Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?
Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa
Kommentit (2728)
Vierailija kirjoitti:
Omituisinta on se että Mikko känsälä jolla ei ole tyttöystävää pitää toisen ihmisen vauvaa sylissä mielummin kuin stripparia.
Kyläpaikassako olivat nämä vaihtoehdot, ottaa syliin vauva tai strippari?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leivoin vaivalla hienot tarjoiltavat ja tarjosin muutamille tyypeille lupaamani kakku- ja leivoskahvit. Yksi ahtoi sitten napaansa kakkua ja leivosta niin paljon kuin jaksoi, tyrkytti tarjoiluja kaikille muillekin (tyrkkäsi lautaselle ison kasan ja käski syödä), ja kaiken lisäksi vaati vielä saada viedä herkkuannokset kotiinkin, omalle perheelle viemisiksi. (Pitkän matkan päähän ilman jäähdytystä: näinköhän saivat kermaleivonnaisista mahataudin?) :D
En käsitä, mikä hätä hänelle tuli tuhota äkkiä kaikki tarjoiltavat kokonaan parempiin suihin?! Minä kun olin ajatellut säästäväni herkkuja vähäsen itsellekin pakkaseen, myöhempien päivien välipalaksi... Mutta hämmennyin niin, etten edes älynnyt pitää puoliani. :(No tämä on nyt vähän outoa; kutsua väkeä kylään, leipoa ne hienot tarjottavat ja sitten olla pahoillaan, kun ne kelpaavat vieraille... olisit ottanut etukäteen sivuun itsellesi, jos sellaista kerran kaavailit.
Jos menen kylään, jossa tarjotaan syötävää, ei tulisi mieleenkään, että lähtiessäni otan ruokaa mukaan kotiinkin muulle perheelle.
Mikä teitä vässykät vaivaa? Miksei tässäkin muka voinut sanoa ystävällisesti rohmulle, että tarjottavat on tarkoitettu vain täällä käyville vieraille, ja että pakastat loput tai annat perheellesi tai syöt itse tms.
simo767 kirjoitti:
Anoppi tuli usein kylille kun vaimo oli töissä, minä sairaslomalla. Halusi päästä vessaan. kävi aina siellä kakalla ja piti jopa ovea auki koko käyntinsä ajan, haju levisi asuntoon. sentään veti vessan.
saattoi käydä meidän luona tuota tekemässä pari kertaa viikossa, mutta ei oltu sen kummemmin asiasta
vihastuttu kun meillä ei oikein ketään käy.
vaimo on miettinyt että kehtaisiko hän äidilleen sanoa että vessan oven voisi sulkea kun siellä on.
syykin selvisi miksi piti ovea aina auki, vessapelko, jumiin jäämisen trauma.
i
Mä olen juurtunut muutaman kerran vessaan kun lukko meni rikki ja hissiin kun se jumittui kerrosten väliin. Niistä jäi kauhu ahtaita lukittuja paikkoja kohtaan. Hissejä en enää käytä. Vessojen oven kyllä suljen ja lukitsen silloin kun on pakko mutta en kotona paitsi jos on vieraita. Mun lähimmät ystävät tietää tästä fobiasta. Heidän seurassaan voin sanoa että menen nyt vessaan mutta en laita ovea lukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsuin kerran ystävän kylään ja laitoin kahvit ja tarjottavat. Noh heti kun hän saapui, hänen nenä oli kiinni puhelimessaan ja näpytteli sanaakaan sanomatta. Joi kahvinsakin kuin robotti, nenä kännykässä kiinni ja aina kun yritin puhua, hän viittoi mut olemaan hiljaa ja voitte kuvitella kuinka ärsyttävää se oli! Oikeesti teki mieli napata se puhelin sen kädestä ja heittää se ikkunasta ulos.
Tunnin oli kylässä ja koko aikana ei sanonut mitään, näpytteli puhelintaan, joi kahvinsa ja sitten läks, sanomatta sanaakaan. Tän jälkeen en oo pyytänyt kylään
Oiva tapa sanoa ystävyys irti sanomatta sanaakaan. Lienet perin tylsä tyyppi kun tollasta sattuu kohdallesi.
Mene ulisemaan omaa pahaa oloasi vaikka ulilaudalle.
Vierailija kirjoitti:
Vieraat kävivät saunassamme, jonka jälkeen löylykauhan kahva haisi paskalle.
Harrastettu vähän villimpää saunaseksiä löylykauhaakin seksileluna käyttäen. Vieras ympäristö helposti tekee villiksi.
"No, ei täällä nyt niin hienoa ole!"
Entinen kaveri tuli keskellä päivääkin aina baarin kautta usean kaljan kitanneelta haisten ja räpläsi puhelintaan koko ajan (pelit, viestit) ja puhui vain itsestään, ei mitään vastavuoroisuutta. Tosi kovaääninen ja dominoiva. Puheenaiheina esim. miten suosittu on Tinderissä (ei koskaan kuitenkaan seurustelukumppaneita), baarireissuilla sattunutta ja tapahtunutta, draamat uusien ystävien kaa (5-10v nuorempia alkoivat olemaan siinä vaiheessa), paljon tekee rahaa, kuinka rikas on.. Tää 30+v lesbonainen. Nuorempana oli siis jota kuinkin ns. normaali vielä vaikkakin suulas tapaus, mut noin 28-30v ikävuosina kaikki pahimmat piirteet alkoi korostuu sen käytöksessä.
Jossain vaiheessa tuli mukaan myös ruoan vonkuminen kun ei ole kuulemma (taaskaan) syönyt koko päivänä. Itse en ole enää tekemisissä tämän henkilön kanssa, mutta yhteinen tuttu kuulemma hyväsydämisenä ruokkii häntä, huomattavasti pienempi varaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöydälle oli nostettuna teepusseja yms ja vierailla oli myös omiaan mukana (pitkä reissu, jossa me vain yksi pysähdyspaikka). Mutta silti kun olin hetken poissa oli kaapeista kaiveltu mun "erikoisteet". Tilaan toisinaan suhteellisen kallista teetä itselleni luksukseksi (koska muut ei kotona juo teetä) ja sen hinnan ja vaivan takia en itsekään juo sitä teetä päivittäin (enkä myöskään tarjoa satunnaisvieraille, jos haudutan itselleni on silloin toki muidenkin mahdollista saada).
Lähinnä siis se että teetä oli tarjolla ja lisäksi oli omiakin mutta piti kaivella omatoimisesti muiden kaappeja. (Muutenkin tää kaappien kaivelu vituttaa, jos tarttet jotain kysy älä tongi.)Tää ärsyttää muakin, mutta joillain ihmisillä ei tunnu olevan rajoja kun kyseessä on toisen koti. Mulla oli kerran kaveri yökylässä ja hän pyysi lainata hammastahnaa. Kävin ensin itse kylppärissä ja sanoin jättäneeni hammastahnan lavuaarin reunalle. Kaveri vastasi että olisi sen kyllä itsekin löytänyt ja oli laittanut sen takaisin kaappiin pestyään hampaansa. Ei kovin paha juttu sinänsä, mutta kylppärin kaapeissa säilytetään usein lääkkeitä, ehkäisyvälineitä, yms. henkilökohtaisia tavaroita ja siksi en mielelläni anna ihmisten penkoa, enkä itsekään pengo muiden kaappeja.
Näistä kyläpaikkojen kaappien penkojista tuli mieleen yksi juttu vuosikymmenten takaa. Joidenkin viikkolehtien (Apu, Seura?) lääkäripalstoilla oli paljon kysymyksiä tyyliin että mihin vaivaan käytetään lääkettä X 100mg 2x päivässä jne. Ihmettelin aina että kumma kun ihmiset eivät tiedä mihin vaivaan käyttävät omia lääkkeitään. Pikkuhiljaa valkeni että ovat varmaan näitä kaappien penkojia ja kyselevät uteliaina ystäviensä lääkkeistä. Tämä oli paljon ennen nettiä. Nykyisin uteliaiden ei tarvitse kysellä lehtien palstoilla. Musta oli huono juttu että näihin kyselyihin vastattiin.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri kävi kylässä nelivuotiaan poikansa kanssa. Hän antoi pojan läästiä pöytään ja tuoleihin ruokaa ja totesi vain itse rauhallisesti istuskellessaan, että meidän Petteriltä sitä tulee vähän enemmän tätä pyyhittävää. Heh heh. Hänen mielestään hauskaa, eikä kieltänyt lasta sotkemasta paikkoja. Samainen lapsi lähti kahvipöydästä kakkupala kädessään juoksemaan ympäri asuntoa, murustaen sitä ympäriinsä. Palautin hänet takaisin pöytään sanomalla, että meillä syödään vain pöydän ääressä. Sama lapsi karkasi silmän välttäessä pillimehu kädessä juoksemaan ympäri kämppää ja ruiskutteli tahmaista mehua ympäriinsä. Äidin mielestä sekin oli vain hauskaa. Kyllä oli sotku heidän lähdettyään. Tahmaisia jälkiä ympäri asuntoa. Jotain käytöstapoja luulisi olevan, kun kylään tullaan ja vanhemman pitäisi katsoa lapsensa perään. Ja siivota itse ne jäljet, etenkin jos tahallaan sotketaan.
No, mutta nää on näitä - kandee muistaa, että se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa. Nää tarkkaavaisuushäiriöiset Suvi-Petterit pelaa koko elämänsä Musta-Pekka kädessä eikä sillä kädellä ikinä mitään elämässä tuu voittamaan. Ei tuu onnistuun ihmissuhteet elämässä eikä oikein muukaan. Monet hyvät naurut saadaan näidenkin kustannuksella nauraa. Ei se omena puusta kauas putoa.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin ällikällä lyöty kun ystäväparistkunta tuli kylään ja naisoletettu alkoi viestittelemään heille seuraavaksi päiväksi vieraita heidän mökilleen.
Olimme ilmeisesti ihan sairaan tylsää seuraa, kun ei heitä haitannut yhtään että käytöstavat unohtuivat ;)
Naisoletettu? Etkö tiedä onko ystäväsi nainen vai ei?
Eihän enää saa henkilöstä käyttää sanaa MIES tai NAINEN. Sehän voi loukata/horjuuttaa ihmisen ns. identiteettiä. Tätähän meille on nyt hoettu tässä vuoden aikana. Itse käytän termiä: ulokkeellinen henkilö ja reijällinen henkilö.
Olet kuvottava.
Älä nyt leikistä suutu!
𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅
Tyyppi kirjoitti:
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin ällikällä lyöty kun ystäväparistkunta tuli kylään ja naisoletettu alkoi viestittelemään heille seuraavaksi päiväksi vieraita heidän mökilleen.
Olimme ilmeisesti ihan sairaan tylsää seuraa, kun ei heitä haitannut yhtään että käytöstavat unohtuivat ;)
Naisoletettu? Etkö tiedä onko ystäväsi nainen vai ei?
Eihän enää saa henkilöstä käyttää sanaa MIES tai NAINEN. Sehän voi loukata/horjuuttaa ihmisen ns. identiteettiä. Tätähän meille on nyt hoettu tässä vuoden aikana. Itse käytän termiä: ulokkeellinen henkilö ja reijällinen henkilö.
Olet kuvottava.
Älä nyt leikistä suutu!
mene ulilaudalle leikkimään, kuslpää
Vierailija kirjoitti:
Kaveri soitti, että on viiden minuutin päästä mun luona, että piipahtaa käymään ja voisin keittää hänelle kahvit, kun ei olla aikoihin nähty. Tuli kissansa kanssa ovesta sisään.
Ilmoitti sitten eteisessä lähtiessään kenkiä jalkaan vetäessä, että jättää kissan mun luokse hoitoon viikonlopuksi kun on miehensä kanssa varannut kylpyläloman ja kissavahti perui. Käveli sitten vaan ulos ovesta. Olin niin järkyttynyt että jähmetyin vaan kokonaan, enkä saanut sanottua sanaakaan.
Mulla ei ois ollut todellakaan aikaa hoitaa mitään kissaa eikä mulla oo minkäänlaista kokemusta kissojen hoidosta - tää tyyppi ei edes jättänyt kissallensa ruokaa.
Säälitti eläinparan puolesta - ihmisen kanssa en ole tän jälkeen ollut enää tekemisissä.
Olisin kyllä vienyt elukan välittömästi jonnekin löytöeläin tms. paikkaan ja sanonut tyypille vaan, että kissa karkasi jonnekin heti kun oven avasin ja silmä vältti enkä viitsinyt vieraan kissan perään lähteä kun ajattelin, että eikös ne luontokappaleet aina kotiinsa löydä - jos ei heti, niin aikain saatossa kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun sisko tapailee aina outoja tyyppejä. Kerran seurusteli miehen kanssa joka pahoinpiteli hänet ja pisti palasiksi koko asunnon.
Mä autoin mun siskoa ja sit miehen kanssa puhuttiin ettei meille tarvii tuoda enää tuollaista väkivaltaista miestä. En halua väkivallan uhkaa pienten lasten lähelle. Eipä mennyt kauaakaan kun sisko päräyttää meille autolla uuden miehen kanssa joka oli huumeiden käyttäjä ja taposta tuomittu. Ei ollut mennyt millään lailla jakeluun kun sanoin etten halua meidän lasten enää joutuvan tuollaisten ihmisten lähelle.Täällä kans samanlainen sisko tosin tapailtuaan miehiä alkoi lesboksi tai "bi" on omien sanojensa mukaan....
"En halua väkivallan uhkaa lasten lähelle." Mutta oma sisaresi kärsii lähisuhdeväkivallasta, etkä kannusta häntä poliisille ja lääkäriin?
Älä tuu mun vessaan askomaan kirjoitti:
Minulla on eräs sukulainen ja eräs ystävä, jotka omaavat saman tavan eli aina kylään tullessa KÄYVÄT IHAN ENSIN VÄÄNTÄMÄSSÄ KAAMEAT HAISEVAT *ASKAT ja sitten vasta istuvat kahvipöytään.
Miten on mahdollista, että aina kylään tultaessa on ensin *askahätä? Ei ole mitään suolistosairautta. Olen tuntenut heidät yli 30 vuotta.
En koskaan käy vieraissa kakkosella.
Samaisilla tutuilla on oma vessa myös kaameassa siivossa.
Myös muita huonoja tapoja näiltä löytyy mm. Henkilökohtaisista asioista utelu, muttei at omistaan avaudu ollenkaan. Utelevat isossa porukassa yksityisasioista, joista en ole millään tavalla kiinnostunut puhumaan (kuten seksi). Omasta seksi elämästään eivät koskaan puhu mitään. Eikä tulisi mieleenikään kysyä. Minulta kuitenkin tivataan "miten teidän seksi elämä, kuinka paljon seksiä keskimäärin, milloin olette viimeksi harrastaneet seksiä". Aivan älytöntä. En tiedä millä lääkityksellä ovat, mutta kaikki tuntemani likaisen vessan omistajat käyvät terapiassa ja ovat lääkityksellä.
Jännäkakka?
Vierailija kirjoitti:
En kutsu vieraita juuri siksi, että valtaosa ihmisistä on täysääliöitä.
JÄRKIPUHETTA
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeimmin käyttäytynyt vieras on ollut "rakas" äitini.
Sitä sekaantumisen määrää joka asiaan!
Mutta se törkein temppu, kaiken muun pikkupaskan lisäksi hänen viimeiseksi jääneellä vierailullaan:
hän nukkui takkahuoneessa, siellä jääkaappi saunajuomia ym. varten. Nyt se oli täynnä grillattavaa seuraavan päivän juhlia varten (hän oli kutsunut itse itsensä jo pari päivää ennen juhlia tulevaksi).
Kuinka ollakkaan, jääkaapin ääni oli häirinnyt nukahtamista ja hän oli vetänut johdon seinästä! Varmaan sitten nukkui hyvin, mutta jääkaappi oli sula, vedet valuivat lattialle, kun oli pari yötä myöhemmin aika ottaa broiskut lämpiämään ja maustettavaksi.
Niissä juhlissa ei sitten grillattu, kun sulaneet ja pilalle menneet broiskut (ja rahat) lensivät roskiin.
Kun hänen kotiinlähtönsä aika tuli, en sanonut näkemiin vaan HYVÄSTI.
Eikö äitisi mitenkään pahoitellut aiheuttamaansa tuhoa?
Se nainen ei omasta mielestään tehnyt koskaan mitään väärää!
Eli ei pahoitellut, eihän täydellisen ihmisen tarvitse.
Vähintä olisi ollut velottaa tuolta vuoden äidiltä raha kaikesta pilalle menneestä.
En ymmärrä tätä stooria. Kyllä lihat pitää ottaa hyvissä ajoin sulamaan ennen grillausta, joten varmasti kertoja huomasi pakasteen sulamisen hyvissä ajoin ja olisi halutessaan ehtinyt käydä kaupassa ostamassa uudet lihat. Ja jos äitiä häiritsi pakastimen surina, miten häntä ei häirinnyt sulavan pakastimen lorina?
Ei pakastin vaan jääkaappi, jossa kaiketi pakasteet olivat sulamassa. Sulivat sitten kai ennen aikojaan ja pilaantuivat. Huono tuuri, mutta myös urpo mutsi. Todella urpo - olishan sen töpön voinut tökkää takaisin pistorasiaan herättyään, mutta jos tarkkaavaisuushäiriöinen (= poikkeuksetta aina urpo), niin eihän sitä huomaa. Ei huomaa omaa epätäydellisyyttäänkään. Ei liene paha eikä ilkeä, mutta toki rasittava.
Tulla pyytämättä ja väkisin huonoon aikaan kun aikuisia ei ole kotona. Rähjääminen kun tulee pyytämättä eikö saa tulla. Kiittäminen kun ylempiarvoinen sukulainen sai tulla teille.
Huutaminen kun pikkupojat leikkii autolla Hienon Omakotitalon lattialla, parketti naarmuuntuu.
Ulkomailta muuttanut sukulainen kysyy voiko poiketa lasten kanssa, väsyneitä kennon jälkeen eikä olla nähty aikoihin. "Tuo six päk olutta" ainoa vastaus. Isännän puoliso Hueno Johtaja kääntää selän kun tulee sovitusti kylään.
Vieras päätti jäädä kutsujen jälkeen meille nukkumaan yöksi. Lähti vasta seuraavan päivän lounaan jälkeen.
Muut vieraat lähti taksilla kotiinsa. Olis menny samalla taksilla siten, että kun muu porukka pääsee kotiinsa ja maksaa kyydin, niin tällä tärkeällä herralla olis ollu vapaa taksi alla. Mutta kun on niin itseään täynnä, että pitää jäädä vaivoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Hiukan jäi nyt häiritsemään, että miten sinä sisarena tiedät mitään veljesi munan koosta.
Miksei tietäisi? Olettaen, että ovat samassa lapsuudenkodissaan asuneet. Lienet itse kotoisin jostain ahdasmielisestä körttiläis- tai mamuperheestä?
Oliko mies suomalainen. Joissakin kulttuureissa on kohteliasta jättää vähän ruokaa syömättä merkiksi siitä, että ruokaa on ollut tarpeeksi.