Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harjoittelija oli liian hieno keittääkseen kahvia

Kommentit (144)

Vierailija
141/144 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykynuooret on liiian herkkiä kun ei vanhemmmat voi hallita internetttiä.

Eu sssa pitäisi olla samat direktiivit kuin lisä aineisssa että ei tuoda turhaa pskaa tänne.

Vierailija
142/144 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä akateemisia, amkin käyneitä ja ammattikoulun käyneitä. Ja se, joka luulee olevansa liian koulutettu työpaikkakahvin keittoon, saa olla juomatta sitä kahvia. Ei minunkaan työtä ole kahvin keittely akateemisille. Vaan vuoronsa kullakin.

Tästä tuskin on kysymys, mutta jos firmaan otetaan työharjoittelija, josta yritys saa usein erilliskorvauksen ja sitoudutaan opastamaan ja ohjataan harjoittelija oman alansa työhön, niin pääsääntöisesti työtehtävät pitäisi olla siltä alalta, mitä koulutus tukee. Eikä mitään kahvinkeittoa, ellei kysymys ole sitten kahvin tai paahtamon alan koulutuksesta. Muussa tapauksessa työharjoittelu on hukkaan heitettyä aikaa, eikä siitä kerry koulutusta tukevaa työkokemusta, joka on työharjoittelun tarkoitus. Ja jos se on kahvinkeittoa, niin työharjoittelu aika antaa aivan väärän kuvan työkokemuksesta, kun harjoittelija palkataan oikeisiin töihin.

Itse törmään tähän jatkuvasti, kun palkataan uusia työntekijöitä, joillakin se on ollut oikeaa työharjoittelua, josta on tullut työkokemusta ja sitten on niitä, jossa työharjoittelu on käytetty muuhun puuhasteluun esim. juurin kahvinkeittoon, siivoukseen jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/144 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni kertoi, että sillä oli aikoinaan uusi sihteeri. Isälle oli tulossa töissä vieraita ja pyysi sihteeriä keittämään kahvit. Nainen oli todennut olevansa sihteeri eikä piika. Faija keitti kahvit itse, mutta näytti työsopimuksesta jälkeenpäin kohdan: "...ja muut esimiehen määräämät tehtävät". 

Minä olin edellisessä työpaikassani yksikön päällikkönä enkä tuntenut mitenkään halventavana, että esimieheni, johtaja, pyysi minua keittämään kahvit. Ehkäpä historiallisista syistä moinen ei meitä miehiä niin suututa.

Yleensä miesten keittämä kahvi onkin parempaa. Naiset tykkäävät jostain teen makuisesta litkusta tai sitten sen pitää olla jotain helvetin kitkerää erikoiskahvia.

Vierailija
144/144 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni kertoi, että sillä oli aikoinaan uusi sihteeri. Isälle oli tulossa töissä vieraita ja pyysi sihteeriä keittämään kahvit. Nainen oli todennut olevansa sihteeri eikä piika. Faija keitti kahvit itse, mutta näytti työsopimuksesta jälkeenpäin kohdan: "...ja muut esimiehen määräämät tehtävät". 

Minä olin edellisessä työpaikassani yksikön päällikkönä enkä tuntenut mitenkään halventavana, että esimieheni, johtaja, pyysi minua keittämään kahvit. Ehkäpä historiallisista syistä moinen ei meitä miehiä niin suututa.

Yleensä miesten keittämä kahvi onkin parempaa. Naiset tykkäävät jostain teen makuisesta litkusta tai sitten sen pitää olla jotain helvetin kitkerää erikoiskahvia.

Näinhän se on. Naiset eivät koskaan ole tehneet mitään oikein, kylliksi ja riittävästi.

Mutta kumman syystä, kautta maailman historian, naisten tehtäväksi ovat kuitenkin jäänyt suurimmaksi osaksi kahvilitkun keittäminen ja huonon ruuan valmistaminen.

Mistähän syystä miehet eivät ole näistä kiinnostunut, vaikka ovat siinä hyviä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi