Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseton: mikä lapsissa tai vanhemmuudessa on sinusta epämiellyttävin piirre?

Vierailija
29.11.2016 |

Minusta ikävintä on oman vapauden ja yksityisyyden menetys. Perhe-elämä on kamalaa säätöä, eikä kotona saa omaa rauhaa.

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ikävintä on oman vapauden ja yksityisyyden menetys. Perhe-elämä on kamalaa säätöä, eikä kotona saa omaa rauhaa.

Tähän kuuluu hillitön rahanmeno.Jos perheellinen haluaa ostaa jotain kakarat vaativat samaa.

Vierailija
2/113 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lasten huuto. Aivan helvetin raivostuttava ääni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meteli ja sotku. Ja lapsen tarve tulla iholle, huomiontarve.

Vierailija
4/113 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä samat kuin aloittajalla eli oma vapaus, saa vaikka maata päivän sohvalla surffaten ja netflixiä tölläten jos huvittaa, oma rauha, juuri silloin kun sitä haluaa ja tarvitsee ja itse tarvitsen sitä paljon, hiljaisuus, en kestä yhtään mitään lasten kiljumista tai tv:n ääntä kovalla ym. Tietynlainen elämän helppous ja huolettomuus, kun ei koskaan tarvitse olla vastuussa ja huolehtia muista ihmisistä kuin itsestään, maailma on kova paikka ja kovemmaksi menee eikä se huoli lapsista ja heidän pärjäämisestään katoa niiltä vanhemmilta koskaan.

Vierailija
5/113 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan esimerkki on aika merkittävä. Ennen olet joutunut huolehtimaan vain itsestäsi, ja yhtäkkiä sylissä onkin pieni käärö josta on huolehdittava ja oltava vastuussa 24/7, 18 vuoden ajan. Ko. käärö menee kaiken edelle, huolta ja vaivaa ja harmaita hiuksia, rahan ja ajan menoa, pitkistä yöunista saa vain haaveilla ainakin parin ensimmäisen ikävuoden ajan.

Itselleni kuitenkin ehkä "ällöin" on lasten räkäisyys ja likaisuus :D Olen vetänyt muutaman vuoden ala-asteikäisten lasten vapaa-ajan ryhmiä, ja huomannut siellä että yllättävän monella on henkilökohtainen hygienia vähän hakoteillä. Pikimustat kädet joita eivät aluksi suostuisi pesemään koska "käsidesi riittää", tahraiset vaatteet, nenästä valuu räkää... Ihania lapsia kuitenkin mutta välillä vain tekee pahaa kun tulevat halimaan minua ja nappaavat sillä törkykädellä vaalean paitani helmasta kiinni :'D

Vierailija
6/113 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys

Rahanmeno

Vapauden puute

Pitää käyttäytyä kuin aikuinen

Pieni apina vieressä tarkkailee ja imee kaikki mitä sanot ja teet

Järjetön fobia, että mitä jos se onkin psykopaatti

Vierailija
7/113 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kyllä lapsista mutta vanhemmuus on aivan tolkuttoman tylsää ja vaativaa puurtamista. En todellakaan ole valmis käyttämään parhaita vuosina siihen hommaan, kun saada kaiken tarvitsemani lapsikontaktin tädin roolissa. Ihmislapset ovat aivan naurettavat suuritöisiä verrattuna melkein mihin tahansa muuhun eläimeen.

Vierailija
8/113 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelma siitä, että ollaan jotenkin erikoisasemassa esim. sääntöjen noudattamisessa. 

Vierailija
9/113 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekäs enkä halua luopua mistään jonkun huutavan mukulan vuoksi. Ex muija paksuna ja mietin miten siitä vois luistaa.

Vierailija
10/113 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- raskaus

- synnytys

- muiden äitien/isovanhempien/tuntemattomienkin tarve arvostella jokaista asiaa kasvatuksessasi ja kyseenalaistaa aivan kaikki vanhemmuutesi tyylit

- lasten jatkuva huomiontarve, tulevat iholle, huutavat, vaativat kamalasti

- VASTUU

- rahan meno

Vierailija
11/113 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsissa eniten ärsyttää huomionhakuisuus ja yksinkertaisuus ("kato äiti auto, kato auto, auto!") Vanhemmuudessa epämiellyttävintä olisi oman ajan puute ja se, että joutuisi olemaan huolissaan ja vastuussa toisesta ihmisestä.

Vierailija
12/113 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti rutiinit ja lapsiperhe-elämä. Inhoan rutiineja, yli kaiken. Työaikani vaihtelevat rajustikin (onneksi!) ja matkustelen paljon. Inhoan rutiineja.

Vierailija
13/113 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus, synnytys ja vastuu ovat varmaankin ne suurimmat 3. Rahanmeno nyt ei niin haittaisi kun oma lapsi kuitenkin, mutta sitä VASTUUTA en henkisesti vaan kestäisi, enkä myöskään raskautta tai synnytyksestä nyt puhumattakaan.

Vierailija
14/113 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten mietityttää rahanmeno ja uniongelmat. Olen herkkäuninen ja unettomuus pelottaa. Toki myös lapsen sairastelut ja se, että lapsi saattaa olla pahastikin sairas tai vammainen.

Vierailija
15/113 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteen huononeminen ja muuttuminen kasvatuskumppanuudeksi.

Vierailija
16/113 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen tarvitsevuus. Kuin pallo jalassa. En kestäisi. Tarvitsen hirveän paljon omaa rauhaa, nimenomaan totaalista yksinoloa ja hiljaisuutta, tai alan oikeasti masentua ja saada paniikkihäiriön oireita ym. Psyyke ei kestäisi.

Vierailija
17/113 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapsissa kiteytyy moni piirre, joista en ihmisissä pidä: ahneus, typeryys, itserakkaus ja itsekeskeisyys. Minua ei kiinnosta uhrata rahojani, untani, terveyttäni ja aikaani sellaisen takia.

Vierailija
18/113 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jo mainittujen asioiden lisäksi se, kun nainen muuttuu lasten myötä tantaksi. Lihotaan muodottamaksi, puetaan mumu päälle ja värjäämätön tukka hiusklipsillä kiinni.

Vierailija
19/113 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kaikkeni ettei mun tarvitse elää sotkuisen ja meluisen lapsen kanssa. Huolehtikoon naiset niistä jos haluavat. Ja mitä kaikki toiset naiset ajattelisivat!? En kelpaa kellekään jos tulee ilmi että olen isä. Pelottavin asia mun elämässä. Kohta totta.

Vierailija
20/113 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mistä sitä aloittaisi. . .

1. Vauvan eivät ole mielestäni söpöjä

2. Lapset ovat näsäviisaita, likaisia, raivostuttavia, tylsiä ja ylimielisiä

3. Rakastan matkustamista ja en usko, että lomailu on rentouttavaa lasten kanssa, päinvastoin!

4. Kroppa pilalla ja naama

5. Äiti ihmiset tuntuvat sekoavan loppujenlopuksi

6. Suurin osa eroista tapahtuu sillon kun lapset ovat 2 vuotiaita

7. Lapsi ei välttämättä ole terve

8. Raha

9. Olen itsekäs

10. Rakastan elämääni tälläisenä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi