Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilanteita, joissa teillä on jäänyt suu auki?

Vierailija
03.12.2016 |

Millaisia tilanteita teille on tullut vastaan, joista olette ajatelleet, että hetkonen, tapahtuuko tämä tässä ihan oikeasti? 😂
Aloitan: olin muutama päivä sitten labrassa ja edessäni istui nuorehko äiti, joka puhui puhelimeen. Lapsi oli n. 1,5-2v ja hän heitteli lehtiä lattialle ja rämpytti valoja ja oli aika vilkas. Sitten lapsi juoksi äitinsä syliin - äiti puhui vielä puhelimessa ja nojasi tuoliin - veti äidinsä paidan alas ja alkoi imemään rintamaitoa. Äiti ei ollut moksiskaan (lapsi siis istui haara-asennossa äitinsä kanssa ristikkäin). Olen itsekin äiti ja kannustan imetykseen, mutta lapsi ei ollut mikään nälkää kiljuva vauva, eikä nainen millään tavalla yrittänyt piilottaa sitä tai mitään.. jäi suu auki itsellä, että onko tämä ihan normaalia

Kommentit (835)

Vierailija
401/835 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärstän mukaan katsos kirjoitti:

Ei jäänyt suu auki vaan nauratti. Työkaveri kahvitauolla sanoi ettei halua ulkomailla käydä. Hetken päästä toiselle työkaverille nyökytteli, kuinka mukavaa olisi talvet asua ulkomailla 😂😂

Minä kyllä ymmärränkin tämän, vaikka toki tässä voi olla kyse ihmisestä, joka muokkaa aina sanojaan kuulijan mukaan. Mutta itsekään en välitä matkustella, mutta voisin hyvin kuvitella asuvani ulkomailla. Viikon kahden reissun takia se kaikki vaiva vain tuntuu liian rasittavalta, mutta olisi ihan eri asia lähteä jonnekin pitemmäksi aikaa.

Mutta olen myös törmännyt noihin ihmisiin, joiden puheet muuttuu sen mukaan, mitä toinen sanoo. Pahin tapaus oli sellainen, että jos hän olisi sanonut, että "tuo auto on valkoinen", ja olisin sanonut, että "minusta se on musta", hän olisi sanonut, että "juuri niin, sitä minäkin tarkoitin". Vastaavanlaisia keskusteluja oli paljon niin että hän pyörsi täysin äskeiset sanansa sen jälkeen, kun toinen sanoi jotain ihan muuta.

Kyseessä on juuri sellainen joka valitsee mielipiteensä kuulijan mukaan 😂😂

Vierailija
402/835 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikennäköistä sitä... kirjoitti:

Olin pikkupoikana kaupassa kun jonossa edelläni oleva laitapuolen kulkija osti koiran märkäruokaa.

Hän alkoi selittämään kassalle miten se on hyvää ja ravitsevaa lihaa sekä paljon halvempaa kuin normaalit lihasäilykkeet. Hän itse tykkää syödä niitä.

Jonossa tuli syvä hiljaisuus ja kassa yritti mutista vastausta. Ukon poistuttua kaikki repesivät nauramaan.

Todella julmaa nauraa miesparalle - ihan sydämeen koskee tuollainen ihmisten pahuus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/835 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikainen miesystäväni kuoli äkillisesti.Pari päivää tämän jälkeen ystäväni "lohdutti" puhelimessa sanomalla:"Nythän sä voit hankkia kunnon miehen ja lapsia sen kanssa!" Jep,sehän mulla olikin päällimmäisenä mielessä -.-

Vierailija
404/835 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikennäköistä sitä... kirjoitti:

Olin pikkupoikana kaupassa kun jonossa edelläni oleva laitapuolen kulkija osti koiran märkäruokaa.

Hän alkoi selittämään kassalle miten se on hyvää ja ravitsevaa lihaa sekä paljon halvempaa kuin normaalit lihasäilykkeet. Hän itse tykkää syödä niitä.

Jonossa tuli syvä hiljaisuus ja kassa yritti mutista vastausta. Ukon poistuttua kaikki repesivät nauramaan.

Todella julmaa nauraa miesparalle - ihan sydämeen koskee tuollainen ihmisten pahuus!

Tämä on ikävä kyllä realismia.  Jossain ameriikantutkimuksessa todettiin että kun lama iskee niin  lemmikkiruokaa ostetaan köyhimmillä alueilla enemmän. Eiköhän tämä ole todellisuutta myös Sipilän Suomessa: Jos saa vaikka kansalaispalkkaa tai peruspäivärahaa ja siitä maksaa ensin vuokran tai asuntolainan...satanen ruokarahaa kuukaudeksi. Pentusertiä nassuun...

Vierailija
405/835 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri laittamassa limuani liukuhihnalle alepassa, kun jostain kauempaa selän takaa lensi pakastevihannespussi näpeille. En tajunnut, että joku oli vaan lähtenyt hakemaan kassalla unohtunutta tavaraa, muut kamat oli jo kassan toisessa päässä. Kaupassa ei ollut muita asiakkaita, en edes ollut nähnyt koko äijää. Säikähdin ja yritin naurahtaa, äijä katto vaan vihasesti, ei edes hymyillyt? Omituinen tyyppi. Kassaneitikin oli ihan puunaamana, ikäänkuin vihannesten viskominen olisi ihan arkipäivää.

Tapahtui eilen Lidlissä Konalassa: Eräs miesasiakas oli lapannut tiskille ostoksensa, kun myyjä vaan mitään sanomatta lähti yhtäkkiä pois kassalta ja jätti vielä palveluvalonkin päälle; kassa nro 1 oli kyseessä???!!!

Mies joutui siis keräämään tavaransa pois ja ihmetteli meille myyjän käytöstä - Päästimme ihmettelevän miehen edellemme jonossa empatian vuoksi ja jo senkin takia, kun meillä oli tosi paljon enemmän tavaraa ja kauppassa oli paljon väkeä ja suuret jonot.

Voisiko myyjällä olla jokin suolistosairaus, jonka johdosta ulostamaan pitää päästä nopeasti.

Niin, mutta kyllä pitäisi ainakin asiakkaille kertoa, että joudun nyt valitettavasti pois, joten anteeksi, voitteko siirtyä toiselle kassalle, kiitos.

Vierailija
406/835 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamala kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kello oli yli 21 ja katselin telkkaria kerrostaloasunnossa, kun jostain naapurista alkoi kuulua kovaäänistä valitusta, itkua, huutoa ja kolinaa. Olin aivan varma, että jossain pahoinpidellään naista tai lasta ja hetken kuunneltuani soitin hätäkeskukseen perheväkivaltaepäilystä. Mies meni alaovelle avaamaan poliiseille oven ja sai samalla paikallistettua kyseessä olevan asunnon (olin arvioinut melun lähteen väärin). Poliisit saapuivat ja kiivetessään kotiin mies kuuli keskustelun oven avanneen naisen ja poliisien välillä. Selvisi, että asunnossa asuvan 10-vuotiaan pojan puhelin oli joutunut vahingossa pesukoneeseen, ja poika oli vetänyt järjettömät huuto-itku-raivarit, potkinut seiniä ja heitellyt tavaroita. Tämä kaikki siis kello 21 jälkeen. Kyllä jäi suu auki miehen kertoessa tarinaa. Kuinka vakava on lasten kännykkäriippuvuus, jos ei yhtä yötä selviä ilman puhelinta (sai varmaan heti seuraavana päivänä uuden)!

Kyllä minuakin harmittaisi varmaan suunnattomasti, että kaikki puhelimessa ollet kuvat, videot, numerot, tärkeät viestit ym. menisivät. Mistä tietää, mitä tuon pojan mielestä erityisen tärkeää siellä on voinut olla? Ja todennäköisesti on ollutkin jotain erityisen tärkeää, reaktiosta päätellen. :/ Lapsille tuollaset pettymykset ovat vielä vaikeampia niellä kuin aikuisille.

"(sai varmaan heti seuraavana päivänä uuden)" - Ei tuota kukaan tiedä: voi olla, että äiti sanoi vaikka, ettei poika saakaan heti uutta, kun oli noin huolimaton. Tai ettei samantasoiseen puhelimeen ole varaa aikoihin, vaan on tyydyttävä tosi vanhaan "kapulaan" pitkäksi aikaa.

Toisaalta: monet ihmiset ja lapset ovat hirveän armottomia itselleen. Tämäkin voi olla vain äärettömän pettynyt itseensä, että kuinka SAATTOIKIN tehdä tuollaisen typeryyden, että unohti puhelimen taskuun vaatetta pyykkiin laittaessa!

- Mut hei: tällasta sattuu välillä, ihmiset romahtelee ja kilahtelee silloin tällöin aivan totaalisesti - varsinkin lapset - eikä siinä silloin useimmiten kelloa katella. ;) Se on ihan normaalia elämää.

Tulipahan jännitystä teidänkin iltaanne, ja saitte jäädä suu auki hetkeksi, edes tämän yhden kerran. :)

Muuten komppaisin tätä, mutta ei ole kyllä normaalia käytöstä 10-vuotiaalta raivota uhmaikäisen tasolla/keinoilla (tavaroiden heittely, seinien hakkaaminen, yleinen meka joka kuulostaa niin väkivaltaiselta että naapurit joutuu peloissaan soittamaan poliisit).

Vierailija
407/835 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamia vuosia sitten iskin baarista mukaan hiukan tummemman kaverin ihan afrikasta asti. Vaatteiden päältä suoritetun tunnustelun perusteella tytölle oli tarjolla hieman isompaa patukkaa, kun päästiin kämpille revin housut auki tältä lupaavan tuntuiselta kumppanilta. Tapojeni vastaisesti ajattelin aloittaa suuhoidolla (katkaravut ei herätä tämän suuntaisia haluja), mutta taisin "haukata" turhan suuren palan ja leuat loksahtivat paikaltaan ja ei auttanut muuta kuin lähteä taksilla päivystykseen suu auki.

Tää on niin selkeesti legendaa kaikki vähänkää järkevät ihmiset tietää, että suomalaisilla ja muilla pohjoiseurooppalaisilla on isommat kullit juhlakunnossa kuin afrikkalaisilla, kyse on vain optisesta harhasta kun kylmä ilma kutistaa meisselit.

Vierailija
408/835 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo pyysi minua käymään luonaan, koska halusi antaa minulle yhden maljakoistaan (siis semmoisen ihan tavallisen jostain sittarista ostetun), koska olin joskus sanonut, että se on nätti. Mummo oli siis tyhjentämässä asuntoaan, koska oli muuttamassa vanhainkotiin. No, isäni sai tämän tietää ja soitti minulle ja räyhäsi puhelimessa, että minä vien hänen perintönsä ja "ota sitten mun rahat ja ostele sitten saakeli vaikka maailma tyhjäksi" ja löi luurin korvaan. Täytyy kyllä sanoa, että hetken aikaa oli hieman hämmentynyt olo. Laitoin hänelle viestiä, että toki voin tuoda sen maljakon hänelle tai vaihtoehtoisesti maksaa hänelle sen kympin, minkä se oli ostettaessa 30 vuotta sitten maksanut. Vastausta ei tullut enkä ole muutamaan kuukauteen isästäni kuullut. Ehkä ei ole tarpeenkaan.

Vierailija
409/835 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas lapioin lunta autosta ja ympäriltä ja läheisen hotellinpihalle ok parkkeerattu bussi josta pomppaa 50 aasialaista kuvaamaan mun touhuja

Vierailija
410/835 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ala-asteikäinen, ja kerran tuli koulussa ruokailun jälkeen huono olo. Menin sanomaan tästä opettajalle niin tiuskaisi pöyristyneenä: "No älä nyt minulle tule tuollaista kertomaan!"

Myöhemmin aloin miettiä että varmaan se ymmärsi niin että haukuin sitä ruokaa, ei kai kellään ole siitä aihetta suuttua jos toiselle tulee huono olo :D

Vierailija
411/835 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini kertoi, että hänen teini-ikäisellä lapsellaan oli joskus käynyt kylässä omituinen kaveri, joka oli ottanut linkkuveitsen esiin ja vaikuttanut uhkaavalta. Tietävällä ilmeellä anoppi sitten kertoi tuosta lapsesta: "Kun siltä puuttuu kuulemma kromosomi päästä, niin siksi se on omituinen."

Jäin varmaan tosiaan suu auki tuijottamaan anoppia, että voiko aikuinen ihminen olla noin tietämätön.

Vierailija
412/835 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ulkomaalainen mies potkaisi koiraani ohimennen lenkillä ollessamme. Sujahti äkkiä kerrostalon ovesta sisälle, en edes ehtinyt suuttua. No, karma toimii, uskoisin.

Vierailija
413/835 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutamia vuosia sitten iskin baarista mukaan hiukan tummemman kaverin ihan afrikasta asti. Vaatteiden päältä suoritetun tunnustelun perusteella tytölle oli tarjolla hieman isompaa patukkaa, kun päästiin kämpille revin housut auki tältä lupaavan tuntuiselta kumppanilta. Tapojeni vastaisesti ajattelin aloittaa suuhoidolla (katkaravut ei herätä tämän suuntaisia haluja), mutta taisin "haukata" turhan suuren palan ja leuat loksahtivat paikaltaan ja ei auttanut muuta kuin lähteä taksilla päivystykseen suu auki.

Tää on niin selkeesti legendaa kaikki vähänkää järkevät ihmiset tietää, että suomalaisilla ja muilla pohjoiseurooppalaisilla on isommat kullit juhlakunnossa kuin afrikkalaisilla, kyse on vain optisesta harhasta kun kylmä ilma kutistaa meisselit.

Ahaa, sinä ilmeisesti olet suorittanut ihan omakohtaisen empiirisen tutkimuksen erilaisten etnisten ryhmien erektioista, kun kerran ihan tiedät miten asiat ovat? Kerropa toki lisää noista kokemuksistasi meille muille, jotka eivät ole asiaan noin antaumuksella perehtyneet.

En ole itse naisena muuten tiennytkään, että miehen on anatomisesti mahdollista saada - käytän omaa eufemismiasi - "meisseli juhlakuntoon" niin, että se samaan aikaan kutistuu kylmän ilman vaikutuksesta. Live and learn...

Vierailija
414/835 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantapainen hlö kuin itse olen (perheenäiti, omakotitalo tällä samalla seudulla) soitti ja kysyi, "voitaisko tulla teille kahville"! WF?

Yleensä käytöstavat ovat, että ihmisiä kutsutaan omaan kotiin, ei ikinä tuppauduta muille!!

Olen seurannut hänen fb-käytöstään niin tekee tuota muillekin: "millos voitais tulla käymään". Huh kuin noloa. Ei ole muutkaan vastanneet siihen mitään fb:ssä. Ikinä ei ole meitä kutsunut niille kuin synttäreille.

Vierailija
415/835 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niin, mutta kyllä pitäisi ainakin asiakkaille kertoa, että joudun nyt valitettavasti pois, joten anteeksi, voitteko siirtyä toiselle kassalle, kiitos.[/quote]

* siis poistumaan. :)

Vierailija
416/835 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niin, mutta kyllä pitäisi ainakin asiakkaille kertoa, että joudun nyt valitettavasti pois, joten anteeksi, voitteko siirtyä toiselle kassalle, kiitos.[/quote]

Vierailija
417/835 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta kyllä pitäisi ainakin asiakkaille kertoa, että joudun nyt valitettavasti pois, joten anteeksi, voitteko siirtyä toiselle kassalle, kiitos.

Taas tätä - ensin ei viesti näy ollenkaan ja sitten tuplana, murrrrr....

Vierailija
418/835 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi suu aiku viimeks anoppilassa kun anoppi sanoi "kannattaa katsoa mitä tekstiviestejä lähettelee, eräille kävi niin että vaimo luki viestit ja tuli ero"

Oltiin hiljaa jolloin anoppi jatkoi "osuiko arkaan paikkaan?"

Mitä hittoa?!

Vierailija
419/835 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on tajunnut sukulaisten nyysineen isovanhemmat lähes putipuhtaaksi.

Vierailija
420/835 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä lasta odottaessani neuvolassa terveydenhoitaja naurahti ammattimme kuultuaan mitä yhteistä voi suuhygienistillä ja varaosamyyjällä olla...noh, ainakin se vauva...