Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?

emmaa88
05.12.2016 |

Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa

Kommentit (2728)

Vierailija
2301/2728 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivoin vaivalla hienot tarjoiltavat ja tarjosin muutamille tyypeille lupaamani kakku- ja leivoskahvit. Yksi ahtoi sitten napaansa kakkua ja leivosta niin paljon kuin jaksoi, tyrkytti tarjoiluja kaikille muillekin (tyrkkäsi lautaselle ison kasan ja käski syödä), ja kaiken lisäksi vaati vielä saada viedä herkkuannokset kotiinkin, omalle perheelle viemisiksi. (Pitkän matkan päähän ilman jäähdytystä: näinköhän saivat kermaleivonnaisista mahataudin?) :D

En käsitä, mikä hätä hänelle tuli tuhota äkkiä kaikki tarjoiltavat kokonaan parempiin suihin?! Minä kun olin  ajatellut säästäväni herkkuja vähäsen itsellekin pakkaseen, myöhempien päivien välipalaksi... Mutta hämmennyin niin, etten edes älynnyt pitää puoliani. :(

Vierailija
2302/2728 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailukohteiden lähellä asuvat tietävät, kuinka tiettyjä matkailijoita valuu kotiisi yllätyskyläilyille viikonloppuisin ja loma-aikoina. Yllätyskyläilijät tulevat kotiisi lokkeilemaan ja nauttimaan ilmaisista palveluista. Valitettavasti on ihmisiä, jotka kuvittelevat, että toisten koti on heille automaattisesti ilmainen kahvila, ruokaravintola ja hotelli. Ei ole.

Asun suositussa turistikohteessa, ja yhden entisen kaverin puolesta on tullut tallainen lokkeilu tutuksi.

Ilmoitti aina vain muutamaa paivaa ennen, etta on tulossa tanne lomalle ja "siina samalla" meille, eli viikoksi ilmaiseen ylospitoon.

Ymmarran kylla tuon lyhyen varoitusajan tarjous-akkilahdoissa, mutta silti...

Naista vierailuista ja kaverin kaytoksesta riittaisi kerrottavaa enemmankin, mutta lyhyesti ilmaistuna sanotaan nain, etta vuosi vuodelta ilo ja odotus kaverin vierailusta muuttui lahinna tyrmistykseksi hanen kaytostaan kohtaan.

En edelleenkaan ymmarra esimerkiksi sita, miten suihkukaapillisessa vessassa voi onnistua saamaan koko vessan lattian lainehtimaan vetta, ja viela vahemman ymmarran sita, ettei aikuinen ihminen automaattisesti kuivaa tuota vetta mopilla, vaan jattaa sen pokkana siihen isantapariskunnan siivottavaksi. Kaiken kruunasi litimaralle lattialle paiskattu pyyhe.

Siivottuani sotkun mainitsin asiasta, johon kaveri totesi naurahtaen, ettei jaksaisi lomallaan nipotusta ja kayhan teilla siivoja. Niin, kerran viikossa, tekemassa perussiivouksen. Ei kuivaamassa vesivahinkoja ja keraamassa markia pyyhkeita pitkin kamppaa.

Mutta ei siina... kaveri mita ilmeisimmin luuli, etta myos hanen paskarantujensa kuuraaminen pontoista kuuluu siivojalle, koska jatti sontimisensa jaljet paivittain niille sijoilleen. Kuin myos hammastahnat ja meikit pitkin lavuaareja...

Lisaksi koko ihmisesta ei kuulunut muulloin mitaan, yhteydenpito oli taysin yksipuolista. Jos han edes vastasi viesteihini, oli se lyhytta ja ymparipyoreaa.

Esimerkiksi eraalla vierailulla otti mukaansa silloisen miesystavansa, jonka oli tavannut vasta vahan aikaa sitten. Pidin tata alunperin outona kaytoksena, tuoda nyt joku sen hetkinen hoito kaverin kotiin, mutta onneksi mies oli normaali ja kunnollinen, joten asia ei alun ihmetyksen jalkeen hairinnyt.

Kaveri halusi toisen autoistamme lainaan kaydakseen miehensa kanssa kohteessa X. Sanoin, etta tietysti sopii, ja etta voisimme lahtea jo heti aamusta ajamaan. Kaveri ei edes yrittanyt peitella pettymystaan ja totesi, etta eihan minun tarvitsisi vaivautua mukaan, kylla he voivat kahdestaankin menna. Vastasin vahan ihmeissani, etta tulen mielellani, ja myohemmin olen monesti miettinyt miksen tajunnut jo tuolloin, ettei kaveri halunnut viettaa aikaa kanssani, vaan ainoastaan hyvaksikayttaa.

Viimeinen niitti oli, kun kaveri ilmoitti lahes vuoden taydellisen radiohiljaisuuden jalkeen olevansa tulossa seuraavalla viikolla, ja etta eihan haittaa, etta hanen hyva ystavansa tulee mukaan, kun eivat he edes hairitsisi koska he ovat jo suunnitelleet joka paivalle ohjelmaa ja kavisivat meilla vain nukkumassa.

Vastasin etta ei muuten sovi, ja toivotin ystavyksille oikein hauskaa lomamatkaa. Kaveri soitti ja alkoi raivota, etten voi perua, koska he ovat jo ostaneet lennot. Totesin, etten peru mitaan, kun en ole mitaan sopinutkaan, ja etta onhan taalla hotelleja.

Puhelu loppui aika jaataviin tunnelmiin, eika kaverista ole sen jalkeen kuulunut mitaan, ei pihaustakaan kahdeksaan vuoteen.

Ei ole tullut ikava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2303/2728 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivoin vaivalla hienot tarjoiltavat ja tarjosin muutamille tyypeille lupaamani kakku- ja leivoskahvit. Yksi ahtoi sitten napaansa kakkua ja leivosta niin paljon kuin jaksoi, tyrkytti tarjoiluja kaikille muillekin (tyrkkäsi lautaselle ison kasan ja käski syödä), ja kaiken lisäksi vaati vielä saada viedä herkkuannokset kotiinkin, omalle perheelle viemisiksi. (Pitkän matkan päähän ilman jäähdytystä: näinköhän saivat kermaleivonnaisista mahataudin?) :D

En käsitä, mikä hätä hänelle tuli tuhota äkkiä kaikki tarjoiltavat kokonaan parempiin suihin?! Minä kun olin  ajatellut säästäväni herkkuja vähäsen itsellekin pakkaseen, myöhempien päivien välipalaksi... Mutta hämmennyin niin, etten edes älynnyt pitää puoliani. :(

No tämä on nyt vähän outoa; kutsua väkeä kylään, leipoa ne hienot tarjottavat ja sitten olla pahoillaan, kun ne kelpaavat vieraille... olisit ottanut etukäteen sivuun itsellesi, jos sellaista kerran kaavailit.

2304/2728 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulivat paikalle

Vierailija
2305/2728 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerranhan joku myyntimies oli jonkun mummon luona ja mummo hövelinä meni keittämään kahvia vieraalle. Myyntimiehellä oli nälkä ja siinä olohuoneen pöydällä oli vadillinen rusinoita ja se alkoi napsia niitä odotellessaan. Lopulta mummo toi kahvit ja myyntimies pyyteli anteeksi että oli ehtinyt syödä melkein kaikki rusinat. Mummo vastasi siihen ettei se haitannut. Hän oli jo ehtinyt imeä niistä kaikki suklaat.

Vierailija
2306/2728 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs etäisempi sukulainen,sarjapiereskelijä,kaasutteli joka paikassa missä kävi. Osasi kelmi pierrä vain tuhnuja,ettei suoraan voinut äänen perusteella syyttää. Ei enää kutsuttu juhliin. Oli saanut sitten mainetta muuallakin suvussa.

Vierailija
2307/2728 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän enää saa henkilöstä käyttää sanaa MIES tai NAINEN. Sehän voi loukata/horjuuttaa ihmisen ns. identiteettiä. Tätähän meille on nyt hoettu tässä vuoden aikana. Itse käytän termiä: ulokkeellinen henkilö ja reijällinen henkilö.[/quote]

🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
2308/2728 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän enää saa henkilöstä käyttää sanaa MIES tai NAINEN. Sehän voi loukata/horjuuttaa ihmisen ns. identiteettiä. Tätähän meille on nyt hoettu tässä vuoden aikana. Itse käytän termiä: ulokkeellinen henkilö ja reijällinen henkilö.

🤣🤣🤣🤣🤣

Hirveän vitsikästä.

Vierailija
2309/2728 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nötkötti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini sitten kerran minulla käydessään päätti jostain syystä haukkua minut todella pahasti. Siinä sain kuulla kuinka pettynyt hän on minussa kaikkeen mitä olen, mitä olen tehnyt ja kodissanikin kaikki oli täysin väärin. Sisustus, vaatevarastoni, jääkaapin sisältö, asunnon puhtaus ja ihan kaikki oli hänestä täysin väärin, huonoa ja epäkelpoa. Olin täysi pettymys hänelle ja että olisin saanut jättää syntymättä. Oli sitten vielä ihmeissään, kun en sitten moneen kuukauteen ollut halukas pitämään yhteyttä häneen. Miksi sitä täytyisi olla yhteydessä sellaiseen lapseen, jota ei olisi edes halunnut ja jonka olisi pitänyt suunnilleen kuolla jo ennen syntymäänsä?

Äidilläsi on joku jumala-syndrooma. Luulee, että hänellä olisi edelleen oikeus arvioida muiden, kuten lapsensa, ihmisoikeuksia.

Sen jälkeen kun on jättänyt ehkäisemättä/abortoimatta, ei ole mitään sanomista muiden elämään.

Hänen ongelmansa on se, että on omaan elämäänsä tyytymätön, eikä sulata sitä, ettei valta ulotu aikuisen lapsen asoista päättämiseen, vaikka kuinka haluaisi.

Minun vanhin veljeni on ihan samanlainen, hän ei voi millään ymmärtää, ettei hänellä ole mitään päätösvaltaa minun elämääni.

Hän onkin sitä mieltä, että minulla on vakava psyykkinen ongelma, kun en noudata elämässäni hänen asettamia määräyksiä, kuten hän vaatii ja minut pitäisi siksi laittaa mielentilatutkimukseen ja myös holhoukseen.

Kaiken huippu on se, että hän ei millään ymmärrä, miksi en kunnioita häntä lainkaan, vaikka "Minä ajattelen vain sinun parastasi".

Vanhin veljeni on yrittänyt hallita minun elämääni, siitä asti kun muutin omilleni. Hänelle on selvästi ongelmia sen hyväksymisessä, että minä pärjään elämässäni hyvin ilman hänen neuvojaan.

Tämmöisten kanssa auttaa välimatka, 200 km on jo melko hyvä.

Vierailija
2310/2728 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä on nyt vähän outoa; kutsua väkeä kylään, leipoa ne hienot tarjottavat ja sitten olla pahoillaan, kun ne kelpaavat vieraille... olisit ottanut etukäteen sivuun itsellesi, jos sellaista kerran kaavailit.

Jos menen kylään, jossa tarjotaan syötävää, ei tulisi mieleenkään, että lähtiessäni otan ruokaa mukaan kotiinkin muulle perheelle.

Vierailija
2311/2728 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs etäisempi sukulainen,sarjapiereskelijä,kaasutteli joka paikassa missä kävi. Osasi kelmi pierrä vain tuhnuja,ettei suoraan voinut äänen perusteella syyttää. Ei enää kutsuttu juhliin. Oli saanut sitten mainetta muuallakin suvussa.

Laktoosivaiva ehkä.

Tuommoinen kaasuttelija istui vieressä kansakoulussa. Oli ihan kamalaa se läheisyys.

Vierailija
2312/2728 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkailukohteiden lähellä asuvat tietävät, kuinka tiettyjä matkailijoita valuu kotiisi yllätyskyläilyille viikonloppuisin ja loma-aikoina. Yllätyskyläilijät tulevat kotiisi lokkeilemaan ja nauttimaan ilmaisista palveluista. Valitettavasti on ihmisiä, jotka kuvittelevat, että toisten koti on heille automaattisesti ilmainen kahvila, ruokaravintola ja hotelli. Ei ole.

Asun suositussa turistikohteessa, ja yhden entisen kaverin puolesta on tullut tallainen lokkeilu tutuksi.

Ilmoitti aina vain muutamaa paivaa ennen, etta on tulossa tanne lomalle ja "siina samalla" meille, eli viikoksi ilmaiseen ylospitoon.

Ymmarran kylla tuon lyhyen varoitusajan tarjous-akkilahdoissa, mutta silti...

Naista vierailuista ja kaverin kaytoksesta riittaisi kerrottavaa enemmankin, mutta lyhyesti ilmaistuna sanotaan nain, etta vuosi vuodelta ilo ja odotus kaverin vierailusta muuttui lahinna tyrmistykseksi hanen kaytostaan kohtaan.

En edelleenkaan ymmarra esimerkiksi sita, miten suihkukaapillisessa vessassa voi onnistua saamaan koko vessan lattian lainehtimaan vetta, ja viela vahemman ymmarran sita, ettei aikuinen ihminen automaattisesti kuivaa tuota vetta mopilla, vaan jattaa sen pokkana siihen isantapariskunnan siivottavaksi. Kaiken kruunasi litimaralle lattialle paiskattu pyyhe.

Siivottuani sotkun mainitsin asiasta, johon kaveri totesi naurahtaen, ettei jaksaisi lomallaan nipotusta ja kayhan teilla siivoja. Niin, kerran viikossa, tekemassa perussiivouksen. Ei kuivaamassa vesivahinkoja ja keraamassa markia pyyhkeita pitkin kamppaa.

Mutta ei siina... kaveri mita ilmeisimmin luuli, etta myos hanen paskarantujensa kuuraaminen pontoista kuuluu siivojalle, koska jatti sontimisensa jaljet paivittain niille sijoilleen. Kuin myos hammastahnat ja meikit pitkin lavuaareja...

Lisaksi koko ihmisesta ei kuulunut muulloin mitaan, yhteydenpito oli taysin yksipuolista. Jos han edes vastasi viesteihini, oli se lyhytta ja ymparipyoreaa.

Esimerkiksi eraalla vierailulla otti mukaansa silloisen miesystavansa, jonka oli tavannut vasta vahan aikaa sitten. Pidin tata alunperin outona kaytoksena, tuoda nyt joku sen hetkinen hoito kaverin kotiin, mutta onneksi mies oli normaali ja kunnollinen, joten asia ei alun ihmetyksen jalkeen hairinnyt.

Kaveri halusi toisen autoistamme lainaan kaydakseen miehensa kanssa kohteessa X. Sanoin, etta tietysti sopii, ja etta voisimme lahtea jo heti aamusta ajamaan. Kaveri ei edes yrittanyt peitella pettymystaan ja totesi, etta eihan minun tarvitsisi vaivautua mukaan, kylla he voivat kahdestaankin menna. Vastasin vahan ihmeissani, etta tulen mielellani, ja myohemmin olen monesti miettinyt miksen tajunnut jo tuolloin, ettei kaveri halunnut viettaa aikaa kanssani, vaan ainoastaan hyvaksikayttaa.

Viimeinen niitti oli, kun kaveri ilmoitti lahes vuoden taydellisen radiohiljaisuuden jalkeen olevansa tulossa seuraavalla viikolla, ja etta eihan haittaa, etta hanen hyva ystavansa tulee mukaan, kun eivat he edes hairitsisi koska he ovat jo suunnitelleet joka paivalle ohjelmaa ja kavisivat meilla vain nukkumassa.

Vastasin etta ei muuten sovi, ja toivotin ystavyksille oikein hauskaa lomamatkaa. Kaveri soitti ja alkoi raivota, etten voi perua, koska he ovat jo ostaneet lennot. Totesin, etten peru mitaan, kun en ole mitaan sopinutkaan, ja etta onhan taalla hotelleja.

Puhelu loppui aika jaataviin tunnelmiin, eika kaverista ole sen jalkeen kuulunut mitaan, ei pihaustakaan kahdeksaan vuoteen.

Ei ole tullut ikava.

Luuli varmaan, että sinulla on diili matkatoimiston kanssa, joka maksaa hotellimajoituksen luonasi. :D

Vierailija
2313/2728 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs henkilö oli luonani kylässä ja alkoi tutkimaan ruokakaappien sisältöä ihmetellen kaikkea mitä niissä oli. Esimerkiksi muroista ihmetteli kovasti, että miksi olen ostanut sellaisia ja kun sanoin, että syön niitä joskus esimerkiksi iltapalaksi. Hän totesi sitten todella moittivaan ääneen, että "Miksi sinä muroja syöt? Syö puuroa, puuro on hyvää mutta murot eivät". Kun sanoin, että minusta murot ovat hyviä, niin hän suuttui ja sanoi, että eivät ole eikä saa valehdella sanomalla, että murot ovat hyviä.

Vierailija
2314/2728 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli perhejuhlat ja tilanpuutteen vuoksi kutsuin vieraat kahdessa erässä, jo kutsuttaessa kysyin haluaako vieras tulla aiemmin vai myöhemmin ja sain sovittua kaikille sopivat ajat. Eka erä oli käymässä ja olin kattanut ruuat, jälkkärit ja kaiken muunkin valmiiksi ja hienoksi. Söimme ja skoolasimme ja vieraat alkoivat lähteä. Yhtäkkiä tajusin että joku oli keittiössä, oma siskoni söi suoraan jääkaapista seuraavalla vieras erällä tarkoitettua jälkiruokaa. Mutisi vihaisena että miksi hän ei saa ottaa lisää kun näitä on täällä niin monta?!? No, olihan niitä ollut niin monta kuin vieraita oli tulossa, ahmatti veti napaansa neljän hengen jälkkärit. Eikä ollut mikään teini, vaan 35v omaan napaana tujottaja kyseessä.

Vierailija
2315/2728 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on harmittanut kyläsaä erityisesti, jos sanotaan tai vihjataan, että ei saa syödä kaikkea. Älä sitten laita kaikkea tarjolle, jos pitää säästää osa jotain muuta tarkoitusta varten.

Viimeiksi kun kävin kylässä niin tarjolla ollut kakku oli pienempi kuin emäntä oli ajatellut niin sanoi vaan tarjoilujen alussa, että 2 palaa riittää kakkua per hlö. Se oli minusta ihan ok rajoitus, koska näimme että kakku oli pieni. Sitten kun tarjoilujen lopussa kakkua oli vielä jäljellä niin kehoitti ottamaan lisää.

Vierailija
2316/2728 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on harmittanut kylässä erityisesti, jos sanotaan tai vihjataan, että ei saa syödä kaikkea. Älä sitten laita kaikkea tarjolle, jos pitää säästää osa jotain muuta tarkoitusta varten.

Viimeiksi kun kävin kylässä niin tarjolla ollut kakku oli pienempi kuin emäntä oli ajatellut niin sanoi vaan tarjoilujen alussa, että 2 palaa riittää kakkua per hlö. Se oli minusta ihan ok rajoitus, koska näimme että kakku oli pieni. Sitten kun tarjoilujen lopussa kakkua oli vielä jäljellä niin kehoitti ottamaan lisää.

Ja kakku oli leikattu valmiiksi niin, että kaikille tulee se 2 palaa.

Vierailija
2317/2728 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava pariskunnasta jompikumpi ulosti vessan roskikseen. Molemmat kysyttäessä kiisti teon.

2318/2728 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ällikällä lyöty kun ystäväparistkunta tuli kylään ja naisoletettu alkoi viestittelemään heille seuraavaksi päiväksi vieraita heidän mökilleen. 

Olimme ilmeisesti ihan sairaan tylsää seuraa, kun ei heitä haitannut yhtään että käytöstavat unohtuivat  ;) 

Naisoletettu? Etkö tiedä onko ystäväsi nainen vai ei?

Eihän enää saa henkilöstä käyttää sanaa MIES tai NAINEN. Sehän voi loukata/horjuuttaa ihmisen ns. identiteettiä. Tätähän meille on nyt hoettu tässä vuoden aikana. Itse käytän termiä: ulokkeellinen henkilö ja reijällinen henkilö.

Olet kuvottava.

Vierailija
2319/2728 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten eräs tuttavatyttö liimasi käyttämänsä verisen Libressen alakerran verhojen ulkopintaan niin, että se näkyi ohi kulkeville mutta ei sisään. Siellä se sai viikkotolkulla roikkua ennen kuin mun sisko sen sieltä käydessään löysi.

Vierailija
2320/2728 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynnysmattojen kokoontumisajot täällä. 😀

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi