Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?
Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa
Kommentit (2728)
Tapahtui 20 vuotta sitten. Kaveri tuli poikakaverinsa kanssa kylään, kävin vessassa ja sillä välin pariskunta oli mennyt sänkyyni panemaan! Suutuin ja hain jääkaapista kannullisen kylmää vettä jonka heitin päälle,lopettivat ja lähtivät huutaen ettå olen hul lu. Ällötti koskea niihin lakanoihin mutta pakkohan ne oli vaihtaa 🤢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin vähän kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on aika pientä näihin muihin verrattuna, mutta. Minulla on yksi ystävä, jonka kanssa käymme saman keskustelun kirjaimellisesti joka ikinen kerta, kun hän on luonani; mä en juo kahvia ja hän juo. Mulla ei sattuneesta syystä ole kahvinkeitintä eikä kahvia. JOKA IKINEN KERTA kun hän tulee luokseni, hän kysyy ensimmäisenä, että "oisko kahvia?" ja on joka ikinen ainoa kerta yhtä ällistynyt, kun sanon, että ei ole kun en käytä. Vieraita varten pitäisi hankkia.
Alkaa käymään jo hieman ärsyttäväksi kun ollaan kuitenkin jo monta vuotta tunnettu.
Tää nyt on normaalia menoa about kaikille ketä ei kahvia juo, porukalla vaa nii juurtunu se johonki takaraivoon, että kaikki juo kahvia ettei millään ymmärrä jos jollain ei sitä ole.
Minusta olisi tärkeää, jos luokseni tulisi joku joka juo ainoastaan teetä ja joka kerta saisi istua kuivin suin koska en viitsisi ostaa teepusseja ja vedenkeitintä kun en itse tykkää teestä.
Eli oma käytöksenne on myös hölmöä, outoa ja töykeää. Ettekä ole myöskään vieraanvaraisia. Kahvin (kuten treeniin) juominen on NIIN yleistä että luulisi nyt löytyvän vaikka kirpparilta edullinen keitin vaikka et itse kahvia haluakaan. Ihan niille vieraille!Oon aivan samaa mieltä. Meillä on murukahvia ja pressopannu vieraille.
Ei vie tilaa yhtään
Murukahvia ja pressopannu. Lyömätön yhdistelmä? Enpä tuommoista kahvia joisi. Toisaalta, jos olisin ystävänne, tietäisin että ette juo itse kahvia, niin en edes odottaisi teillä kahvia saavani. Jos en pärjäisi ilman, toisin mukanani.
Typerää odottaa aina täyttä palvelua. Miksei samalla sitten odoteta kaikkea muutakin mihin on tottunut?
Minä aina seurustellessa tykkään juoda punaviiniä. Kaikilla pitää siis olla varalta punaviiniä.
Minä tykkään syödä kahvin kanssa macaroneja. Kyllä niitä pitää siis olla aina kaikilla vierasvarana.
Eikö?
Suodatinkahvin keittämiseen riittää kahvi, suodatinpussit, termospullo ja suodatinsuppilo, joka maksaa alle 5 euroa. Murukahvikin kelpaa minulle aivan hyvin, jos muuta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävellyt kengät jalassa keittiön matolla ja muutenkin ympäriisä asuntoa. Vetänyt vessanpöntön kansi auki. Istunut ulkovaatteet (takki) päällä sohvalle. Ei nyt mitään aivan pöyrityttävän kauheaa, mutta ei tulisi itselle mieleenkään tehdä kenenkään kodissa mitään noista. Tiedän myös ettei kaikki ihmiset välitä tällaisista asioista, mutta ehkä ne ihmiset voi tämän viestin myötä tajuta, että ehkäpä jotkut ihmiset saattaa välittää tällaisista asioista. :)
Vihaan myös sitä kun ihmiset vetävät pönttöä kansi auki ja törkeimmät tapaukset eivät pese käsiään. Oman pienen asuntonsa ääniin on tottunut ja herättää huomion, kun heti vessanvedon jälkeen painellaan suoraan vessasta ulos ilman hanan avaamista...
On muuten huomattavan yleistä tuo pöntön vetäminen ilman kantta. Itse näen sen seuraukset ihan omin silmin, kun vessanpöntön viereinen valkea seinä on täynnään keltaisia roiskeita aina näiden henkilöiden vierailun jälkeen. Maalaisjärjenkin pitäisi toki sanoa, että se kansi on pöntössä ihan syystä eikä koristeena. Kaikki vessassa olevat pyyhkeet, mahdolliset hammasharjat (jos joku niitä lavuaarin reunalla pitää), tasot jne. ovat siinä ulosteen- ja virtsansekaisessa vesiroiskeessa.
Ehkä joitain vain viehättää katsoa kun se oma pissa tai kakka pyörii siellä vesipyörteessä ja sen takia ei raaski laittaa kantta vetäessä kiinni? Muuta syytä en keksi.
Ne roiskeet tulee siitä kun miehet kusee seisaaltaan, vetovaiheessa ei kuulu tulla mitään roiskeita pytystä. Jos tulee niin pytyssä tai viemärissä on joku vika. Muutenhan kannen sisäpuoli olis täynnä läikkiä. Meillä kaikki kusee istualtaan, myös vieraat.
Venäjän kansalainen pyysi päästä yöksi nukkui sohvalla ja herättiin yöllä ensin kun se soitti meidän puhelimesta venäjän kielellä.Sitten toisen kerran herättiin kun se laittoi meidän kahvimukeja kassiinsa.Aamulla otti ruokaa kaapista alusvaatteita ja muuta mukaansa kun lähti.Eikä ole palauttanut eikä kiittänyt.Hänen tuttavansa nimeltä Victor varasteli ihmisten rahoja heidän käsistä läheisellä ostarilla joten meiltä ei apua saa yksikään venäjää puhuva laiton eikä laillinen.
[quote/]
Miksi ei muka voi sulkea lähisukulaisia pois? Miksi kestäisitte tuollaista edes sukulaisilta, kenenkään ei tarvitse katsella huonoa käytöstä yhtään keneltäkään. [/quote]
Just näin. Mä olen joutunut sulkemaan erittäin läheisen sukulaisen täysin pois elämästäni, kun en 40 v jälkeen jaksanut enää.
Tapailin miestä, jolla oli ilmeisesti jäänyt joku 3-vuotiaan kehitysvaihe päälle.
Tämä kävi ilmi, kun vieraili kodissani, niin alkoi jatkuvasti kokeilemaan kotini rajoja.
Marssi ilman lupaa jääkaapilleni, avasi sen ja alkoi kommentoimaan "hahaha mitä nääki on? Ei näitä kannata syödä! Onks sulla mitää ruokaa?"
Istui suihkun jälkeen märällä pyyhkeellä vaalealle kangassohvalleni, vaikka olin kieltänyt.
Hänellä oli pakkomielle toimia "juuri päinvastoin mitä sanotaan"
Suihkussa ja hampaita pestessä pyysin, että vettä ei valuteta turhaan. Eli saippuoinnin ja hampaiden pesun ajaksi hana kiinni. Halusi välttämättä valuttaa vettä ja aina käänsi hanan vaan päälle uudestaan jupisten, että kyllä sitä hanaa nyt kuuluu päällä pitää.
Ja 3-vuotiaan tasolla siksi, että kun teki näitä juttuja, niin jäi odottamaan, että kiellänkö. Näin siis välillä sivusilmällä, kun hän vaikka istui se pyyhe päällä sohvalleni tai avasi jääkaapin, niin kääntyi heti odottamaan, että kiellän. Lopetin huomioimasta noita temppuja, niin keksi uusia, millä rikkoi kotini rajoja. Esimerkiksi heitti sen hemmetin pyyhkeen ruttuun lattialle tai laittoi kahvikupin läppärini päälle ja odotti, että kiellän.
Oli aika erikoinen tapaus ja tuo sai tunteen aikaan, että lapsuudenkodissa oli jäänyt jotain kesken. Oli silloin n kolmekymppinen mies.
Asuin isossa asunnossa yksin 80-luvulla, joten päätin ottaa alivuokralaisen, että jelppaisi vuokranmaksussa. Otin samassa firmassa olevan tsupparitytön, aluksi kaikki meni hyvin. Sitten yhden kerran hän toikin jostain kuppilasta koko bändin yöksi kylään. Voi sitä nussimista, läähätystä ja musiikin pauhketta mitä pitivät koko yön. Olin jättänyt konjakkipullon jääkaappiin, aamulla sitä ei löytynyt mistään. Tyttö sai etsiä uuden kämpän.
Vierailija kirjoitti:
Tapailin miestä, jolla oli ilmeisesti jäänyt joku 3-vuotiaan kehitysvaihe päälle.
Tämä kävi ilmi, kun vieraili kodissani, niin alkoi jatkuvasti kokeilemaan kotini rajoja.Marssi ilman lupaa jääkaapilleni, avasi sen ja alkoi kommentoimaan "hahaha mitä nääki on? Ei näitä kannata syödä! Onks sulla mitää ruokaa?"
Istui suihkun jälkeen märällä pyyhkeellä vaalealle kangassohvalleni, vaikka olin kieltänyt.
Suihkussa ja hampaita pestessä pyysin, että vettä ei valuteta turhaan. Eli saippuoinnin ja hampaiden pesun ajaksi hana kiinni. Halusi välttämättä valuttaa vettä ja aina käänsi hanan vaan päälle uudestaan jupisten, että kyllä sitä hanaa nyt kuuluu päällä pitää.Ja 3-vuotiaan tasolla siksi, että kun teki näitä juttuja, niin jäi odottamaan, että kiellänkö. Näin siis välillä sivusilmällä, kun hän vaikka istui se pyyhe päällä sohvalleni tai avasi jääkaapin, niin kääntyi heti odottamaan, että kiellän. Lopetin huomioimasta noita temppuja, niin keksi uusia, millä rikkoi kotini rajoja. Esimerkiksi heitti sen hemmetin pyyhkeen ruttuun lattialle tai laittoi kahvikupin läppärini päälle ja odotti, että kiellän.
Oli aika erikoinen tapaus ja tuo sai tunteen aikaan, että lapsuudenkodissa oli jäänyt jotain kesken. Oli silloin n kolmekymppinen mies.[/quot
Tollasten juttujen jälkeen meiltä lähtis mäelle välittömästi ja vaatteet perässä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin vähän kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on aika pientä näihin muihin verrattuna, mutta. Minulla on yksi ystävä, jonka kanssa käymme saman keskustelun kirjaimellisesti joka ikinen kerta, kun hän on luonani; mä en juo kahvia ja hän juo. Mulla ei sattuneesta syystä ole kahvinkeitintä eikä kahvia. JOKA IKINEN KERTA kun hän tulee luokseni, hän kysyy ensimmäisenä, että "oisko kahvia?" ja on joka ikinen ainoa kerta yhtä ällistynyt, kun sanon, että ei ole kun en käytä. Vieraita varten pitäisi hankkia.
Alkaa käymään jo hieman ärsyttäväksi kun ollaan kuitenkin jo monta vuotta tunnettu.
Tää nyt on normaalia menoa about kaikille ketä ei kahvia juo, porukalla vaa nii juurtunu se johonki takaraivoon, että kaikki juo kahvia ettei millään ymmärrä jos jollain ei sitä ole.
Minusta olisi tärkeää, jos luokseni tulisi joku joka juo ainoastaan teetä ja joka kerta saisi istua kuivin suin koska en viitsisi ostaa teepusseja ja vedenkeitintä kun en itse tykkää teestä.
Eli oma käytöksenne on myös hölmöä, outoa ja töykeää. Ettekä ole myöskään vieraanvaraisia. Kahvin (kuten treeniin) juominen on NIIN yleistä että luulisi nyt löytyvän vaikka kirpparilta edullinen keitin vaikka et itse kahvia haluakaan. Ihan niille vieraille!Oon aivan samaa mieltä. Meillä on murukahvia ja pressopannu vieraille.
Ei vie tilaa yhtään
Murukahvia ja pressopannu. Lyömätön yhdistelmä? Enpä tuommoista kahvia joisi. Toisaalta, jos olisin ystävänne, tietäisin että ette juo itse kahvia, niin en edes odottaisi teillä kahvia saavani. Jos en pärjäisi ilman, toisin mukanani.
Typerää odottaa aina täyttä palvelua. Miksei samalla sitten odoteta kaikkea muutakin mihin on tottunut?
Minä aina seurustellessa tykkään juoda punaviiniä. Kaikilla pitää siis olla varalta punaviiniä.
Minä tykkään syödä kahvin kanssa macaroneja. Kyllä niitä pitää siis olla aina kaikilla vierasvarana.
Eikö?
Et taida olla mikään penaalin terävin kynä ?
Pressopannu on ihan peruskahvia varten. Esim juhlat, teen tällä kahvia.
Yllätysvieraita varten on murukahvia kaapissa.
Meillä on aina punaviiniä.
Macaronit meni jo.
Vierailija kirjoitti:
Huooooohhh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen työkaveri oli vaimonsa kanssa ensi kertaa kylässä. Olin laittanut salaattia ja ison kasvispiiraan.
Kahvien jälkeen pariskunta yllättäen penkoi jääkaappiamme ihmetellen, että "eikö teillä oikeasti ole täällä mitään kunnon ruokaa, esim makkaraa?" Heidän teki mieli makkaraa..
Katsoimme mieheni kanssa toisiamme hölmistyneinä. Tämä oli vielä eka kerta, kun olivat meillä, ja he tiesivät, että olemme kasvissyöjiä.
Kaapeille ei tietenkään kylässä ole asiaa, se oli tosi tärkeää tässä tarinassa mutta mitäpä itse tuumaisitte kylässä jos siellä olisi ainoastaan lihaa tarjolla? En ymmärrä näitä pakolla kasviksia ja teetä tarjoilevia ihmisiä. Voisko joskus ajatella myös niitä vieraita? Tee ensi kerralla lisäksi vaikka kinkkupiirakka? Ei kaikki halua syödä pelkkiä rehuja.
Kuinka vaikeaa se n ymmärtää, että talo elää tavallaan? Jos ei vierailijalle kelpaa, menköön muualle. Varsinkin jos etukäteen tietää mihin on menossa. En minäkään vegaanina odota tarjoilujen olevan vegaanisia, jos tiedän että isäntäväki on vannoutuneita lihansyöjiä. Syön ennen vierailua ja juon sitten vaikka vettä läpi vierailun. Koska ihmisiä minä sinne menen tapaamaan enkä henkeni pitimiksi syömään.
Juuri niin! Kun kutsun vieraita, kerron etukäteen, mitä aion tarjota ja yritän valita tarjottavat sen mukaan, mitä tiedän vieraiden syövän. Jos kutsutaan kahville, niin miten joku olettaa, että ei tarvitse syödä kotona mitään ja että voi jäädä vaikka yöksi? Miksi on niin vaikeaa kertoa etukäteen mikä on vierailun kesto?
Yks tuttu, joka ei edes oikeesti ole mitenkään läheinen, mutta joskus äärimmäisen harvoin (kerran muutamassa vuodessa) tuppautuu kylään ja on kuin kotonaan. Tarkoittaen, että saattoi tulla jonkun lihan kanssa ja alkaa vaan kokkaamaan kotonani. Sitten muisti aina kovaan ääneen parjata kun ei ollut vaikka jotain tiettyä veistä tai valkosipulipuristinta. Ja sitä ihmetellä ja ounastella. Aina tuli käynnin aikana ihannihmeellinen olo, toinen niin jyräävä ja tosi huonokäytöksinen verrattuna millaiseen itse tottunut.
Lausahduksia noilta kerroilta kun et sinä kuitenkaan osaa.. kun ei teillä kuitenkaan ole koskaan..
Ei olla pitkään aikaan oltu enää edes tuttavia. Minä päätin tuon ihmissuhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävellyt kengät jalassa keittiön matolla ja muutenkin ympäriisä asuntoa. Vetänyt vessanpöntön kansi auki. Istunut ulkovaatteet (takki) päällä sohvalle. Ei nyt mitään aivan pöyrityttävän kauheaa, mutta ei tulisi itselle mieleenkään tehdä kenenkään kodissa mitään noista. Tiedän myös ettei kaikki ihmiset välitä tällaisista asioista, mutta ehkä ne ihmiset voi tämän viestin myötä tajuta, että ehkäpä jotkut ihmiset saattaa välittää tällaisista asioista. :)
Vihaan myös sitä kun ihmiset vetävät pönttöä kansi auki ja törkeimmät tapaukset eivät pese käsiään. Oman pienen asuntonsa ääniin on tottunut ja herättää huomion, kun heti vessanvedon jälkeen painellaan suoraan vessasta ulos ilman hanan avaamista...
On muuten huomattavan yleistä tuo pöntön vetäminen ilman kantta. Itse näen sen seuraukset ihan omin silmin, kun vessanpöntön viereinen valkea seinä on täynnään keltaisia roiskeita aina näiden henkilöiden vierailun jälkeen. Maalaisjärjenkin pitäisi toki sanoa, että se kansi on pöntössä ihan syystä eikä koristeena. Kaikki vessassa olevat pyyhkeet, mahdolliset hammasharjat (jos joku niitä lavuaarin reunalla pitää), tasot jne. ovat siinä ulosteen- ja virtsansekaisessa vesiroiskeessa.
Ehkä joitain vain viehättää katsoa kun se oma pissa tai kakka pyörii siellä vesipyörteessä ja sen takia ei raaski laittaa kantta vetäessä kiinni? Muuta syytä en keksi.
Ne roiskeet tulee siitä kun miehet kusee seisaaltaan, vetovaiheessa ei kuulu tulla mitään roiskeita pytystä. Jos tulee niin pytyssä tai viemärissä on joku vika. Muutenhan kannen sisäpuoli olis täynnä läikkiä. Meillä kaikki kusee istualtaan, myös vieraat.
Varmasti se kusikin roiskuu joillain miehillä seinille, mutta kyllä sieltä pytystä tulee myös joka paikassa vetäessä pisaroita. Jos vedät pöntön kansi kiinni, niin kyllä siellä kannen alapuolella näkyy sen jälkeen pisaroita.
Vierailija kirjoitti:
Asuin isossa asunnossa yksin 80-luvulla, joten päätin ottaa alivuokralaisen, että jelppaisi vuokranmaksussa. Otin samassa firmassa olevan tsupparitytön, aluksi kaikki meni hyvin. Sitten yhden kerran hän toikin jostain kuppilasta koko bändin yöksi kylään. Voi sitä nussimista, läähätystä ja musiikin pauhketta mitä pitivät koko yön. Olin jättänyt konjakkipullon jääkaappiin, aamulla sitä ei löytynyt mistään. Tyttö sai etsiä uuden kämpän.
mikä bändi, oliko tunnettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kävi ilmi, kun vieraili kodissani, niin alkoi jatkuvasti kokeilemaan kotini rajoja.Marssi ilman lupaa jääkaapilleni, avasi sen ja alkoi kommentoimaan "hahaha mitä nääki on? Ei näitä kannata syödä! Onks sulla mitää ruokaa?"
Suihkussa ja hampaita pestessä pyysin, että vettä ei valuteta turhaan. Eli saippuoinnin ja hampaiden pesun ajaksi hana kiinni. Halusi välttämättä valuttaa vettä ja aina käänsi hanan vaan päälle uudestaan jupisten, että kyllä sitä hanaa nyt kuuluu päällä pitää.Ja 3-vuotiaan tasolla siksi, että kun teki näitä juttuja, niin jäi odottamaan, että kiellänkö. Näin siis välillä sivusilmällä, kun hän vaikka istui se pyyhe päällä sohvalleni tai avasi jääkaapin, niin kääntyi heti odottamaan, että kiellän. Lopetin huomioimasta noita temppuja, niin keksi uusia, millä rikkoi kotini rajoja. Esimerkiksi heitti sen hemmetin pyyhkeen ruttuun lattialle tai laittoi kahvikupin läppärini päälle ja odotti, että kiellän.
Oli aika erikoinen tapaus ja tuo sai tunteen aikaan, että lapsuudenkodissa oli jäänyt jotain kesken. Oli silloin n kolmekymppinen mies.[/quot
Tollasten juttujen jälkeen meiltä lähtis mäelle välittömästi ja vaatteet perässä...
No sanopa muuta... jotenkin olin niin häkeltynyt tuosta törppöilystä ja kyseessä oli ihan tuore tuttavuus, niin en heti tajunnut, että kyseessä toistuva ja tahallinen kuvio.
Ja tuli juuri tuo olo, että koulutti pikkulasta, kun sanoin, että mun kotona ei tehdä näin, niin keksi uutta kenkkuiltavaa.
Mukamas myös vitsin varjolla kiusasi minua piilotellen esim tavaroitani ja hihitteli kun etsin niitä.
Ei jotenkin vaan ekaksi välähtänyt, että aikuinen mies ihan tahallaan tekee tuollaista.
Tuli mieleen, että äiti ei ole huomioinut lastaan pienenä ja jäänyt tuo rajojenkokeiluvaihe päälle. En äitiään koskaan tavannut, ei tosiaan pitkään tapailtu sattuneesta syystä.Ja nimenomaan tuo kieltäminen ja negatiivinen huomio, oli se, minkä perässä oli. Kertakaikkiaan omituista.
Vierailija kirjoitti:
Huooooohhh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen työkaveri oli vaimonsa kanssa ensi kertaa kylässä. Olin laittanut salaattia ja ison kasvispiiraan.
Kahvien jälkeen pariskunta yllättäen penkoi jääkaappiamme ihmetellen, että "eikö teillä oikeasti ole täällä mitään kunnon ruokaa, esim makkaraa?" Heidän teki mieli makkaraa..
Katsoimme mieheni kanssa toisiamme hölmistyneinä. Tämä oli vielä eka kerta, kun olivat meillä, ja he tiesivät, että olemme kasvissyöjiä.
Eihän tuo ole totta tuo tarina.
Kaapeille ei tietenkään kylässä ole asiaa, se oli tosi tärkeää tässä tarinassa mutta mitäpä itse tuumaisitte kylässä jos siellä olisi ainoastaan lihaa tarjolla? En ymmärrä näitä pakolla kasviksia ja teetä tarjoilevia ihmisiä. Voisko joskus ajatella myös niitä vieraita? Tee ensi kerralla lisäksi vaikka kinkkupiirakka? Ei kaikki halua syödä pelkkiä rehuja.
Kuinka vaikeaa se n ymmärtää, että talo elää tavallaan? Jos ei vierailijalle kelpaa, menköön muualle. Varsinkin jos etukäteen tietää mihin on menossa. En minäkään vegaanina odota tarjoilujen olevan vegaanisia, jos tiedän että isäntäväki on vannoutuneita lihansyöjiä. Syön ennen vierailua ja juon sitten vaikka vettä läpi vierailun. Koska ihmisiä minä sinne menen tapaamaan enkä henkeni pitimiksi syömään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menetkö siis vessaan katsomaan miten kukakin kusee? Itse en miehenä kuse istualtaan, koska se pöntön vesi tuntuu inhalle munan päässä.
Vierailija kirjoitti:
Ylipäänsä ihmiset, jotka kutsuttavat itse itsensä kyläilemään. Ovat esimerkiksi tulossa seudulle käymään, niin otetaan yhteyttä ilmaisen majoituksen toivossa. Hotellien käyttäminen näille on täysin vieras käsite. Vastavuoroisesti hei eivät koskaan kutsu ketään kyläilemään.
Minusta ihan ok kysyä majoitusta tuttavalta, kun voihan siittä kieltäytyä jos ei käy. Ja tuollainen vastavuoroinen kyläilykutsun tarjoaminen ei välttämättä tule aina mieleen, mutta yhtä hyvin vois kutsua itse itsensä sinne kyläileen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on käynyt viime aikoina useita vieraita jotka ovat viipyneet meillä pidempään, esim. miehen äiti oli meillä viikon ja miehen ulkomailla asuva ystävä neljä päivää.
Meillä on vierashuone jossa on vuoteeksi taittuva sohva.
Jätän aina vieraille puhtaat ja viikatut lakanat ja pyyhkeen sängylle ja avustan sängyn petaamisessa. Meillä on myös tarkoitusta varten ostettu vierastyyny ja -peitto, eli ei mitään omasta käytöstä poistettuja tahraisia ja linttaan nukuttuja ällötyksiä.
Nyt viimeiset pari vierailua on ollut niin, että kun olen kysynyt sängyn petaamisesta ja alkanut hoitaa asiaa, vieraat ovat sanoneet, ettei sänkyä tarvitse pedata ja miehen äiti jopa esti sen. Miehen ystävä kävi vuodesohvalle nukkumaan ilman edes lakanaa allaan ja ei-vesipestävä koristetyyny tyynynään. Miehen äiti puolestaan valitteli selkäkipua ja kävi nukkumaan olohuoneen sohvan divaanipalan päälle ilman lakanaa, sohvatyyny päänsä alla ja huopa peittona.
Saatan kuulostaa nipottajalta, mutta minusta tämä on vähän outoa. Lakanat eivät ole vain mukavuutta varten, vaan niiden tarkoitus on myös suojata sänkyä ja vuodevaatteita. En pidä
siitä, että joku nukkuu sohvalla monta yötä niin että mahdollinen hiki kuivuu verhoiluun ja kuola imeytyy sohvatyynyihin.
Mitä pahaa on siinä, jos laitetaan oikeat lakanat? Luulisi sen olevan mukavampaakin niin.Tuollaiset vuoteeksi taittuvat sohvat ovat niitä pahimpia nukkumapaikkoja. Mieluimmin sitä nukkuu vaikka lattialla jonkun patjan päällä.
Meillä vieraat nukkuvat oikeissa sängyissä, ja vuoteet pedataan aina valmiiksi.
Vuoteet pitääkin nimenomaan pedata valmiiksi. Se, että aletaan petaamaan vieraan silmien alla on noloa sille vieraalla ja hän yrittää päästä nolosta tilanteesta kursailemalla, ettei nyt häntä varten olisi tarvinnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on käynyt viime aikoina useita vieraita jotka ovat viipyneet meillä pidempään, esim. miehen äiti oli meillä viikon ja miehen ulkomailla asuva ystävä neljä päivää.
Meillä on vierashuone jossa on vuoteeksi taittuva sohva.
Jätän aina vieraille puhtaat ja viikatut lakanat ja pyyhkeen sängylle ja avustan sängyn petaamisessa. Meillä on myös tarkoitusta varten ostettu vierastyyny ja -peitto, eli ei mitään omasta käytöstä poistettuja tahraisia ja linttaan nukuttuja ällötyksiä.
Nyt viimeiset pari vierailua on ollut niin, että kun olen kysynyt sängyn petaamisesta ja alkanut hoitaa asiaa, vieraat ovat sanoneet, ettei sänkyä tarvitse pedata ja miehen äiti jopa esti sen. Miehen ystävä kävi vuodesohvalle nukkumaan ilman edes lakanaa allaan ja ei-vesipestävä koristetyyny tyynynään. Miehen äiti puolestaan valitteli selkäkipua ja kävi nukkumaan olohuoneen sohvan divaanipalan päälle ilman lakanaa, sohvatyyny päänsä alla ja huopa peittona.
Saatan kuulostaa nipottajalta, mutta minusta tämä on vähän outoa. Lakanat eivät ole vain mukavuutta varten, vaan niiden tarkoitus on myös suojata sänkyä ja vuodevaatteita. En pidä
siitä, että joku nukkuu sohvalla monta yötä niin että mahdollinen hiki kuivuu verhoiluun ja kuola imeytyy sohvatyynyihin.
Mitä pahaa on siinä, jos laitetaan oikeat lakanat? Luulisi sen olevan mukavampaakin niin.Tuollaiset vuoteeksi taittuvat sohvat ovat niitä pahimpia nukkumapaikkoja. Mieluimmin sitä nukkuu vaikka lattialla jonkun patjan päällä.
Meillä vieraat nukkuvat oikeissa sängyissä, ja vuoteet pedataan aina valmiiksi.No joo, me asumme kahden makuuhuoneen asunnossa, joista toinen vierashuone palvelee myös työhuoneena silloin kun vieraita ei ole, eli ei olisi käytännöllistä tukkia tilaa sängyllä jota käytetään silloin tällöin.
Vuodesohviakin on erilaisia. Meidän sohvamme on laadukas ja siinä on oikea patja rungon päällä, eli varavuoteeksi varsin hyvä.
Niin pitkälle en ole valmis menemään että luovuttaisin oman sänkyni vieraille moneksi päiväksi.1764
Tulihan se totuus lopuksi. Ei se laadukas vuodesohva ole sängyn väärtti.
Jos et usko, niin kokeile itse nukkua siinä ja huomaat eron.
Pyyhki verhoihin yövieras