Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mummot asuvat isoissa lapsiperheasunnoissa, lapsiperheet ahtaasti mummoasunnoissa

Vierailija
29.11.2016 |

Kävi taas ilmi kun kierreltiin partiolaisten kanssa myymässä kalentereita, etteivät oikeanlaiset asunnot löydä sopivaa omistajaa. Koulujen lähellä on kaksikerroksia 70-80 -luvulla rakennettuja rivitaloja. Lähes poikkeuksetta jokaisessa asunnossa oli vastassa n. seitsemänkymppinen pariskunta, muutama selvästi liikuntarajoitteinen.

Uusissa, esteettömissä kerrostaloasunnoissa, jotka ovat kaukana kouluista mutta lähellä terveyspalveluita asui aivan liian ahtaasti nuoria perheitä, joissa pari koululaista.

Odotan vain, että edellinen sukupolvi huomaisi, ettei 120 neliön rivitaloasunto kahdessa tai kolmessa tasossa ole se optimaalisin ratkaisu liikuntarajoitteiselle vanhukselle ja asunnot löytäisivät oikeanlaiset asukkaansa.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot ovat kotinsa maksaneet, ihan samalla tavalla lainalla kuin lapsiperheellistenkin sopii maksaa.

Vierailija
2/46 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pappa, lähes 80-v lievästi liikuntarajoitteinen mies, asuu itse 60-luvulla rakentamassaan kolmikerroksisessa talossa, jossa oli tilaa neljälle lapselle. Ei suostu muuttamaan pois, vaikka rappuihin on pitänyt asentaa kunnon kaiteet ettei vanha mies horjahda, ei ole ilmeisesti vuosiin käynyt ylimmässä kerroksessa eli tämä on ihan tyhjillään ja itsekin myöntää asumisen olevan todella epäkäytännöllistä.

Vierailija
4/46 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon tehnyt vanhemmileni selväksi, etten tule nurmikoita leikkaamaan tms jos eivät itse enää pysty omakotitaloa hoitamaan. Muuttakoon siinä vaiheessa kerrostaloon. 2 ihmistä ei yli 100 neliöistä taloa tartte, varsinkaan, jos eivät jaksa sitä hoitaa.

Vierailija
5/46 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän lapsiperheille mikään tunnetusti riitä, joten ihan kohtuullista olisi häätää mummot ja papat hankeen niistä itse maksamistaan ja huoltamistaan taloista.

Vittu sä ap olet pelle.

Vierailija
6/46 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh? Kai jokainen saa iästä riippumatta asua sellaisessa asunnossa kuin haluaa? Keskity sinä vaan niiden kalenterien kauppaamiseen eikä ihmisten asuntoihin.

Vierailija
7/46 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin vasta taloon jossa 3-4 huoneen asuntoja ja 90% asuu vanhuksia. Ihan koulun vieressä.

Vierailija
8/46 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummot ovat kotinsa maksaneet, ihan samalla tavalla lainalla kuin lapsiperheellistenkin sopii maksaa.

Kyllä he ovat saaneet asuntonsa paljon edullisemmin, inflaatio söi lainat olemattomiksi ja suhteessa tulotasoonkin asunnot ovat paljon kalliimpia nyt kuin 70-80-luvulla jolloin pienituloisetkin pysytyivät ostamaan omakotitalon.

Puhumattakaan sitten siitä kuinka paljon helpompi oli saada työpaikka tuohon aikaan.

Vierailija
9/46 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheet voisi laskea lautalla Perämerelle. Vaikeaa se on teitä miellyttää, kun kaikki pitäisi saada ilmaiseksi vain sen takia, että on sukuelimet osuneet ajallisesti hyvin yhteen. Missään maassa ei anneta lisääntyjille niin paljon ilmaista rahaa ja palveluita kuin Suomessa. Ja nyt pitäisi vielä kolmikerroksiset talotkin saada. Vanhuksethan voi asua vaikka pahvilaatikossa tai hometa laitoksessa.

Vierailija
10/46 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä nuoremmalla polvella ei oo varaa noihin isoihin asuntoihin. Mua ärsyttää, et vanhukset tarvii apuja noissa ja valittaa. Muuttais johonkin helppoon kaksioon lähelle palveluita. Vanhuksia ei saa lähtemään noista isoista kämpistä millään.

Vierailija
11/46 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä he ovat saaneet asuntonsa paljon edullisemmin, inflaatio söi lainat olemattomiksi ja suhteessa tulotasoonkin asunnot ovat paljon kalliimpia nyt kuin 70-80-luvulla jolloin pienituloisetkin pysytyivät ostamaan omakotitalon.

Puhumattakaan sitten siitä kuinka paljon helpompi oli saada työpaikka tuohon aikaan.

Suurin ongelma on se että ne lapsiperheet maksavat sen mummon elämisen. 80 % eläkkeistä tulee nykyiseltä työväestöltä.

Vierailija
12/46 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut kun mummot ja papat tarvii sen 3500 euron eläkkeen että pääsee vähän matkustelemaan...

Vierailija
13/46 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheet voisi laskea lautalla Perämerelle. Vaikeaa se on teitä miellyttää, kun kaikki pitäisi saada ilmaiseksi vain sen takia, että on sukuelimet osuneet ajallisesti hyvin yhteen. Missään maassa ei anneta lisääntyjille niin paljon ilmaista rahaa ja palveluita kuin Suomessa. Ja nyt pitäisi vielä kolmikerroksiset talotkin saada. Vanhuksethan voi asua vaikka pahvilaatikossa tai hometa laitoksessa.

Ei kukaan niitä asuntoja ilmaiseksi tahdo! Mutta miksi sekä vanhusten että lapsiperheiden pitää asua pirun epäkäytännöllisissä asunnoissa? Täälläkin jokaiseen rivariesittelyyn on parikymmentä lapsiperhettä jonossa.

Vierailija
14/46 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä pitäisi siis hoitaa? Mummon myydä asuntonsa ja muuttaa pienempään? Vai tahtoisiko ap oikein, että mummo antaisi asuntonsa hänelle? Ap muistaa sitten aikanaan antaa asuntonsa lapsiperheelle, kun joku tulee kalenteria ovelle kauppaamaan. Ei herran jestas tätä valituksen määrää.

Vierailija
15/46 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli he ovat eläneet helpon elämän suhteutettuna sinun elämään ja tästä syystä kaikki hyvä pitää luovuttaa teille kun teillä on niin vaikeaa?

Vierailija
16/46 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tiedustella, miten minun itse ostamani ja maksamani asunto jotenkin auttaisi jotain lapsiperhettä elämässä eteenpäin? Tämä me on hikoiltu mun bussikuskimieheni ja minun kirjanpitäjän palkallani kasaan.

Ja miksi minun pitäisi asua ahtaasti, kun minulla on varaa nyt lasten lähdettyä kotoa nauttia sellaisista ihmeistä, kuin vierashuone, työhuone ja oma kotikuntosali? Täällä avaroissa tiloissa mennään vielä rollaattorinkin kanssa eikä törmäillä huonekaluihin.

Ps. Hommatkaa itse kämppänne.

Kysyy 50 v. naisimmeinen ja 5 h+k (äitini asuu 89 neliön asunnossa yksin).

Vierailija
17/46 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa ihmisen elämää tulee se kohta, jolloin hänen asiansa eivät ole enää hänen asioitaan, vaan jokainen kalenterikauppiaskin voi sanoa, että sinä asut väärin, tee toisin? 

Vierailija
18/46 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä nuoremmalla polvella ei oo varaa noihin isoihin asuntoihin. Mua ärsyttää, et vanhukset tarvii apuja noissa ja valittaa. Muuttais johonkin helppoon kaksioon lähelle palveluita. Vanhuksia ei saa lähtemään noista isoista kämpistä millään.

Meidän 90v naapuri käy vielä polkupyörällä kaupassakin välillä.  Joten raput tuskin ongelma. Miksi sen pitäis kotoaan pois muuttaa? Hyvin tuntuu pärjäävän. 

Vierailija
19/46 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööh, siis väärään aikaan ovat menneet syntymään? Paskiaiset!

Vierailija
20/46 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan mummon rivaria myyty jo tovi. Hintaa ei voi enempää laskea, että mummon rahat riittää siihen pienenpään.