Tilanteita, joissa teillä on jäänyt suu auki?
Millaisia tilanteita teille on tullut vastaan, joista olette ajatelleet, että hetkonen, tapahtuuko tämä tässä ihan oikeasti? 😂
Aloitan: olin muutama päivä sitten labrassa ja edessäni istui nuorehko äiti, joka puhui puhelimeen. Lapsi oli n. 1,5-2v ja hän heitteli lehtiä lattialle ja rämpytti valoja ja oli aika vilkas. Sitten lapsi juoksi äitinsä syliin - äiti puhui vielä puhelimessa ja nojasi tuoliin - veti äidinsä paidan alas ja alkoi imemään rintamaitoa. Äiti ei ollut moksiskaan (lapsi siis istui haara-asennossa äitinsä kanssa ristikkäin). Olen itsekin äiti ja kannustan imetykseen, mutta lapsi ei ollut mikään nälkää kiljuva vauva, eikä nainen millään tavalla yrittänyt piilottaa sitä tai mitään.. jäi suu auki itsellä, että onko tämä ihan normaalia
Kommentit (835)
juju the laaserman kirjoitti:
minun suuni jäi auki koska näin kun jujutti tappoi kikkelit hänen laaser iskuillaan :(
älä unohda minua! olin myös siellä!
Vierailija kirjoitti:
Eihän jalkakäytävillä ole edes määrätty kumpaa puolta pitää kulkea? Joskus sitä yritin googletellakin, ja mun mielestä oli vaan ohje, että olisi fiksua että kävelee lähellä jompaakumpaa reunaa, eikä sinkoile puolelta toiselle, tai ei ihan keskellä kävele ja tuki koko tietä, mut mitään varsinaista sääntöä ei ole. Alkoi ihan kiinnostaa tuo, kun on niin monta mummoa sattunut kohdalle jotka valittaa "väärällä puolella" kävelystä. Olisko niillä mielessä vielä nuo vanhat maalla olevat tiet, joissa ei kävelytietä tai muuta erikseen ollut ja joissa siis muistaakseni vasemmassa laidassa käveltiin?
Yleinen ajatus, että Suomessa olisi oikeanpuoleinen liikenne.
Joo no ei ole kovinkaan järkevää olla yhdentoista aikaa yöllä riehumassa täällä aikuistenkeskutelupalstoilla nettikiusaamassa jotain "jujua."
Ihhmetyttää aina, kun lapset saa parkkipaikoilla juosta vapaasti. Siis pienetkin lapset, esim kauppojen parkkiksella, vaikka itse tulisi se perhe autolla, luulisi että ymmärtävät, miten vaarallista se on. Saa pelätä aina, että pieni lapsi ryntää auton taakse kun peruuttaa, ei niitä pieniä lapsia niin helposti nää, varsinkin jos yllättäen juoksee jostain. Mua ihmetyttää tää ja pelottaa aina parkkipaikoilla. Oikeesti saa olla ihan hurjan varovainen, noitten vapaasti juoksevien lasten takia, kun muutenkin saa parkkiksilla olla tarkkana.
Erään ammattitrollaajan kirjoituksia täällä lukiessa. On joo suu jäänyt auki monta kertaa näitä lukiessa jotka on ihan keksityä satua kaikki kirjoitukset. Ihmiset vielä peukuttavat näitä aloituksia, mitä tämä aikansa kuluksi sepustaa, vielä aika usein humalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän jalkakäytävillä ole edes määrätty kumpaa puolta pitää kulkea? Joskus sitä yritin googletellakin, ja mun mielestä oli vaan ohje, että olisi fiksua että kävelee lähellä jompaakumpaa reunaa, eikä sinkoile puolelta toiselle, tai ei ihan keskellä kävele ja tuki koko tietä, mut mitään varsinaista sääntöä ei ole. Alkoi ihan kiinnostaa tuo, kun on niin monta mummoa sattunut kohdalle jotka valittaa "väärällä puolella" kävelystä. Olisko niillä mielessä vielä nuo vanhat maalla olevat tiet, joissa ei kävelytietä tai muuta erikseen ollut ja joissa siis muistaakseni vasemmassa laidassa käveltiin?
Yleinen ajatus, että Suomessa olisi oikeanpuoleinen liikenne.
Mut eipä vaan jaksa ymmärtää, miksi nää mummot alkaa huutamaan väärällä puolella kävelystä, kun helpompaa olisi vaan väistää vastaantulijaa, kun jäädä asiasta riitelemään. Eräänkin kerran kävelin ihan kävelytien reunaa, siinä oli semmonen matala kaide, koira kaiteen toisella puolella rytelikössä ja minä kävelytien puolella, mutta minun piti väistää mummoa, joka ei kuulemma voi väistää, kun hänellä on kävelykeppi. (Helpompihan se mun on kävellä takaisin kaiteen päähän, että koira pääsee sieltä kävelytielle, kiertää mummo jne)
Googletin tuon jalkakäytävä jutun. Ekana tuli tervekoululainen.fi sivu, jossa asiasta kerrottiin näin. (Säännöt pätenevät koululaisten lisäksi myös aikuisiin)
Jalkakäytävää kävellään oikeaa TAI vasenta reunaa.
Ajoradalla, missä ei ole jalkakäytävää/kävelytietä, kävellään ajoradan vasenta reunaa, jotta muun liikenteen huomaa paremmin.
Yhdistetyllä kävely/pyörätiellä liikennemerkki osoittaa kummallako puolella jalankulkija kävelee.
Pikkusen haavi auki katselen nyt tuota Astral-tv:ssä olevaa...hmmm...selvänäkijää, vai mikä hän on nimikkeeltään. Istuu paikallaan, ravistelee käsiään, välillä yksittäisiä sanoja mutisee ja tyyppi langanpäässä odottaa hänen tulkintaansa/apuaan kysymykseensä. Tätä kestänyt jo useita minuutteja. Maksaa yli 3,5€/min!!!
Anteeksi mun skeptisyys tuota tv:n selvänäkijää kohtaan, mut n10min = 40€ siitä, että selvänäkijä istuu hiljaa, heiluttelee käsiään, mumisee ihan satunnaisia sanoja, tyyliin "tässä on pää ja jalat, hmmm... nyt virtaa hyvin....hmmm.... tuota, tuolla on jalka....hmmm....tuossa on siis jalka....täällä....hmmm....joo,jalka....hmmm...siis....energiat virtaa.....joo....nyt näkyy....hmmm....sun energiat joo....hmmm... jätänkö tän virtaamaan sulle? jnejne ja tätä jatkuu siis vaikka kuinka kauan, yli 3,5€/min. hintaan.
Sori, mut tätä luulis huumoriohjelmaksi tai parodiaksi ennustajista, mut näin ei ilmeisesti ole. Ja sori, mut oon sen verran skeptinen, etten ihan usko tuohon ja siihen että tuo auttaa...
Taustaa : Kaupunkiasuntomme jäi vähälle käytölle työpaikkani vaihtuessa. Vaimoni tytär 17 v, keksi kysyä voisiko hän olla asunnolla, kun ootte siellä niin vähän ja hänellä on ahdasta isänsä uusperheessä. Annoimme luvan olla, kun olemme muualla töissä, ja hän saisi opiskelurauhan. Painotimme että lupa koskee häntä, ei kavereita. Kaverit voivat käydä kylässä, mutta ei olla jatkuvasti yötä ja kulkea omin luvin.
Kuvioon tuli myös poikaystävä, joka oli aina asunolla kun kävimme siellä. Myös päivisin, kun tyttö oli koulussa. Työtön pummi, sossun maksama asunto lähiössä, mutta ei tykännyt olla siellä. Ajattelimme, että tilanne rauhoittuu kun poika menee armeijaan. Sama meno jatkui, lomilla tytön luo ja leiri pystyyn. Vaikka pojalla asunto, jonka vuokran maksaa valtio.
Tilanne: Tulemme ensi viikonlopuksi kaupunkiin. Tyttö ilmoittaa, ettei voi mennä isällensä, kun sinne tulee vieraita. Vaimoni ehdottaa : voitte varmaan olla poikaystävän luona tämän viikonlopun.
Vastaus : Ei voida, kun siellä asuu muita.
Siis: xxxx on vuokrannut asuntonsa eteenpäin ja pummaa meillä ? (suu auki)
Eiku: se on täällä siks, että mä haluuun.
Itsellä muistuu semmoinen mieleen, kun olin kerran aika pienenä kylpylässä. Johonkin liukumäkeen oli jono ylös portaita pitkin. Ihan normaalisti asetuin jonon hännille odottamaan vuoroani ja edessäni jonottanut tyttö tuntui sanovan jotain, johon en kiinnittänyt sen kummemmin huomiota vaan juttelin siskoni kanssa. Jossain vaiheessa jono liikahti eteenpäin reilusti ,jonka huomattua totta kai kipitin kiinni asettuen jälleen jonon hännille, kunnes edessäni oleva vähän vanhempi tyttö kääntyi, oikeasti pukkasi minua rinnuksiin ja tokaisi "älä etuile!" Minä pikkuisena olin niin hämmentynyt etten osannut sanoa mitään, vaan nolona seisoin (edelleen omalla paikallani) ihan hiljaa. Hänellä oli itselläänkin näemmä useampi sisarus mukana edessä odotellen ja jokainen mulkoili minua ilkeästi. Ilmeisesti oli siis valittanut etuilustani jo siinä vaiheessa kun tulin jonoon. Hetken päästä heidän joku oma kaveri/veli kyllä tyylikkäästi tuli alhaalta ohittaen koko jonon :D
En tajua miksi se tyttö mulle just tuosta valitti, varsinkin kun en todellakaan etuillut yhtään ketään. En ollut ainoa jonossa, mitä nyt vain satuin tämän primadonnan taakse vahingossa.
Jouduin leikkaukseen 37-vuotiaana. Oli ollut maha turvoksissa koko talven ja kun viimein menin lääkäriin, huomattiin kohdussa jättimäinen kysta, jotain 20 cm läpimitaltaan. Edessä oli leikkaus, jossa poistettaisiin kohtu ja molemmat munasarjat. Kissa piti viedä kissahoitolaan siksi ajaksi. Kerroin äidilleni puhelimessa tästä asiasta, siis iso leikkaus edessä, yms. Hän vaan tokaisi, että "eikös se kissahoitola ole pirun kallis, miettisit vähän." Takuuvarmasti siinä tilanteessa oli miettimistä paljonkin.
Tässä vielä tarkennan, että kissa oli hoitolassa 7 päivää, laskun maksoin ite, noin 90 e. Olin ite sairaalassa 5 päivää. Lähetin sieltä äidilleni aika vittumaisen kirjeen ja heti sinne mennessäni kielsin kaikki vieraat.
Jää suu auki joka ikinen kerta kun tulee tälle palstalle ja yhtäkkiä koko palsta jolle kirjoittaa poistetaan vaikka olisi kuinka asiallista tekstiä. Tämä palsta on kyllä sananvapauden osalta aivan rehellisesti sanoen internetin huonoin sivusto, jonka tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istuin bussissa ikkunapaikalla. Niin muutkin eikä vierekkäisiä penkkejä ollut vapaana.
Pysäkillä bussiin astui kaksi 25-30v naista jotka juttelivat innokkaasti ja kulkivat pitkin bussin käytävää vapaita vierekkäisiä penkkejä etsien.
Pysähtyivät viereeni ja tokaisivat "me ollaan kaverit, voisitko siirtyä johonkin muualle".
Kauhistus. Mulle on käynyt kanssa noin. Onkohan ollut Pasilan rautatieaseman lähellä, bussi 23? Terveisiä vaan kaveruksille!
Siis mikä tässä on niin kauheeta...Mä ainakin vapaaehtoisesti siirryn jos huomaan kaverukset tulee täyteen bussiin. Mielummin antaa heidän keskustella vierekkäin kun huudella täydessä bussissa toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istuin bussissa ikkunapaikalla. Niin muutkin eikä vierekkäisiä penkkejä ollut vapaana.
Pysäkillä bussiin astui kaksi 25-30v naista jotka juttelivat innokkaasti ja kulkivat pitkin bussin käytävää vapaita vierekkäisiä penkkejä etsien.
Pysähtyivät viereeni ja tokaisivat "me ollaan kaverit, voisitko siirtyä johonkin muualle".
Kauhistus. Mulle on käynyt kanssa noin. Onkohan ollut Pasilan rautatieaseman lähellä, bussi 23? Terveisiä vaan kaveruksille!
Siis mikä tässä on niin kauheeta...Mä ainakin vapaaehtoisesti siirryn jos huomaan kaverukset tulee täyteen bussiin. Mielummin antaa heidän keskustella vierekkäin kun huudella täydessä bussissa toisilleen.
.. niin ja siis jos lopputilanne on jokatapauksessa sama, vieras ihminen istuu vieressä (hui). Niin mikset tee samalla toiselle palvelusta?
Ette nyt vaan alapeukuta tota bussi kysymystä, vaan perustelkaa joku miksi toi on röyhkeää :D... Otetaan toinen esimerkki, meette penkkirivistölle istumaan, molemmille puolille jää yhdet paikat vapaaksi. Seuraavaksi istumaan tulee pariskunta joka pyytää, että voisitko siirtyä yhden penkin eteenpäin. Jäättekö vain siihen vai voitteko siirtyä?
Joo, siinä kohtaa, kun hammaslääkäri esittää laskun.