Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: synnytyspelkoiset keisarinleikkaussynnyttäjät, mitä mieltä?

Vierailija
26.11.2016 |

Olen varmaan old school, mutta itse soisin valinnan vain sellaisille, joilla olisi itsellään aidosti huono kokemus synnytyksestä.
Ja tuossa artikkelissakin mainitaan, että on somen aiheuttama ilmiö, että naiset ovat synnytyspelkoisempia.
http://www.hs.fi/kotimaa/a1480055151667?jako=dd55ec1b55c59e76748c7f5937…

Kommentit (504)

Vierailija
381/504 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio on lapselle parempi kirjoitti:

Sektio on vauvalle parempi siksi, että vauvan aivot eivät kärsi hapenpuutteesta kuten alatiesynnytyksen aikana. Moni normaalisti alateitse syntynyt lapsi on sinisenmusta, koska on kärsinyt hapenpuutteesta. Aivojen hapenpuute voi aiheuttaa oppimisvaikeuksia, käytöshäiriöitä, levottomuutta ja motorista kömpelyyttä kouluikäisenä. Alatiesynnytyksessä tullut solisluumurtuma ei taas vaikuta lapsen myöhempään elämään. Aivovaurio ja solisluunmurtuma ovat täysin eriasteisia vammoja.

Jos vauva on kärsinyt lievästä hapen puutteesta synnytyksen aikana, se ei välttämättä näy mitenkään myöhemmällä iällä. Ehkä matematiikan tai kielten oppiminen on vaikeaa.

Äidille sektio on iso leikkaus. Äiti voi saada tulehduksen, veritulpan jne. Äidin kannalta alatiesynnytys on aina parempi vaihtoehto. Luonnollisesti tietenkin sektio on parempi vaihtoehto, jos siihen on lääketieteellinen syy, kuten äidillä on niin ahdas lantio, että lapsi ei mahdu synnytyskanavan läpi tai äidillä on niin vakava sydänsairaus, että hän ei jaksa synnyttää.

Sää se jaksat jakaa tän virheellisen paskajargonin jokaiseen sektio-keskusteluun. Täsmälleen samat virheelliset argumentit luin siitä edellisestä 20 sivun mittaisesta sektio vs. Alatiesynnytys -ketjusta.

Vierailija
382/504 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas kivitetään ne jotka ei pidä alasynnytystä niin ihanana kokemuksena, meillä lapsi syntyi päivystys eli elektiivisellä sektiolla, synnytys alkoi spontaanisti itsestään supistuksilla ja vedenmenolla, lähes pari vuorokautta kesti koko rutistus,  ponnistus vaiheessa tuli ongelmia kun vauva oli huonossa asennossa kuulemma, pyydettii lääkäri paikalle(toki paikalla oli myös kätilö ja muita hoitajia) joka tutki tilannetta hetken ja mietti pitäisikö yrittää imukuppia käyttää mutta edelleen vauvan virhe asento ja kuulemma minun häntäluu esti imukupin käytön, lääkäri silti yritti kait jotenki kääntää tai korjata vauvan asentoa(en muista enää tarkkaan mitä yrittivät) mutta lopulta lääkäri päätyi että leikataan eli sektio, itse sektio oli ihan hyvä ja onnistui hyvin, tais olla ohi 15 minuutissa ja vauva syntyi hyväkuntoisena(sai 10 niitä pisteitä), minun toipuminen sujui hyvin, en tarvinnu osastolla sen enenpää hoitoa kuin alasynnyttäneetkää, kotiin pääsin 4. päivänä vauvan ja miehen kanssa. Hyvä kokemus siis minulla ja lapsi terve, se onki pää asia. Lapsi nyt 2 vuotias. Tämä siis Helsingin kätilö opistolla.

Pakko korjata, että elektiivisellä tarkoitetaan suunniteltua sektiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/504 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas kivitetään ne jotka ei pidä alasynnytystä niin ihanana kokemuksena, meillä lapsi syntyi päivystys eli elektiivisellä sektiolla, synnytys alkoi spontaanisti itsestään supistuksilla ja vedenmenolla, lähes pari vuorokautta kesti koko rutistus,  ponnistus vaiheessa tuli ongelmia kun vauva oli huonossa asennossa kuulemma, pyydettii lääkäri paikalle(toki paikalla oli myös kätilö ja muita hoitajia) joka tutki tilannetta hetken ja mietti pitäisikö yrittää imukuppia käyttää mutta edelleen vauvan virhe asento ja kuulemma minun häntäluu esti imukupin käytön, lääkäri silti yritti kait jotenki kääntää tai korjata vauvan asentoa(en muista enää tarkkaan mitä yrittivät) mutta lopulta lääkäri päätyi että leikataan eli sektio, itse sektio oli ihan hyvä ja onnistui hyvin, tais olla ohi 15 minuutissa ja vauva syntyi hyväkuntoisena(sai 10 niitä pisteitä), minun toipuminen sujui hyvin, en tarvinnu osastolla sen enenpää hoitoa kuin alasynnyttäneetkää, kotiin pääsin 4. päivänä vauvan ja miehen kanssa. Hyvä kokemus siis minulla ja lapsi terve, se onki pää asia. Lapsi nyt 2 vuotias. Tämä siis Helsingin kätilö opistolla.

Korjaisin tuon virheellisen ilmauksen: ELEKTIIVINEN EI OLE SAMA KUIN PÄIVYSTYS, vaan elektiivinen tarkoittaa kauan aiemmin ennalta suunniteltua, nimenomaan ei-päivystyksellistä leikkausta.

Vierailija
384/504 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio on lapselle parempi kirjoitti:

Sektio on vauvalle parempi siksi, että vauvan aivot eivät kärsi hapenpuutteesta kuten alatiesynnytyksen aikana. Moni normaalisti alateitse syntynyt lapsi on sinisenmusta, koska on kärsinyt hapenpuutteesta. Aivojen hapenpuute voi aiheuttaa oppimisvaikeuksia, käytöshäiriöitä, levottomuutta ja motorista kömpelyyttä kouluikäisenä. Alatiesynnytyksessä tullut solisluumurtuma ei taas vaikuta lapsen myöhempään elämään. Aivovaurio ja solisluunmurtuma ovat täysin eriasteisia vammoja.

Jos vauva on kärsinyt lievästä hapen puutteesta synnytyksen aikana, se ei välttämättä näy mitenkään myöhemmällä iällä. Ehkä matematiikan tai kielten oppiminen on vaikeaa.

Äidille sektio on iso leikkaus. Äiti voi saada tulehduksen, veritulpan jne. Äidin kannalta alatiesynnytys on aina parempi vaihtoehto. Luonnollisesti tietenkin sektio on parempi vaihtoehto, jos siihen on lääketieteellinen syy, kuten äidillä on niin ahdas lantio, että lapsi ei mahdu synnytyskanavan läpi tai äidillä on niin vakava sydänsairaus, että hän ei jaksa synnyttää.

Voi luoja mitä sontaa! Lopeta hyvän sään aikana väärän tiedon levittäminen näille mammoille, jotka uskoo joka sanan mitä tällä palstalla sanotaan. Vauvan hapenpuute alatiesynnytyksen aikana on ÄÄRIMMÄISEN harvinainen tapahtuma, ja jos sellaista ilmenee KTG_käyrässä, mennään kiireelliseen sektioon. Sinun typerästä kirjoituksestasi voi saada käsityksen, että JOKAISESSA alatiesynnytyksessä lapsi saa aivovaurion hapenpuutteesta.

Vierailija
385/504 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani naiset jotka ovat synnyttäneet alakautta ovat kokeneet suuria komplikaatioita, yksi joutui tehollekin ja melkein kuoli. Pelkään älyttömästi kaikkea genitaalialueen vahingoittumista, melkein pyörryin kun kaverini alkoi kertomaan klitorikseen ottamastaan lävistyksestä. Että jos joskus hommaan lapsia niin... keisarinleikkaus.

Vierailija
386/504 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa syntyvyys on laskussa ollut jo monta vuotta ja laskee edelleen kuin lehmän häntä synnytyspelon vuoksi. Itsekään en hanki lapsia ennenkuin sektio on 100% mahdollinen.

Ei syntyvyys ole laskenut näin jyrkästi pelkän synnytyspelon takia, vaikka varmasti joillakin se vaikuttaa...enemmän vaikuttaa tämä paska poliittinen ilmapiiri, missä leikataan kaikilta muilta, paitsi yrityksiltä, mamuilta ja rikkailta. Kuka haluaa synnyttää lapsen maahan, josta leivotaan kehitysmaata?

Vierailija
387/504 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tehty lääketieteellisistä syistä kaksi sektiota. Esikoista käynnistettiin cytoteceillä ja oksitosiinitipassa, eikä 2 viikon aikana tapahtunut mtn edistystä, lapsivedet menivät, mutta synnytys ei käynnistynyt silloinkaan -> seur aamulle suunniteltu sektio. Toinen vauvamme kokoarviossa n. 4,7kg ja paikat jälleen aivan kypsymättömät, vaikka oltiin jo yliajalla, käynnistystä tai ballonkia ei voitu ajatellaaakaan vauvan koon ja paikkojen kypsymättömyyden vuoksi ->sektio. Nyt odotan kolmatta, joka syntyy sektiolla viikon päästä automaattisesti, koska kaksi sektiota on alla, alatiesynnytystä ei pidetä minkäänlaisena vaihtoehtona. Itse esikoista odottaessani ja vielä toisenkin kohdalla elättelin toiveita normaalista alatiesynnytyksestä, joka tietysti pelotti, mutta onhan se nyt luonnollinen tapa syntyä. En oikein ymmärrä, miksi ihmiset haluavat itselleen sektion, jos alatiesynnytys on mahdollinen, eikä siitä ole ole edes kokemusta. Jos alatiesynnytys aiheuttanut traumoja, on pelko varmasti aiheellista. Sektiohaava on eka päivät todella kipeä ja sitä on varottava pitkään. Alateitse synnyttänyt pääsee useimmiten heti jalkeille ja hoitamaan vauvaa ja muita lapsia.

Vierailija
388/504 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa lapsista kärsii alatiesynnytyksen aikana hapenpuutteesta, esim. supistuksen aikana lapsi ei saa happea. Kai jos on oikein helppo synnytys, lapsi voi saada 10 pistettä alakauttakin syntymällä.  Sektiovauvat saa usein 10 pistettä, koska lapsi ei yleensä kärsi sektion aikana hapenpuutteesta.

Eihän lievästä hapenpuutteesta  ole haittaa lapselle, nykyperuskoulukin on niin helppo että valtaosa lapsista sen selvittää helposti. Eikä kaikista tarvitse tulla isona Nobelisteja.

Kirjoitukseni perimmäinen idea siis oli, että SOLISLUUNMURTUMA alatiesynnytyksen yhteydessä on mitätön vaiva, sen sijaan hapenpuutteesta voi olla kauaskantoiset seuraukset. Mielestäni nimenomaan solisluunmurtumasta ei kannata kirjoittaa täällä sivukaupalla.

Lisäksi sektio on äidille iso riski- koko vatsa siis avataan- kannattaa miettiä kaksi kertaa kannattaako siihen pelkästään synnytyspelon takia ryhtyä. Verenvuoto-, veritulppa-,  infektioriski jne.

Vierailija
389/504 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas sektio tulossa kirjoitti:

Minulle on tehty lääketieteellisistä syistä kaksi sektiota. Esikoista käynnistettiin cytoteceillä ja oksitosiinitipassa, eikä 2 viikon aikana tapahtunut mtn edistystä, lapsivedet menivät, mutta synnytys ei käynnistynyt silloinkaan -> seur aamulle suunniteltu sektio. Toinen vauvamme kokoarviossa n. 4,7kg ja paikat jälleen aivan kypsymättömät, vaikka oltiin jo yliajalla, käynnistystä tai ballonkia ei voitu ajatellaaakaan vauvan koon ja paikkojen kypsymättömyyden vuoksi ->sektio. Nyt odotan kolmatta, joka syntyy sektiolla viikon päästä automaattisesti, koska kaksi sektiota on alla, alatiesynnytystä ei pidetä minkäänlaisena vaihtoehtona. Itse esikoista odottaessani ja vielä toisenkin kohdalla elättelin toiveita normaalista alatiesynnytyksestä, joka tietysti pelotti, mutta onhan se nyt luonnollinen tapa syntyä. En oikein ymmärrä, miksi ihmiset haluavat itselleen sektion, jos alatiesynnytys on mahdollinen, eikä siitä ole ole edes kokemusta. Jos alatiesynnytys aiheuttanut traumoja, on pelko varmasti aiheellista. Sektiohaava on eka päivät todella kipeä ja sitä on varottava pitkään. Alateitse synnyttänyt pääsee useimmiten heti jalkeille ja hoitamaan vauvaa ja muita lapsia.

Suosittelen lukemaan tämän kommentin, joka on niitä harvoja asiallisesti kuvattuja kokemuksia tässä ketjussa. Ilman syyllistämistä tai väärän tiedon jakamista.

Vierailija
390/504 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saakoon sektion halutessaan, mutta maksakoon sen sitten markkinahintojen mukaisesti. Jos ei ole varaa eikä ole lapsen/äidin kannalta hätää, niin alatiesynnytykseen vaan.

Sama pätemään kaikkiin muihin psyykkisiin tiloihin! Jos kärsit työuupumuksesta tai masennuksesta niin sairaslomat ja terapiat omakustanteisiksi. Raiskauksen ym. uhrit maksakoon myös itse oman terapiansa. Ja läskit maksakoon omasta pussistaan polvileikkauksensa, diabeteshoitonsa ja lääkkeensä! ...vai mihin meinasit vetää rajan omakustanteisessa terveydenhoidossa?

Jos on kyseessä aito fobia, niin pitää olla mahdollisuus sektioon. Mutta mitään mukavuussektioita ei verovaroin voi kustantaa. Lääketieteen ammattilaisten tehtäväksi jää erottaa oikeasti pelkäävät niistä, jotka "pelkäävät".

Eikös synnytyspelosta puhuttaessa puhuta aidosta fobiasta johon ei ammattiapu ole auttanut? Miksi sitten muita fobioita ei tuomita samalla raivolla?

Koitahan miettiä?

Otetaanpa esimerkki:

Lentopelkoinen Tiina vaatii nukutusta lomalennon ajaksi, koska hän pelkää lentämistä yli kaiken. Tiina haluaa, että paikalle tulee anestesialääkäri, joka nukuttaa hänet lennon ajaksi. Muista ihmisistä se on omituista ja itsekästä, koska voisihan Tiina jättää lomansa väliin tai mennä vaikka laivalla. Tai hoitaa pelkonsa pois terapiassa, ja lentää vasta sitten. Vai mitä?

Vierailija
391/504 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio lapselle parempi kirjoitti:

Valtaosa lapsista kärsii alatiesynnytyksen aikana hapenpuutteesta, esim. supistuksen aikana lapsi ei saa happea. Kai jos on oikein helppo synnytys, lapsi voi saada 10 pistettä alakauttakin syntymällä.  Sektiovauvat saa usein 10 pistettä, koska lapsi ei yleensä kärsi sektion aikana hapenpuutteesta.

Eihän lievästä hapenpuutteesta  ole haittaa lapselle, nykyperuskoulukin on niin helppo että valtaosa lapsista sen selvittää helposti. Eikä kaikista tarvitse tulla isona Nobelisteja.

Kirjoitukseni perimmäinen idea siis oli, että SOLISLUUNMURTUMA alatiesynnytyksen yhteydessä on mitätön vaiva, sen sijaan hapenpuutteesta voi olla kauaskantoiset seuraukset. Mielestäni nimenomaan solisluunmurtumasta ei kannata kirjoittaa täällä sivukaupalla.

Lisäksi sektio on äidille iso riski- koko vatsa siis avataan- kannattaa miettiä kaksi kertaa kannattaako siihen pelkästään synnytyspelon takia ryhtyä. Verenvuoto-, veritulppa-,  infektioriski jne.

Lopeta jo. Elämä on iso riski, siinä voi jopa kuolla. Toivottavasti sinä et koskaan hanki lapsia.

Vierailija
392/504 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saakoon sektion halutessaan, mutta maksakoon sen sitten markkinahintojen mukaisesti. Jos ei ole varaa eikä ole lapsen/äidin kannalta hätää, niin alatiesynnytykseen vaan.

Sama pätemään kaikkiin muihin psyykkisiin tiloihin! Jos kärsit työuupumuksesta tai masennuksesta niin sairaslomat ja terapiat omakustanteisiksi. Raiskauksen ym. uhrit maksakoon myös itse oman terapiansa. Ja läskit maksakoon omasta pussistaan polvileikkauksensa, diabeteshoitonsa ja lääkkeensä! ...vai mihin meinasit vetää rajan omakustanteisessa terveydenhoidossa?

Jos on kyseessä aito fobia, niin pitää olla mahdollisuus sektioon. Mutta mitään mukavuussektioita ei verovaroin voi kustantaa. Lääketieteen ammattilaisten tehtäväksi jää erottaa oikeasti pelkäävät niistä, jotka "pelkäävät".

Eikös synnytyspelosta puhuttaessa puhuta aidosta fobiasta johon ei ammattiapu ole auttanut? Miksi sitten muita fobioita ei tuomita samalla raivolla?

Koitahan miettiä?

Otetaanpa esimerkki:

Lentopelkoinen Tiina vaatii nukutusta lomalennon ajaksi, koska hän pelkää lentämistä yli kaiken. Tiina haluaa, että paikalle tulee anestesialääkäri, joka nukuttaa hänet lennon ajaksi. Muista ihmisistä se on omituista ja itsekästä, koska voisihan Tiina jättää lomansa väliin tai mennä vaikka laivalla. Tai hoitaa pelkonsa pois terapiassa, ja lentää vasta sitten. Vai mitä?

Nykyään saa hammaslääkärin tarkastukseen nukutuksen yksityisellä, samoin magneettikuvaukseen jos on ahtaan paikan kammo (tämän saa julkisellakin puolella). Yhtä hyvin yksityiseltä voi saada nukutuksen lentomatkalle, jos maksaa tarpeeksi, mutta silloin on lennettävä yksityiskoneella, mukana anestesialääkäri, anestesiahoitaja sekä tarkka monitorointi. Kalliiksi tulee.

Vierailija
393/504 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on jotenkin kamalaa, että nämä pelkopotilaat ja vaginansa puolesta pelkäävät tyhjäpäät kuvittelevat sen sektion olevan oikotie onneen. Että se olisi vain joku pieni napsaisu ja vauva on ulkona, samalla kun saa itse röhnöttää lahnana kokovartalopuudutuksessa. Niin paljon sektioissa mukana olleena yrittäisin itse vältellä sitä operaatiota viimeiseen asti. Pitäisi enemmän puhua niistä pieleen menneistä sektioista, sektion jälkeisistä komplikaatioista ja muista haitoista. Sekin lista olisi nimittäin pitkä.

Terkuin: liikaa nähnyt anestesialääkäriksi erikoistuva.

Pitäiskö sun vielä harkita tota uravalintaa?

Terkuin: kaksi kertaa sektioitu

Vierailija
394/504 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on jotenkin kamalaa, että nämä pelkopotilaat ja vaginansa puolesta pelkäävät tyhjäpäät kuvittelevat sen sektion olevan oikotie onneen. Että se olisi vain joku pieni napsaisu ja vauva on ulkona, samalla kun saa itse röhnöttää lahnana kokovartalopuudutuksessa. Niin paljon sektioissa mukana olleena yrittäisin itse vältellä sitä operaatiota viimeiseen asti. Pitäisi enemmän puhua niistä pieleen menneistä sektioista, sektion jälkeisistä komplikaatioista ja muista haitoista. Sekin lista olisi nimittäin pitkä.

Terkuin: liikaa nähnyt anestesialääkäriksi erikoistuva.

Pitäiskö sun vielä harkita tota uravalintaa?

Terkuin: kaksi kertaa sektioitu

Taitaa ollla iso ero anestesialääkäriopiskelijan ja valmiin lääkärin välillä, ilmeisesti työ- ja elämänkokemuksessa. Täällä aiemmin kirjoitti valmis anestesialääkäri täysin asiallisen kommentin, verrattuna tähän törkykieliseen vuodatukseen.

Vierailija
395/504 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koitahan miettiä?

Otetaanpa esimerkki:

Nykyään saa hammaslääkärin tarkastukseen nukutuksen yksityisellä, samoin magneettikuvaukseen jos on ahtaan paikan kammo (tämän saa julkisellakin puolella). Yhtä hyvin yksityiseltä voi saada nukutuksen lentomatkalle, jos maksaa tarpeeksi, mutta silloin on lennettävä yksityiskoneella, mukana anestesialääkäri, anestesiahoitaja sekä tarkka monitorointi. Kalliiksi tulee.

Eli pelkosektiota vaativat yksityissairaalaan synnyttämään? Hyvä idea.

Vierailija
396/504 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole lääketieteellistä syystä sektioon niin se pitäisi sitten maksaa itse. Syyksi ei riitä että pelkään tai en halua synnyttää alakautta. Sektio on kallis tapa synnyttää eikä ole muiden veronmaksajien asia maksaa kuin pakolliset sektiot.

Paljonko muuten maksaa vuodessa juoppojen miesten aiheuttamat haitat yhteiskunnalle? Eikö heidän pitäisi maksaa itse kaikki aiheuttamansa rahalliset haitat veronmaksajille? Eli turvakodit, päihdeasemat; putkat, terapiat rikkinäisille lapsille, viinasta johtuvat tapaturmat, rikokset, päihdehoidot, turhat poissaolot työpaikoilta jne jne.

Mutta ei. Yhteiskunnan pahin rikollinen on nainen joka haluaa sektiolla varmistaa terveen lapsen ja se saa.......nan lahna saa samalla rikkoutumattoman alapään, pierut , virtsa eikä uloste karkaa ja voi nauttia seksistä eikä mies hauku ämpäriksi. Ja jos se alapää tulee synnytyksestä ämpäriksi niin sehän on vain naisen syy että on ämpärip....u. Ei mitään tekemistä sillä että sieltä on revitty ulos 4.5 kiloinen mötikkä se lapsi jonka mieskin halusi.

Ja se saa......nan nainen välttyy sektiolla siitä hirveästä teurastuksesta mitä mies ei osaa kuvitellakaan. Mies saa lapsen tuosta vaan ilman mitään ponnistelua ja kipua mutta on se saa.........na jos äidiksi tulevsäa ei joudu hirveitä kipuja ja alapään repeilyä kokemaan saa.....na!

Vierailija
397/504 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koitahan miettiä?

Otetaanpa esimerkki:

Miten vaikeata se on uskoa, ettei Suomessa voi synnyttää yksityissairaalassa! 

Vierailija
398/504 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koitahan miettiä?

Otetaanpa esimerkki:

Ei ole vielä, mutta sellaista on suunniteltu:

http://yle.fi/uutiset/3-6459035

Vierailija
399/504 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koitahan miettiä?

Otetaanpa esimerkki:

Ulkomailla on todella hyviä yksityissairaaloita, sinne vaan, jos kaipaa erityiskohtelua.

Vierailija
400/504 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koitahan miettiä?

Otetaanpa esimerkki:

Ei ole vielä, mutta sellaista on suunniteltu:

http://yle.fi/uutiset/3-6459035

Tämä olisi loistava idea ja kannatettava hanke. Kaikki jotka vaatii sektiota koska huolissaan pillun ulkomuodosta, tai että miehensä jättää ja lähtee vieraisiin jos ei saa nussia viikkoon synytyksen jälkeen, voisivat maksaa itse sektionsa. Ei olisi kenelläkään mussuttamista. Ja lääketieteelliset syyt (mukaan lukien aito synnytyspelko), oikeuttaisivat julkisen puolen synnytykseen. Samoin ne joiden mielestä sairaalan ainoan anestesialääkärin ainoa työ on laittaa epiduraalipuudutus parin minuutin sisällä pyynnöstä, voisivat varmistaa että sen saavat välittömästi, menemällä ykstyiselle, jossa anest.lääkäri on tosiaan palkattu vain heitä varten.