Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?

emmaa88
05.12.2016 |

Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa

Kommentit (2728)

Vierailija
1901/2728 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole omituisinta, mutta omituista on, kun on syönyt lapsen ruoan lautaselta. Huomautin ja ystävä kertoi, että ajatteli, että voi syödä. Olisin kyllä antanut ruokaa pyydettäessä :)

Vierailija
1902/2728 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökillämme tuttavaperheen kanssa. Muuten meni kaikki ok, mutta seuraavana päivänä heidän lähdettyään siivottiin ja löysimme vierasperheen lähes teini-ikäisen tytön sängystä kostean yllätyksen. Pissat siellä sängyssä, patja kastunut läpi asti. Ei haluttu nolata tyttöä joten soitettiin ja oltiin ymmärtäväisiä, että vahinkoja sattuu eikä mitään hätää eikä ongelmaa, mutta kun patja on läpimärkä ja täytyy viedä pesulaan, että voisitteko hoitaa vaikka puolet kustannuksesta. Suuttuivat ja uhittelivat, että miten kehtaatte syyttää heidän tyttöään tuollaisesta, ei ole tuollaista sattunut jne jne. Joo, vaikka juuri siinä sängyssä heidän tyttönsä nukkui. Ymmärretään toki, että nolottaa, mutta olisihan sen nyt voinut myöntää, varsinkaan kun ei mitään hätää ole ja kaikki ymmärtävät että noin voi käydä, eikä syytetä ketään, varsinkaan sitä tyttöä, mistään. Asia pyrittiin hoitamaan asiallisesti eikä kellekään tuollaisesta hiiskuta, tietenkään. Mutta ei, kielsivät vaan jyrkästi kaiken. No, maksettiin sitten itse pesula. Vähän huono maku vaan jäi, kun olivat niin aggressiivisella kannalla, vaikka me koitettiin loppuun asti olla ymmärtäväisiä ja tarjouduttiin maksamaan puolet pesulakuluista. Ei varmaan sitten olisi pitänyt edes ottaa asiaa puheeksi. Niinkö sitten olisi pitänyt tehdä? 

Jos teillä on normaalit tulot, niin mielestäni ihan tavallista itse teidän hoitaa patjan pesu.

Miksi?

Koska kyseessä oli vahinko. Vahinkoja sattuu oikeasti joskus ja onneksi ei sen suurempaa onnettomuutta sattunut.

Siitä kiitos teille, että ette kovaan ääneen syytelleet itse teinityttöä. Vanhemmalle on ihan hyvä kertoa, että tietää jos kyseessä on jokin terveydellinen vaiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1903/2728 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä syletti kirjoitti:

Kerran eräs tuttava tuli kylään. Hänellä iski hillitön paska hätä, lapseni oli vessassa. No tuttava ei pystynyt odottamaan kolmea minuuttia joten paskansi olohuoneen karvamatolle ja kehtasi vielä käskeä toisen lapseni hakemaan paperia hänelle. Siihen jäi paskat matolle hänen lähtiessään.

Nyt taisi tulla tosi paksua pa ...pajunköyttä ...

Ihan yhtä paksua kuin tuo heikkolahjainen mies- tarina. Jestas että ihmiset on yksinkertaisia ja kaikki menee läpi palstalla.

Vierailija
1904/2728 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini meni aikoinaan erään luonnevikaisen naapurin akan luokse jotain asiaa toimittamaan. Tuvassa ei ollut ketään, joten hän meni navettaan. Siellä niiden hullu rakki hyppäsi kimppuun ja puri pahasti.

Tietenkin tämä eukko tuli munia ostamaa meiltä myöhemmin ja toi sisään asti saman rakin. Äitini pyyntö, että hän veisi koiran pois, koska äiti pelkäsi, kaikui kuuroille koville. Äitini oli hyvin arka, nöyrä ja kiltti ihminen. Siihen kai se akansaatana luottikin. Röyhkeys maailmassa näköjään voittaa!

Juu ja tarinan keksimisen jalo taito.

Vierailija
1905/2728 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan jotkut on koko ajan kiireessä ja stressissä, hetkeen pysähtymisen taito puuttuu.

Suurimmalle osalle ihmisistä se hetkeen pysähtyminen tapahtuu ihan itsekseen tai jonkun oman mieleisen tekemisen parissa.

Musta on uskomattoman ajattelematonta, että joku tulee kylään ja kuvittelee, että minä viihdytän häntä koko päivän!

Siitä on hetkeen pysähtyminen kaukana, kun on vielä jotkut sotkevat tenavat mukana ja sitten pitäisi niitä viihdyttää ja laittaa koko poppoolle ruokaa ja ties mitä vielä. Huh sentään.

Kyllä, yleensä on tapana laittaa ruokaa, kun tulee vieraita. Seurustellakin pitää. Se on vähän niinkuin homman tarkoitus, että tullaan kylään ja vieraiden kanssa vietetään aikaa yhdessä.

Vierailija
1906/2728 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverini tuli kylään muksunsa kanssa, olivat luonani noin viikon verran. Koko sen ajan jouduin huolehtimaan sekä omasta että kaverini lapsesta. Kaverini poika oli erittäin vilkas ja oli koko ajan menossa tekemään pahojaan, esim. repi vaatteita ja tavaroita kaapeista lattialle, heitteli esineitä, astioita ja ruokia, kaateli mehua sänkyyni, särki ikkunan, yritti karata takapihan ovesta jatkuvasti. Kaikkein pahimpana pidin sitä, että poika keksi ruveta jahtaamaan ja potkimaan koiraani. Koira pakeni sängyn alle turvaan, mutta aina kun yritti tulla pois, oli poika heti menossa potkimaan. Itse hyppäsin tottakai väliin estämään potkimisen ja jouduin jatkuvasti seuraamaan poikaa, että kerkeän estää tuhot. Mitä teki hänen äitinsä, ei kieltänyt lastaan, ei mennyt siivoamaan jälkiä, vaan hän istui takapihan parvekkeella, puhui puhelimessa ja poltti ketjussa. Yhtenä päivänä hän keksi mennä panemaan naapurini kanssa ja jätti lapsensa minun vastuulleni. Kun vihdoin lähtivät ja vein heidät juna-asemalle, istuin pitkään autossa yksikseni ja mietin miten hän pärjää yksin lapsensa kanssa. Olin erittäin väsynyt. En ole nähnyt häntä sen jälkeen.

Ja siedit tuota kotonasi viikon,miksi?

Siksi koska junalippu oli varattu tietylle päivälle, eikä yhlla olisi ollut varaa hotelliin, olisin sen joutunut itse maksamaan. Asiasta kyllä huomautin, mutta vastaukseksi sain vain naureskelua.

Vierailija
1907/2728 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaako ketään muuta päähän nykyään hirveästi lisääntyneet erikoisdieetit? Ymmärrän toki erilaiset allergiat; niin erityisruoka-aineallergiat, laktoosittoman tai gluteiinittoman ruokavalion lääketieteellisistä syistä. Mutta kun sen lisäksi pitäisi kokata vegaanisti, ketogeenisesti ja milloin mitenkin. Lisäksi vielä ruoka-aineet mistä kukin ei vain pidä.  Yksittäisen dieetin kokkaaminen saattaa viedä tuntikausia ja perustuu vain siihen, että kyseinen henkilö haluaa huomiota. Paras on tuo ketodieetti, sitä vaativa henkilö ei vaivaudu itse koskaan esimerkiksi leipomaan kotonaan omaa dieettiään, mutta vaatii leipomukset eteen vieraillessaan minulla. Yhden henkilön annosten kanssa puuhastelu vie joka kerta monta tuntia, eikä niistä häävejä tule silti.

Joo ärsyttää. Ja jostain syystä eniten nyppii gluteenittoman pyytäjät. Yhdellä ystävällä on keliakia, nämä kaikki muut taas haluavat sitä muuten vain. (Eivät ole usein samaan aikaan kylässä, eli tälle keliaakikolle teen mielelläni aina eri sapuskat)

Sulle pitää siis esittää lääkärin diagnoosi saadakseen itselleen sopivaa ruokaa? VAU!

Okei, olet siis juuri tuollainen oman erikoisdietin (eli ylimääräisen huomion) vaatija. Kerro meille miksi juuri sinun takiasi pitää emännän/isännän nähdä monen tunnin erikoisvaiva. 

Ei. En ole. Olen itse ns. kaikkiruokainen, mutta sen verran pitää isännässä olla miestä, että tekee vieraille heille sopivaa ruokaa. Esim omalla vaimolla ei ole laktoosi-intoleranssin tai keliakian diagnoosia, mutta hän voi huomattavasti paremmin, jos välttää laktoosia ja gluteenia ruoassa., joten näin myös hänen ruokiensa suhteen tehdään. Ei tulisi mieleenkään tuputtaa häntä syömään ruokaa, joka ei hänelle sovi.

Vierailija
1908/2728 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä oli lukiossa 4 tytön porukka. Muutama vuosi sitten yksi oli kutsunut kaikki muut koolle. Muuten kiva, mutta minulle ilmoitettiin samana päivänä, että ovat minun kaupungissani ja voidaanko tavata. Tulivat käymään parin tunnin varoajalla. Olin tosi pettynyt, koska minua ei kutsuttu mukaan suunnittelemaan koko juttua.

Vierailija
1909/2728 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta entisestä tuttavasta. Hän valittaa kaikesta. Kun tulee yökylään maalle, täytyy ikkunoihin ripustaa peitot, jotka peittää ikkunoista tulevan valon. Ehdotin kerran silmikkoa, mutta se ei käy kun se ei pysty nukkuu sen kanssa. Sitten hän valittaa itikoista ja pelkää niitä. Hän tuo kaikki itikan karkottinet ja huutaa heti, jos näkee itikan. Ja pyytää tappaa sen. Sitten seuraa koko ajan, jos ovi jää auki ja huomauttaa heti siitä. Sitten hän haluaa aina asioiden menevän samalla lailla. Eli hän haluaa aina pelata tiettyä peliä. Ja katsoa tiettyä ohjelmaa. Ja syödä tiettyä ruokaa. Hän on erittäin rutinoitunut, josta ei jousta. Jopa puheenaiheetkin ovat samoja.

Vierailija
1910/2728 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä oli lukiossa 4 tytön porukka. Muutama vuosi sitten yksi oli kutsunut kaikki muut koolle. Muuten kiva, mutta minulle ilmoitettiin samana päivänä, että ovat minun kaupungissani ja voidaanko tavata. Tulivat käymään parin tunnin varoajalla. Olin tosi pettynyt, koska minua ei kutsuttu mukaan suunnittelemaan koko juttua.

Ehkä sinua ei kutsuttu, koska tiesivät, että sinä suunnittelisit koko jutun?

Vierailija
1911/2728 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustanen kirjoitti:

On kokemusta entisestä tuttavasta. Hän valittaa kaikesta. Kun tulee yökylään maalle, täytyy ikkunoihin ripustaa peitot, jotka peittää ikkunoista tulevan valon. Ehdotin kerran silmikkoa, mutta se ei käy kun se ei pysty nukkuu sen kanssa. Sitten hän valittaa itikoista ja pelkää niitä. Hän tuo kaikki itikan karkottinet ja huutaa heti, jos näkee itikan. Ja pyytää tappaa sen. Sitten seuraa koko ajan, jos ovi jää auki ja huomauttaa heti siitä. Sitten hän haluaa aina asioiden menevän samalla lailla. Eli hän haluaa aina pelata tiettyä peliä. Ja katsoa tiettyä ohjelmaa. Ja syödä tiettyä ruokaa. Hän on erittäin rutinoitunut, josta ei jousta. Jopa puheenaiheetkin ovat samoja.

Laita ensi kerralla kamera kuvaamaan koko vierailu ja kun hän jatkossa ehdottaa/vaatii päästä kylään, lähetä hänelle aina uudelleen päivätty kopio siitä videosta.

Vierailija
1912/2728 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli vieraita kylään lapseni synttäreitä viettämään. Rymistelivät portaissa,kaatoivat mehunsa lattioille, sipsit ties missä. Kaiken kukkuraksi vetivät lapseni alas renkaistaan. Ei jäänyt kauhean kiva synttäri mieli kun naapuritkin valittivat mekkalasta.

Vierailija
1913/2728 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli vieraita kylään lapseni synttäreitä viettämään. Rymistelivät portaissa,kaatoivat mehunsa lattioille, sipsit ties missä. Kaiken kukkuraksi vetivät lapseni alas renkaistaan. Ei jäänyt kauhean kiva synttäri mieli kun naapuritkin valittivat mekkalasta.

Kuulostaa noin viisivuotiaiden hyökyaallolta.

Vierailija
1914/2728 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaako ketään muuta päähän nykyään hirveästi lisääntyneet erikoisdieetit? Ymmärrän toki erilaiset allergiat; niin erityisruoka-aineallergiat, laktoosittoman tai gluteiinittoman ruokavalion lääketieteellisistä syistä. Mutta kun sen lisäksi pitäisi kokata vegaanisti, ketogeenisesti ja milloin mitenkin. Lisäksi vielä ruoka-aineet mistä kukin ei vain pidä.  Yksittäisen dieetin kokkaaminen saattaa viedä tuntikausia ja perustuu vain siihen, että kyseinen henkilö haluaa huomiota. Paras on tuo ketodieetti, sitä vaativa henkilö ei vaivaudu itse koskaan esimerkiksi leipomaan kotonaan omaa dieettiään, mutta vaatii leipomukset eteen vieraillessaan minulla. Yhden henkilön annosten kanssa puuhastelu vie joka kerta monta tuntia, eikä niistä häävejä tule silti.

Joo ärsyttää. Ja jostain syystä eniten nyppii gluteenittoman pyytäjät. Yhdellä ystävällä on keliakia, nämä kaikki muut taas haluavat sitä muuten vain. (Eivät ole usein samaan aikaan kylässä, eli tälle keliaakikolle teen mielelläni aina eri sapuskat)

Sulle pitää siis esittää lääkärin diagnoosi saadakseen itselleen sopivaa ruokaa? VAU!

Okei, olet siis juuri tuollainen oman erikoisdietin (eli ylimääräisen huomion) vaatija. Kerro meille miksi juuri sinun takiasi pitää emännän/isännän nähdä monen tunnin erikoisvaiva. 

Ei. En ole. Olen itse ns. kaikkiruokainen, mutta sen verran pitää isännässä olla miestä, että tekee vieraille heille sopivaa ruokaa. Esim omalla vaimolla ei ole laktoosi-intoleranssin tai keliakian diagnoosia, mutta hän voi huomattavasti paremmin, jos välttää laktoosia ja gluteenia ruoassa., joten näin myös hänen ruokiensa suhteen tehdään. Ei tulisi mieleenkään tuputtaa häntä syömään ruokaa, joka ei hänelle sovi.

Kuten edellä kirjoitin, nämä laktoositon ja gluteeiiniton ovat vielä helppoja toteuttaa. 

On tietysti toinenkin vaihtoehto, en kutsu enää näitä vegaania ja ketodieettiläistä kylään. Etenkin kun tuo ketodieettiläiselle leipominen on lähinnä mission impossible.  Voit toki sinäkin kokeilla miten näppärää on leipoa ilman mitään viljatuotteita, sokeria ja juureksia. Niin vaikeaa se on, että tämä dieettiläinen kertoo, ettei ole itse edes yrittänyt koskaan mitään dieettiinsä sopivaa leipoa. Silti vaatii sitä minulta. Lisäksi tuon dieetin korvaavat tuotteet ovat todella kalliita. Esimerkiksi sokerin korvaava ketosokeri 400 g  pussi hintaa päälle 8 €, eikä se edes käyttäydy kuin sokeri.

Vierailija
1915/2728 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten edellä kirjoitin, nämä laktoositon ja gluteeiiniton ovat vielä helppoja toteuttaa. 

On tietysti toinenkin vaihtoehto, en kutsu enää näitä vegaania ja ketodieettiläistä kylään. Etenkin kun tuo ketodieettiläiselle leipominen on lähinnä mission impossible.  Voit toki sinäkin kokeilla miten näppärää on leipoa ilman mitään viljatuotteita, sokeria ja juureksia. Niin vaikeaa se on, että tämä dieettiläinen kertoo, ettei ole itse edes yrittänyt koskaan mitään dieettiinsä sopivaa leipoa. Silti vaatii sitä minulta. Lisäksi tuon dieetin korvaavat tuotteet ovat todella kalliita. Esimerkiksi sokerin korvaava ketosokeri 400 g  pussi hintaa päälle 8 €, eikä se edes käyttäydy kuin sokeri.

Osta niille keto- patukat tai pirtelöt  ja se on siinä.

Vierailija
1916/2728 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustanen kirjoitti:

Laita ensi kerralla kamera kuvaamaan koko vierailu ja kun hän jatkossa ehdottaa/vaatii päästä kylään, lähetä hänelle aina uudelleen päivätty kopio siitä videosta.

Olis aika hyvä. Ja hän aika paljon videoi ja kuvaa, mutta ei tajua, kuinka samanlaista on. En ole enää tekemisissä. Hän pelkää kuollakseen ötököitä ja yksi yö hänellä meni valvoessa, kun katosta kuului hänen mukaansa rapinaa muurahaisten kävelystä

Vierailija
1917/2728 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökillämme tuttavaperheen kanssa. Muuten meni kaikki ok, mutta seuraavana päivänä heidän lähdettyään siivottiin ja löysimme vierasperheen lähes teini-ikäisen tytön sängystä kostean yllätyksen. Pissat siellä sängyssä, patja kastunut läpi asti. Ei haluttu nolata tyttöä joten soitettiin ja oltiin ymmärtäväisiä, että vahinkoja sattuu eikä mitään hätää eikä ongelmaa, mutta kun patja on läpimärkä ja täytyy viedä pesulaan, että voisitteko hoitaa vaikka puolet kustannuksesta. Suuttuivat ja uhittelivat, että miten kehtaatte syyttää heidän tyttöään tuollaisesta, ei ole tuollaista sattunut jne jne. Joo, vaikka juuri siinä sängyssä heidän tyttönsä nukkui. Ymmärretään toki, että nolottaa, mutta olisihan sen nyt voinut myöntää, varsinkaan kun ei mitään hätää ole ja kaikki ymmärtävät että noin voi käydä, eikä syytetä ketään, varsinkaan sitä tyttöä, mistään. Asia pyrittiin hoitamaan asiallisesti eikä kellekään tuollaisesta hiiskuta, tietenkään. Mutta ei, kielsivät vaan jyrkästi kaiken. No, maksettiin sitten itse pesula. Vähän huono maku vaan jäi, kun olivat niin aggressiivisella kannalla, vaikka me koitettiin loppuun asti olla ymmärtäväisiä ja tarjouduttiin maksamaan puolet pesulakuluista. Ei varmaan sitten olisi pitänyt edes ottaa asiaa puheeksi. Niinkö sitten olisi pitänyt tehdä? 

Jos teillä on normaalit tulot, niin mielestäni ihan tavallista itse teidän hoitaa patjan pesu.

Miksi?

Koska kyseessä oli vahinko. Vahinkoja sattuu oikeasti joskus ja onneksi ei sen suurempaa onnettomuutta sattunut.

Siitä kiitos teille, että ette kovaan ääneen syytelleet itse teinityttöä. Vanhemmalle on ihan hyvä kertoa, että tietää jos kyseessä on jokin terveydellinen vaiva.

Se, että jokin on vahinko, ei poista tekijän korvausvelvollisuutta. Jos vahingossa rikot jotain tai aiheutat omaisuudelle vahinkoa, olet korvausvelvollinen.

Vierailija
1918/2728 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää leipoa? Tarjoa ketodiettiläiselle marjoja herkkuna, ehkä vähän pähkinöitä lisäksi jos haluaa tukevampaa. Minulle kelpaisi, vaikken ole ketodietillä.

Vierailija
1919/2728 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen se törkeä vieras, joka en syö kakkua, en pullaa, en piirakoita enkä torttuja. En tykkää niistä enkä kaipaa niitä. Vierailun ajan voin olla syömättä, jos tulee jano voin juoda vettä. Kahvi kelpaa ihan kahvina.

Minulla ei ole todettua keliakiaa eikä vilja-allergiaa, ei myöskään diabetesta. Laktoosi-intoleranssin olen ihan itse diagnosoinut, koska menen ripulille laktoosillisesta maitotilkastakin. Mielestäni tuommoinen asia ei ikinä ole ollut mikään lääkärikäynnin väärtti, kun ihminen sen itsekin huomaa. Suomalaisten hyvin tavallinen vaiva, ärtynyt paksusuoli, sen sijaan on diagnosoitu yhdellä tyttärelläni, aikanaan isälläni ja myös sisarellani, ja kun siitäkään ei mitään varsinaista tutkimusta ole jolla sen toteaisi, vaan kyseessä on ns. poissulkusysteemi, niin enpä siitäkään lääkärin diagnoosia ole kaivannut. Vehnän, sokerin ja rasvan yhdistelmästä saan mahani kipeäksi, mutta en kuole. Monta vuotta niitä hemmetin leipomuksia kiltisti söin ja sitten kärsin, mutta nyt yli viisikymppisenä olen päättänyt, että en kärsi enää. Jos joku emäntä siitä hermostuu, ettei vieras syö hänen pullaansa, niin se on sitten hänen hermostumisensa. 

Vierailija
1920/2728 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla näyttää olevan paha fiksaatio leipomiseen. Ei kaikkia tarjottavia tarvitse leipoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi