Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivän "köyhä" perhe - puhelin ja tietoliikennekulut 180 €/kk

Vierailija
23.11.2016 |

Neljä lasta kaksi aikuista. Mulla yksi puhelinliittymä kustantaa 4,95€/ kk ja netti 13,90€/kk, jonka voi jakaa eri laitteisiin ei tarvi joka koneessa olla omaa nettiä.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000004878767.html

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiva sulle! Haluatko mitalin vai mitä?

Vierailija
2/65 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä liittymä sulla on, ap? Tai mitä siihen kuuluu? Mulla itselläni on datapaketti ja kuukausimaksu Saunalahdella yhteensä 10 e/kk, ja mietin jos jostain saisi halvemmalla. Datapaketti pitää olla, jotta voin iMessageilla/Facetimeilla/WhatsAppailla tekstareiden ja puheluiden sijaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä liittymä sulla on, ap? Tai mitä siihen kuuluu? Mulla itselläni on datapaketti ja kuukausimaksu Saunalahdella yhteensä 10 e/kk, ja mietin jos jostain saisi halvemmalla. Datapaketti pitää olla, jotta voin iMessageilla/Facetimeilla/WhatsAppailla tekstareiden ja puheluiden sijaan.

Kaikissa liittymissä on datapaketti kyse on sen nopeudesta

Vierailija
4/65 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kiva sulle! Haluatko mitalin vai mitä?

No ärsyttää jos itse syö

Vierailija
5/65 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi ikäiset lapset omiin koteihinsa ja tienaamaan omat tulonsa/saamaan omat tukensa, isäkin tiedostaa että kotona asuvan täysi-ikäisen lapsen tulot on se ongelma, ihan oma valinta kun haluaa pitää periaatteen vuoksi kiinni siitä ettei lapset saa muuttaa omilleen.

Minusta tuo puhelin/tietoliikennemaksu ei ole suurikaan, on n. 25/henkilö.

Vierailija
6/65 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee miehen kanssa kahdestaan 70e /kk. Netti ja puhelimet.

Mä en ymmärrä miten ja mistä jotku saa näitä 10e/kk ??

Toki jos olis aikaa ja energiaa alkaa tutkimaan eri vaihtoehtoja, eli oma moka.

Mutta kyllä me alunperin halvimman kautta näitä etsittiin ja vertailtiin.

Vierailija
7/65 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyhyy yhyyyy vali vali. ap on kakkapylly-o

Vierailija
8/65 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin nykyään tarvii enää nettiä tai puhelinliittymää? Riittää että yksi halpa netti josta jakaa kaikille ja whatsup toimii ilmaisena puhelimena. Joka paikassa wifi nykyään.

Vierailija
9/65 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla puhelimessa Soneran Simppeli. Data ja puhelut 20 euroa.

Pojalla rajaton netti ja puhelut ja viestit 20 euroa.

Mies ja esikoinen menee prepaidilla.

Kotona taloyhtiön ilmainen liittymä.

Käytetään sitä mutta kodin ulkopuolella dataa sitten liittymämaksuista.

Dataa on saatava Pokémon Go pelin takia.

Eli 4 hengen kulut noin 50 euroa kuukaudessa. Kaksi teiniä kotona.

Vierailija
10/65 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysi ikäiset lapset omiin koteihinsa ja tienaamaan omat tulonsa/saamaan omat tukensa, isäkin tiedostaa että kotona asuvan täysi-ikäisen lapsen tulot on se ongelma, ihan oma valinta kun haluaa pitää periaatteen vuoksi kiinni siitä ettei lapset saa muuttaa omilleen.

Minusta tuo puhelin/tietoliikennemaksu ei ole suurikaan, on n. 25/henkilö.

En kadehdi tilannetta lainkaan, ihan varmasti perheessä on tiukkaa. Olisi kiinnostavaa, kuinka monta suuta siellä oikeasti on ruokittavana.

Sain käsityksen, että vain kaksi lapsista saa lapsilisää. Ovatko muut siis aikuisia jo? Töihin sitten vaan, jos töitä löytyy, vaikka opintojen ohessa. 

Ei monellakaan keskituloisella ole varaa elättää yhteensä seitsemää aikuista ja kahta lasta. Vai luinko jotenkin väärin. Mutta jos on kaks lasta ja kaks aikuista, kyllä sitten rahan saa nipin napin riittämään. 

Vierailija
11/65 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee miehen kanssa kahdestaan 70e /kk. Netti ja puhelimet.

Mä en ymmärrä miten ja mistä jotku saa näitä 10e/kk ??

Toki jos olis aikaa ja energiaa alkaa tutkimaan eri vaihtoehtoja, eli oma moka.

Mutta kyllä me alunperin halvimman kautta näitä etsittiin ja vertailtiin.

Jos oikeen ouheliittymän netillä tarvii niin koko kevään oli telefinlandilla 15 e kk paketti jossa siis puheaikaa ja tekstareita 1000min/1000 kpl ja rajaton netti. Lapsella kympillä sama paketti mut siinä ei parasta nettiä. 70e ihan kiskurihinta kahdelta ....

Vierailija
12/65 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa on ihmeellistä? On heitä seitsemän jotka asuvat samassa taloudessa. Eihän se tee kuin keskimäärin 20 e/henk/kk liittymät ja siihen päälle 40 euron netti kotiin niin johan tuo 180 euroa on täynnä. Ei tuo nyt mikään kohtuuton ole?

Vierailija
13/65 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin nykyään tarvii enää nettiä tai puhelinliittymää? Riittää että yksi halpa netti josta jakaa kaikille ja whatsup toimii ilmaisena puhelimena. Joka paikassa wifi nykyään.[/quote

Itse olen 50v. ja soitan yhdelle kaverille mesen kautta.

Ikävä kyllä vanhoissa akoissa on taunapäitä jotka ei suostu Facea ottamaan tai mitään muutakaan.

Yksi kaveri käyttää data ja puhepaketti joka 40 euroa kuukaudessa.

Mun täti 60v. ja sen kanssa kahden tunnin puhelut maksaa maltaita.

Oikeesti vihaan näitä vanhoja ihmisiä jotka ei osaa tai halua opetella uutta.

En halua olla sellainen.

Joku mobiililippu on niin pelottava.

Te nuoret olette erilaisia. Siitä pisteet teille.

Vierailija
14/65 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monien köyhyys, tai "köyhyys" johtuu vain ja ainoastaan omasta saamattomuudesta ja osaamattomuudesta. Ikävä juttu mutta niin se vain on.

Vierailija
15/65 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin nykyään tarvii enää nettiä tai puhelinliittymää? Riittää että yksi halpa netti josta jakaa kaikille ja whatsup toimii ilmaisena puhelimena. Joka paikassa wifi nykyään.[/quote

Itse olen 50v. ja soitan yhdelle kaverille mesen kautta.

Ikävä kyllä vanhoissa akoissa on taunapäitä jotka ei suostu Facea ottamaan tai mitään muutakaan.

Yksi kaveri käyttää data ja puhepaketti joka 40 euroa kuukaudessa.

Mun täti 60v. ja sen kanssa kahden tunnin puhelut maksaa maltaita.

Oikeesti vihaan näitä vanhoja ihmisiä jotka ei osaa tai halua opetella uutta.

En halua olla sellainen.

Joku mobiililippu on niin pelottava.

Te nuoret olette erilaisia. Siitä pisteet teille.

Kyllä mun tuntemat 60-70 v käyttää whatupia ja facea, jopa mun 92 v pappa.

Vierailija
16/65 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saunalahti on edullisimmasta päästä:

-Lapsella prepaid käytön mukaan ja etananetti whatsappiin kodin ulkopuolella 28€/6kk.

-Miehellä latausliittymä käytön mukaan, ei nettiä ja kk-maksu 0€. Etananettiä voi käyttää 0,66/vrk.

-Mulla latausliittymä käytön mukaan ilman kk-maksua ja netin käyttö tupla-sim puhelimessa työnantajan laskuun.

-Kotona wlan 4g-mokkulalla vielä tarjoushintaan 14,90, pian muuttuu 19,9/kk.

Vähän vertailemalla tulee siihen tulokseen ettei puhe-ja viestipaketit vaan kannata.

Vierailija
17/65 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa on ihmeellistä? On heitä seitsemän jotka asuvat samassa taloudessa. Eihän se tee kuin keskimäärin 20 e/henk/kk liittymät ja siihen päälle 40 euron netti kotiin niin johan tuo 180 euroa on täynnä. Ei tuo nyt mikään kohtuuton ole?

Viisi joista yksi käy töissä, ja yksi opiskelee eli saa opintotukea

Vierailija
18/65 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla puhelimessa Soneran Simppeli. Data ja puhelut 20 euroa.

Pojalla rajaton netti ja puhelut ja viestit 20 euroa.

Mies ja esikoinen menee prepaidilla.

Kotona taloyhtiön ilmainen liittymä.

Käytetään sitä mutta kodin ulkopuolella dataa sitten liittymämaksuista.

Dataa on saatava Pokémon Go pelin takia.

Eli 4 hengen kulut noin 50 euroa kuukaudessa. Kaksi teiniä kotona.

Taloyhtiön ilmainen netti? Hahhaa. Siinä se on yhtiövastikkeessa, et taida edes tietää kk-maksuasi.

Vierailija
19/65 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisi joista yksi käy töissä, ja yksi opiskelee eli saa opintotukea

Niin viisi lasta asuu kotona ja sitten vanhemmat, tekee seitsemän ihmistä taloudessa. Eikös opintotukikin ole melko pieni kotona asuvalle ja miks Suomessa ollaan aina heti potkimassa heti täysi-ikäiset, opiskelevat lapset pois kotoa? Kyllä minäkin asuin vielä 19-vuotiaana lukion jälkeen kotona ja keräsin rahaa töitä tekemällä ennen kuin lähdin korkeakouluun, onneksi sain asua kotona ja sitten sain keskittyä opiskeluun kun oli pieni puskuri säästettynä tulevalle vuodelle, tuli tarpeeseen. Luin tekstin vähän huolimattomasti mutta ilmeisesti kyllä yksi työssäkäyvä täysi-ikäinen lapsi osallistui talouden menoihin maksamalla 250 euroa ruokarahaa.

Vierailija
20/65 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh... Taloudessa on kaksi henkilöä jotka käyvät töissä. Mutta toisen henkilön tuloja ei pitäisi laskea tuloiksi, koska halutaan sossusta rahaa. Poika voisi aivan hyvin muuttaa pois ja elättää itsensä niin ei olisi perheensä niin ahdingossa. :(