Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole todellista. Yritin varata aikaa terveysasemalta.

Vierailija
02.12.2016 |

Miten perusterveydenhuolto voi olla näin kuralla?! Halusin varata lääkäriaikaa mutta lääkäripulan vuoksi mitään aikoja ei anneta vaan jouduin jonotuslistalle ja minulle ilmoitetaan aika kirjeellä. Kuulemma hyvällä tuurilla pääsen lääkäriin tammikuun lopussa mutta saattaa mennä helmikuulle. Tuttu kertoi, että toisella terveyasemalla ei reseptejäkään pystytä uusimaan 8 päivässä vaan menee kaksi viikkoa ( eikä tästä ole tietenkään tiedotettu missään). Kyseessä on yli 100000 asukkaan kaupunki. Miten hitossa niitä lääkäreitä on niin vaikea saada terveysasemille töihin?!!

Kommentit (138)

21/138 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun SSS-hallituksen sote tulee, niin tilanne pahenee entisestään.Suomi ei ole enää hyvinvointivaltio muille kuin kaikkein rikkaimmalle väestönosalle.Kiitos kepu,persut ja kokoomus, tämä muistetaan.

Itse asiassa ei. Koska ne rikkaimmat maksaa ne palvelut, joita he eivät sitten itse kuitenkaan käytä, koska menevät yksityiselle tai työterveyslääkärille.

Terkkarin käytävillä istuu vain vanhukset, työttämät ja mamut. Ei ne mersumiehet siellä aikaansa tuhlaa.

Olkaa kiitollisia mersumiehelle, hän maksoi veronsa jotta te voitte käydä terveyskeskuksessa. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
22/138 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän käy nii, että sama varata joku lääkäriaika vaikka varmuuden vuoksi puolenvuoden päähän, että jos siihen mennessä tulee jotain kremppaa, niin ei tarvitse kuukausitolkulla odotella.

Itselläni on työterveyspalvelut käytössä, sinne pääsee tarvittaessa hetikin.

Mutta äänestäkää jatkossakin kokoomusta ja keskustaa ja perussuomalaisia, niin voitte olla varmoja että vielä haikeudella muistelette tätä hetkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/138 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi reseptit saa uusittua Kanta.fin kautta nykyään.

Vierailija
24/138 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Oulussa lääkäriaikaa ei voi varata ollenkaan. Pitää mennä kiireettömänkin asian takia "päivystykseen". Kiva, että jossain helvetin tikin poistossa menee hyvässä lykyssä koko vitun päivä, koska jonot.

Siis mitä ihmettä? :D

Sen sijaan että leikkaat tikin katki solmun vierestä ja vedät ulos vietät mielummin koko päivän päivystyksessä?? Taitaa olla tuossa kohtaa ihan oma valinta josta ei kannata nurista.

Tikinpoisto ei ole ainoa. Kaikissa hoitoa tarvitsevissa asioissa sama juttu. Jonotus terveysasemalla.

Vierailija
25/138 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreillä on pullat kohtuuttoman hyvin uunissa. Lääkärien koulutusmääriin tarvitaan roima korotus, samalla saadaan palkat alemmaksi.

Vierailija
26/138 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Oulussa lääkäriaikaa ei voi varata ollenkaan. Pitää mennä kiireettömänkin asian takia "päivystykseen". Kiva, että jossain helvetin tikin poistossa menee hyvässä lykyssä koko vitun päivä, koska jonot.

Voi tätä uusavuttomuutta, poistat tikkisi itse tietenkin!

Ei ole ihan noin yksinkertainen juttu. Ison leikkauksen jälkeen haava ei ollutkaan kokonaan kiinni. Revipä itse tikit ja joudut kuitenkin lääkäriin. Et ehkä itse tajua, joku kohta haavasta vaatiikin hoitoa. Entäs jos ei ole ketään, joka ne tikit kotona poistaisi paikasta johon et itse yllä. Vanhuksenkiko pitäisi tärisevin käsi tehdä asia, joka kuuluu sairaanhoitajalle tai lääkärille.

Vierailija
27/138 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun SSS-hallituksen sote tulee, niin tilanne pahenee entisestään.Suomi ei ole enää hyvinvointivaltio muille kuin kaikkein rikkaimmalle väestönosalle.Kiitos kepu,persut ja kokoomus, tämä muistetaan.

Itse asiassa ei. Koska ne rikkaimmat maksaa ne palvelut, joita he eivät sitten itse kuitenkaan käytä, koska menevät yksityiselle tai työterveyslääkärille.

Terkkarin käytävillä istuu vain vanhukset, työttämät ja mamut. Ei ne mersumiehet siellä aikaansa tuhlaa.

Olkaa kiitollisia mersumiehelle, hän maksoi veronsa jotta te voitte käydä terveyskeskuksessa. 

Maksaisikin, mutta kun rikkaimmat eivät edes maksa veroja. Kierrättelevät tuloja yrityksestä toiseen ja lopulta ne ovat verojen ulottumattomissa.

Vierailija
28/138 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viime vuonna samassa jonotustilanteessa kuin ap. Ei aikoja lainkaan. Lääkärille pääsin kahdeksan kuukauden kuluttua. Jipii....

Vierailija
29/138 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreillä on pullat kohtuuttoman hyvin uunissa. Lääkärien koulutusmääriin tarvitaan roima korotus, samalla saadaan palkat alemmaksi.

Ei se auta mitään. Onhan meillä hoitajiakin yllinkyllin, mutta kaikissa paikoissa hoitajapulaa. Ongelma ei ole osaajien määrässä vaan maksajissa

Vierailija
30/138 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön helsinkiläinen yksityisautoilija, asun omistusasunnossa ja minulla on ollut kattava sairausvakuutus pikkulapsesta asti. Olen käyttänyt yksityisiä lääkäripalveluita koko ikäni ja tulen käyttämään jatkossakin. Naurattaa nämä naiivit, työväenluokkaiset yleistyksesi 😁.

Vierailija
31/138 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaisinsoittopalvelu sentään toimii ettei tarvitse omaan lukuun roikkua linjoilla vaikka se ei oikein mihinkään johda. Lähihoitajaksi soittaja esittäytyi ja lähinnä voivotteli linjan toisessa päässä "kuntääonnykyääntällasta" kun ei siis ollut antaa kiireellistä aikaa 3 päivän sisään. Käskettiin tulla jonottamaan hoiturin päivystykseen.

32/138 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön helsinkiläinen yksityisautoilija, asun omistusasunnossa ja minulla on ollut kattava sairausvakuutus pikkulapsesta asti. Olen käyttänyt yksityisiä lääkäripalveluita koko ikäni ja tulen käyttämään jatkossakin. Naurattaa nämä naiivit, työväenluokkaiset yleistyksesi 😁.

No sinä oletkin hoitanut asiasi fiksusti. Jokaisella pitäisi olla yksityinen terveys- ja tapaturmavakuutus!

Itse en ole terveysaseman suuntaan edes sylkäissyt sen jälkeen, kun lakkasin työskentelemästä siellä. Se todellisuus ja se hoidon paska taso vaan oli niin masentavaa. Eikä se ole lääkärien tai terkkareiden vika, mutta jos lääkärilläkin on 6 potilasta tunnissa, niin voitte miettiä miten laadukasta työtä siinä ajassa ehtii tehdä... 

Ja hei, tiedoksi vaan, että en ole työväenluokkainen :)

Mulla on varaa käydä yksityisellä, mutta säälin kaikkia, joilla ei ole :(

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
33/138 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista meinaat työtahdin ja stressin olevan lääkäreillä, jos potilaita on niin paljon, että aikaa joutuu odottamaan kuukausia? Ei kuulosta minusta miltään leppoisalta työskentelyltä. Jos miettii, että potilaan kanssa on 10-15 minuuttia keskustelu/tutkimusaikaa ja dokumentointiin menee saman verran aikaa (jos on nopea), niin tunnissa ehtii ottaa maksimissaan kolme potilasta ja siinäkin saa pitää kiirettä. Ja jonot kasvaa koko ajan oven takana.

Vierailija
34/138 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takaisinsoittopalvelu sentään toimii ettei tarvitse omaan lukuun roikkua linjoilla vaikka se ei oikein mihinkään johda. Lähihoitajaksi soittaja esittäytyi ja lähinnä voivotteli linjan toisessa päässä "kuntääonnykyääntällasta" kun ei siis ollut antaa kiireellistä aikaa 3 päivän sisään. Käskettiin tulla jonottamaan hoiturin päivystykseen.

Mitä sen lähärin olisi muuta pitänyt tehdä kuin voivotella. Vieläkö on olemassa tampioita jotka kuvittelevat hoitajien voivan tilanteelle yhtään mitään? Se on aika hankala tarjota eioota. Kiittäkää vaan hallitusta ja lopettakaa hoitohenkilöstön haukkuminen. He eivät ole tilanteesta vastuullisia.

Vierailija
35/138 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten perusterveydenhuolto voi olla näin kuralla?! Halusin varata lääkäriaikaa mutta lääkäripulan vuoksi mitään aikoja ei anneta vaan jouduin jonotuslistalle ja minulle ilmoitetaan aika kirjeellä. Kuulemma hyvällä tuurilla pääsen lääkäriin tammikuun lopussa mutta saattaa mennä helmikuulle. Tuttu kertoi, että toisella terveyasemalla ei reseptejäkään pystytä uusimaan 8 päivässä vaan menee kaksi viikkoa ( eikä tästä ole tietenkään tiedotettu missään). Kyseessä on yli 100000 asukkaan kaupunki. Miten hitossa niitä lääkäreitä on niin vaikea saada terveysasemille töihin?!!

Oulu?

Vierailija
36/138 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tätä uusavuttomuutta, poistat tikkisi itse tietenkin!

Voi tätä idiotismia, se oli vain esimerkki.

Vierailija
37/138 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinä oletkin hoitanut asiasi fiksusti. Jokaisella pitäisi olla yksityinen terveys- ja tapaturmavakuutus!

Itse en ole terveysaseman suuntaan edes sylkäissyt sen jälkeen, kun lakkasin työskentelemästä siellä. Se todellisuus ja se hoidon paska taso vaan oli niin masentavaa. Eikä se ole lääkärien tai terkkareiden vika, mutta jos lääkärilläkin on 6 potilasta tunnissa, niin voitte miettiä miten laadukasta työtä siinä ajassa ehtii tehdä... 

Aa, olet lääkäri sitten.

Ja hei, tiedoksi vaan, että en ole työväenluokkainen :)

Mulla on varaa käydä yksityisellä, mutta säälin kaikkia, joilla ei ole :(

Vierailija
38/138 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan lohduta, mutta ihan sama kuvio Ruotsissakin... Oli kuumetta 2 viikkoa ja pahenevia hengitysvaikeuksia, en pystynyt nostamaan edes kynää lattialta hengästymättä. Soitin terkkariin pari aamua putkeen, jolloin vastaus oli aina, että sinun pitäisi mennä lääkäriin tänään, tuo ei ole normaalia, mutta meillä ei ole aikaa. Menin lopulta yksityiselle, missä yksi täysi pölvästi hoitaja päätti, että minulla oli vain flunssa. Pääsin sentään vaatimuksen jälkeen lääkärille, joka ilmotti heti, että keuhkokuume. Voin vain kuvitella kuinka kiva, jos vaiva olisi ollut jokin vaikeammin havaittava/ei yhtä akuutti.

Ja ei muuten todella ole niillä lääkäreilläkään työpäivät kiireetöntä, etuoikeutettua porskuttelua. Se on päivystyksessä tasoa vartti per potilas, kaikkien oireille pitäisi keksiä oikea diagnoosi ja vääriä päätöksiä tai hutilointia ei sitten suvaita. Samalla pitäisi jaksaa kohdata kaikki yksilöinä, olla kärsivällinen ja empaattinen. Mahtaa stressata silläkin puolen pöytää.

Vierailija
39/138 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista meinaat työtahdin ja stressin olevan lääkäreillä, jos potilaita on niin paljon, että aikaa joutuu odottamaan kuukausia? Ei kuulosta minusta miltään leppoisalta työskentelyltä. Jos miettii, että potilaan kanssa on 10-15 minuuttia keskustelu/tutkimusaikaa ja dokumentointiin menee saman verran aikaa (jos on nopea), niin tunnissa ehtii ottaa maksimissaan kolme potilasta ja siinäkin saa pitää kiirettä. Ja jonot kasvaa koko ajan oven takana.

Eipä se ole enää terveydenhoitoa ollenkaan. Ei ne lääkärit siinä ajassa pysty kuuntelemaan potilaan ongelmaa, tutkimaan ja käymään läpi aiempaa sairaustaustaa/ lääkkeitä. Tämä johtaa siihen että kaikilla on lähtökohtaisesti flunssa johon antibiootit, masennus johon masennuslääkkeet tai kenties ohimenevää särkyä johon relaxantteja ja buranaa. Jos tilanne menee pahaksi niin päivystykseen.

Tuskin ne lääkäritkään kouluja kävivät tehdäkseen työnsä tällä tavoin, mutta aikaa ja resursseja ei vaan ole.

Vierailija
40/138 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 5000 asukkaan kylällä ei lääkäreiltä saa apua mystisempiin tapauksiin mutta lähetteen joskin helposti etikoissairaanhoitoon isompaan kaupunkiin.

Mutta aina jos olen aamulla soittanut niin olen saanut saman päivän aikana apua. Täällä myös kahdella sh:lla on reseptinkirjoitus oikeus joten ab-kuurit sun muut saa päivänselvissä tapauksissa heti. Lapsetkin ovat päässeet heti hoitoon, olipa heti korvatulehduksesta tai iskusta päähän jonka on halunnut käydä tarkistuttamassa.

Eli enpä valita meidän terkkarista enää. Yksityisellä pitää käydä vähän kinkkisemmät jutut hoitamassa mutta se ei ole varmaan tavatonta missään muuallakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme