Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhea kultalusikka suussa-tilanne

Vierailija
04.12.2016 |

Nyt kuulostaa elitistiseltä kermaperseeltä mut antaa mennä. Mulla on kaikkea, ihan kaikkea. Jokainen ovi auki, voin vaan valita mitä mahtavaa elämälläni teen. Matkustelu, joutilaisuus, ihan kaikki on mahdollista.

Ja mä oon ihan lamaantunut, en osaa päättää edes meenkö suihkuun vain tupakalle. Opiskelut just päätöksessä, tili täynnä rahaa, oon terve ja rakastettu. Miksi on tällainen paniikki? Nyt pitäisi nauttia ja halutessaan vaikka muuttaa maasta lämpimään, mut ei..ei pysty tekemään ratkaisuja. Mitään ratkaisuja.

Mistähän tässä edes aloittaisi..? Ikää 32, ei perhettä, täysi vapaus joka suuntaan.

Kommentit (123)

Vierailija
121/123 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sun on vaikea ryhtyä tekemään asioita, joista nauttia, niin kokeile löytää asioita, joista et nauti. Ja katso, kuinka kauan viitsit niitä tehdä. Se piristää kummasti ja sen jälkeen ne nautittavat asiatkin alkavat vedota niin, ettei sulla ole pian mitään ongelmaa niiden valitsemisessa. Kaikkea et ehdi kumminkaan, koska aika menee siinä inhottavassa tekemisessä. 

Tätä nyt ens alkuun vaikka puolen vuoden ajan.

Niin että missä se raja mielestäsi sitten menee? Missä vaiheessa voidaan katsoa jonkun rohmuavan toisen työpaikan? Entä palkan, kun toinen saa parempaa palkkaa? 

Ilmeisesti minäkin varastan jonkun mielestä jonkun työpaikan siinä vaiheessa, kun teoriassa eläisin säästöilläni loppuelämäni? Toisaalta, olen yrittäjä eikä kukaan estä tulemasta samalle markkinalle kilpailemaan asiakkaista ihan vapaasti jo nytkin ihan siitä huolimatta onko tililläni tonni vai sata tuhatta. 

Vierailija
122/123 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene käymään jossain, missä et ole ennen käynyt ja joka on sinulle merkityksellinen.

Tässä muutamia ideoita:

- Rooma

- Berliini

- Pariisi

- Lontoo

Tai vaikka Afrikkaan safarille tai Alpeille laskettelemaan.

Kannattaa myös katsella, pystyisitkö auttamaan sinua huonompiosaisia, esim. läheisiäsi elämässä eteenpäin. Nyt on joulu tulossa, osta vaikka kivat joululahjat ystäville, perheelle ja muille rakkaille. Osallistu johonkin joulukeräykseen.

Mieti, mikä elämässä on mielestäsi oikeasti tärkeää. Kenen auttaminen tuntuisi sinusta hyvältä? Se, kun jakaa omastaan, saa asiat tuntumaan mielekkäiltä. Muista myös nauttia itse elämästäsi ja relata. Olet sen ansainnut! ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/123 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sun on vaikea ryhtyä tekemään asioita, joista nauttia, niin kokeile löytää asioita, joista et nauti. Ja katso, kuinka kauan viitsit niitä tehdä. Se piristää kummasti ja sen jälkeen ne nautittavat asiatkin alkavat vedota niin, ettei sulla ole pian mitään ongelmaa niiden valitsemisessa. Kaikkea et ehdi kumminkaan, koska aika menee siinä inhottavassa tekemisessä. 

Tätä nyt ens alkuun vaikka puolen vuoden ajan.

Niin että missä se raja mielestäsi sitten menee? Missä vaiheessa voidaan katsoa jonkun rohmuavan toisen työpaikan? Entä palkan, kun toinen saa parempaa palkkaa? 

Ilmeisesti minäkin varastan jonkun mielestä jonkun työpaikan siinä vaiheessa, kun teoriassa eläisin säästöilläni loppuelämäni? Toisaalta, olen yrittäjä eikä kukaan estä tulemasta samalle markkinalle kilpailemaan asiakkaista ihan vapaasti jo nytkin ihan siitä huolimatta onko tililläni tonni vai sata tuhatta. 

Vastasit varmaan minulle, joka tuolla aiemmin kyseenalaistin ihmistä joka käy palkkatyössä vain saadakseen elämään haastetta. En ole puhunut mistään rajoista, yritä nyt hyvä ihminen ymmärtää että puhuin tilanteesta jossa ihmisellä ei ole omien sanojensa mukaan mitään rahallista tarvetta käydä töissä koskaan. En tiedä millaista summaa se hänelle tarkoittaa ja se on tietenkin hänen yksityisasiansa. Tarkoitan tilanteen irvokkuutta, kun paljon ihmisiä joille päivästä toiseen selviäminen ilman palkkatyötä on todellinen haaste, ja joku toinen pitää työpaikkaa itsellään vain estääkseen tylsistymistään. 

Jos taas jollakulla on tilillään 10 miljoonaa, ja edelleen kokee että rahaa pitäisi saada vielä lisää, niin käyköön toki töissä.