Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhea kultalusikka suussa-tilanne

Vierailija
04.12.2016 |

Nyt kuulostaa elitistiseltä kermaperseeltä mut antaa mennä. Mulla on kaikkea, ihan kaikkea. Jokainen ovi auki, voin vaan valita mitä mahtavaa elämälläni teen. Matkustelu, joutilaisuus, ihan kaikki on mahdollista.

Ja mä oon ihan lamaantunut, en osaa päättää edes meenkö suihkuun vain tupakalle. Opiskelut just päätöksessä, tili täynnä rahaa, oon terve ja rakastettu. Miksi on tällainen paniikki? Nyt pitäisi nauttia ja halutessaan vaikka muuttaa maasta lämpimään, mut ei..ei pysty tekemään ratkaisuja. Mitään ratkaisuja.

Mistähän tässä edes aloittaisi..? Ikää 32, ei perhettä, täysi vapaus joka suuntaan.

Kommentit (123)

Vierailija
21/123 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ratkaisuni riippuisivat varmaankin rahamäärästä. Jos tilillä ois esim. miljoona euroa, ostaisin pari pientä sijoituskämppää. Niillä saisi mukavaa tuloa seuraavat vuosikymmenet. Kävisin myös heti hypnoosijakson tupakoinnin lopettamiseksi. Sitten ottaisin käsittelyyn sen, mitä haluaisin tehdä elämässäni. Sanoit että oot valmistunut opinnoista? Alasta riippuen miettisin, onko syytä tehdä jotain opintoihin liittyvää vai lähteäkö keräämään kokemuksia ulkomaille ihan vaan elämästä? Aika ihanalta kuulostaa kyllä kaikki mahdollisuudet. Alkaisin myös harrastaa jotain uutta ja kalliimpaa harrastastusta mitä en olisi aiemmin voinut harrastaa. Ja voi että nauratti toi eka kommentti perheen hankkimisesta: kyllä ihmisellä voi olla muutakin perhettä kun se ydinperhe. Voi olla puoliso, lemmikkejä, lapsuudenperhe, ystävät. Ei siihen niitä lapsia tarvita. Nauti elämästä!

Vierailija
22/123 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä kaikkea sä muka voit valita? Ja millä tämä on syntynyt? Ykkösen neuvo oli katkeran ihmisen suusta, btw.

Ykkönen ei ole katkera. Ykkönen on saanut elämässään asiat niin kuin on halunnut niiden olevan. Myös taloudellisesti.

No missä kohtaa päätä sitten viiraa kun tulet tuputtamaan tänne toisille sitä mikä sulle on hyvä, ja vieläpä sivulauseessa mitätöit perheettömien onnen mahdollisuuden? Varo sellaisia puheita, sillä aina on joku, joka ottaa ne niin, että halveksit kaikkia muita, kuin heitä, jotka ajattelevat samalla tavalla kuin sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/123 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla meistä on tavoitteita, joita kohti ponnistelemme, ja siitä tulee mielihyvää ja tarkoituksen tunnetta. Tavoitteet sinun pitää keksiä itse.

Näin. Ehkäpä tää on suurempi eksistentiaalinen kysymys, mikä elämässä oikeasti on tärkeää? Mikä on elämän tarkoitus, se mitä kohti koko ihmiskunnan pitäisi kulkea? Ja mikä on mun osa siinä, yksilönä? Kuinka maailmasta saisi paremman paikan omilla teoillaan..

Kevyitä kysymyksiä sunnuntaihin.

Ap

Sanoisin että kyllä ne on aika elämän peruskysymyksiä, mistä asioista se onni koostuu ns. "Hyvässäkin tilanteessa". Perusasioita kuten mahdollisuus vaikuttaa omiin asioihin (itsenäisyys), kyky ajatella muita (auttaminen), se, että voi jostain tuntea itsensä merkitykselliseksi (miksi ihmeessä se olisi kaikilla oma perhe!?), sekin, että täyttää ne velvollisuudet, joita kokee itsellään kuitenkin olevan (toivottavasti niitä ei ole liikaa) jne...

Vierailija
24/123 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarpeeksi siihen ettei tarvitse muutamaan vuoteen huolehtia elannosta. Ap

Aika monta vuotta sinulla on 70-80 ikävuoteen jäjellä. Jos nyt laitat tilin sileeksi laiskuuttasi on myöhemmin vaikeaa.

Vierailija
25/123 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö.

Vierailija
26/123 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ehkä se suihku on eka askel :D Ei oo siis mitään mt-ongelmia, tilanne vaan on liian hyvä ollakseen totta. Ihmisten auttaminen on kanssa hyvä vaihtoehto, sitä olenkin vakavasti pohtinut yhdeksi vaihtoehdoksi.

Ja perhettä en halua koska en vaan halua.

Ap

Millä tavoin tilanne on hyvä?

Vierailija
27/123 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monta vuotta sinulla on 70-80 ikävuoteen jäjellä. Jos nyt laitat tilin sileeksi laiskuuttasi on myöhemmin vaikeaa.

Voitaisko pitää tää älyllisen keskustelun ketjuna tilanteesta jonka ap mainitsi ja antaa hänen itse valottaa halutessaan enemmän siitä mikä on? Eli jos et tiedä, mikä tilanne on niin miksi alat haukkumisen?

Vierailija
28/123 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitaisko pitää tää älyllisen keskustelun ketjuna tilanteesta jonka ap mainitsi ja antaa hänen itse valottaa halutessaan enemmän siitä mikä on? Eli jos et tiedä, mikä tilanne on niin miksi alat haukkumisen?

Haukkumisen?

Vierailija
29/123 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tekis vielä mieli sanoa, että älä pidä tilannetta kauheana tai pelkää sitä! Uskalla ajatella, että ihanaa kerrankin saan mitä sisimmässäni halusin! (Jos halusitkin). Kyllä sulla on lupa olla onnellinen ja nauttia. Ties vaikkei sun siksi enää koskaan tarttiskaan palata puutteeseen? :)

Vierailija
30/123 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kuulostaa elitistiseltä kermaperseeltä mut antaa mennä. Mulla on kaikkea, ihan kaikkea. Jokainen ovi auki, voin vaan valita mitä mahtavaa elämälläni teen. Matkustelu, joutilaisuus, ihan kaikki on mahdollista.

Ja mä oon ihan lamaantunut, en osaa päättää edes meenkö suihkuun vain tupakalle. Opiskelut just päätöksessä, tili täynnä rahaa, oon terve ja rakastettu. Miksi on tällainen paniikki? Nyt pitäisi nauttia ja halutessaan vaikka muuttaa maasta lämpimään, mut ei..ei pysty tekemään ratkaisuja. Mitään ratkaisuja.

Mistähän tässä edes aloittaisi..? Ikää 32, ei perhettä, täysi vapaus joka suuntaan.

Koitappa keksiä mistä tykkäät ja mikä on sun intohimosi ja tee sitä.

Ja ihan ensimmäiseksi voisit lopetaa sen tupakanpolton.

Vierailija
31/123 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, katso elokuva "Poika", jos et oo vielä nähnyt sitä. Kertoo vähän samantyyppisestä tilanteesta kun sulla on.

Vierailija
32/123 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haukkumisen?

"Jos nyt laitat tilin sileeksi laiskuuttasi on myöhemmin vaikeaa."

Niin. Esiinnyt pahanilmanlintuna ja kerrot, että jos ap nyt nauttii runsaudesta hän on laiska.

Vierailija
33/123 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haukkumisen?

Niin. Esiinnyt pahanilmanlintuna ja kerrot, että jos ap nyt nauttii runsaudesta hän on laiska.

Ja siis oikein haluat pahanilmanlintuna ennustaa, että jos et tee kuten sanon niin myöhemmin on vaikeaa.

Vierailija
34/123 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haukkumisen?

Elämässä on ikäviä tosiasioita, kuten itsensä elättäminen.

Toki jos ap:llä on jatkuvia isoja osinkotuloja tiedossa 100 % varmuudella myös tulevaisuudessa aina siihen 80 v. ikään saakka niin tilanne on erilainen :)

Mutta jos tilillä on mummon perintörahat, jotka loppuvat muutamassa vuodessa etsisin innokkaasti töitä.

Vierailija
35/123 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haukkumisen?

Ja siis oikein haluat pahanilmanlintuna ennustaa, että jos et tee kuten sanon niin myöhemmin on vaikeaa.

Kannattaa valmistautautua työhaastattelussa kysymykseen mitä on tehnyt valmistumisen jälkeen.

Vierailija
36/123 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tekis vielä mieli sanoa, että älä pidä tilannetta kauheana tai pelkää sitä! Uskalla ajatella, että ihanaa kerrankin saan mitä sisimmässäni halusin! (Jos halusitkin). Kyllä sulla on lupa olla onnellinen ja nauttia. Ties vaikkei sun siksi enää koskaan tarttiskaan palata puutteeseen? :)

Tää oli ihanasti sanottu. Ehkäpä se onni just pelottaakin eniten, koska se on asia mitä elämässä ihmiset useimmiten jahtaa eikä se ole useinkaan kovin helppoa löytää. Vähän kuin löytäisi Graalin maljan :D Jos valitsee väärin ja menettää sen?

Vierailija
37/123 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haukkumisen?

Elämässä on ikäviä tosiasioita, kuten itsensä elättäminen.

Toki jos ap:llä on jatkuvia isoja osinkotuloja tiedossa 100 % varmuudella myös tulevaisuudessa aina siihen 80 v. ikään saakka niin tilanne on erilainen :)

Mutta jos tilillä on mummon perintörahat, jotka loppuvat muutamassa vuodessa etsisin innokkaasti töitä.

Miksi pitää olettaa, että tilanne loppuu juuri, ja kun ei tiedä, mikä tilanne todellisuudessa on, olla noin negatiivinen? Just tolla asenteella se tilanne ei ikinä tule olemaankaan muuta kuin negatiivinen (ja tämä hetki rahoineen on vain poikkeus).

Vierailija
38/123 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole rakkautta eli sinulla ei ole mitään. Tili ei voi olla täynnä, rahat tilillä ovat vain bittejä, ääretön on suurin luku ja luulen, että olet hyvin kaukana siitä.

Päättäminen on helppoa, jos omistaa edes yhden lantin. Sitä heittämällä päätös Esson baarista syntyy helposti.

Minä en löytänyt ap:n teksteistä kohtaa, missä olisi, ettei hänellä ole rakkautta.

Vai ajattelitko yksinkertaisesti, että ilman puolisoa ei ole rakkautta? Kannattaisi hiukan avartaa omaa ajatusnasilmaa :)

Vierailija
39/123 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvominen olisi kyllä helpompaa, jos tietäisi onko ap:lla 500 000 euroa vai 5 miljoonaa euroa... vai peräti 50 miljoonaa...

Vierailija
40/123 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän! Yritä keksiä mitä haluat ja anna palaa.