Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?
Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa
Kommentit (2728)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävellyt kengät jalassa keittiön matolla ja muutenkin ympäriisä asuntoa. Vetänyt vessanpöntön kansi auki. Istunut ulkovaatteet (takki) päällä sohvalle. Ei nyt mitään aivan pöyrityttävän kauheaa, mutta ei tulisi itselle mieleenkään tehdä kenenkään kodissa mitään noista. Tiedän myös ettei kaikki ihmiset välitä tällaisista asioista, mutta ehkä ne ihmiset voi tämän viestin myötä tajuta, että ehkäpä jotkut ihmiset saattaa välittää tällaisista asioista. :)
Itse saattaisin reagoida aika vihaisesti, jos joku kuvittelisi voivansa kävellä ulkokengät jalassa kodissani.
Voin kuvitella miten raivoat viimeisillä voimillasi sinua pelastamaan tulleille palomiehille tai ensihoitajille.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset vuoteeksi taittuvat sohvat ovat niitä pahimpia nukkumapaikkoja. Mieluimmin sitä nukkuu vaikka lattialla jonkun patjan päällä.
Tämä on niin tosi. Mikään ei ole hirveämpi vekotin, kuin kokoontaitettava mekanismi-vuodesohva. Eikä sillä ole väliä, onko se rakkine Ikean rimpula tai laatupeli. Ainoa etäisesti ihmiselle sopiva vuodesohva on se, missä on pari runkopatjaa päällekkäin, eikä minkäänlaista putki-jousi härdelli-mekanismia välissä.
Ottaako ketään muuta päähän nykyään hirveästi lisääntyneet erikoisdieetit? Ymmärrän toki erilaiset allergiat; niin erityisruoka-aineallergiat, laktoosittoman tai gluteiinittoman ruokavalion lääketieteellisistä syistä. Mutta kun sen lisäksi pitäisi kokata vegaanisti, ketogeenisesti ja milloin mitenkin. Lisäksi vielä ruoka-aineet mistä kukin ei vain pidä. Yksittäisen dieetin kokkaaminen saattaa viedä tuntikausia ja perustuu vain siihen, että kyseinen henkilö haluaa huomiota. Paras on tuo ketodieetti, sitä vaativa henkilö ei vaivaudu itse koskaan esimerkiksi leipomaan kotonaan omaa dieettiään, mutta vaatii leipomukset eteen vieraillessaan minulla. Yhden henkilön annosten kanssa puuhastelu vie joka kerta monta tuntia, eikä niistä häävejä tule silti.
Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun tätini tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli seksiä ja hetken oltuamme olohuoneessa ja tädin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön. Laitoin tädin kahvin joukkoon ulostuslääkettä. Kun olin laittanut kahvikupit tarjoittimelle, tulin takaisin ja huomasin että täti oli ottanut lasten pehmolelut jotka oli olleet olohuoneen lattialla ja saksilla tuhosi niitä leluja.
Vierailija kirjoitti:
Useampikin kaveri on mitään kyselemättä alkanut vaihtaa vauvansa kakkavaippaa hoitoalustalla olohuoneen sohvalla maton vieressä.
En tajua näitä tyyppejä, pissavaipan nyt vaihtaa missä vaan mutta kakka aina vessassa! Siis eikö ne pese sitä peppua??
Tosin mulla on sellanenkin kokemus että miehen siskontyttö teki niskakakat minkä huomasin kun nostin sen syliini eli mullakin oli jo mekko kakassa. Olisin mennyt kylppäriin pesemään lapsen ja itseni niin anoppi esti ja käytti paketillisen kosteuspyyhkeitä pyyhkiessään tytön puhtaaksi juurikin vaihtoalustalla olohuoneen vaalealla kokolattiamatolla... no hänen luonaan oltiin niin maassa maan tavalla mutta en oikein tajunnut tuota logiikkaa... Itseni sain sentään pestä suihkussa xD
Vierailija kirjoitti:
Ottaako ketään muuta päähän nykyään hirveästi lisääntyneet erikoisdieetit? Ymmärrän toki erilaiset allergiat; niin erityisruoka-aineallergiat, laktoosittoman tai gluteiinittoman ruokavalion lääketieteellisistä syistä. Mutta kun sen lisäksi pitäisi kokata vegaanisti, ketogeenisesti ja milloin mitenkin. Lisäksi vielä ruoka-aineet mistä kukin ei vain pidä. Yksittäisen dieetin kokkaaminen saattaa viedä tuntikausia ja perustuu vain siihen, että kyseinen henkilö haluaa huomiota. Paras on tuo ketodieetti, sitä vaativa henkilö ei vaivaudu itse koskaan esimerkiksi leipomaan kotonaan omaa dieettiään, mutta vaatii leipomukset eteen vieraillessaan minulla. Yhden henkilön annosten kanssa puuhastelu vie joka kerta monta tuntia, eikä niistä häävejä tule silti.
Joo ärsyttää. Ja jostain syystä eniten nyppii gluteenittoman pyytäjät. Yhdellä ystävällä on keliakia, nämä kaikki muut taas haluavat sitä muuten vain. (Eivät ole usein samaan aikaan kylässä, eli tälle keliaakikolle teen mielelläni aina eri sapuskat)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ärsyttää. Ja jostain syystä eniten nyppii gluteenittoman pyytäjät. Yhdellä ystävällä on keliakia, nämä kaikki muut taas haluavat sitä muuten vain. (Eivät ole usein samaan aikaan kylässä, eli tälle keliaakikolle teen mielelläni aina eri sapuskat)
Sulle pitää siis esittää lääkärin diagnoosi saadakseen itselleen sopivaa ruokaa? VAU!
Minua vähän inhottaakin tämä ketju ja osa tarinoista selvästi keksittyjä. Tulee mieleen entinen työkaveri, joka väritti kaikkea. Hänellä oli koirat karanneet ja juosseet satojen km päähän muka heidän entiselle mökille. Uskoo ken haluaa. Semmoinen satutäti, joka suuttui, jos suoraan uskalsi epäillä.
Anoppi oli istuttanut meille puun sillä aikaa kun oltiin töissä. Hän on eläkkeellä ja lähinnä kesäaikaan käy kylässä, yleensä viikon reissun. Sillä kertaa oli tarkoitus, että hän on meidän kouluikäisten lasten kanssa kotona, kun meillä ei vielä lomaa. Puu oli yllätys, eikä siinä harkintaa paljon ole käytetty, kun me oltiin seuraavalla viikolla lähdössä parin viikon lomareissulle pohjoiseen. Kuka sitä kastelee
Juoppo eno esitteli kulliaan joulupöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulle pitää siis esittää lääkärin diagnoosi saadakseen itselleen sopivaa ruokaa? VAU!
Okei, olet siis juuri tuollainen oman erikoisdietin (eli ylimääräisen huomion) vaatija. Kerro meille miksi juuri sinun takiasi pitää emännän/isännän nähdä monen tunnin erikoisvaiva.
Lorotteli suihkunlattialle. Hajusta kyllä huomasi jälkikäteen
Voi se vierailu mennä toisinkinpäin pieleen.
Pitkäaikainen kaverini jota en ollut nähnyt vuosiin muutti n 250 km päähän ja kutsui munut kylään.
Kun olin lähtenyt jo ajamaan soittaa että millon oon perillä kun heillä tässä rempan ym kanssa kiire ja kauppaanki pitää ehtiä. Sanoi että tossa iltapäivästä ois ehkä tunti-puolitoista luppoaikaa..... niin siis mä oon lähteny jo ja n klo 12 siellä......
Pääsin perille, hän esitteli uuden talonsa ym ym, juotiin nopsaan pullakaffet ja hän toi kokoajan esille mitä kaikkee pitäs vko lopun aikana tehdä, pisti samalla pyykkiä koneeseen, toisia kuivumaan ja minä juttelin enimmäkseen hänen miehensä kanssa joka oli minulle vieras henkilö.
Kysyin että ehtiikö hän sen verran että käytäs kävelemässä ja kattomassa vähän paikallista kaunista pikkukaupunkia ja ihania ranta maisemia, se järjesty. Kun tultiin takas, hän mainitsi taas jostain mitä rupee kohta tekemään, sanoin että nyt tuntuu kyllä siltä että oon vähän tiellä täällä ja että lähden ajelemaan takas kotia. Hän vaan totes ilosesti, että no mut tuu joku toinen kerta paremmalla ajalla, sähän tykkäät ajella kuitenki.
Joo.... n 500 km käytännössä turhaa.
En oo sittemmi käyny vaikka on pyytäny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut kääntyä semmoisen menettelyn kannalle, että kaikki tarjoamiseni on aina laktoositonta, gluteiinitonta tarjoan myös koska siihen on lääketieteellinen syy. Mutta nämä vegaanit, ketodieettiset sun muut saavat syödä tai olla syömättä mitä tarjolla on. Toinen vaihtoehto on että tuovat omat eväät.
Vierailija kirjoitti:
En tajua näitä tyyppejä, pissavaipan nyt vaihtaa missä vaan mutta kakka aina vessassa!
Ei ei ei!!! Minkäänlaista vaippaa ei vaihdeta yhtään missään muualla kuin vessassa! Jo nyt on helv... miten tällaisesta pitää edes joutua sanomaan 🤢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävellyt kengät jalassa keittiön matolla ja muutenkin ympäriisä asuntoa. Vetänyt vessanpöntön kansi auki. Istunut ulkovaatteet (takki) päällä sohvalle. Ei nyt mitään aivan pöyrityttävän kauheaa, mutta ei tulisi itselle mieleenkään tehdä kenenkään kodissa mitään noista. Tiedän myös ettei kaikki ihmiset välitä tällaisista asioista, mutta ehkä ne ihmiset voi tämän viestin myötä tajuta, että ehkäpä jotkut ihmiset saattaa välittää tällaisista asioista. :)
Vihaan myös sitä kun ihmiset vetävät pönttöä kansi auki ja törkeimmät tapaukset eivät pese käsiään. Oman pienen asuntonsa ääniin on tottunut ja herättää huomion, kun heti vessanvedon jälkeen painellaan suoraan vessasta ulos ilman hanan avaamista...
On muuten huomattavan yleistä tuo pöntön vetäminen ilman kantta. Itse näen sen seuraukset ihan omin silmin, kun vessanpöntön viereinen valkea seinä on täynnään keltaisia roiskeita aina näiden henkilöiden vierailun jälkeen. Maalaisjärjenkin pitäisi toki sanoa, että se kansi on pöntössä ihan syystä eikä koristeena. Kaikki vessassa olevat pyyhkeet, mahdolliset hammasharjat (jos joku niitä lavuaarin reunalla pitää), tasot jne. ovat siinä ulosteen- ja virtsansekaisessa vesiroiskeessa.
Ehkä joitain vain viehättää katsoa kun se oma pissa tai kakka pyörii siellä vesipyörteessä ja sen takia ei raaski laittaa kantta vetäessä kiinni? Muuta syytä en keksi.
Ne roiskeet tulee siitä kun miehet kusee seisaaltaan, vetovaiheessa ei kuulu tulla mitään roiskeita pytystä. Jos tulee niin pytyssä tai viemärissä on joku vika. Muutenhan kannen sisäpuoli olis täynnä läikkiä. Meillä kaikki kusee istualtaan, myös vieraat.
Kyllä muuten tulee roiskeita vetämisestä ilman kantta: ei ole ollut miesvieraita ja silti seinä pisaroita täynnä ihan siitä, että neidit ja rouvat vetävät pönttöä kansi auki. Pisarat sikseen: sitä laajalle alueelle pöllähtävää paska-aerosolien määrää ei auta kiistää, siitä on vaikka kuinka monia tieteellisiä tutkimuksia ja korona-aikaan julkiset wc:t olivat juuri tästä syystä yksi mahdollinen tartuntalähde. Googlettakaa vaikka 'toilet plume'.
Piti oikein tarkistaa tämä. Vedin vessan kahdesti peränjälkeen kansi kiinni ja edes taskulampun valossa suurennuslasilla ei löytynyt kannesta ainuttakaan vesipisaraa.
Kahdesti on käynyt niin, etten ole päässy vieraista eroon illavieton päätteksi. Ei auttanut tarjoilun lopettaminen kun kävivät itse hakemassa kaljaa kaapista. Huoh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei syö huvikseen gluteenittomasti. Niin ankeaa se on. Ehkä heillä on IBS, muita vatsavaivoja tai joku autoimmuunitauti.
Vierailija kirjoitti:
Voi se vierailu mennä toisinkinpäin pieleen.
Pitkäaikainen kaverini jota en ollut nähnyt vuosiin muutti n 250 km päähän ja kutsui munut kylään.
Kun olin lähtenyt jo ajamaan soittaa että millon oon perillä kun heillä tässä rempan ym kanssa kiire ja kauppaanki pitää ehtiä. Sanoi että tossa iltapäivästä ois ehkä tunti-puolitoista luppoaikaa..... niin siis mä oon lähteny jo ja n klo 12 siellä......Pääsin perille, hän esitteli uuden talonsa ym ym, juotiin nopsaan pullakaffet ja hän toi kokoajan esille mitä kaikkee pitäs vko lopun aikana tehdä, pisti samalla pyykkiä koneeseen, toisia kuivumaan ja minä juttelin enimmäkseen hänen miehensä kanssa joka oli minulle vieras henkilö.
Kysyin että ehtiikö hän sen verran että käytäs kävelemässä ja kattomassa vähän paikallista kaunista pikkukaupunkia ja ihania ranta maisemia, se järjesty. Kun tultiin takas, hän mainitsi taas jostain mitä rupee kohta tekemään, sanoin että nyt tuntuu kyllä siltä että oon vähän tiellä täällä ja että lähden ajelemaan takas kotia. Hän vaan totes ilosesti, että no mut tuu joku toinen kerta paremmalla ajalla, sähän tykkäät ajella kuitenki.
Joo.... n 500 km käytännössä turhaa.
En oo sittemmi käyny vaikka on pyytäny.
Tuli vaikutelma, ettei "ystäväsi" oikeasti tarkoittanut kutsua sinua kylään, vaan ihan small talkina todennut että tule joskus käymään. Monet tekevät niin tarkoittamatta todellakaan että toisen oikeasti haluaisi tulevan käymään.
Googlettamisen sijaan sinun kannattaisi varmaan jutella vuokraisännän tai taloyhtiön kanssa viallisen pytyn korjaamisesta/vaihtamisesta.