko? Kysykää seuraavan kerran kun käyttö kampaajalla! Tietenkin jokainen omista hiuksistaan ja kampauksestaan päättää itse mutta ihan oikeasti nyrkkisääntönä pitkät hiukset vanhentavat kun ikä alkaa kasvoissa näkyä. Itse on usein niin tottunut omaan ulkonäköönsä ettei näe itseään muiden silmin.
Mun anoppi on ihana. Hän on semmoinen sydämellinen vanha mummi. Yhtenä päivänä kahvikupin ääressä keskusteltiin hiuksista ja kun mainitsin että harkitsen pitkän tukkani leikkaamista hän sanoi "kultarakas ethän vaan ethän, sinun hiukset on kuin kultaa, olet kuin se kaunis Barbie-nukke Tähkäpää" Punastuin aivan ja halasin häntä...
Ei hän tietenkään asiaa päätä vaan tottakai valitsen itse mitä teen, mutta kyllä kehut aina lämmittää, varsinkin kun tuntuu että kauneus on jo vähän katoavaista näillä vuosilla. Täällä kun on moitiskeltu noita anoppeja ja muita sukulaisia, niin on toisenlaisiakin tapauksia. Hän ei ole koskaan painostanut minua, vaan ollut aina semmoinen lempeä ja kannustava..
Kysy heiltä niin tiedät. Mulla on pitkä tukka. En halua lyhyttä tukkaa.
N46
Olen leikannut lyhyeksi, olen pian 40. Leikkasin myös 20- vuotiaana lyhyeksi. Pisimmillään oli 3-kymppisenä.
Nyt saa olla hetken lyhyenä ja kasvatan taas pian. Polkkatukkaan kasvaa melko nopeasti, sen jälkeen voi taas joko sitoa hiukset tai ottaa leikkauksia.
Minä itse taas en ymmärrä miksi ihmiset niin vähän muuttaa tukkaansa. Erityisesti nuoret.
On noloa näyttää nuorelta jos ikää jo yli 30.v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkistä huolehtiminen on vaikeampaa kuin lyhyistä joten ei vanhempana enää jaksa niin paljon kuin nuorena.
Ei kai pitkissä ole muuta hankalampaa kuin pesu ja harjaaminen? Lyhyitä pitää olla aina laittamassa ja esim. pipo tuhoaa koko projetkin sitten täysin. Suomessa on pipokeli vielä niin ison osan vuodesta.
T: Pitkiä kasvattava m36
Edellisellä ei selvästikään koskaan ole ollut pitkiä hiuksia. Kun hiukset ylettyvät esim. alaselkään, ne on aina tiellä. Kun pukee paidan / laittaa repun selkään / laittaa takin päälle / kääntää kylkeä nukkuessaan, hiukset jää väliin. Aina ja kaikkialla on oltava mukana ponsku siltä varalta, että pitää saada hiukset kiinni. Pesu ja harjaaminen ei mun mielestä ole sen hankalampaa (oma letti ei takkuunnu ja on luonnostaan suora), mutta kuivaaminen on rasittavaa ja vie ihan älyttömästi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Feminismi. Kun ikää tulee, niin eivät saa enää huomiota miehiltä ja sitten alkaa miesviha eli feminismi.
Näinhän se menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feminismi. Kun ikää tulee, niin eivät saa enää huomiota miehiltä ja sitten alkaa miesviha eli feminismi.
Näinhän se menee.
Totta puhut kuomaseni.
Kannattaa vain pitää oma pää. Kaikelaisia neuvojia, stylistejä, asiantuntijoita, viisaita sukulaisia riittää. Tärkeintä että viihtyy siinä hiusmallissa mikä on ja tykkää itse että se sopii just sulle. Ihmiset voi olla kateellisia jos on vaikka tosi pitkät tai vaikka tuuheat lyhyet hiukset noin esimerkkinä, eikä ne ammattilaiset, kampaajat ym aina osaa valita just sulle sopivaa tyyliä ja mallia.
Kamalinta on just toi kun anoppi ja tädit alkaa sanoa ettei sulla voi tollasta tukkaa ton ikäsenä..