Köyhän perheen jatkuva sorsiminen -- haluamme RAHAA -- emme lumppuja tai manna-apua
Miksi köyhälle perheelle ollaan kyllä ryysyjä ja mannaryynejä tuomassa? Miksei anneta suoraan RAHAA!?? On ihmisarvoa alentavaa se, että ei anneta köyhän ITSE päättää, mitä hän tarvitsee. Eli antakaa RAHAA!! Sitä köyhä tarvitsee ja auttajan ei tarvitse kokea synnintuskia, että olisi sorsinut köyhää antamalla lumppuja tai ruokaa.
Kommentit (304)
Seija 43 kirjoitti:
Miksi köyhälle perheelle ollaan kyllä ryysyjä ja mannaryynejä tuomassa? Miksei anneta suoraan RAHAA!?? On ihmisarvoa alentavaa se, että ei anneta köyhän ITSE päättää, mitä hän tarvitsee. Eli antakaa RAHAA!! Sitä köyhä tarvitsee ja auttajan ei tarvitse kokea synnintuskia, että olisi sorsinut köyhää antamalla lumppuja tai ruokaa.
Älä huoli, en aio antaa köyhille tänä vuonna mitään. olen koko vuoden käynyt täällä foorumilla lukemassa kerjääjien haukkumisia tuista ja lahjoituksista joten päätin että on parempi olla antamatta mitään. Viime vuonna lahjoitin 5000 eurolla ruokaa ja vaatteita mutta tänä vuonna laitan sen rahan omien lasteni paketteihin sen lisäksi mitä he muuten saavat. Osaavat olla kiitollisia ja kummatkin kympin oppilaita. Ihania lapsia joille on ilo antaa. He eivät saa itse päättää syömisistään ja vaatteistaan. Vanhempana ja rahoittajana minä päätän. Toki he voivat kertoa mitä haluavat. Tajuavat ettei raha eikä raha tule tyhjästä.
Niin että hyvää joulua sulle ja kavereillesi. Annan teille tänä vuonna lahjaksi vapauden turhista lahjoituksista. Saatte ihan itse hankkia omilla avuillanne. Aivan vapaasti.
Rikkaat ovat ahneita. Siitä tässä on kyse!
Seija
Ei näille "köyhille" kannata mitään antaa. Löytyy kyllä oikeitakin kohteita. Viime talvena kirkko tarjosi yömajoitusta kodittomille. Meidän alueella kerättiin heille pari autolastillista vaatteita. Laitoin meiltä pitämättä jääneitä talvikenkiä, takkeja, heti pieneksi jääneitä merkkifarkkuja jne. Vastaanottajat olivat todella iloisia. Etenkin sukat oli kova juttu. Tänä talvena ruokakaupassa pyydettiin ostamaan yksi tuote ensikodille. Parille eurolla jokainen pystyi auttamaan. Ruokaa ja hygieniatuotteita oli kertynyt monta kärryllistä.
onko ap miettinyt että sitä voisi tehdä jotain sen rahan eteen? me ollaan miehen kanssa pieni tuloisia eli mies pieni palkkaisessa työssä ja minä viimeisilläni raskaana kotona lasten kanssa. tein nyt joulun alla siivous- ja lastenhoito keikkaa, että sain tienattua meille lisää rahaa jouluksi. kannattaisiko ap:n miettiä mihin käyttää sitä rahaa? kyllä meillä on varaa välillä ostaa sisäfilettä kun minimoimme muut turhat menot. olen itse tosi tarkka rahasta ja osaan venyttää senttejä melkein loputtomiin. kyllä sitä köyhälläkin voi olla varaa siihen sisäfileeseen, jos osaa käyttää vaan rahansa oikein ja tinkiä turhista meinoista. itse lasken meidän kuukausi budjetista suoraan esim 50e pois ns. pahan päivän varalle säästöön.
Tavallaan ymmärrän ap ta. Kun oma äitini jäi yksinhuoltajaksi ja oli taloudellisesti tiukkaa, auttoivat sukulaismummot tuomalla jotain kammottavia sotavuosien palttoita ja kattilallisia puuroa. Arvo jotain 2 e. Anoppi on kanssa tälläinen ryysyillä auttaja. Siinä nöyryytetään saajaa" olet köyhä, tarvitset almuja" arvottomalla avulla.
Siksi on hyvä että joulupuukeräykseen saa viedä vain uusia tavaroita ja lapsiperheille kerätään se 70e lahjakortti. Muuten siellä tyhjentäisivät hurumummot ullakkojaan keräyksiin.
Itse kyllä vien Hopeen lastenvaatteita. Siellä saa ymmärtääkseni valita niin lumppua ei tarvitse ottaa kenenkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään asiallista vastausta. EIPÄ YLLÄTÄ!!!!
Kyllä sisäfile maistuu köyhänkin suussa YHTÄ hyvältä kuin rikkaan. Miksi köyhä ei saisi nauttia hyvästä ruoasta? Siihen tarvitsemme RAHAA!!! EMME LUMPPUJA TAI MANNARYYNEJÄ!!!
ap
Tässä näkee hyvin miten väärässä tämä ap on kuvitelmineen:)
Ei meillä syödä sisäfilettä kuin ehkä 1-2 kertaa vuodessa. Normaalisti ihan jauhelihakastiketta, halvemmista ruhonosista tehtyä herkullista pataruokaa tai vaikka 3,90€/kg possunpalasta tehtyä pulled porkia. Ja mannapuuroa, on lasten herkkua! Sitäkin aika harvoin, yleensä kaurapuuroa ja jouluna riisipuuroa.
Pullat yms "herkut" leivotaan itse. Karkkia saa namipäivänä sen 150g mikä maksaa n euron.
t keskituloinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse miettinyt ap:n kommenttia ajatellen, että talomme palaisi. Olen aina ollut tarkka tavaroistani ja kodissani on aina ollut vain tavaroita, joista oikeasti pidän. Esim. ei mieluisat lahjat lähtee heti kiertoon ja kaikki lakanat ja pyyhkeet ovat sävy sävyyn.
Jos kaikki palaisi poroksi, en todellakaan haluaisi naapuruston vanhoja roinia. Mieluummin olisin ilman.
Jotakuta pitäisi avustaa, veisin tosiaan vain uusia lakanoita, en itsekään käyttäisi muita.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat ovat ahneita. Siitä tässä on kyse!
Seija
Voi Seijaseni.
Kun omilla - itse tienatuilla - rahoilla saa tehdä ihan mitä haluaa. Sillä ei ole mitään tekemistä ahneuden kanssa. Miksi vain mun pitäisi tehdä töitä ja rahoittaa vielä sinunkin elämääsi sillä (no, sen teen joka tapauksessa verojen muodossa)??
Vierailija kirjoitti:
Mä taas olisin enemmän kun tyytyväinen vaatteisiin ja ruokaan. Kukaan vaan ei halua auttaa lapsettomia köyhiä.
Minulle on kertynyt hyviä vaatteita, laukkuja ym tarvikkeita. Voisin lahjoittaa ne mieluummin tarvitsevalle kuin myisin parilla eurolla kirpparilla. En vain tiedä mistä löytäisin avun tarvitsijan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas olisin enemmän kun tyytyväinen vaatteisiin ja ruokaan. Kukaan vaan ei halua auttaa lapsettomia köyhiä.
Minulle on kertynyt hyviä vaatteita, laukkuja ym tarvikkeita. Voisin lahjoittaa ne mieluummin tarvitsevalle kuin myisin parilla eurolla kirpparilla. En vain tiedä mistä löytäisin avun tarvitsijan.
Mulla on tuttava joka toimittaa rajan taakse todella tarvitseville. Monta jätesäkillistä priimaa kamaa lähtee vuosittain. Mieluummin sinne ilmaiseksi kuin nettikirppiksellä parilla eurolla! Onhan facessakin kaikenlaisia avustussivustoja mutta useimmat suomalaiset pelkkiä huijareita. Muutamalle tarkasti selvittämälleni olen vienyt esim miesten pukuja (300-500€ hintaisia, lähes käyttämättömiä) että pääsevät siistinä työnhakuun.
Köyhä olen minäkin. Vieläpä yksineläjä. En osta sisäfilettä. "Uudet" vaatteet ostan kirppikseltä. Kaupoista ostan vaatteita VAIN ja AINOASTAAN silloin kun ne ovat huomattavassa alennuksessa, esim. joulun jälkeen ja juhannuksen jälkeen, ja silloinkin vain jos on oikeasti tarvetta. Olen ns. tarjoushaukka. Hyödynnän kaikki tarjoukset niin ruokien kuin kosmetiikan suhteen. Hyvä esimerkki on tämä; huomasin pari viikkoa sitten, että meikkivoide on loppu ja uusi pitäisi ostaa. Noh, poikkesin sattumalta cittariin ja kuinka ollakkaan siellä oli käyttämäni meikkivoide tarjouksessa 5€:lla!
Vaikka köyhä olenkin, niin ostin vähillä rahoillani ja lahjoitin ihanan, uuden joululahjan eräälle tytölle Joulupuu -keräyksen kautta.
Itse en ole saanut lahjoituksia, mutta köyhänä ymmärrän tuon aloituksen. Itse raskin ostaa tarpeelliset kauraryynit ja makaronit, mutta en esim.suklaata ja muuta joka ei ole niin tarpeellista. Siksi, vaikka pulaa on kaikesta, iloitsen lahjoissa enemmän tuollaisesta ei tarpeellisesta. En itse koskaan laittaisi vähiä rahoja sellaiseen, mutta nautin suuresti syödessäni ylikallista suklaata tai kahvia tai jopa viiniä.
Ymmärrän aloittajaa. Itse en tarvitse tukea mutta luultavasti, jos tarvitsisin niin laskuihin rahaa, varmaan muutkin ymmärtävät tämän että mannaryyneillä ei esim. kännykkäliittymää tyyliin * 4 ei makseta. (sitäpaitsi, makarooni maksaa alle euron ja mannaryynit myös, ei mikään iso lahjoitus) Mitään kippoa kappoa tavaraa vaatetta en tod. tarvitsisi. Tuollainen tavaran hamstraaminen on muutenkin järjetöntä. Joo ja itsekin vien kierrätykseen mutta mielummin konttiin koska sieltä ihmiset ostavat jos tarvitsevat. Eikä väkipakolla "kun oot köyhä" pakko ottaa tyylillä.
En anna. Ruuan voit syödä, rahat voit tuhlata johonkin, joka ei sun tilannetta paranna lainkaan. Voit niillä rahoilla, jotka säästät kun ei tarvi ostaa ruokaa ostaa niitä vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sisäfile maistuu köyhänkin suussa YHTÄ hyvältä kuin rikkaan. Miksi köyhä ei saisi nauttia hyvästä ruoasta? Siihen tarvitsemme RAHAA!!! EMME LUMPPUJA TAI MANNARYYNEJÄ!!!
ap
Säästä vuoden aikana niin, että saat jouluksi sisäfileen. Ei se niin kallis ole, että olisi mahdottomuus. Elektroniikkaan saakin sitten säästää vähän enemmän. Vai onko se niin, että "köyhän" ei tarvitse lainkaan nähdä vaivaa haluamiensa asioiden vuoksi, vaan kaiken voi pummata ja jos ei saa pummattua niin voikin heittää netissä itkupotkuraivarit?
T. köyhä, joka säästää tai on ilman ja pärjää niinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Säästä vuoden aikana niin, että saat jouluksi sisäfileen. Ei se niin kallis ole, että olisi mahdottomuus. Elektroniikkaan saakin sitten säästää vähän enemmän. Vai onko se niin, että "köyhän" ei tarvitse lainkaan nähdä vaivaa haluamiensa asioiden vuoksi, vaan kaiken voi pummata ja jos ei saa pummattua niin voikin heittää netissä itkupotkuraivarit?
Tässä se vastaus tulikin. Jos saisit rahaa et ostaisi sillä mitään järkevää, kuten koko viikon ruokia, vaan törkeän kalliin sisäfileen.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole saanut lahjoituksia, mutta köyhänä ymmärrän tuon aloituksen. Itse raskin ostaa tarpeelliset kauraryynit ja makaronit, mutta en esim.suklaata ja muuta joka ei ole niin tarpeellista. Siksi, vaikka pulaa on kaikesta, iloitsen lahjoissa enemmän tuollaisesta ei tarpeellisesta. En itse koskaan laittaisi vähiä rahoja sellaiseen, mutta nautin suuresti syödessäni ylikallista suklaata tai kahvia tai jopa viiniä.
Miksi sillä on merkitystä missä muodossa apu tulee. Jos saat lahjaksi 10 eurolla makaronia ja mannahiutaleita, mikset käytä muusta ruoasta säästynyttä kymppiä suklaaseen? Miksi sitä suklaata voi ostaa vain, jos kympin käyttää itse perustarvikkeisiin ja suklaan saa lahjana?
Vierailija kirjoitti:
Kouluihin henkilökohtaisen talouden opastusta.
Kouluissa on henkilökohtaisen talouden opastusta. Siinä vaan on se pulma, että juuri ne, joita ei koulussa kiinnosta ottaa vastaan maksuttomasti annettua opetusta, ovat juuri niitä, jotka päätyvät ap:n kaltaisiksi vaatija-köyhä-lusmuiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ehkäpä ap on säästänyt vuoden ja saa tänä jouluna sisäfilettä. Aloitus on nimittäin viime vuodelta.
Vuokrat eivät tule laskemaan niin kauan kuin taikaseinä asumistukiäpärineen on pystyssä.