Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhän perheen jatkuva sorsiminen -- haluamme RAHAA -- emme lumppuja tai manna-apua

Seija 43
05.12.2016 |

Miksi köyhälle perheelle ollaan kyllä ryysyjä ja mannaryynejä tuomassa? Miksei anneta suoraan RAHAA!?? On ihmisarvoa alentavaa se, että ei anneta köyhän ITSE päättää, mitä hän tarvitsee. Eli antakaa RAHAA!! Sitä köyhä tarvitsee ja auttajan ei tarvitse kokea synnintuskia, että olisi sorsinut köyhää antamalla lumppuja tai ruokaa.

Kommentit (304)

Vierailija
221/304 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksalaatikko rahat täältä http://www.clixsense.com/?10204637

Vierailija
222/304 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on, että Suomen köyhät ovat lapatossuja. Pitäisi nousta barrikadeille ja vaatia samat edut kaikille. Se on OIKEAA demokratiaa. Kaikki muu on köyhän RIISTOA!!!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/304 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on, että Suomen köyhät ovat lapatossuja. Pitäisi nousta barrikadeille ja vaatia samat edut kaikille. Se on OIKEAA demokratiaa. Kaikki muu on köyhän RIISTOA!!!

ap

Nythän köyhillä on paremmat edut kuin varakkailla, eli kusisit sillä vaatimuksella omille kintuillesi. Jos kaikilla olisi samat edut niin se tarkoittaisi että myös keskituloiset ja varakkaammat saisivat samat tuet ja etuudet mitä sinäkin saat.

Vierailija
224/304 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Nythän köyhillä on paremmat edut kuin varakkailla, eli kusisit sillä vaatimuksella omille kintuillesi. Jos kaikilla olisi samat edut niin se tarkoittaisi että myös keskituloiset ja varakkaammat saisivat samat tuet ja etuudet mitä sinäkin saat.

Lisätään vielä että jos ne varakkaammat lakkaisivat maksamasta yksityisistä lääkäripalveluista jne. niin terveydenhuoltosysteemimme olisi entistä pahemmin jumissa. Etkä sä ees oo oikee ap, älä yritä.

Vierailija
225/304 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Suomessa myydään lumppuja? Eihän kirpparitkaan ota vastaan lumppuja, vaan ne menee kierrätykseen.

Vierailija
226/304 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika töykeitä vastauksia. Tee itse omat rahasi jne. Töitä ei kaikille nykytilanteessa ole. Pieni avustus joskus edes voisi auttaa, kukaan ei varmaan pysty auttamaan jatkuvasti.

Vierailija
227/304 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään asiallista vastausta. EIPÄ YLLÄTÄ!!!!

Kyllä sisäfile maistuu köyhänkin suussa YHTÄ hyvältä kuin rikkaan. Miksi köyhä ei saisi nauttia hyvästä ruoasta? Siihen tarvitsemme RAHAA!!! EMME LUMPPUJA TAI MANNARYYNEJÄ!!!

ap

Kuinka kaikki vastailee ap:lle niin tosissaan?! Itse repesin jo tän viestin kohalla täysin! :-D Aika huolestuttavaa jos oikeesti joku luulee että tää on nyt tosissaan... se ei liene edes ap:n tarkoitus, sen verran absurdia läppää heittää.

Vierailija
228/304 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se köyhä rahalla tekee, kun se ei osaa sitä käyttääkään!

Vierailija
229/304 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään tähän vielä loppukaneetiksi sen, että olisitte perheelliset jouluavunsaajat kiitollisia että saatte jotain. Minä en edes viitsi laittaa itsestäni ilmoitusta siihen ryhmään koska yksinäisen ihmisen auttaminen ei taida olla mitenkään mediaseksikästä. Sitä olen ihmetellyt mikseivät perheelliset vähätuloiset vietä yhdessä joulua jne? Sittenhän työmäärä puolittuu kun on useampi tekemässä ruokia jne ja lapsillakin olisi varmasti hauskempaa leikkiä yhdessä. T. Se työkyvyttömyyseläkeläinen

Vierailija
230/304 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän en suostuisi ottamaan edes vastaan jos joku ilkeäisi tuoda virttyneitä lumppuja. 

Eihän avun vastaanottaminen pakollista ole. Voi olla ilmankin.

Vierailija
231/304 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse miettinyt ap:n kommenttia ajatellen, että talomme palaisi. Olen aina ollut tarkka tavaroistani ja kodissani on aina ollut vain tavaroita, joista oikeasti pidän. Esim. ei mieluisat lahjat lähtee heti kiertoon ja kaikki lakanat ja pyyhkeet ovat sävy sävyyn.

Jos kaikki palaisi poroksi, en todellakaan haluaisi naapuruston vanhoja roinia. Mieluummin olisin ilman.

Toki saat ihan vapaasti olla. Ei silti varmaan ole kohtuullista olettaa, että muut on kovin huolissaan sun tarpeesta saada liinavaatteet sävy sävyyn, jos kaikki muut paitsi päällä olevat vaatteet on palaneet. Saahan sitä olla ilmankin.

Vierailija
232/304 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä monella työssäkäyvälläkään ole varaa ostella kalliita erikoisoluita. Ja selvästi et arvosta kenenkään toisen vaivannäköä ja työtä lainkaan, mikä saa minut ajattelemaan ettet ansaitse minkäänlaista apua.

Olet ostanut tuon mielipiteen itsellesi ehkä itsekkäistä syistä. Haluaisin tietää miksi ajattelet noin itsekkäästi. Kyllä sieltä tililtä voidaan varmasti kolmekymppiä saada, mutta sinulla on väärä ajattelumalli.

Suurin osa ihmisistä on kanssasi erimieltä. Ehkä kannattaisi vähän ajatella toisella tavalla.

Amen. Tässä on totuus.

Jokaisen kirjoittajan pitäisi nähdä puhtain sydämin sisimpäänsä eikä verhota vastauksiaan ja motiiveitaan valhein.

Ette te tässä DI:lle tai muille köyhille työttömille tee tiliä. Te teette tiliä itsellenne tai Jumalalle, jos uskotte totuuteen. Etsikää totuutta.

Ap:lla on hieno motiivi tässä takana. Minä uskon.

Ihmiset pelkäävät tonkia omaa mieltään ja etsiä totuutta.

Se ei ole totuus tai perustelu että en periaatteesta anna rahaa. Siihen tarvitaan todellinen syy.

Jos syy on että epäillään köyhän perheen ostavan sillä rahalla tupakkaa ja alkoholia niin silloin olisi oikeasti syytä tehdä lastensuojeluilmoitus. Mutta jos todellista varmuutta tälle ei ole´, eikä sille että ottaisi puheeksi perheen alkoholiongelman tai rahankäyttöongelman olisi syytä sukeltaa syvälle omiin mieliin ja omiin ennakkoluuloisiin ennakkoajatuksiin.

Miksi et voi periaatteesta antaa rahaa?

Se oikea syy voi oikeasti auttaa vapauttamaan ummehtunutta mieltänne.

Se syy ei välttämättä ole edes piheys tai opittu tapa.

Se voi periytyä lapsuuden potta-ajoista. On tutkimuksia että jos lapsena ei ole oppinut kakkaamaan pottaan niin tavallaan panttaa kaikkea sisällään.

Voi olla hyvin vapauttavaa antaa sitä rahaa köyhälle sitä tarvitsevalle ja lopettaa turhien lahjojen lahjoituksen.

Siksi en halua antaa rahaa (paitsi järjestöjen kautta), etten ymmärrä miksi hankkisin sitä, jos kuitenkin annan pois. Mieluummin pidän itse vapaapäivän, jos en kerran tarvitse sitä rahaa. Olen yrittäjä, joten rahanteko korreloi suoraan vapaiden vähenemiseen.

Vierailija
233/304 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Aivan oikein, kaikille sama kohtelu niin että töihin vaan. Ei mitään etuoikeutta sinunlaisillesi käyttää muita ihmisiä hyväksi.

Jos ihminen antaa vaikka 20 euroa niin se on joillekin yli tunnin palkka. Palkka josta on jo maksettu veroja. Todella röyhkeää olettaa että joku käy töissä sitä varten että saat vaatia häneltä mitä haluat. Ap olet nolo ja tyhmäkin vielä. Kun olet noin röyhkeä niin mietipä saatko sen kaksikymppiä itse jostakin kokoon? Ei sitä noin vaan mistään saa ellei sitten elä tuilla eli toisten selkänahasta. ne tukirahat eivät tule ilmasta.

Vierailija
234/304 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seija 43 kirjoitti:

Miksi köyhälle perheelle ollaan kyllä ryysyjä ja mannaryynejä tuomassa? Miksei anneta suoraan RAHAA!?? On ihmisarvoa alentavaa se, että ei anneta köyhän ITSE päättää, mitä hän tarvitsee. Eli antakaa RAHAA!! Sitä köyhä tarvitsee ja auttajan ei tarvitse kokea synnintuskia, että olisi sorsinut köyhää antamalla lumppuja tai ruokaa.

En lukenut ketjua, joten ehkä toistan jo sanottua.

Ymmärrän tuon, että koetaan alentavaksi se, ettei anneta rahaa ja anneta saajan itse päättää mihin sen käyttää. Varmaan siinä on jotkut vanhat kokemukset: rahat eivät ole menneet perheen joulunviettoon, vaan esim. viinaan. 

En usko, että esim. Pelastusarmeija tai muut jakavat lumppuja. Mitä vähän käytetyille, puhtaille, ehjille vaatteille pitäisi tehdä? Jos antaja veisi ne kirpparille, rahat menisivät hänelle itselleen. Jos ne viedään Punaisen Ristin Konttiin, SPR jakaa tuoton esim. lahjakortteina. Rahaa sieltä ei saa.  

Mitä itse teet käyttökelposille "lumpuille", ap? Heität varmaan pois, koska ovat "lumppuja"? Etkö ilmaiseksi kierrätä mitään ystäviesi kesken?  

Ilmaiset vaatteet, liinavaatteet, lelut ja ruokalahjakortit tai -kassit vapauttavat köyhien perheiden varoja, eli sitä omaa RAHAA muuhun. Eikö tämä tullut mieleen?

Vierailija
235/304 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä tuon, en ole koskaan ymmärtänyt mitä hyvätekeväisyyttä on antaa ihmisille vanhoja rättejä.

Se on hyväntekevää vain antajalle. Tai jakaa mannagryynejä, sen verran hyväosainen olen, että ymmärtäisin köyhimmilläkin olevan varaa halvempiin elintarvikkeisiin.

Mieluusti maksan veroni, että niistä annetaan rahaa niille joille ei ole kykyä itseään elättää. Vaikka olen uuden Kela-Ellin kanssa samaa mieltä että ihan makoilusta ei rahaa pitäisi maksaa.

Olen eri mieltä tuosta vaatteiden kierrätyksestä. Omat tuloni ovat hyvät, silti saatan ostaa kirpparilta kivan näköisen vaatteen tai jonkun toisen sinne tuoman kirjan. Minä en ymmärrä ihmisiä, joiden on ostettava aina uutta ja kallista. Käytän myös kauraryynejä puuroihin ja patonkeihin. Vertaan aina  hintoja suhteessa laatuun. Yhteiskunnan rahat eivät vaan yksinkertaisesti riitä kaikkiin niihin tukiin ja avustuksiin, joita jonossa on. Otamme miljardeja valtionvelkaa, jotta pystymme jakamaan näitä tukia. Myös yhteiskunnan menopuolta rasittavat jätevuoret yhä enemmän.

Vierailija
236/304 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse miettinyt ap:n kommenttia ajatellen, että talomme palaisi. Olen aina ollut tarkka tavaroistani ja kodissani on aina ollut vain tavaroita, joista oikeasti pidän. Esim. ei mieluisat lahjat lähtee heti kiertoon ja kaikki lakanat ja pyyhkeet ovat sävy sävyyn.

Jos kaikki palaisi poroksi, en todellakaan haluaisi naapuruston vanhoja roinia. Mieluummin olisin ilman.

Me käytetään naapurien vanhoja pussilakanoita. Muut vuodevaatteet on kirpparilta. Ei meiltä ole mitään palanut eikä olla edes köyhiä vaikka ollaankin työttömiä. Köyhyys on jotain ihan muuta.

Siitä olen samaa mieltä, että köyhän tai tarvitsevan ei pidä olla muiden jätevarasto. Jos köyhä tarvii ruokaa eikä 5 numeroa liian isoja kauhtuneita pitkiä kalsareita, miksi hän ottaisi ne kalsarit? Nöyryyttävää edes suhtautua tarvitsevaan tunkemalla jotain turhaa omista kaapeista pois. Pelkkää sädekehän kiillotusta.

Vierailija
237/304 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivas teitä "köyhiä"! Olemme mieheni kanssa olleet miltei koko elämämme työssä, mies jonkun vuden työttömänä. Ei meillä silti ole muistaakseni koskaan syöty sisäfilettä, vaikka joskus olisi ollut varaakin. Tuo on juuri outoa, että ns. köyhät luulevat meidän työssäkäyvien ja tukia saamattomien pröystäilevän harva se päivä övereillä ruokaostoksilla ja merkkivaatteilla. Olen itse työskennellyt ja tuttujanoi työskentelee tällä hetkellä sossussa, ja viesti on sama: ei mitään tajua normaalista elämästä. Eräskin sossu-täti sanoi, ettei hänellä ja miehellään ole varaa humputella lasten kanssa Hop-Lopeissa, mutta avustuksien perässä tulevat vaativat ilmaista pääsyä koko perheelle. Ei niitä huvituksia ole tarkoitus maksaa verorahoilla.

Vierailija
238/304 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mannapuuropaketti paljoa vapauta sen perheen rahaa. Yhdentekevästi oikeastaan. Sama paketti sielä kuivakaapissa vuodenkin päästä lojuu ja siitä on kulunut korkeintaan 1/4 osaa.

Ei se nälkä tänäpäivänä ole se hätä vaan raha. Puuro on epäterveellistä ja lihottaa.

Lahjoittaisitte luomuvihanneksia vaikka!

Vierailija
239/304 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun luettuani en voi kuin ihmetellä, miten monella on vaikeita ihmissuhteita. Omassa tuttavapiirissäni on aina kierrätetty tavaroita, vaatteita ja huonekaluja. Kuitenkin niin, että toiselle on voinut sanoa kiitos mutta en tarvitse nyt. Mitä te pelkäätte, kun joku tuttavanne tuo teille vanhoja vaatteita ettekä uskalla sanoa ei? Ja jos ette uskalla, niin eikö ne vaatepussit voi vaan heittää roskikseen tai ottaa niistä vain ne, mille on käyttöä, ja heittää loput pois?

Vierailija
240/304 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mannapuuropaketti paljoa vapauta sen perheen rahaa. Yhdentekevästi oikeastaan. Sama paketti sielä kuivakaapissa vuodenkin päästä lojuu ja siitä on kulunut korkeintaan 1/4 osaa.

Ei se nälkä tänäpäivänä ole se hätä vaan raha. Puuro on epäterveellistä ja lihottaa.

Lahjoittaisitte luomuvihanneksia vaikka!

Miksi? Ei mulla keskituloisella ole varaa luomukasviksiin vaan ihan perus Pirkka-pussiporkkanoihin. Vähän rajaa vaatimuksiin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi