Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synttärivieraat toivat kolme jätesäkillistä kulahtaneita vaatteita "lahjaksi"!

Vierailija
06.12.2016 |

Aivan uskomaton juttu tapahtui pari päivää sitten. Tytöllä oli 2-vuotissynttärit. Olin kutsunut vieraaksi tytön päiväkotikaverin perheen. Toivat lahjaksi värityskirjan (mikä olisi pelkästään ollut hyvä lahja). Lisäksi jätesäkilliset todella huonokuntoisia lastenvaatteita :( Monissa oli reikiä ja näkyviä tahroja.

Tietävät, että olen jäänyt yksinhuoltajaksi vuosi sitten. Olen myös pienipalkkaisessa työssä. Mutta silti! Ostan toki kirpparilta tytölle vaatetta, mutta kaikki ovat hyväkuntoisia. En tiennyt, mitä sanoa. Kiitin kuitenkin kohteliaasti. Kuvittelevatko he, että ilahtuisin reikäisistä vaatteista? Ja vielä synttärilahjaksi?

Onko kenellekään käynyt vastaavaa?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tätä että köyhän pitäisi iloita,  kun ilmaiseksi saa. Vaikka elän kädestä suuhun, en saa"na suutele kiitollisuudesta jalkojasi kun toit minulle 20 vuotta vanhat kusitahraiset kolitsihousut ja päiväysvanhaa ötököitä kuhisevaa riisiä!

Vierailija
62/73 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tää ketju oli aloitettu 2016 :) On he varmaan päässeet jo vaatteista eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli sääli noita vieraita kohtaan. Ehkä itsekin pienituloisia ja käyttävät samankuntoisia vaatteita kotona lapsilla. Luulivat ilahduttavan. Älä ap tuomitse. Jos itse olet tyylikäs ja haluat pukea lapsen viimeisen muodin mukaan, kaikki eivät sitä ole.

Sillä, että haluaa pukea lapsensa ehjiin ja puhtaisiin vaatteisiin ei ole mitään tekemistä muodin kanssa.

Siistejäkin vaatteita saa pikkurahalla käytettynä. Niitä myös lahjoitetaan facebookin Roskalavoilla.

Vierailija
64/73 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, tää ketju oli aloitettu 2016 :) On he varmaan päässeet jo vaatteista eroon.

Tai ehtineet saada röykkiöttäin lisää lumppua.

Vierailija
65/73 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä neuvoja: vie Uffille.

Jos ei ole autoa, miksi minun pitää viedä muiden roskat 3km päässä olevaan keräyslaatikkoon bussilla? Useita reissuja.

Jos haluat "lahjoittaa" vaatteita, kysy ensin. Voi olla, että niitä ei tarvita.

On epäkohteliasta kipata roskia toisten nurkkiin.

Vierailija
66/73 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tiedoksi viesinnejavietänne -jankkaajille: Joillakin ihmisillä on tapana dumpata omat vanhat romunsa tutuille ja sukulaisille, koska itse ei viitsi, jaksa, tai ehdi viedä asianmukaisiin kierrätyspisteisiin niitä, ja se usein maksaakin. Tapa tietenkin naamioidaan siten, että ihan hyvää hyvyyttään on saajaa ajateltu, kun varmasti tulee tarpeeseen. Sitten vedetään hernettä nenuun, kun ei vanhat ja risat kamppeet aiheutakaan riemunhuutoja.

Vierailija
67/73 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

homo 

Vierailija
68/73 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi on sulla ongelma 😂 vie ne uffille.

Uffeen ei voi viedä rikkinäisiä vaatteita!!!

Vierailija
69/73 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No synttärilahjaksi ei ole saatu :D muuten kyllä. Esimerkiksi legginsejä, joista polvet puhki?! Vein sitten vaatekeräykseen. Mutta siinäkin oli hommaa...

Mikä tämä käsitys on että vaatekeräykseen saa viedä risoja vaatteita? Viekää ne sekajätteisiin!

Vierailija
70/73 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No synttärilahjaksi ei ole saatu :D muuten kyllä. Esimerkiksi legginsejä, joista polvet puhki?! Vein sitten vaatekeräykseen. Mutta siinäkin oli hommaa...

Ei rikkinäisiä saa viedä vaatekeräykseen! 😡

Vierailija
71/73 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä neuvoja: vie Uffille.

Jos ei ole autoa, miksi minun pitää viedä muiden roskat 3km päässä olevaan keräyslaatikkoon bussilla? Useita reissuja.

Jos haluat "lahjoittaa" vaatteita, kysy ensin. Voi olla, että niitä ei tarvita.

On epäkohteliasta kipata roskia toisten nurkkiin.

Toisekseen, ne uffin keräyskontit eivät ole roskiksia!! Likaiset ja rikkinäiset kuuluu roskiin, jos niitä ei halua pestä ja korjata. 

Vierailija
72/73 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en mäkään ymmärrä kun naapuri toi kassillisen vaatteita lapselle. Pari käyttökelpoista oli joukossa. Joku oli risa. Osa jostain 80-luvulta. Kiitin kuitenkin, mutta eipä sitten enää tuonutkaan.

Koska olen ollut gang stalkingin kohde vuosikymmeniä, mihin osallistunut jopa naapurusto, tuli mieleen oliko tuo nyt joku vihjaus siitä, että käytettyjäkin vaatteita voi ostaa tai jotain? Joo ostin niitäkin kun lapset oli pieniä, mut en enää. 

Joku varmaan tarinoinut ummet ja lammet, että se äiti kun ostelee vaan vaatteita lapsille ja tuhlaa kaikki rahat, materialisti kun on. Hohhoijaa haukotuttaa. Mun puolesta joku muukin voisi ostaa kun äiti. Ai niin ja veikkaan myös että "järkeviä vaatteita ei osteta mutta hömpötystä sitäkin enemmän". Joo jos järkevyytenä pidetään, että ilmankin voi olla niin sitten. 

Kuinka röyhkeä äiti. Ostaa lapsille vaatteita omalle tilille tulevilla rahoilla.

Joku kirjoitteli tännekin "Onko vaan vaatteet ja aatteet mielessä" kun oli puhetta rahasta ja lapsista. No, haluisin nähdä sellaisen lapsen, kenen vanhemman mielessä ei ole ollenkaan ne vaatteet. Tai en haluaisi. Olisi varmaan surkea näky. 

Ai niin taisi jokunen huhu olka myös että: Äiti on materialisti, joka on vain merkki vaatteiden perään ja haluaa"

Voi idarit sentään. Joo, on se äiti joskus aidon Guessin ostanut ja lapsille joskus jotain merkkivaatetta. Hilpeää, jos joku pitää tuhlailuna tarjouksesta ostettuja merkkilenkkareita tai jotain hyvälaatuisia talvihaalareita.

"Ei lapsi mitään merkkivaatteita tarvitse vaan rakkautta ja kavereita" Rakkautta, se, saa vanhemmilta. Kavereita ei vanhemmat voi järjestää ja jos gang stalkingiin kuuluu lasten ja perheen eristäminen, niin eipäs vanhemmat sitä ota omalle kontolleen.

Hei ääliöt tuo "merkki ja luksus" teema on oikeesti ollut ihan sairas. Moni ei ole tajunnut haukkuvansa ihan väärää puuta. Yksinkertaisesti teitä on huijattu.

Wauu, materiaa ja merkkituotteita. Miksei ihan kohtuudella. 

Vierailija
73/73 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan ihan mielelläni vastaan sukulaisilta ja tutuilta pieneksi jääneitä lastenvaatteita. Varsinkin kun tiedän, että osa näistä ihmisistä on veloissaan eikä rahaa muunlaisiin lahjoihin juuri ole. Aina näissä vaatesäkeissä on ollut joukossa jotain käyttökelpoistakin, joskus suorastaan lasten lempivaatteita. Osa käy esim. rymyvaatteiksi pihaleikkeihin, askarteluhommiin, yöpuvuksi tai viimeiseen palvelukseen mahataudin yllättäessä. Osasta saa matonkuteita tai lapset voi ommella jännittävän näköisistä kankaista pehmoleluja, kasseja tms. Napeille, koristeruseteille ja vetoketjuillekin käyttöä löytyy. Pahimmat miehelle öljyrievuiksi ja lopuksi tarpeettomat kierrätykseen. 

Ei kaiken tarvitse olla meidän lapsilla täydellistä ja arvostettua merkkiä, että kokisin olevani hyvä äiti. Tenavien meno nyt vaan on sellaista, että niistä siisteinä ostetuista merkkivaatteistakin tulee hetkessä yhtä lailla kulahtaneita, reikäisiä ja maalitahraisia. En ole yh enkä työtön vaan keskituloinen, ja itsetuntoni kyllä kestää ottaa vastaan käytettyjä vaatteita, kun ilmaisena kotiin kannetaan. Vastaavalla tavalla annan meille pieneksi jääneitä vaatteita eteenpäin, eikä ole tullut mieleenkään, että joku voisi siitä loukkaantua. Ei se mitään sääliä ole vaan järkevää kiertotaloutta.