Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset leikkaa lyhyen tukan kun ikää tulee?

Vierailija
06.12.2016 |

Mikä juttu se on?

Kommentit (311)

Vierailija
141/311 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla pitkät ja paksut hiukset. Pesen joka aamu, kuivattelen föönillä ja suoristan raudalla jolla voi suoristaa puolikuivia hiuksia. Todella helppoa ja nopeaa. Jos joskus en jaksa pestä, niin hiuset ponnarille. Niin ja olen 50v. En ole ikinä saanut muuta kuin kehuja hiuksistani. Ehkä ne valehtelee....

Peset ja föönaat joka aamu, ja vielä käytät suoristusrautaakin -  ja se on "helppoa ja nopeaa" . Oliko tuo nyt sitä sarkasmia vai?

Vierailija
142/311 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla hiukset ohentuu vanhemmiten. Silloin ei paljon muuta voi kun leikata lyhyeksi. Ei semmonen ohut hiirenhäntä ole kaunis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/311 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon miehen itsetunnon pönkitysväitteeseen, kun puhutaan naisen ulkoisten piirteiden miellyttävyydestä miesten silmissä. Itse koen, ettei vaimoni ainakaan pidä pitkiä hiuksiaan siksi, että minä tuntisin jotenkin itseni enemmän mieheksi (jos tätä ajetaan takaa). Tunnen kyllä muutenkin miehisyyttä. En voi kieltää, ettenkö ihailisi vaimoni hiuksia, tai ettenkö olisi maininnut siitä hänelle usein. Olen pikemminkin ajatellut, että hän tuntuu itse viihtyvän pitkässä hiusmallissaan, ja siksi pitäytyy siinä viisikymppisenäkin. En ymmärrä, miksi sillä olisi jotain tekemistä minun itsetuntoni kanssa. Kyse on minusta mieltymyksistä ja henkilökohtaisesta kauneusihanteesta. Asian voisi kääntää toisinkin, pitävätkö miehet esim. partaa siksi naiset tuntisivat enemmän feminiinisyyttä, tuskin. Ainakaan itse en tuollaista tunnista itsessäni, enkä ole koskaan kenenkään kuullut perustelevan valintojaan noin. 

Vierailija
144/311 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut sekä lyhyet että pitkät hiukset. Pikkutyttönä oli pitkät kunnes äiti leikkasi vatsoin tahtoani "potan" päähän joskus 10 vuotiaana. Kasvatin itse sitten hiukset takaisin, kunnes yläasteen alussa leikkasin hartijapituuteen. Viihdyin sitten olkapäämallissa ja ihan lyhyessä tuonne 30 hujakoille ja sen jälkeen olen kasvattanut latvat ristiselkään. Tasailen niitä 4 kertaa vuodessa, enkä ole aikeissa lyhentää kun hiuslaatu on pysynyt hyvänä. Syön terveellisesti ja muutenkin nuodatan terveellisiä elämäntapoja, en värjää enkä käytä juurikaan fööniä tai kiharrinta. Pesen hiukset 3 kertaa viikossa erittäin hienolla suomalaisella shampoolla ja hoitoaineella. 45 vuotiaana huomaan ikäisilläni enemmän lyhyttä tukkaa kuin pitkää eikä siinä mitään kukin tavallaan ja mikä sopii kenellekin. 

Mies tykkää kyllä minun tukasta, sen verran olen päätellyt hänen käytöksestä. Tykkää esim katsella mun hiustenlaittoa, auttaa kampaamisessa, koskettelee ja ostelee pinnejä, ponnarirenksuja, hiusdonitseja ym ym, mua ei haittaa :D

Mut tosiaankin kannattaa pitää sitä tyyliä ja mallia mistä tykkää ja mikä sopii itselle. Mä tykkään pitkästä :)

Vierailija
145/311 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää! Näitä on kiva lukea tässä taaperon kanssa puuhaillessa :)

Vierailija
146/311 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska hiusten kasvuvauhti hidastuu ja tuloksena on hiirenhäntä. Jos minulla olisi paljon hiuksia, ne olisivat paksuja ja niiden kasvukausi olisi niin pitkä, että kaikki ehtisivät tiettyyn pituuteen saakka ennen kuin irtoavat, niin voisin pitääkin pitkää tukkaa. Mutta kun on tyypillinen suomalainen "lasinen" ohut hiuslaatu, hiuksia on vähän ja niiden kasvukausi on lyhyt, niin lopputuloksena on luiru, joka ei kaunista ketään.

Nuorempana minulla oli pitkät hiukset. Ei ne silloinkaan paksut olleet, mutta kasvoivat kuitenkin nopeammin niin, että ehtivät pitkiksi ennen kuin irtosivat.[/quote

Minäkin luulin, että hiuksia on vähän, koska olen ns. ohuthiuksinen, mutta kampaajani sanoi, että minulla on paljon hiuksia, mutta laadultaan velttoja. Hiusten määrä on kaikilla vakio, jollei ole selkeää kaljuutta.

Nyt sun (ja ilmeisesti kampaajasi) kannattaisi kuitenkin pikkasen ottaa asioista selvää. Hiusten määrä ei ole mikään vakio, vaikka toki hiusten laatukin vaikuttaa siihen miltä ne näyttävät.

Vierailija
147/311 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän minä mielelläni ottaisin pitkät ja nätit hiukset. Ikävä kyllä mulle ei sellaisia ole suotu. Aina joku hyvillä hiuksilla siunattu jaksaa tarinoida hiustensa hoidosta, mutta ei se toisen perimää paremmaksi muuta.

Toki niitäkin on, jotka leikkaavat lyhyet hiukset vain koska luulevat että niin kuuluu tehdä ja väittävät näin muillekin. Aika iso osa leikkaa kuitenkin koska pitkä tukka ei vain enää ole se hyvä, ihana paksu tukka kuten nuorena.

Vierailija
148/311 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkottanut loukata. Ymmärrän kyllä että kaikilla ei hiuslaatu säily yhtä hyvänä vaikka kuinka tukkaa hellisi ja hoitaisi :(

t. nr. 144

Vierailija
149/311 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himskatti... Mä en halua enää leikata mun hiuksia kun mä luen näitä... :D

Vierailija
150/311 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo mummi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska hiusten kasvuvauhti hidastuu ja tuloksena on hiirenhäntä. Jos minulla olisi paljon hiuksia, ne olisivat paksuja ja niiden kasvukausi olisi niin pitkä, että kaikki ehtisivät tiettyyn pituuteen saakka ennen kuin irtoavat, niin voisin pitääkin pitkää tukkaa. Mutta kun on tyypillinen suomalainen "lasinen" ohut hiuslaatu, hiuksia on vähän ja niiden kasvukausi on lyhyt, niin lopputuloksena on luiru, joka ei kaunista ketään.

Nuorempana minulla oli pitkät hiukset. Ei ne silloinkaan paksut olleet, mutta kasvoivat kuitenkin nopeammin niin, että ehtivät pitkiksi ennen kuin irtosivat.

Sama täällä. Alakoulun kuvissa minulla on todella pitkät normaalin paksuiset hiukset, mutta iän myötä hiustenkasvu muuttuu. Nyt nautin säpäkän malliseksi ja pirteäksi värjätyistä hiuksistani.

Oks. Kerro vielä että olet kätevä emäntä ja rempseän reipas ilopilleri.

Vierailija
151/311 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt jaksako! Hiusten oheneminen ja väheneminen johtuu siitä, että värjäätte, tupeeraatte, föönaatte, laitatte kaiken maailman kemikaalipaskat hiuksiinne.

Hius on pääasiassa kuollutta sarveiskalvoa. Se hoitoaineilla miksikään muutu. Värit ja permanentit sen sijaan ovat aivan myrkkyä.

Käyttäkää lasten shampoota, peskää hiukset kerran-pari viikossa ja latvoihin kookosöljyä. Kaksihaaraisiin tepsii vain sakset.

nim. 45-vee ja pitkä paksu tumma tukka

Vierailija
152/311 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep ei värjäystä (harmaat on kuin hopeaa), mahd. vähän fööniä, kiharrinta (lämpöä), ei kemikaaleja,  pesu enit. 3 kertaa viikossa, oon käyttäny Linna-shampoota, ja latvojen tasotusta n. 4 kertaa vuodessa, kookosöljystä ei mulla oo kokemusta. Ruoka ja elintavat on myös tärkeitä kuten joku sanoi.

Vuosia kun kertyy pitää pitkää tukkaa kohdella kuin helposti särkyvää prinsessakruunua. Oon jo 54 ja ainakin vielä hiukset on suht tuuheat ja tuonne alaselkään asti. En millään tohtisi luopua mun mielestä mun parhaimmasta ja kauneimmasta ulkonäön piirteestä. Mummollanikin oli loppuun asti pitkä tukka ja haluaisin olla kuin hän. 

Toistaiseksi vielä on näillä teeseillä pärjätty :)

Vierailija
153/311 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne haluaa olla rumia miehiä!

Vierailija
154/311 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä hiustenhoitovinkkejä! Kiitti!

Vierailija
155/311 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä hiustenhoitovinkkejä! Kiitti!

Vierailija
156/311 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups!

Vierailija
157/311 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt jaksako! Hiusten oheneminen ja väheneminen johtuu siitä, että värjäätte, tupeeraatte, föönaatte, laitatte kaiken maailman kemikaalipaskat hiuksiinne.

Hius on pääasiassa kuollutta sarveiskalvoa. Se hoitoaineilla miksikään muutu. Värit ja permanentit sen sijaan ovat aivan myrkkyä.

Käyttäkää lasten shampoota, peskää hiukset kerran-pari viikossa ja latvoihin kookosöljyä. Kaksihaaraisiin tepsii vain sakset.

Höps. Itselläni on maltillisesta laittamisesta huolimatta tukka ohentunut aivan silmissä. En föönaa, en tupeeraa, en laita tököttejä. Silti ero on kuin yöllä ja päivällä verrattuna parikymppisen itseni hiuksiin. Hormoneilla on tottakai aivan mieletön vaikutus. Olet onnekas, jos sinulle ei ole näin käynyt.

Vierailija
158/311 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kirjoitti:

Kaunis lyhyt malli tuo sirot kasvonpiirteet ja silmät paremmin esille. Nämä nykyajan pitkät hiukset ovat kuin rätti päässä roikkuen, hoitamattomine latvoineen ja kamalin malli jakaus keskellä päätä kun körttipapilla. Ei kaunista ketään. Lyhyiden hiusten käsittelyt tulee edullisemmaksi. Olen onneksi löytänyt miehen, jonka ei tarvitse pönkittää itsetuntoaan naisensa hiusten pituudella.

* Erittäin harvalla on sirot kasvonpiirteet, etenkään 40+ ikäisenä. 

* Pitkien hiusten latvat voi hoitaa. 

* Pitkien hoitaminen ja laitto on huomattavasti edullisempaa kuin lyhyiden. Riittää kun latvat leikkaa pari kertaa vuodessa, kotona pesee, harjaa suoraksi ja antaa kuivua. Eipä riitä lyhyille, pakko käydä 4-6 viikon välein kampaajalla ja laittaa joka päivä aineilla ja välineillä.

Vierailija
159/311 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höps. Itselläni on maltillisesta laittamisesta huolimatta tukka ohentunut aivan silmissä. En föönaa, en tupeeraa, en laita tököttejä. Silti ero on kuin yöllä ja päivällä verrattuna parikymppisen itseni hiuksiin. Hormoneilla on tottakai aivan mieletön vaikutus. Olet onnekas, jos sinulle ei ole näin käynyt.

No niinpä. En värjää enkä muutenkaan käsittele tukkaa, en föönää (ehkä kerran kuussa) enkä suorista, enkä käytä muotoilutuotteita kuin muutaman kerran kuussa. Silti tukka on ohentunut 35 ikävuoden jälkeen huomattavasti. Ohentuminen alkoi, kun lopetin hormoniehkäisyn (en ole ollut raskaana). Hormonit ne on suurin tekijä tukan ohenemiseen, jos elintavat ei ole muuttuneet mihinkään. Samasta syystä vaihdevuodet on useille se "viimeinen niitti" kun alkaa tukka lähteä.

Vierailija
160/311 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut koskaa pitkiä hiuksi, koska ovat hennot ja ohuet.

Pitkät hiukset myös vetävät piirteitä alaspäin. Jos on jo hrmaat hiukset, niin pitkiä hiuksia on kurja värjätä joka kk.

Siksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme