Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilanteita, joissa teillä on jäänyt suu auki?

Vierailija
03.12.2016 |

Millaisia tilanteita teille on tullut vastaan, joista olette ajatelleet, että hetkonen, tapahtuuko tämä tässä ihan oikeasti? 😂
Aloitan: olin muutama päivä sitten labrassa ja edessäni istui nuorehko äiti, joka puhui puhelimeen. Lapsi oli n. 1,5-2v ja hän heitteli lehtiä lattialle ja rämpytti valoja ja oli aika vilkas. Sitten lapsi juoksi äitinsä syliin - äiti puhui vielä puhelimessa ja nojasi tuoliin - veti äidinsä paidan alas ja alkoi imemään rintamaitoa. Äiti ei ollut moksiskaan (lapsi siis istui haara-asennossa äitinsä kanssa ristikkäin). Olen itsekin äiti ja kannustan imetykseen, mutta lapsi ei ollut mikään nälkää kiljuva vauva, eikä nainen millään tavalla yrittänyt piilottaa sitä tai mitään.. jäi suu auki itsellä, että onko tämä ihan normaalia

Kommentit (835)

Vierailija
781/835 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskettäin pääsi epäuskonen nauru.

Vierailija
782/835 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme toukokuussa äitienpäivälounaalla, joka oli ihan perinteinen seisovapöytä ja jälkiruokana oli mansikkakermakakku. Eräs mies edelläni otti kakusta 20x20 cm palan ja en ollut koskaan nähnyt kenenkään ottavan niin isoa palaa. Päivittelin miehelle, ettet arvaa kuinka ison palan, joku otti ja mieheni käski katsomaan naapuripöytää. Siellä oli kyseinen mies perheensä kanssa ja heillä kaikilla (äiti ja 2 lasta, ikähaarukka 8-10) oli lautasilla ihan hervottomat palat, siis samanlaiset 20x20 cm. Jokainen heistä jaksoi syödä hädintuskin puolet paloistaan. En ymmärrä vieläkään, mitä järkeä oli ottaa niin isot palat, kun olisi voinut hakea lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/835 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuin kerrostalossa jossa illalla lakkaa summerit toimimasta illalla. Kaverini tuli jostain syystä illalla käymään ja mä lähdin alaovelle vastaan. Siihen tuli mummo mulle huutamaan, ettei rappukäytäässä saa maleksia. Selitin tilanteen. Mummo sanoi, että en asu talossa. Sanoin voivani näyttää, että avaimeni käyvät ulko-oveen jos sitten uskoisi. Sanoi vaan että höpöhöpö, nyt häivy toisten rappukäytävistä. Olin lyhythihaisessa paidassa ja sandaaleissa, ulkona pakkasta 20-25 astetta. Kysyin luuleeko hän mun niissä kamppeissa tulleen muualta kun asunnosta siihen. kun en jaksanut jäädä riitelemään ja odottamaan mummon soittavan poliisit paikalle, kuten uhkasi tehdä, niin avasin oven ja lähdin ulos, kiersin takaovelle ja soitin kaverille tulla takaovelle. Pian tulikin ja mummokin oli jo ehtinyt rappukäytävästä häipyä. En vaan jaksanut kuunnella sitä suunsoittoa, kun mikään selitys ei kelvannut, edes se että todistan avaimien käyvän oveen.

Olisin todennut että soittaa vaan poliisit

Mulle ainakin on tullut niin paljon näitä itsepäisiä mummoja vastaan niin kävelyteillä, rappukäytävissä ja muualla, että usein on vaan helpompaa ja nopeampaa antaa periksi, kun jäädä asiasta periaatteen vuoksi riitelemään. Vaikka kuinka tietäisi itse olevansa oikeassa.

Vierailija
784/835 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin osa-aikatyössä ja tein sijaisuuksia tarvittaesa ja kun en täysin työllistetty oli, niin siksi kai sain kutsun työkkärin järjestämälle työnhakukurssille. Ilmoitin, etten pääse kun on jo kaikki ne 5päivää sovittu että on työvuoro. Eipä ollut työpäivä pätevä syy olla poissa työnhakukurssilta ja sain 3kk karenssin.

Mulle tuli työkkäristä työtarjous paikasta, jonka hakuaika päättyi viikkoa ennen äitiyslomani alkua. Ei ollut pätevä peruste olla hakematta paikkaa :) ja siis työtarjouksen tullessa olin jo lähes 8. kuulla raskaana

Vierailija
785/835 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelin bussia ja ohi käveli kaksi narkkaria kamoissaan, toinen tuijotti minua taukoamatta, hidasti kävelyään ja meinasi joutua autotielle, kun kävely oli horjuvaa eikä kiinnittänyt siihen huomiota. Pysähtyi parin metrin päähän minusta edelleen tiiviisti tuijottaen, sanoi WAU ja jatkoi matkaa. Tuli ihan mukava mieli, mutta harvoinpa tuollaista tapahtuu.

Vierailija
786/835 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on luonnonkiharat hiukset ja menin sitten kerran parturiin mielessäni pesu ja föönaus. Siihen sitten parturi toteamaan että onpas tiukka permanentti. Tietysti siinä oikaisin ettei ole permanentti niin hän sitten sanomaan että "älä kuule tänne tule valehtelemaan"...

Vierailija
787/835 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani ei ole vuosiin ollut töissä, eikä edes yrittänyt hakea töihin tai opiskelemaan. Hän valitteli erään kaverinsa sanomisia, että "ihan kuin se olisi minun syy, että olen työtön". Kysyin, että oletko hakenut töitä. Hän vastasi että "en". Jäin ihmettelemään, että kenenhän syytä se työttömyys sitten on.

Vierailija
788/835 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani ei ole vuosiin ollut töissä, eikä edes yrittänyt hakea töihin tai opiskelemaan. Hän valitteli erään kaverinsa sanomisia, että "ihan kuin se olisi minun syy, että olen työtön". Kysyin, että oletko hakenut töitä. Hän vastasi että "en". Jäin ihmettelemään, että kenenhän syytä se työttömyys sitten on.

Vierailija
789/835 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme toukokuussa äitienpäivälounaalla.. Siellä perhellä (äiti ja 2 lasta, ikähaarukka 8-10) oli lautasilla ihan hervottomat 20x20 cm kakkupalat..

Olisikohan noin? Yhteensä ottivat 40x40cm kakkua? Suurin piirtein kyynärpäästä sormien päihin -mitta?

Vierailija
790/835 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää hei viitsikö keksiä juttuja. Osa näistä tarinoista on ihan selvästi valetta.

Mutta, kun ne menee niin helposti ja suoraan läpi iltasanomiin yms :-D

Vierailija
791/835 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on tajunnut sukulaisten nyysineen isovanhemmat lähes putipuhtaaksi.

Harmittiko, kun kerkisivät ennen sinua?

Vierailija
792/835 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esikoista lähdin synnyttämään Seinäjoella. Vuosi oli 85.

Supistukset oli jo todella kovat, synnärillä oven aukaissut hoitaja tokaisi " Ei täälä oo tilaa". Itkuhan siinä tuli, no, armosta kai sain synnytyshuoneen ja poikahan syntyi jo parin tunnin kuluttua.

Taisi siinä suu loksahtaa auki.

Ja tätä olet hiljaa mielessäsi pyöritellyt 32 vuotta kunnes sait sen tässä ketjussa purettua. Nyt kyllä loksahti minun suuni auki. 

Missä kohtaa aloituksessa määriteltiin aikaraja, jota vanhempia kokemuksia ei saa kertoa? En huomannut...Hyviä tarinoita haettiin ja tuo ilkkumasi on juuri sellainen.

Vierailija
793/835 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sviidua nyt taas kirjoitti:

Saa kommentoida.

Oi kiitos tästä luvasta. Emme olisikaan muuten voineet viestäsi kommentoida.

Vierailija
794/835 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsellani oli hammashoitajan aika. Hammashoitola sijaitsi koulun yhteydessä. Lapsella on yhden hampaan proteesi suussa päiväkodissa sattuneen tapaturman vuoksi. 

Soitin hammashoitolaan käynnin jälkeen tarkoituksenani keskustella tästä proteesista, lapsi ei enää muitanut mitä siitä oli sanottu. Jatkohoito-ohjeiden sijasta hammashoitaja sanoi minulle että "ethän korosta hampaan vinoutta enää tämän enempää ettei lapselle synny siitä traumoja." 

Lapsi on hiljainen ja ujo vieraiden seurassa eikä missään tapauksessa ole puhunut hammashoitajalle esim. että äiti haukkuu hänen vinoa hammastaan. Hoitaja keksi siis omasta päästään että meillä pilkataan lasta ja ettei meillä ole omaa järkeä päässä yhtään ymmärtämään tällaisia asioita ihan itse ilman randomin hoitajan "huolestumista". 

Terveydenhoitohenkilökunnalle jää muutenkin huolehtiminen ja hoivavietti päälle. Edes aikuisille ihmisille ei osata puhua kuin järkeville ihmisille. 

Yllä mainittu on vain esimerkki kokemuksistani.

Poikani pelkää lääkärissä ja hammaslääkärissä käyntejä todella paljon, pelko liittyy lähinnä pistämiseen. Kun kerran hampaan paikkaus ei tästä syystä onnistunut, hammaslääkäri kääntyi minuun päin ja sanoi ettei vanhempien pitäisi kotona pelotella lasta etukäteen. Silloin meni vähän aikaa ennen kuin sain sanottua takaisin ettei todellakaan ole kotona peloteltu vaan yritetty nimenomaan rauhoitella lasta asian suhteen.

Lähdettiin kotiin ja tein kyseisestä hammaslääkäristä valituksen. Tuttuni on samassa tk:ssa töissä ja kertoi etten todellakaan ole ensimmäinen joka ei vie enää lastaan tälle lekurille.

Oliko Hervannassa?

Kuopiossa.

Olen käynyt varmasti samalla hammaslääkärillä nuorena.

Kerran kyseinen lääkäri poras hampaani ilman puudutusta, vaikka sitä pyysin ja rukoilin penkissä.

Terveisin Pahempi hammaslääkäri pelko

Kunhan ei Pihak... sentään ollut.

Vierailija
795/835 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt joka kymmenes laittako sitä 'hammaslääkärissä heheeh" viestiä, alkaa jo ärsyttämään tuo toistaminen. Ensimmäinen oli jo ihan ok läppä, seuraavat 15 toistoa ei

Sinulle saattaa tulla yllätyksenä mutta meillä kaikilla ei ole aikaa lukea näin pitkiä ketjuja alusta loppuun vain nähdäksemme onko jokin viesti jo kirjoitettu vai ei.

Jos sinulla on aika tällaiseen turhuuteen niin onneksi olkoon mutta älä oleta, että meillä muilla on.

Vierailija
796/835 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenmoista kirjoitti:

Olin sairastunut suht nuorena vakavaan sairauteen.Naapurin mummo tuli kaupassa sanomaan että on tämä elämä kummallista.Sinulla on elinaikaa viikkoja,korkeintaan kuukausia.Ja minulla vuosikymmeniä.Onnekseni vielä olen elossa.

Googleta lainausmerkit.

Voisiko joku googlettaa mun puolesta ja laittaa linkin?

Vierailija
797/835 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä että kirjoitti:

Aikoinani rupesin seurustelemaan miehen kansa, joka oli 190 sm pitkä ja hänellä oli erittäin upeat  kihartuvat lapaluihin asti ylettyvät hiukset.

Ystävättäreni näki ensimmäistä kertaa tämän miehen ja kommentoi jälkeenpäin: Miten sillä oli niin iso pää?

Äh.

Vai, että 190 sm pitkä? Mitä se tekee meidän muiden käyttämissä yksiköissä kuten vaikka cm:ssä?

Vierailija
798/835 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en todellakaan tykännyt mennä nuorena nättinä tarjoilijana miesten vessaan

Hienoa, että muistit kehua itseäsi nuoreksi nätiksi tarjoiljaksi sillä se oli tärkeä osa tätä tarinaasi.

Vierailija
799/835 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu opiskeli lääkiksessä. Jostain syystä hän kertoi koko ajan vitsejä ammattisurkeakoululaisista tehdäkseen eron "sentään yliopisto-opiskelijan" ja amk-opiskelijan välille. Tunsin myötähäpeää välillä, kun paikalla oli amk-opiskelijoita. Kun sitten seurasin muutaman vuoden sitä urakehitystä, huomasin, että ko. naisella oli älyttömän huono itsetunto.

Hyvin monella korkeakoulutetulla on todella huono itsetunto ja siksipä heitä näkyy niin monilla foorumeilla ja kommenteissa haukkumassa muita ja ylistämässä itseään.

Vierailija
800/835 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä kuntosalilla ja kerran saliin tuli tutustumaan eräs varsin lihava rasvaletti-kaljamaha -mies hänen thai-vaimonsa kanssa. Ymmärsin, että vaimo ei puhu lainkaan suomea, joten kommunikointiin englanniksi. Mies yhdessä vaiheessa tokaisi suomeksi minulle, että "pitää saada toi laihtumaan, kun on tullu niin läskiksi". Nainen ei todellakaan ollut läski. Päinvastoin. Siis hyi, mikä mies ja törkee, kun noin puhuu ja toinen ei ymmärrä mitään: seisoo siinä vain hymyillen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän