Miksi naiset leikkaa lyhyen tukan kun ikää tulee?
Kommentit (311)
Pitkä tukka vanhentaa ainakin 10 v, varsinkin jos sitä pidetään auki. Lyhyt - tai paremmin sopivan lyhyt - hyvin leikattu tukka on kaunis. Se sopisi nuoremmillekin.
Vuosi sitten aloin syömään Priorin extra hiusravinnetta ja mun hiukset on saaneet lisää volyymiä kaiken vaihdevuosihässäkän jälkeen. Mut eihän toki nyt viisvitosen tukka voi enää olla niinkuin nuorilla tytöillä, ikä näkyy ja saakin näkyä.
Pituudesta en ole tinkinyt ja melkein vyötärölle asti tuo yhä liehuu, mitä nyt vähän latvoja tasannut silloin tällöin. Suunnilleen samat hoitomenetelmät mulla on kuin edellisilläkin kirjoittajilla, ei värejä, mömmöjä eikä liikaa lämpöä. Pesu vain lasten shamppoilla. Olen kokeillut kookosöljyä mutta tehosta en osaa sanoa kun tuo Priorin on mennyt yhtä aikaa. Terveet elämäntavat on tärkeitä mullekkin. En ota liikaa aurinkoa kesällä niin iho ja tukka tykkää. Yritän tehdä terveellistä ruokaa ja ulkoilla.
Hiukset on mun mielestä mun kaunein kohta. Itse asiassa ehkä nykyisin enää ainut kun tuo naamavärkki ei enää ole entisessä siloisuudessa. Yritän välttää ylipainoa...
Ja kutreistani en hevillä luovu! Tykkään leteistä ja nutturoista :)
Se on itsensä rankaisemista ja johtuu ikääntymiseen liittyvästä vihasta.
Iän myötä naisten hormonitasapaino muuttuu "miehisempään" suuntaan. Jos nainen on kaljuusgeenin kantaja, alkavat hiukset harveta iän myötä. Miehillähän kaljuusgeenien vaikutukset näkyvät aiemmin, jopa teini-iästä alkaen. Toki hiukset alkavat muutenkin ohenemaan keski-iässä.
Ne haluu vittuilla prinsessasatuja ihannoiville miehille.
Kyllä ohuet pitkät hiuksetkin on kauniit. Olin työharjoittelussa vanhainkodissa ja siellä oli mummeli jolla oli piiitkät oljenvaaleat hiukset. Olihan ne nyt ohkaiset mutta mun mielestä ne oli silti ihanat. Pääsin niitä usein hoitamaan ja kampaamaan. En tiedä kivempaa ja mummo oli ikionnellinen aina kun tulin hänen luokseen ja kysyin tukkaillaanko taas :)
Vierailija kirjoitti:
Näin kirjoitti:
Kaunis lyhyt malli tuo sirot kasvonpiirteet ja silmät paremmin esille. Nämä nykyajan pitkät hiukset ovat kuin rätti päässä roikkuen, hoitamattomine latvoineen ja kamalin malli jakaus keskellä päätä kun körttipapilla. Ei kaunista ketään. Lyhyiden hiusten käsittelyt tulee edullisemmaksi. Olen onneksi löytänyt miehen, jonka ei tarvitse pönkittää itsetuntoaan naisensa hiusten pituudella.
* Erittäin harvalla on sirot kasvonpiirteet, etenkään 40+ ikäisenä.
* Pitkien hiusten latvat voi hoitaa.
* Pitkien hoitaminen ja laitto on huomattavasti edullisempaa kuin lyhyiden. Riittää kun latvat leikkaa pari kertaa vuodessa, kotona pesee, harjaa suoraksi ja antaa kuivua. Eipä riitä lyhyille, pakko käydä 4-6 viikon välein kampaajalla ja laittaa joka päivä aineilla ja välineillä.
Hyvin leikatut hiukset asettuu hyvin ilman mitään laittamista, kun vain pesee ja pöyhii.
169...
Olet ihana ja mummo jota hoivasit muistelee ihan varmasti sinua suurella sydämellä ja lämmöllä niin kauan kuin hän elää. Monesti muistisairaskin muistaa tuollaisia ihania juttuja lopun ikänsä koska niihin liittyy niin voimakkaita tunteita <3
Onpas täällä hienoja kommentteja! Empatia vanhuksia ja heidän hauraita hiuksiaan kohtaan on kaunista! Kerran yksi ihana mummi sanoi mulle "haluan säilyttää sen ainoan jäljellä olevan piirteeni tyttövuosilta, se minulle suotakoon kun kehoni rapistuu" Hiuksensa olivat ihan täysin hopeanharmaat ja todella pitkät.
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu se on?
jep, näyttää niin rekkalepakoilta :D sitten vielä laitetaan 100 euroa värjäykseen, tuloksena linnunpesä, aamujunalla ku menee niin arviolta 95% keski-ikäisistä naisista omaa tämmöisen linnunpesä kampauksen.
Siinä vaiheessa kun alkaa olla paljon/syviä ryppyjä ja iho veltostuu pitkät hiukset tekevät helposti noita-akkamaisen vaikutelman. Useimmille yli 50v ei sovi, monelle olisi eduksi jo paljon aiemmin lyhentää mallia.
Apua milloin tukka alkaa pudota synnytyksen jälkeen?! Itselläni synnytyksestä nyt 2kk ja alkoi pelottamaan😮
Vierailija kirjoitti:
Näin kirjoitti:
Kaunis lyhyt malli tuo sirot kasvonpiirteet ja silmät paremmin esille. Nämä nykyajan pitkät hiukset ovat kuin rätti päässä roikkuen, hoitamattomine latvoineen ja kamalin malli jakaus keskellä päätä kun körttipapilla. Ei kaunista ketään. Lyhyiden hiusten käsittelyt tulee edullisemmaksi. Olen onneksi löytänyt miehen, jonka ei tarvitse pönkittää itsetuntoaan naisensa hiusten pituudella.
* Erittäin harvalla on sirot kasvonpiirteet, etenkään 40+ ikäisenä.
* Pitkien hiusten latvat voi hoitaa.
* Pitkien hoitaminen ja laitto on huomattavasti edullisempaa kuin lyhyiden. Riittää kun latvat leikkaa pari kertaa vuodessa, kotona pesee, harjaa suoraksi ja antaa kuivua. Eipä riitä lyhyille, pakko käydä 4-6 viikon välein kampaajalla ja laittaa joka päivä aineilla ja välineillä.
Nuo sinun neuvot eivät toimi minulla. Jos annan hiusten kuivua pesun jälkeen itsekseen, ne ovat rasvaiset jo ennen kuin saan hiukset kuivaksi. Ohuenohuet ja lasimaiset hiukset eivät kuiva millään. Pesen hiukset joka päivä, laitan tymäkkää muotovaahtoa ja kuivaan hiukset pää alaspäin. Latvat menevät hetkessä takkuihin, joskus laitan niihin jätettävää hoitoainetta, mutta sekin rasvoittaa hiusta. Polkkatukka on pisin hiusmalli, mihin minun hiuksilla pystyy.
Miesnäkemystä asiaan...
Mä tykkään pitkistä hiuksista naisilla. Sellanen melkein pepputukka on aivan ihana. Tämä siis henk.koht. mielipide eikä se siitä ole koskaan mihinkään muuttunut. Toiset saa olla eri mieltä ei haittaa mua. Kun nainen (ja tietysti kun ittekkin vanhenee) hiukset tahtoo ohentua, mutta ei sekään haittaa. Harmaantunut ohut pitkä tukka voi olla tosi kaunis.
Miksi aina ne pitkät mieluummin mun mielestä? Sattumoisin on omalla vaimolla, en ole pakottanut enkä moittinut, kehunut vaan. Itse hän haluaa ne pitää. Tietysti kaikilla ei hiusten laatu salli pitkänä pitämistä ymmärrän sen.
- 90 % nuorilla tytöillä on pitkät hiukset, nuorentaa naista, säilyttää tyttömäisyyttä
- on naiselliset, pehmeät, feminiiniset, nykyään vähän pannassa olevia arvoja ja ajatuksia, pitäis olla vaan niin neutraalia ja suoriutua kaikesta mistä miehetkin, vaikka fysiikka olis jotain muuta (en vastusta tasa-arvoa, mutta käsitän sen eri tavalla kuin nykyään yleensä tehdään)
- saa tehtyä kauniita kampauksia, koristeltua eri tavalla kuin lyhyttä tukkaa, mies voi auttaa naisen näin suostuessa, lähentää pitkää ja miksei tuoreempaakin parisuhdetta kosketuksen kautta (tiedän kokemuksesta)
- mukava hyväillä, kosketella, nuuhkia puhtaita raikkaita hiuksia, kutittavat kivasti iholla :)
- hiusten heiluttelu hartialta toiselle ja harominen/sukiminen, poninhännän pyörittely on minusta seksikästä
Olette varmasti kuulleet näitä pointteja monta kertaa kyllästymiseen asti tälläkin palstalla, mutta ne ovat totta. Ainakin omalla kohdalla ja mitä olen joskus jätkien kanssa asiasta puhunut monella on samanlaisia ajatuksia. Mutta teillä naisilla on TOTTAKAI oikeus tehdä tukallenne ihan mitä haluatte, itsestäänselvää, mutta pitää aina mainita jottei kukaan pahoita mieltään.
Olen sitten tehnyt tämänkin väärin.
Nuorena minulla oli aina lyhyet hiukset, vasta nelikymppisenä kasvatin ne pitkiksi.
Itselläni lyhyeen hiusmalliin on se ainoa ja yksinkertainen syy, että päänahkani ei tahdo kestää pitkiä hiuksia. Minulla on siis tosi tuuheat hiukset ja paksuakin se hius on, joten aina kun olen saanut hiukset kasvamaan noin niskan alaosaan on päänahka jo täynnä kipeitä kohtia ja öisin sattuu.
Että sorry. Onneksi mulle ilmeisesti sopii tämä lyhyt tukka, ainakin olen saanut paljon kehuja niskastani ja kaulastani.
Nuorena pidin mitä tahansa pixietukkaa, ja se näytti hyvältä koska kasvonpiirteeni olivat nuoret, sirot ja kiinteät.
Nyt olen 50, ja kasvonpiirteet ovat pehmenneet ja roikkuvat. Mikä tahansa sitä kehystävä tukka on parempi kuin ei lainkaan. Pidän pitkää, kerroksittain leikattua tukkaa, koska edes joku on minussa vielä kaunista. Kun se oli nuorena valtavan tuuhea, sitä on vieläkin tarpeeksi jäljellä, vaikka hormonit ovat vieneet puolet.