Synttärivieraat toivat kolme jätesäkillistä kulahtaneita vaatteita "lahjaksi"!
Aivan uskomaton juttu tapahtui pari päivää sitten. Tytöllä oli 2-vuotissynttärit. Olin kutsunut vieraaksi tytön päiväkotikaverin perheen. Toivat lahjaksi värityskirjan (mikä olisi pelkästään ollut hyvä lahja). Lisäksi jätesäkilliset todella huonokuntoisia lastenvaatteita :( Monissa oli reikiä ja näkyviä tahroja.
Tietävät, että olen jäänyt yksinhuoltajaksi vuosi sitten. Olen myös pienipalkkaisessa työssä. Mutta silti! Ostan toki kirpparilta tytölle vaatetta, mutta kaikki ovat hyväkuntoisia. En tiennyt, mitä sanoa. Kiitin kuitenkin kohteliaasti. Kuvittelevatko he, että ilahtuisin reikäisistä vaatteista? Ja vielä synttärilahjaksi?
Onko kenellekään käynyt vastaavaa?
Kommentit (73)
Voi voi on sulla ongelma 😂 vie ne uffille.
Mulle on myös tyrkytetty noita rättejä. Olen kieltäytynyt kohteliaasti. Ja sattumalta olen myöskin yh :D
Ovatko vieraat itsekin pienituloisia? Jotkut tuttavistani käyttävät lastenvaatteet todella loppuun. Tarkoitan, että paikataan ja parsitaan. Jos he kuitenkin ajattelivat hyvää? Ja toivat kuitenkin oikean lahjankin, värityskirjan :)
No synttärilahjaksi ei ole saatu :D muuten kyllä. Esimerkiksi legginsejä, joista polvet puhki?! Vein sitten vaatekeräykseen. Mutta siinäkin oli hommaa...
Aika yleistä on käyttää vähävaraisia kaatopaikkana. Sitten valitetaa kun ei kelpaa, vaikka niitä loppuunkäytettyjä vaatteita on saanut säkkitolkulla jo jokapaikasta. Muistan jo 70-luvulta, kun erään johtajan leski toi isälleni kauluspaitoja. Äitini kieltäytyi ja rouva loukkaantui tulisesti. Öööh, isäni oli haalariduunari ja hänellä oli jo juhlavaatteet. Mitä hittoa hän olisi tehnyt laatikollisella kauluspaitoja?
Naapuri tyrkytti kerran pieneksi jääneitä vaatteita pikku maksua vastaan.
Tutustuin tarjontaan: linttaan astuttuja, pohjat puoliksi irti olevia kenkiä, parsittuja Lidlin trikoita, reikäisiä sukkia jne.
Kieltäydyin kohteliaasti. Joillain vain on erilainen näkemys vielä käyttökelpoisesta vaatteesta, ei kai tuossa mitään pahantahtoisuutta ole. Miksi olisi, varsinkin kun vielä ilmaiseksi toivat?
Kaikkein rikkinäisimmät ja kulahtaneimmat lastenvaatteet oon nähny entisillä naapureilla, tai heidän ainokaisellaan. Oli komeat autot ja rouvalla turkki, niin eihän sitä rahaa enää lapselle riittänyt. Eli niiden rikkaiden mielestä nuo saattoivat olla ihan kelpoisia lapsillesi!!!
Vierailija kirjoitti:
Voi sinua tietämätöntä reppanaa, ei Uff ota jätettä vastaan. Olet varmaan niitä, jotka myyvät käyttökelvotonta sontaa kirppareilla, sitä aina ihmettelee miten jotkut viitsivät tehdä sen ihan omalla naamallaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein rikkinäisimmät ja kulahtaneimmat lastenvaatteet oon nähny entisillä naapureilla, tai heidän ainokaisellaan. Oli komeat autot ja rouvalla turkki, niin eihän sitä rahaa enää lapselle riittänyt. Eli niiden rikkaiden mielestä nuo saattoivat olla ihan kelpoisia lapsillesi!!!
Joskus kyse on siitä, että lapset, varsinkin pojat, saattavat kiintyä tiettyyn vaatteeseen. Mä annoin kerran sukulaislapselle lippiksen ja piti sen kyllä ihan risaksi asti. Se oli pienikin jo pitkään, mutta piti vaan.
En vain ole koskaan nähnyt yhtä huonokuntoista vaatetta. Esimerkiksi bodyssa oli valtava porkkanatahra rinnuksissa. Mekossa helma repeytynyt. Housuissa molemmat polvet puhki. Ja synttärilahjaksi :D Nyt jo vähän naurattaa. Minne ihmeeseen nyt kuskaan nuo vaatteet? Minulla ei ole autoa. Ap
Vie h&m -liikkeeseen. Saat alekupongin!
Oot nyt ihan ongelmissa vaatteiden kanssa :D Anteeksi, kun naurattaa. Voin vaan kuvitella ap:n ilmeen, kun vieraat roudaavat säkkejä sisälle. On kyllä varmasti ollut pettymys sinulle.
Mutta luulen kuitenkin, etteivät vieraat tarkoittaneet pahaa. Älä katkaise välejä tms.
Joo, bodyja oli 98 kokoon asti. Tyttö käyttää nyt kokoa 92. Sanoivat, että "huonompia" voi käyttää mekkojen alla :/ Ap
Minä olisin kyllä kieltäytynyt kohteliaasti. Ainakin autottomana! Minne helkkariin kuskaat nyt ne säkit? Mutta tietysti pelottaa välien katkeaminen, varsinkin jos tytön hyvä kaveri.
Millaisia vaatteita tämä päiväkotikaveri käyttää? Olivatko siis hänen vanhoja?
Vierailija kirjoitti:
Reikäsiä ja tahraisia? Ei kuulu UFF:lle.
En usko, että hänen vanhoja ovat. Tytöt samanikäiset. Jotain serkun kummin kaiman kai :D Eivät viitsineet omalla lapsella käyttää :/ Tällä tytöllä päällä hyväkuntoista, mutta ei mitään merkkivaatetta. Tyyliin tuttaa.. Mutta en ole reikäisiä nähnyt päällä. Ehkä sitten käyttävät kotona huonompaa? Ap
No Huh Huh. Olisin minäkin loukkaantunut. Kaikkea ne ihmiset keksivätkään.