Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synttärivieraat toivat kolme jätesäkillistä kulahtaneita vaatteita "lahjaksi"!

Vierailija
06.12.2016 |

Aivan uskomaton juttu tapahtui pari päivää sitten. Tytöllä oli 2-vuotissynttärit. Olin kutsunut vieraaksi tytön päiväkotikaverin perheen. Toivat lahjaksi värityskirjan (mikä olisi pelkästään ollut hyvä lahja). Lisäksi jätesäkilliset todella huonokuntoisia lastenvaatteita :( Monissa oli reikiä ja näkyviä tahroja.

Tietävät, että olen jäänyt yksinhuoltajaksi vuosi sitten. Olen myös pienipalkkaisessa työssä. Mutta silti! Ostan toki kirpparilta tytölle vaatetta, mutta kaikki ovat hyväkuntoisia. En tiennyt, mitä sanoa. Kiitin kuitenkin kohteliaasti. Kuvittelevatko he, että ilahtuisin reikäisistä vaatteista? Ja vielä synttärilahjaksi?

Onko kenellekään käynyt vastaavaa?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt päiväkodissa työskennellessäni monenlaista vaatetta lasten päällä. Monilla on tapa tuoda ne kaikista kulahtaneimmat päiväkotiin, kun kuitenkin sotkeentuvat. Vähän ikävää lasten kannalta tosin. Joten siinä mielessä vieraat ovat voineet tarkoittaa vaatteet esimerkiksi päiväkotikäyttöön.

Vierailija
42/73 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin vaatekeräyksellä h&m keräystä, en laittanut vahinkoa kiertämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ikävä ilmiö nykyään. Omat rojut tuodaan muiden haitaksi. Meille kävi samalla lailla, paitsi oli kyse leluista. Naapuri tyhjensi koko leluvarastonsa meille. Rikkinäisiä leluja. Lapset ei anna hävittää mitään, vaikka ovatkin rikki. Piti vielä olla niin kiitollinen, kun ilmaiseksi antoivat.

Vierailija
44/73 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh. En veisi omiani, mutta näin vähävaraisena hyppisin riemusta jos ja kun joku on lahjottanu mulle ilmaiseksi vaatteita. Enkä oo olettanutkaan et antaja on välttämättä lajitellu hyvät ja huonot vaattet vaan oon pesun jälkeen itse käynyt läpi ja heitän reikäset ja muuten surkeet surutta pois. Aina on kuitenki tosi käyttökelpostakin ollu mukana. Mut jos sua ahdistaa ni heitä suoraan roskiin. Miten joku voi edes loukkaantuu tollasesta? Senkun vaan oisit sanonu että kaapit on kuule täynnä että vie jollekkin ketä tarvii et sinä et. Suun voi avata eikä siinä oo mitään pahaa. Kuten ei siinäkään et lahjottaa vaatteita.

Vierailija
45/73 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap :( Ymmärrän, että tuntuu pahalta. Tuo arvottomuuden tinne. Että on sen arvoinen, ettei ansaitse kuin tahraisia vaatteita. Olen kokenut saman. Jäin työttömäksi, niin tutut kai hyvän hyvyyttään tyrkyttivät minulle ja lapsilleni vaatetta. Lastenvaatteet ysärin äitiyspakkauksen vaatetta :/ En halua pukea lastani rumasti.

Vierailija
46/73 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyivät samalla, tarvitseeko tyttö leluja. Olisi varmaan tullut samanlaiset kassilliset :) onneksi kieltäydyin. Ehkä he tosiaan tarkoittivat hyvää. Mukavia ihmisiä ovat. Ap

Vierailija
47/73 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika yleistä on käyttää vähävaraisia kaatopaikkana. Sitten valitetaa kun ei kelpaa, vaikka niitä loppuunkäytettyjä vaatteita on saanut säkkitolkulla jo jokapaikasta. Muistan jo 70-luvulta, kun erään johtajan leski  toi isälleni kauluspaitoja. Äitini kieltäytyi ja rouva loukkaantui tulisesti. Öööh, isäni oli haalariduunari ja hänellä oli jo juhlavaatteet. Mitä hittoa hän olisi tehnyt laatikollisella kauluspaitoja?  

Ai miksi lahja/lahjoitus yleensä otetaan vastaan? Kohteliaisuudesta. Kyllä, se on ihan pätevä syy ottaa vastaan jotain, mitä tarjotaan. Eihän niitä paitoja ovista ja ikkunoista tungettu, vaan sen yhden kerran, eikö niin?

Vierailija
48/73 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osui ja upposi! Juuri tässä itsenäisyyspäivän ratoksi selvittelen kasaa epämääräisiä vaatteita. Tutuilta sain! Ei taida tulla käyttöön, eikä kirpparille. Minne sitten? Kun roskiin ei saa heittää...

Vierailija
49/73 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähialueen FB-palstalla yksi nainen kannusti paketoimaan vaikka puolityhjän sampoo pullon köyhille näihin lahjakeräyksiin "kun niillä ei ole mitään". Ihan ahdistaa jos hän ihan oikeasti on vienyt puoliksikäytettyjä sampoita , missä kunnossa sitten muut käytetyt antamansa on.... Ja sitä kuka saa hyväntekeväisyys järjestöltä joulupaketin :/   

Vierailija
50/73 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osui ja upposi! Juuri tässä itsenäisyyspäivän ratoksi selvittelen kasaa epämääräisiä vaatteita. Tutuilta sain! Ei taida tulla käyttöön, eikä kirpparille. Minne sitten? Kun roskiin ei saa heittää...

HM/ Lindex/ KappAhl kerää lumppua, saa myös sekajätteeseen nykyään laittaa. 

Vierailija
51/73 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita lukematta kerron oman mielipiteeni. Tuskin nuo jätekassilliset olivat lahjoja, vaan toivat ne samalla, kun tulivat onnittelemaan. Hyvää hyvyyttään, että jospa sieltä löytyisi teille jotain sopivaa. Tuskin he ovat edes ajatelleet, että pidät kaiken, vaan että otat sen minkä tarvitset ja loput menee roskiin.

Vierailija
52/73 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sääli noita vieraita kohtaan. Ehkä itsekin pienituloisia ja käyttävät samankuntoisia vaatteita kotona lapsilla. Luulivat ilahduttavan. Älä ap tuomitse. Jos itse olet tyylikäs ja haluat pukea lapsen viimeisen muodin mukaan, kaikki eivät sitä ole.

Vierailija
53/73 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin ihmiset tarkoittavat loukata, tuskin vieraatkaan. Vieläkin on ihmisiä, jotka paikkaavat vaatteita. Ehkä he ajattelivat, että laitat puhki kuluneisiin housuihin paikat. Kotivaatteina hyviä.

Vierailija
54/73 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala tilanne. Itsekin olin opiskelijana koko suvun kaatopaikka. Pakko oli jossain vaiheessa pistää stoppi "lahjoituksille", kun rupesi koko asunto olemaan täynnä ilmaisia huonekaluja, takkeja, kenkiä, pyjamia... Luulen että ihmiset haluavat kotiinsa tilaa, ja "luvan" ostaa uusia tavaroita. Mutta kun on ne vanhatkin ihan käyttökelpoisia vielä, tavallaan. Ai mutta, annetaanpa ne sille yhdelle, se varmasti tarvitsee. Ja kas, saamma ostaa uudet jutut itselle. Ja hyvän mielen lahjoituksesta.

Argh!

Vierailija
55/73 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie uffille, jos ei kelpaa

Vierailija
56/73 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa tehtiin meille, kun lapsi oli pienempi. Oltiin molemmat hyvin hyvin pienituloisia opiskelijoita, mutta ei silti olisi käynyt mielessäkään käyttää niitä roskikseen kuuluvia reikäisiä ja ikitahraisia vaatteita missään. Kyllä ne vielä päiväkodissa menee sanoi aina yksi sukulainen, kun toi näitä meille. Oikeastaan poikkeuksetta menivät vain roskiin.

Sisko sai lapsen oltuaan jo pidemmän aikaa työelämässä. Vakaat tulot ja omaisuus. Silti hänellekin roudattiin näitä siivousrättejä lapselle vaatteeksi. Ei siis aina katso edes tulotasoa, jos muut haluaa päästä lumpuistaan helposti eroon.

Vierailija
57/73 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu juttu. Kun sain oman lapseni, siskoni toi ison säkillisen omien lastensa vanhoja vaatteita. Oli hillonnut niitä 5-10 vuotta, sillä hänen lapsensa ovat aika lailla vanhempia kuin omani. Lähes kaikki vaatteet olivat tahraisia, reikäisiä, silminnähden kulahtaneita. Merkillä tms. ei ole itselleni väliä, mutta kyllä vaatteen pitää olla siisti. Yksikään ei päätynyt meille käyttöön, pakkasin vaan takaisin säkkiin ja sopivan ajan kuluttua palautin siskolle. Hän oli siis antanut ko. säkin lahjaksi ja samalla teroittanut, että haluaa sitten vaatteet myöhemmin takaisin! Palautettuani vaatteet hän iloitsi, että nyt ne voidaan laittaa seuraavalle tuttavaperheen lapselle. Voi hyvänen aika...

Vierailija
58/73 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut rikkinäistä tai tahraista, mutta paljon nyppyyntyneitä ja rumia vaatteita kyllä. Lahjoitan eteenpäin. Rikkinäiset ja tahraiset roskikseen.

Vierailija
59/73 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ikävää ja törppöä.

Heitä roskiin. ÄLÄ viel uffille, he eivät tarvitse roskia sinne. Ei ne tahraiset ja reikäiset vaatteet mene kenenkään käyttöön.

Vierailija
60/73 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi on sulla ongelma 😂 vie ne uffille.

Mikä tässä on hauskaa? Kerrotko osoitteesi, niin toimitan jätesäkeittäin roskaa kotiisi.