Lastensuojelun uhrit ovat totta!
Lastensuojelussa tapahtuu rikoksia. Toisin kuin täällä on naureskeltu.
Jopa valtiovalta myöntää tämän. Koskahan av-mammat? Tosin epäilen kieltäjien olevan
lastensuojelusta tienaavia petoja.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201611192200029748_uu.shtml
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan törkeää, eikä moni tästä touhusta edes tiedä totuutta. Muistan itse 90-luvulta, kun olin tällaisessa laitoksessa töissä, miten miespuoliset työntekijät rehentelivät kahvihuoneessa sillä, että kuinka monen sijoitetun tytön kanssa olivat panneet. Ja tämä oli ihan tosiasia. Nämä tytöt, jotka olivat suostuneet työntekijöiden kanssa seksiin, saivat erilaisia erivapauksia sekä tupakkaa vaivanpalkaksi. Ne, jotka eivät suostuneet antamaan, joutuivat aivan mielivaltaisen kurinpidon kohteeksi.
Hui kamalaa, kuinka tuollaista VOI tapahtua 90-luvulla eikä kukaan puuttunut siihen, mm. sinä? Muistan kuinka tulin aikoinani (60-luvulla) verille hakattuna johtajan luota osastolleni ja kesälomasijaisena ollut opiskelija kauhistui niin, että lähti siitä paikasta, eikä palannut koskaan, muttei myöskään tehnyt ilmoitusta...tai ehkä teki, mutta johtajalle myönnettiin oikeus kurinpalautukseen, olinhan juossut nurmen poikki karkuun, kun itseäni vanhemmat pojat halusivat riisua minut.Nainen olisi varmaan itse halunnut olla poikajoukon riisuttavana ja purki raivonsa minuun, mutta sitähän en vielä silloin ymmärtänyt.
Mitäs tuolle olisi voinut tehdä, kun mitään todistusaineistoa ei olisi ollut missään? Nuorten kertomuksia ei lähtökohtaisesti uskottu missään asiassa, eivätkä olisi muutenkaan kertoneet sanktioiden pelossa. Seksin avulla he tekivät elämästään laitoksessa astetta helpompaa. Jos minä olisin mennyt kantelemaan asiasta, niin tiedän, että ovea olisi näytetty samantien, mikä olisi ollut 90-luvun järkyttävässä taloustilanteessa täydellinen katastrofi, joten vaihtoehtoja ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan törkeää, eikä moni tästä touhusta edes tiedä totuutta. Muistan itse 90-luvulta, kun olin tällaisessa laitoksessa töissä, miten miespuoliset työntekijät rehentelivät kahvihuoneessa sillä, että kuinka monen sijoitetun tytön kanssa olivat panneet. Ja tämä oli ihan tosiasia. Nämä tytöt, jotka olivat suostuneet työntekijöiden kanssa seksiin, saivat erilaisia erivapauksia sekä tupakkaa vaivanpalkaksi. Ne, jotka eivät suostuneet antamaan, joutuivat aivan mielivaltaisen kurinpidon kohteeksi.
Joo, kyllä se tätä oli sielläkin, missä itse olin sijoitettuna 2000-luvun alussa. Eihän tällaisista kukaan tietysti mitään virallisesti tiennyt, kun aina silloin, kun joku meidän laitoksessa kävi tarkastamassa, niin juuri ketään nuorta ei siellä puhuteltu ja jos joku kyselikin jotain, niin ei uskottu. Siellä lässyttivät sitten keskenään, miten hienosti kaikki menee, vaikka tosiasiassa kaikki sen tiesivät, että lauantaina saunan jälkeen oli miestyöntekijöiden "pillupäivä". Ja ihan samoin meni meilläkin, että ne ketkä suostuivat antamaan (näihin kuului meillä yksi poikakin), saivat touhuta kutakuinkin vapaasti miten lystäsivät ja heitä kohdeltiin kuin kuninkaallisia, siinä missä loppuporukalle tehtiin selväksi, että ollaan ihan silkkaa pohjasakkaa. Nyrkistä tuli monta kertaa ja putkaan laitettiin mitä vähäpätöisemmistä asioista. Mutta mitään tälle ei mahtanut, kun meille ei oltu annettu mitään keinoa, millä tästä touhusta olisi voinut valittaa. Olisin suoraan sanoen istunut vankilassa mieluummin ne 4 vuotta, jotka jouduin tuossa laitoksessa viettämään.
Nuo tekijät on kyllä saavat kiinni!!Oliko kyse kaiken lisäksi alaikäisistä tytöistä? Silloin teot täyttävät paitsi raiskauksen, myös pedofilian tunnusmerkit.Tätä ei saa jättää tutkimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä se tätä oli sielläkin, missä itse olin sijoitettuna 2000-luvun alussa. Eihän tällaisista kukaan tietysti mitään virallisesti tiennyt, kun aina silloin, kun joku meidän laitoksessa kävi tarkastamassa, niin juuri ketään nuorta ei siellä puhuteltu ja jos joku kyselikin jotain, niin ei uskottu. Siellä lässyttivät sitten keskenään, miten hienosti kaikki menee, vaikka tosiasiassa kaikki sen tiesivät, että lauantaina saunan jälkeen oli miestyöntekijöiden "pillupäivä". Ja ihan samoin meni meilläkin, että ne ketkä suostuivat antamaan (näihin kuului meillä yksi poikakin), saivat touhuta kutakuinkin vapaasti miten lystäsivät ja heitä kohdeltiin kuin kuninkaallisia, siinä missä loppuporukalle tehtiin selväksi, että ollaan ihan silkkaa pohjasakkaa. Nyrkistä tuli monta kertaa ja putkaan laitettiin mitä vähäpätöisemmistä asioista. Mutta mitään tälle ei mahtanut, kun meille ei oltu annettu mitään keinoa, millä tästä touhusta olisi voinut valittaa. Olisin suoraan sanoen istunut vankilassa mieluummin ne 4 vuotta, jotka jouduin tuossa laitoksessa viettämään.
Ettei vaan ollut yksi "kasvattaja" se nuori mies, joka kerran kadulla minut ohittaessaan sanoi kavereilleen että "juhuu, tänään saan pillua" ja nauraa rätkätti limaisesti.
Kaikenlaisia "kasvattajia".Mitä ilmeisimmin on kyse lastenkodista, koska siellä oli poikia ja tyttöjä, joten sijoitetut ovat jo valmiiksi vaikeista olosuhteista, turvattomia ja alistettuja.Nykypäivänäkin lastenkotiin otetaan lapset joiden vanhemmat eivät ole kykeneviä heistä huolehtimaan, mm. alkoholismin vuoksi.Lapset ovat siihen syyttömiä.
On se hyvä, että lapsia otetaan huostaan ja sijoitetaan sitten tällaisiin seksibordelleihin työntekijöiden hyväksikäytettäviksi.
Sen verran tiiän että on kyllä harmi että sossut ei voi puolustautua. Noissa ryhmissä riehuvista vanhemmista jäisi mitään jäljelle. On huume tuomioita, psykooseja ja vaikka mitä. Siellä ne keskenään taputtelee toisiaan selkään.
Lapset kasvavat paremmin kunnon kansalaisiksi, kun niitä hakataan ja raiskataan tarpeeksi. Tätä periaatetta nuo lastensuojelulaitokset soveltavat.
Itse etsisin noiden paikkojen vetäjät ja pistäisin lihoiksi.
Vierailija kirjoitti:
On se hyvä, että lapsia otetaan huostaan ja sijoitetaan sitten tällaisiin seksibordelleihin työntekijöiden hyväksikäytettäviksi.
Sota merkitsi meidät jo ennen syntymäämme.Ainakin 40- ja 50-luvulla syntyneiden isät vaurioituvat pahoin sodassa ja seuraukset ovat kauaskantoiset.Ne ulottuvat aina 70-luvulla syntyneisiin, joskun vieläkin nuorempiin, se helvettisen julma kierre.Köyhimmäthän olivat eturintamassa tykinruokana, vai kuinka? Se "parempi" aines säästyi näkemästä pahimpia julmuuksia.
Vaikka sattuu, on pakko myöntää että myös kaltoinkohtelijat olivat oman historiansa uhreja.Toivokaamme, ettei tässä maassa tarvitse toistaa historiaa.
Toki aina joukossa on jo valmiiksi mieleltään sairaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sota merkitsi meidät jo ennen syntymäämme.Ainakin 40- ja 50-luvulla syntyneiden isät vaurioituvat pahoin sodassa ja seuraukset ovat kauaskantoiset.Ne ulottuvat aina 70-luvulla syntyneisiin, joskun vieläkin nuorempiin, se helvettisen julma kierre.Köyhimmäthän olivat eturintamassa tykinruokana, vai kuinka? Se "parempi" aines säästyi näkemästä pahimpia julmuuksia.
Vaikka sattuu, on pakko myöntää että myös kaltoinkohtelijat olivat oman historiansa uhreja.Toivokaamme, ettei tässä maassa tarvitse toistaa historiaa.
Toki aina joukossa on jo valmiiksi mieleltään sairaita.
Jos tulisi uudestaan sisällissota, veikkaisin että aikas moni töpeksinyt sossu olisi tappolistan kärjessä. Silloin olisivat oman historiansa uhreja. Nyt joudutaan sotimaan suusanallisesti heitä vastaan.
moi kirjoitti:
Onhan niitä pistettykin. Tekijät saaneet isot rangaistukset, vaikka ties mitä taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran tiiän että on kyllä harmi että sossut ei voi puolustautua. Noissa ryhmissä riehuvista vanhemmista jäisi mitään jäljelle. On huume tuomioita, psykooseja ja vaikka mitä. Siellä ne keskenään taputtelee toisiaan selkään.
Olisit mennyt tänään pitämään juhlapuheen Rehulan jälkeen lavalle...
Ainakin meidän kunnassa nimenomaan narkkien, mt-potilaiden ja vankilamuijien lapset kulkee vapaalla ja kunta maksaa niille omat nuorisokämpät, tavallisten perheiden normilapsia huostataan että saadaan kiltit asiakkaat hyvänsiskon lapsikauppa-laitoksiin, ei se mitään ongelmalapsia halua.
moi kirjoitti:
Kosto ei ole ratkaisu mihinkään.Vain rakkaudella on parantava vaikutus.Kun oppisi rakastamaan itseään ja sitten muita, niin katkeruus ja viha sulisivat pois.
Kipu pitää todeta ja hyväksyä tuska, sen jälkeen voi antaa unohduksen aallon huuhtuoa mielensä.Mutta vasta kun on myöntänyt tapahtuneen todeksi.
Itse kokeneena voin kertoa, että ainakin perhekodeissa on myös niitä hyviä. On ihmisiä jotka ottavat vieraita lapsia kotiinsa ja antavat rakkautta ja rajoja. On ikävää jos nämä todellista kutsumusammattia tekevät leimataan kaikki pahoinpitelijöiksi. Suuri kiitos omille sijaisvanhemmilleni mäntyharjulla. He antoivat eväät normaaliin elämään.
Vierailija kirjoitti:
Itse kokeneena voin kertoa, että ainakin perhekodeissa on myös niitä hyviä. On ihmisiä jotka ottavat vieraita lapsia kotiinsa ja antavat rakkautta ja rajoja. On ikävää jos nämä todellista kutsumusammattia tekevät leimataan kaikki pahoinpitelijöiksi. Suuri kiitos omille sijaisvanhemmilleni mäntyharjulla. He antoivat eväät normaaliin elämään.
Ihanaa kuulla tuo, olen onnellinen puolestasi.On varmasti ihan normaaleja, ihmisrakkaita, terveitä pariskuntia, jotka pystyvät tarjoamaan tasapainoisen, hyviin harrastuksiin suunnatun kasvuympäristön haavoittuneille lapsille.Mutta pointti on, että perheellä tulee olla edellytykset tehtävään.Eikä siihen tarvita kuin maalaisjärkeä ja riittävästi rakkautta.
On täysin järjetöntä sijoittaa "vaikea" lapsi olosuhteisiin, jossa hänellä on mitä ilmeisimmin edellytykset joutua "väärään" seuraan.Jos useampi eri-ikäinen lapsi/nuori sijoitetaan ahtaaseen yksinäisen ihmisen kotiin, joka on aivan "pihalla" jo omien arvojensa kanssa, voi kasassa olla katastrofin ainekset.Mitä järkeä on repäistä kokematon, urheillut ja koulussa hyvin menestynyt "kiltti" murrosikäinen kaikista lapsuuden ystävistään täydelliseen yksinäisyyteen ja sellaisten nuorten seuraan, joiden vaikutus mitä ilmeisimmin ei ainakaan tue pyrkimystä hyvään elämään.Eli itseasiassa lähes olosuhteisiin, joista hänet on lapsena huostaanotettu.
Ei kokematon murrosikäinen pysty ohjaamaan useamman vuoden vanhempaa vankilasta vapautunutta nuorta aikuista "kaidalle tielle", vaan siinä saattaa käydä päinvastoin.Kuka oikea vanhempi ei ohjaisi lastaan pois "väärästä" seurasta.Itse ainakin olen tietoinen lapseni seurasta ja muistutan kuinka väärät valinnat voivat tuhota loppuelämän, vaikkei pelkoa siitä edes ole.
Pitää olla todella vahva, tasapainoinen, tiedostava ja älykäs nuori, että ymmärtää riskit tuollaisessa tilanteessa ja hakeutuu omatoimisesti moisesta yhteisöstä pois.Mutta sellaisia lapsia harvemmin on huostaanotetuissa."Tyhmä" nuori "uhraa" helposti oman elämänsä edes tajuamatta sitä.Lukee väärin aikuisen viestit.
Aikuisellakin on omat rajansa voimavaroissa, ja henkilökemia ei aina kohtaa.
Nuorihan tarvitsee rakkautta, joka ilmenee mm. selkeiden rajojen asettamisella.Rakkauden vastakohta ei ole viha, vaan välinpitämättömyys.
Vierailija kirjoitti:
Kaunista tekstiä <3
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on väärin että anteeksipyynnön esittää ministeri yksin. Kaltoinkohtelijat sais olla lavalla anteeksipyytämässä, ja heidät voitaisiin myös nimeltä esitellä.
Tarkoittaa sitä, että valtio suojelee rikollisia.
Hyi,hyi,hyi!Kuinka tuo on mahdollista?Mutta toisaalta tiedän tapauksen 2000-luvulta toisesta maasta, jossa hyvän perheen poika tuli työpaikalleni "vapaaehtoistyöhön" ja sai "palkaksi" nuorilta avustavilta työntekijöiltä pimpsaa kellarissa työvuoron päätteeksi (törmäsin tilanteeseen kerran ja tajusin ettei se tyttö ollut ainut).Tosin tytöt olivat aikuisia, mutta aivan selvää hyväksikäyttöä siinä oli.Oksetti, kun tiesin, että tytöt tulivat köyhistä perheistä ja olivat kenties jo valmiiksi alistettuja.