antaisitko teinisi mennä yökylään perheeseen jossa äiti on juuri leikattu ja haluaisi toipua rauhassa
minulta leikattiin alkuviikosta rintasyöpä, olen heikossa kunnossa ja haluaisin olla kotona rauhassa. mieheni 17 v poika ja hänen samanikäinen tyttöystävänsä eivät millään tajua tilannetta ja haluavat väkisin olla kotonamme ja nimen omaan niin että tyttö on yökylässä. antaisitko sinä äitinä tyttäresi mennä yökylään tälläisessä tilanteessa?
Kommentit (55)
Soitat tytön vanhemmille ja käsket hakea tytön kotiin. Jos tämä ei toimi, soitat poliisin hakemaan epätoivottu vieras pois.
Minun isäni oli nuoruudessani kotona usein mm. hengityskoneessa ja kotisairaanhoitaja kävi loppuvaiheessa päivittäin pesemässä märkiviä haavoja ja tyhjensi esimerkiksi avanteen. Tästä huolimatta oltiin poikaystäväni kanssa monesti meillä ja samoin meillä kävi kavereitanikin käymässä ja tehtiin ihan samanlaisia juttuja, mitä muuallakin. Jos oltaisiin noudatettu tuota sinun logiikkaasi, niin meidän kotonamme ei olisi voinut tapahtua yhtään mitään muuta, kuin isän sairastamista ja kaikkea siihen liittyvää.
Eli vastauksena kysymykseen: en kieltäisi tytärtäni lähtemästä.
vertavaluvan dreenipussin kanssahan on kiva kulkea ympäri kämppää jossa on vieraita ihmisiä
eli antaisit tulla vaikka olen kieltänyt
En todellakaan antaisi. Itse olen leikkausten jälkeen tarvinnut rauhallisen toipumisympäristön (kodin) ilman mitään ylimääräisiä juttuja. Muu perhe toki elää kotona normaalia arkea mutta vieraita, en edes niitä hiljaisia, ole jaksanut ennen kuin olen toipunut hiukan paremmin.
paskanakki kirjoitti:
vertavaluvan dreenipussin kanssahan on kiva kulkea ympäri kämppää jossa on vieraita ihmisiä
Älä kulje, pysy potemassa ja palveluttamassa itseäsi sängyssä kuten kunnon marttyyrin kuuluu.
Tietääkö tytön äiti tilanteestasi?
Itse mietin, että paremmin saan olla rauhassa kun lapsilla on seuraa... millä tavoin se tyttö häiritsee?
Ap, sinä painut juuri nyt lepäämään ja käsket miehesi rauhoittaa tilanteen. Joko tyttö lähtee yksin kotiin tai sitten molemmat nuoret lähtevät tytön luokse, mutta sinulla on nyt oikeus toipua ihan rauhassa muutama päivä.
kuljen ja olen omassa kotonani niinkuin tahdon mutta vieraita en halua!
Vierailija kirjoitti:
Minun isäni oli nuoruudessani kotona usein mm. hengityskoneessa ja kotisairaanhoitaja kävi loppuvaiheessa päivittäin pesemässä märkiviä haavoja ja tyhjensi esimerkiksi avanteen. Tästä huolimatta oltiin poikaystäväni kanssa monesti meillä ja samoin meillä kävi kavereitanikin käymässä ja tehtiin ihan samanlaisia juttuja, mitä muuallakin. Jos oltaisiin noudatettu tuota sinun logiikkaasi, niin meidän kotonamme ei olisi voinut tapahtua yhtään mitään muuta, kuin isän sairastamista ja kaikkea siihen liittyvää.
Siis tietoisena siitä, että tytärtäsi on kielletty menemästä kyläilemään juuri nyt, sinä päästäisit silti hänet menemään?? Käytkö itsekin kylässä silloin kun sulle on sanottu, että nyt ei sovi?
En antaisi. Sinulla on oikeus olla rauhassa ja levätä.
mies ei ymmärrä kantaani, tuskin koko sairauttani. on tässä asiassa poikansa puolella . jostain syystä ei koskaan uskalla sanoa tälle vastaan. pojan äiti on alkoholisti ja poika häilyväinen luonne.
Nykyään kun on oikeudet vieraillakin näköjään.
En ikinä päästäisi lastani yökylään tuohon tilanteeseen. Fyysinen väsymys ja henkinen paha olo ovat ihan tarpeeksi hyviä syitä.
paskanakki kirjoitti:
mies ei ymmärrä kantaani, tuskin koko sairauttani. on tässä asiassa poikansa puolella . jostain syystä ei koskaan uskalla sanoa tälle vastaan. pojan äiti on alkoholisti ja poika häilyväinen luonne.
Just, pojan äidissä ja pojassa on kaikki vika, miehesi on luonnollisesti syytön kaikkeen ja sinä pelkästään olosuhteiden uhri. Seliseli, mene hotelliin lepäämään. Vai eikö ole fyffeä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tietoisena siitä, että tytärtäsi on kielletty menemästä kyläilemään juuri nyt, sinä päästäisit silti hänet menemään?? Käytkö itsekin kylässä silloin kun sulle on sanottu, että nyt ei sovi?
Miksi 17-vuotiasta ihmistä ei voi kieltää itse, vaan tämä kieltäminen pitää ulkoistaa hänen vanhemmilleen? Ymmärtäisin, jos kyse olisi jostain taaperosta.
No mitäs jos ottaisit ihan itse puhelimen käteen ja soittaisit sille tytölle, että nyt ei ole hyvä aika tulla käymään? Ei se kieltäminen ole kenenkään muun homma.
ei vika ole pojassa ja pojan äidissä. mies on saamaton poikaansa nähden vika on kyllä miehessä. pelkää yhteenottoa pojan kanssa
paskanakki kirjoitti:
Jos olet jo pyytänyt/käskenyt tyttöä lähtemään kotiin eikä mitään tapahdu, niin ei ole paljon vaihtoehtoja. Joko otat yhteyttä tytön vanhempiin ja kerrot tilanteen, tai lähdet johonkin muualle toipumaan, tai yrität selvitä kotona.
Miten olikin se miehen äpärä edellisestä liitosta kun haluaisi olla kuin kotonaan?! Joo, jos mun poikani 16v haluaa olla kotona, kun mut on just leikattu, todellakin tyttöystäväkin saa täällä olla. Tämä on muidenkin kun mun koti.
kyllä.ja kysyin tietääkö hänen äitinsä että olen sairas . sanoin vielä tytölle että vahvasti epäilen että jos äiti tietäisi niin tuskin antaisi tulla. tyttö on meillä lähes aina. tämä on ensimmäinen kerta kun on kielletty.