Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päivän "köyhä" perhe - puhelin ja tietoliikennekulut 180 €/kk

Vierailija
23.11.2016 |

Neljä lasta kaksi aikuista. Mulla yksi puhelinliittymä kustantaa 4,95€/ kk ja netti 13,90€/kk, jonka voi jakaa eri laitteisiin ei tarvi joka koneessa olla omaa nettiä.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000004878767.html

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jo tuonikäisellä ihmisellä luulisi olevan senverran säästössä, että selviää parin vuoden sairastelusta. Ihan oma vikansa on, jos ei ole osannut varautua.

Vierailija
62/65 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kiva sulle! Haluatko mitalin vai mitä?

No ärsyttää jos itse syö <180 eurolla ja toiset laittaa sen kännykkälaskuihin ja saa vielä tttukea, koska niin kamalan köyhiä

Helppohan siellä etelässä on vittuilla.  Maaseudulla hinnat moninkertaisia ja Lapissa kymmenkertaisia noihin teidän hintoihin.

Kukaan ei  pakota sua asumaan siellä pohjoisessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää että on sairastunut, mutta ei nuo ole köyhyyttä nähneetkään.

Vierailija
64/65 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa on ihmeellistä? On heitä seitsemän jotka asuvat samassa taloudessa. Eihän se tee kuin keskimäärin 20 e/henk/kk liittymät ja siihen päälle 40 euron netti kotiin niin johan tuo 180 euroa on täynnä. Ei tuo nyt mikään kohtuuton ole?

On se tuloihin nähden. Itse otin juuri hiljattain teiniltä ylimääräiset nopeudet veks, koska hän on enimmäkseen wifin ulottuvissa ja 13€/kk on ihan älytön hinta maksaa siitä, että pääsee kännykällä surffaamaan nopeammin. Itseltäni olin ottanut tuon jo aikaisemmin pois, koska koin että se on turhaa luksusta, mutta annoin teinin pitää omansa, kun hän valitti hidasta nettiä. Nyt meillä on jotkut perusliittymät, johon kuuluu netti perusnopeudella. Ja kuitenkin perheen tulot on luokkaa 150k€ vuodessa.

Se nyt vaan on tyhmää noin persaukisena maksella surffausnopeudesta niin kuin sitä rahaa olisi enemmänkin tuhlattavaksi.

Vierailija
65/65 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, kyllä te tulette kaikki vielä huomaamaan että kun lapset on teini-ikäisiä niillä pitää olla omat 4g liittymät ja niistä seuraa myös laskut. Lisäksi kännykät pitää  olla tehokaita älypuhelimia, ei välttämättä niitä kaikkein uusimpia ja kalleimpia mutta ei ne niitä halvimpiakaan ole.

Älä nyt viitsi puhua paskaa. Se miten kallis kännykkä teinillä "pitää" olla ja kuinka nopea netti, riippuu tasan siitä, kuinka fiksuksi olet teinisi kasvattanut. Meillä on 16-vuotiaalla joku 160€ euron Lumia ja netti perusnopeudella. Ei ole koskaan tämä tyttö pyytänyt uutta puhelinta niin kauan kuin vanha on toiminut, eikä varsinkaan mitään ylikalliita muotiluureja.