Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka valitat että kaikki on kallista ja rahat ei riitä

Vierailija
16.12.2023 |

Lapatko esimerkiksi kaupassa ostoskärryyn kaikkea mitä mieli tekee? Vertailetko ikinä ruuassa vaikkapa tuotteiden kilohintoja vai meneekö sinne kärryyn vain automaattisesti se, joka näyttää omaan silmään hyvältä?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin just nahkahanskat, 30e. Käyttöaika ainakin 5v.

Klementiinit on nyt myös edullisia ja hyviä.

Vierailija
2/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idari

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tyhmänä pidät ihmisiä?

Vierailija
4/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin just nahkahanskat, 30e. Käyttöaika ainakin 5v.

Klementiinit on nyt myös edullisia ja hyviä.

Mulla on ollut samat nahkahanskat jo 35 vuotta.

Vierailija
5/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä perustan tämän omiin havaintoihini. Kassalla huomattava osa muiden tuotteista on niin kalliita, etten itse raski vastaavia ostaa. En toki tienaakaan kuin 2900€/kk, mutta en jaksa uskoa, että siinä jonossa suunnilleen kaikki aina tienaa minua enemmän. Joskus kun heidän perässään sitten kävelee, niin hyppäävät parkkipaikalla sellaiseen autonkotteroonkin, joka on 15 vuotta vanhaa vuosimallia, joka ei kyllä kieli mistään kovin suuresta varakkuudesta.

Ap

Vierailija
6/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä perustan tämän omiin havaintoihini. Kassalla huomattava osa muiden tuotteista on niin kalliita, etten itse raski vastaavia ostaa. En toki tienaakaan kuin 2900€/kk, mutta en jaksa uskoa, että siinä jonossa suunnilleen kaikki aina tienaa minua enemmän. Joskus kun heidän perässään sitten kävelee, niin hyppäävät parkkipaikalla sellaiseen autonkotteroonkin, joka on 15 vuotta vanhaa vuosimallia, joka ei kyllä kieli mistään kovin suuresta varakkuudesta.

Ap

Kuinka tyhmä itse olet? :D

Vierailija
7/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri itkee kun rahat ei riitä. Tilaa 20€ aamupalan kotiinkuljetuksella.

Vierailija
8/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan kaupassa mietin aika tarkasti mitä ostan ja vertaan hintoja. Silti on ihan vtn kallista. Minulla on tapana todellakin suunnitella ostoksiani ja ostaa kausituotteita, sen verran mitä nyt ruokarajoitukseni antavat myöten. Ap pitää muita ihmisiä tyhminä mutta se kertoo ap:sta enemmän.

Vierailija
9/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienaan vain nettona 3000€/kk ja ostan aina kilohinnaltaan halvimman tuotteen. Käyn silti 2-4 kertaa kuukaudessa kaupassa ja aina omat ostokset on sen 70€ eli ne on suuret ostokset on tarkoitettu myös kestämään pidempään.

Uusia vaatteita en osta. Minulle käy 15 vuotta vanhat vaatteet vallan mainiosti. Ostan vain pakolliseen tarpeeseen jotain. Ja minulla ei ole autoa, mutta jos ostaisin, oataisin jonkun halvan. Mutta joo, en valitakaan hinnoista

Vierailija
10/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rikas.Minulla ei velkaa,ei omaisutta.Ei perintörahoja,ei ukkoa,ei siis ukon tilipussia.Elän tyyttyväisenä vuokralla yksin. Minua ei kiinosta toisten raha varat,tai mitä  ihiset kaupoista ostavat.Huolehdin vain itsestäni ja hallitsen rahan käytön.

Vierailija
11/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en laita kun ne rahat ei riitä kaikkeen mitä mieli tekee

Vierailija
12/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mietin jokaisen ruokatuotteenkin kohdalla tarvitsenko sitä ja voiko sen korvata jollain halvemmalla tuotteella ja miten fiksu ostos se on. Hedelmistä ja vihanneksista toki valkkaan parhaimmat, ettei tarvitse maksaa huonokuntoisista täyttä hintaa. Miksi AP olettaa, että kaikki lappaa kärryyn tavaraa huolettomasti?

Vierailija
13/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nämä valittajat ovat tupakoitsijoita ja käyttävät alkoo. Baariin menee rahaa. Ja tatskoihin, hiusväreihin yms. älyttömyyksiin kuten suoratoistopalveluihin. Ja uus känny pitää olla ja lemmikkielukoille ruokaa.

Mitään näistä ihminen ei tarvitse, ei ole ihmisoikeus. 

Vierailija
14/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä ihan tosissaan on pakko ruveta katsomaan mitä ostaa eli suomeksi sanottuna ei osta yhtään mitään. Vähän ruokaa, et pysyy hengissä. Ei näissä hinnoissa ole enää mitään järkeä. Sitä vaan alkanut miettimään et mitä järkeä käydä töissä. Se on kuitenkin oikeasti tosi raskasta ja kuluttavaa. 

Vierailija
15/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön hyvää ruokaa ja se maksaa 150 euroa viikossa koska kalaa pitää syödä 3 kertaa viikossa.

Vierailija
16/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Auto tai ostokset eivät kyllä kerro tulotasosta välttämättä yhtään mitään :) olen jumalattoman pihi kaupassakävijä ja autokin on 20+ vuotta vanha rotisko, mutta vuositulot lähemmäs 100k. Pistän rahani mieluummin ihan muihin asioihin. (Sorry ohis, mutta päällepäin on hyvin vaikea tehdä luotettavia olettamuksia tällaisista asioista.)

Vierailija
17/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella ihmisellä pitäisi olla oikeus useampaan asuntoon, kolmeen kesämökkiin, lentokoneeseen ja omaan saareen. Asut suomessa niin rahat ei riitä edes siihen yksiöön.

Vierailija
18/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervassareita pidän todella tyhminä. Nehän ne eniten tukia nostaa.

Vierailija
19/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ainakaan tämä ihminen ei tuhlaa autoon. Helvetti, mitä kyttääjiä sitä kaupasta parkkipaikalle seuraakaan, hanki elämä.

Vierailija
20/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella ihmisellä pitäisi olla oikeus useampaan asuntoon, kolmeen kesämökkiin, lentokoneeseen ja omaan saareen. Asut suomessa niin rahat ei riitä edes siihen yksiöön.

Niin kun olisi edes töitä, että saisi itse ruokansa ja vuokransa maksettua ja ryhdytään sitten miettimään omakotiasumisen mahdollisuuksia edullisimman mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi