Lastensuojelun uhrit ovat totta!
Lastensuojelussa tapahtuu rikoksia. Toisin kuin täällä on naureskeltu.
Jopa valtiovalta myöntää tämän. Koskahan av-mammat? Tosin epäilen kieltäjien olevan
lastensuojelusta tienaavia petoja.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201611192200029748_uu.shtml
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännää että täällä nousee esille näitä väkivallan vähättelijöitä, vaikka jopa ministeri on myöntänyt epäkohtien olevan totta. Kuinkahan monta uhria teillä vähättelijöillä on?
Missä on vähättelyä? En ole nähnyt yhtään viestiä
Esim. nämä historiasta huutelijat ovat ihan puhtaita vähättelijöitä, jotkut jopa kieltäjiä. Täällä on kuitenkin joukossa kommentteja nykypäivänä jatkuvasta väkivallasta, henkisestä ja fyysisestä. Ne on kylmästi ohitettu.
Ei kai ole vähättelyä kun todetaan fakta. Tässä puhutaan historian alan tutkimuksesta
Ja kommenteissa tuoreista kokemuksista. Ja tästä, ettei uskalleta tutkia tuoreempia juttuja, on netti täynnä keskusteluja. Niele vaan totuus.
Mikä totuus?
Ei kai historian tutkija tutki nykypäivää.
Ja totuuksia on aika monenlaisia. Kokemuksia yhtä paljonMiksi viittaat historian tutkimukseen, yleistät sen tähän päivään ja pidät ihmisen yksittäisiä kokemuksia totuutena?
Myönnyn sanomaasi heti sinä päivänä, kun aloitetaan puolueeton tutkimus lastensuojelussa tänä päivänä tapahtuvista vääryyksistä. Eihän nytkään jää kukaan kiinni, ellei uhri kuole (Eerika).
Eerikan kuolema kertoo vain että lastensuojelu puuttuu liian vähän
Eikös Eerikan tapauksessa oltu puututtu tosi paljon? Oli huostattunakin. Ongelma taisi olla mummun sosiaalijohtajan asema, jota turhaan kumarreltiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sinulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1937-1983
Aika oli toinen. Mm lasten fyysinen kuritus tuli laittomaksi vasta -86
Valtiovallan kirjallisissa ohjeissa laitoksille lasten pahoinpitely oli tuolloinkin kielletty. Luepa IL:n juttu.
Tämä on historiaa. Kai ymmärrät sen?
Kyllä vielä on päälle nelikymppisiä ihmisiä, jotka ovat tuollaista sapiskaa saaneet. Ja hoitajat siinä 60-80-vuotiaita.
Historiaa yhtä kaikki, kuten tämä historiantutkimus asiaa kuvailee (ihmisten kokemuksia)
Koska mulla on tuoretta omakohtaista kokemusta, voin sanoa, että olet pelkkä pelle ihmiseksi. Häpeä.
Sinulla on kokemusta. Se ei kerro muutakuin että sinulla on kokemusta.
Tässä historiantutkimuksessa on tutkittu sen ajan ilmiötä.
Kaksi eri asiaa.Oletko itse pääpiru Anttolasta? Ja peloissaan kun nuoret alkaneet puhua ja ihan viimeisen kymmenen vuoden ajalta. Vai vieläkö herra Kuttula siellä porskuttaa?
Koulutuksen puute. Ei sille oikein järkiperusteet auta
Sori mut Suomella ei oo ollu varaa kuin yhteen korkeakoulu-loppututkintoon mun kohdalla.
Silti et osaa lukea. Tai et ymmärrä mitä tutkimus on
Tämä on ihan törkeää, eikä moni tästä touhusta edes tiedä totuutta. Muistan itse 90-luvulta, kun olin tällaisessa laitoksessa töissä, miten miespuoliset työntekijät rehentelivät kahvihuoneessa sillä, että kuinka monen sijoitetun tytön kanssa olivat panneet. Ja tämä oli ihan tosiasia. Nämä tytöt, jotka olivat suostuneet työntekijöiden kanssa seksiin, saivat erilaisia erivapauksia sekä tupakkaa vaivanpalkaksi. Ne, jotka eivät suostuneet antamaan, joutuivat aivan mielivaltaisen kurinpidon kohteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nämä lastensuojelulaitosten työntekijät, tulisi sulkea eliniäkseen Guantanamo Bayhin tai muuhun kidutuslaitokseen, jossa heitä hakattaisiin ja raiskattaisiin yhtä silmittömästi, kuinka he lapsia kohtelevat noissa huostaanottolaitoksissa.
Pitäisikö G.B.:n nykyiset vangit, terroristit ja muut, kuitenkin jotenkin suojata näiltä ls-työntekijöiltä? ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sinulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1937-1983
Valtiovallan kirjallisissa ohjeissa laitoksille lasten pahoinpitely oli tuolloinkin kielletty. Luepa IL:n juttu.
Kyllä vielä on päälle nelikymppisiä ihmisiä, jotka ovat tuollaista sapiskaa saaneet. Ja hoitajat siinä 60-80-vuotiaita.
Historiaa yhtä kaikki, kuten tämä historiantutkimus asiaa kuvailee (ihmisten kokemuksia)
Koska mulla on tuoretta omakohtaista kokemusta, voin sanoa, että olet pelkkä pelle ihmiseksi. Häpeä.
Kaksi eri asiaa.Oletko itse pääpiru Anttolasta? Ja peloissaan kun nuoret alkaneet puhua ja ihan viimeisen kymmenen vuoden ajalta. Vai vieläkö herra Kuttula siellä porskuttaa?
Sori mut Suomella ei oo ollu varaa kuin yhteen korkeakoulu-loppututkintoon mun kohdalla.
Mitä luulet että teen Vauva-palstalla, jos en osaa lukea? :DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sinulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1937-1983
Ja ymmärrän mitä tutkimus on, ja sitä pitää saada lisää tästä aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan törkeää, eikä moni tästä touhusta edes tiedä totuutta. Muistan itse 90-luvulta, kun olin tällaisessa laitoksessa töissä, miten miespuoliset työntekijät rehentelivät kahvihuoneessa sillä, että kuinka monen sijoitetun tytön kanssa olivat panneet. Ja tämä oli ihan tosiasia. Nämä tytöt, jotka olivat suostuneet työntekijöiden kanssa seksiin, saivat erilaisia erivapauksia sekä tupakkaa vaivanpalkaksi. Ne, jotka eivät suostuneet antamaan, joutuivat aivan mielivaltaisen kurinpidon kohteeksi.
Mahtavaa kun ihmiset alkavat uskaltaa puhua aiheesta. Taisi olla isoin hyöty tutkimuksesta ja anteeksipyynnöstä, että asiasta uskalletaan vihdoin avautua. Kun hörhöksi leimaaminen ei enää toimi, kun pitäisi leimata ministerikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääntöjä sijaisperheeksi ryhtymiselle on monissa kunnissa pitkään ollut se, että toisen vanhemmista täytyy omistaa 100% aikansa kotivanhempana olemiseen, ei saa käydä edes osa-aikatöissä. Vaikka sijaislapsi kävisi normaalisti koulussa tai päiväkodissa, mikä mahdollistaisi lasten kasvatuksen myös osa-aika tai jopa kokoaikatyön ohella, kuten suurimmassa osassa perheitä toimitaan. Tämä käytännössä johtaa siihen, että on otettava monta sijaislasta, että perheelle riittää rahat ja että sijaisperheiksi hakeutuu ihmisiä, joissa toisella vanhemmalla ole kykyjä tai haluja olla normaalissa työelämässä mukana. Järjetöntä! Moni perhe haluaisi auttaa ja voisi ottaa yhden lapsen kotiinsa ja näin ratkaistaisiin sijaisperheiden puute nopeasti. Käyhän suurinosa biologisistakin vanhemmista kokoaikatöissä ja pystyvät kasvattamaan lapsensa hyvin.
Onko oikeasti jossain kunnassa tuollainen sääntö?
Lähes kaikissa. Googlaa "sinustako sijaisperheeksi" ja lueskele ehtoja. Monissa lukee, että vähintään toisen vanhemmista oltava kotona.
Ei meidän kunnassa tarvitse. Eikä perhehoitoliitonkaan mukaan Jouduin lähtemään töihin, kun lapsi oli vuoden vanha. Siihen asti oli kituuttelua, kun ei vauvaa voinut hoitoonkaan viedä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä se tätä oli sielläkin, missä itse olin sijoitettuna 2000-luvun alussa. Eihän tällaisista kukaan tietysti mitään virallisesti tiennyt, kun aina silloin, kun joku meidän laitoksessa kävi tarkastamassa, niin juuri ketään nuorta ei siellä puhuteltu ja jos joku kyselikin jotain, niin ei uskottu. Siellä lässyttivät sitten keskenään, miten hienosti kaikki menee, vaikka tosiasiassa kaikki sen tiesivät, että lauantaina saunan jälkeen oli miestyöntekijöiden "pillupäivä". Ja ihan samoin meni meilläkin, että ne ketkä suostuivat antamaan (näihin kuului meillä yksi poikakin), saivat touhuta kutakuinkin vapaasti miten lystäsivät ja heitä kohdeltiin kuin kuninkaallisia, siinä missä loppuporukalle tehtiin selväksi, että ollaan ihan silkkaa pohjasakkaa. Nyrkistä tuli monta kertaa ja putkaan laitettiin mitä vähäpätöisemmistä asioista. Mutta mitään tälle ei mahtanut, kun meille ei oltu annettu mitään keinoa, millä tästä touhusta olisi voinut valittaa. Olisin suoraan sanoen istunut vankilassa mieluummin ne 4 vuotta, jotka jouduin tuossa laitoksessa viettämään.
Läheltä nähneenä voin sanoa, että lasun työntekijöillä on usein alkoholi- ja mt-ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Läheltä nähneenä voin sanoa, että lasun työntekijöillä on usein alkoholi- ja mt-ongelmia.
Senhän näkee päällepäinkin. Homssuisia lähiövalaita, joilla meikit piirrelty miten sattuu ja jutut alatasoisia. Kiva kun sellaiset tulevat neuvomaan lastenkasvatuksessa. Ja ne neuvot on ihan persiistä, nuoria ei saisi kuulemma kieltää juomasta tai tupakoimasta. MV??!!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nämä lastensuojelulaitosten työntekijät, tulisi sulkea eliniäkseen Guantanamo Bayhin tai muuhun kidutuslaitokseen, jossa heitä hakattaisiin ja raiskattaisiin yhtä silmittömästi, kuinka he lapsia kohtelevat noissa huostaanottolaitoksissa.
Mun verorahat voi ainakin sijoittaa tähän hankkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Hui kamalaa, kuinka tuollaista VOI tapahtua 90-luvulla eikä kukaan puuttunut siihen, mm. sinä? Muistan kuinka tulin aikoinani (60-luvulla) verille hakattuna johtajan luota osastolleni ja kesälomasijaisena ollut opiskelija kauhistui niin, että lähti siitä paikasta, eikä palannut koskaan, muttei myöskään tehnyt ilmoitusta...tai ehkä teki, mutta johtajalle myönnettiin oikeus kurinpalautukseen, olinhan juossut nurmen poikki karkuun, kun itseäni vanhemmat pojat halusivat riisua minut.Nainen olisi varmaan itse halunnut olla poikajoukon riisuttavana ja purki raivonsa minuun, mutta sitähän en vielä silloin ymmärtänyt.
Itse ainakin tiedän yhden kuraattorin, joka kerjää yläasteen pojilta seksiä. Että hyvinkin voi vanhempi nainen olla kateellinen nuorten miesten huomiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö G.B.:n nykyiset vangit, terroristit ja muut, kuitenkin jotenkin suojata näiltä ls-työntekijöiltä? ;)
"Kaikessa on aihetta sekä itkuun että nauruun!" :DD
Minun pahin kiduttajan kuoli itse nuorena ja kituen...en mennyt kuolinvuoteen äärelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun pahin kiduttajan kuoli itse nuorena ja kituen...en mennyt kuolinvuoteen äärelle.
Jep. Joskus pitää vain kaivaa se hauska puoli esiin vaikka väksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Joskus pitää vain kaivaa se hauska puoli esiin vaikka väksiin.
Pelastit päiväni:))
Muistan lukeneeni jostain että Eerikan äitipuoli väitti oppineensa mattoterapian jostain ls-laitoksesta. Olikohan peräti ollut töissä sellaisessa.
Vierailija kirjoitti:
Muistan lukeneeni jostain että Eerikan äitipuoli väitti oppineensa mattoterapian jostain ls-laitoksesta. Olikohan peräti ollut töissä sellaisessa.
Näissä laitoksissa käytetään paljon pahempiakin menetelmiä, jotka eivät kestä päivänvaloa. Nimimerkillä kokemusta on. Itseäni on hakattu kerran hatkat otettuani sähköjohdolla persuksille kahden työntekijän pitäessä minua kiinni. Sen jälkeen heittivät putkaan virumaan viikoksi, missä ei ollut edes sanomalehteä tai radiota ajankuluksi.
Onhan niitä ylilyöntejä sattunut toiseenkin suuntaan. Virheitä ja mogia kaikki tyynni. Osaamattomuutta.