Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"tytöt olivat (nyt) selvästi parempia kaikilla tutkituilla matematiikan ja luonnontieteiden osa-alueilla."

Vierailija
29.11.2016 |

Mitä on tapahtunut vuosien 2011 ja 2015 välillä (tutkimusvuodet)?
Älypuhelimet?
Kaikki tuntemani alakouluikäiset pojat pelaavat aivan tolkuttomasti. Tytötkin kyllä enemmän kuin ennen mutta ei samassa mittakaavassa kuin pojat.
Vai olisiko muita selityksiä?
Tätä rataa kun mennään niin pojat kelpaa kohta pelkkiin fyysisiin töihin.

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/3011369/Neljasluokkalaisten+matematiik…

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HS:n jutussa kerrottiin että kirjojen määrä kotona korreloi selkeästi tulosten kanssa.

”Parhaat tulokset saatiin, kun kotona oli yli sata kirjaa. Suomalaisten kotien aineelliset resurssit ovat kansainvälistä kärkeä, mutta lapsilla on kansainvälistä keskiarvoa vähemmän kokemuksia lukemisesta ja laskemisesta ennen kouluikää.”

Mutta tuskin tyttöjen kotona on enemmän kirjoja, ehkä pojille ei vain lueta yhtä paljon eikä kannusteta lukemaan?

Vierailija
2/98 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt on luonnostaan poikia älykkäämpiä, se on tiedetty jo vanhastaan, siinä selitys!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikös tytöt tilastojen valossa pelaa enemmän noita mobiilipelejä kuin pojat, pojat pelaavat pc:llä ja konsoleilla enemmän.

Vierailija
4/98 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voi olla, että työttömyys ja talousvaikeudet hallitsevat vanhempien ajatuksia niin, että lasten kannustaminen oppimiseen ja koulunkäyntiin jää vähemmälle, Vettenranta pohtii"

Siis mitä hittoa nyt taas? Kyllä mulla nimenomaan työttömänä oli aikaa lukea lapsille, tarkistaa läksyjä ja kuulustella kokeisiin. Ihan eri juttu nyt kun olen töissä, ei aikaa riitä sellaiseen ollenkaan niin paljon kun haluaisi. Miksi oletetaan tässäkin että työtön vanhempi olisi vanhempana jotenkin huonompi?

http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000004886179.html

Vierailija
5/98 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppimishaluisia tyttöjä ei enää nykyisin paineta maahan samalla tavalla kuin ennen, kyse ei siis ole siitä että pojilla menisi varsinaisesti huonosti vaan siitä että tytöt ovat viimein päässeet näyttämään lahjansa kun ympäristö ei koko ajan ole tukemassa poikien kehitystä tyttöjen kustannuksella.

Vierailija
6/98 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikös tytöt tilastojen valossa pelaa enemmän noita mobiilipelejä kuin pojat, pojat pelaavat pc:llä ja konsoleilla enemmän.

Kokonaispeliaika taitaa kuitenkin olla pojilla selvästi isompi, mobiilipelit on tuplanneet sen lyhyessä ajassa.

Vierailija
7/98 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pojat eivät lue kirjoja vapaa-ajalla???? Mielestäni tätä ei voi liikaa korostaa.

Vierailija
8/98 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Voi olla, että työttömyys ja talousvaikeudet hallitsevat vanhempien ajatuksia niin, että lasten kannustaminen oppimiseen ja koulunkäyntiin jää vähemmälle, Vettenranta pohtii"

Siis mitä hittoa nyt taas? Kyllä mulla nimenomaan työttömänä oli aikaa lukea lapsille, tarkistaa läksyjä ja kuulustella kokeisiin. Ihan eri juttu nyt kun olen töissä, ei aikaa riitä sellaiseen ollenkaan niin paljon kun haluaisi. Miksi oletetaan tässäkin että työtön vanhempi olisi vanhempana jotenkin huonompi?

Siksi, että oma esimerkki on tehokkaampi ja motivoivampi konsti kuin läksyjen kuulustelu.

Vierailija
9/98 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pojat eivät lue kirjoja vapaa-ajalla???? Mielestäni tätä ei voi liikaa korostaa.

Minä luin. Tulos: opin lukemaan aiemmin ja tiesin h*lvetisti kaikkea knoppitietoa jo kouluun mennessä ja inhosin koulua. 9-10-vuotiaana ei sitten enää kirjat kiinnostaneetkaan, kotitietokoneet keksittiin.

Vierailija
10/98 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan sellaiset pojat menevät humanistiseen, ja heistä tulee, niin, mitä heistä muuten tulee?!

Vierailija
11/98 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että oma esimerkki on tehokkaampi ja motivoivampi konsti kuin läksyjen kuulustelu.

Oma esimerkki? Mitä tarkoitat? Oletan että työttömillä on myös aikaa lukea enemmän. Lukemiseenhan tässä käskettiin kannustaa. Miten se että äiti/isä on paljon poissa kannustaa lasta?

Vierailija
12/98 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan sellaiset pojat menevät humanistiseen, ja heistä tulee, niin, mitä heistä muuten tulee?!

Vihreiden kansanedustajia?

Vierailija
13/98 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi ihmeessä se vaikuttaisi vain poikalapsiin mutta ei tyttöihin? Kumma logiikka.

Vierailija
14/98 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma esimerkki? Mitä tarkoitat? Oletan että työttömillä on myös aikaa lukea enemmän. Lukemiseenhan tässä käskettiin kannustaa. Miten se että äiti/isä on paljon poissa kannustaa lasta?

Joskus pakko on paras motivaattori. Kun äiti ja isä ei ole lukemassa, on pakko itse lukea.

Vierailija
15/98 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihreiden kansanedustajia?

BINGO!!

Vierailija
16/98 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä höpötät? Ei tuollaista tutkimusta ole. Lukeminen korreloi myös matemaattisen osaamisen kanssa! 

Vierailija
17/98 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri ongelma, mutta ketään ei kiinnosta tehdä mitään konkreettista: Ei ainakaan opetushallitusta.

"Poikien merkittävistä ongelmista syytetään vain poikia itseään, tai kouluvastaista ”poikakulttuuria”. Poikia jopa kutsutaan koulutuksen ”vapaamatkustajiksi”. Oppimateriaaleissa, opetusmetodeissa tai koulujärjestelmän rakenteessa tai toimintatavoissa ei löydetä tässä suhteessa juuri mitään korjattavaa"

http://kannanotot.miestentasa-arvo.fi/2015/12/13/opetushallituksen-tasa…

18/98 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä suomalaisille nuorille miehille ja pojille on oikein tapahtumassa? Tosi hälyttävää ja tätä viestiä on tullut jo pidempään. Jo nyt nuoret naiset ovat yliedustettuina yliopistoissa. Pojat eivät enää pääse korkeakouluihin, äly ja motivaatio ei riitä.

Joku miestutkija selitti tekkarissa, että koulu suosii tyttöjä, ja siksi tytöt saavat parempia numeroita. Pojat kuulemma kypsyvät hitaammin ja siksi eivät pärjää hyvin koulussa, kun eivät vielä osaa keskittyä yms.

Mielestäni tuo on aika outo väite, kun ottaa huomion, että vielä 60- ja 70-luvuilla pojat pärjäsivät koulussa ja yliopistoissa heitä oli paljon tyttöjä enemmän.

Siis onko evoluutio muuttanut pojat jotenkin erilaisiksi 20 vuodessa? Aika nopeaa toimintaa evoluutiolta. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
19/98 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä höpötät? Ei tuollaista tutkimusta ole. Lukeminen korreloi myös matemaattisen osaamisen kanssa! 

Kas kun ei lentämisen!

Vierailija
20/98 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus pakko on paras motivaattori. Kun äiti ja isä ei ole lukemassa, on pakko itse lukea.

No ei kyllä näytä toimivan... Kun äiti ja isä ei ole vahtimassa, otetaan pelivehkeet esiin, ei kirjoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan