Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

antaisitko teinisi mennä yökylään perheeseen jossa äiti on juuri leikattu ja haluaisi toipua rauhassa

paskanakki
17.11.2016 |

minulta leikattiin alkuviikosta rintasyöpä, olen heikossa kunnossa ja haluaisin olla kotona rauhassa. mieheni 17 v poika ja hänen samanikäinen tyttöystävänsä eivät millään tajua tilannetta ja haluavat väkisin olla kotonamme ja nimen omaan niin että tyttö on yökylässä. antaisitko sinä äitinä tyttäresi mennä yökylään tälläisessä tilanteessa?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei täällä kyllä ole minun tyttäreni poikaystäväkään. eikä mun isommat lapset. idea on se että ei vieraita. kaiken lisäksi tyttö on kovassa flunssassa ja sitä mun ei nyt tarttis saada

Vierailija
42/55 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun isäni oli nuoruudessani kotona usein mm. hengityskoneessa ja kotisairaanhoitaja kävi loppuvaiheessa päivittäin pesemässä märkiviä haavoja ja tyhjensi esimerkiksi avanteen. Tästä huolimatta oltiin poikaystäväni kanssa monesti meillä ja samoin meillä kävi kavereitanikin käymässä ja tehtiin ihan samanlaisia juttuja, mitä muuallakin. Jos oltaisiin noudatettu tuota sinun logiikkaasi, niin meidän kotonamme ei olisi voinut tapahtua yhtään mitään muuta, kuin isän sairastamista ja kaikkea siihen liittyvää.

Eli vastauksena kysymykseen: en kieltäisi tytärtäni lähtemästä.

Siis tietoisena siitä, että tytärtäsi on kielletty menemästä kyläilemään juuri nyt, sinä päästäisit silti hänet menemään?? Käytkö itsekin kylässä silloin kun sulle on sanottu, että nyt ei sovi?

Miksi 17-vuotiasta ihmistä ei voi kieltää itse, vaan tämä kieltäminen pitää ulkoistaa hänen vanhemmilleen? Ymmärtäisin, jos kyse olisi jostain taaperosta.

Eikös tätä kiellettykin, mutta se 17v. siitä kiellosta viis veisaa. Tuolloin on paikallaan infota nuoren vanhempia. Tyttöhän on kuitenkin vielä alaikäinen ja vanhempien tulee häntä ohjata jos oma järki ei toimi. Vanhemmat hoitakoot tyttärensä pois jottei poliisien sitä tarvi tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olikin se miehen äpärä edellisestä liitosta kun haluaisi olla kuin kotonaan?! Joo, jos mun poikani 16v haluaa olla kotona, kun mut on just leikattu, todellakin tyttöystäväkin saa täällä olla. Tämä on muidenkin kun mun koti.

Äitipuolen pitää siis ajatella sairaanakin muita ja muistaa, että koti on myös muiden koti. Sen sijaan pojan ja tyttöystävän ei tarvi näin ajatella. Koti on (vain?) heidän kotinsa, eikä sairasta äitipuolta tarvitse ottaa huomioon. 

Hieno asenne, juuri noinhan ne nuoret kasvatetaan ottamaan muut huomioon. 

Vierailija
44/55 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haluan vielä painottaa että nuoripari on meillä lähes joka ilta , syövät täällä. tyttö on otettu risteilyle mukaan meidän kustannuksella on kustannettu konderttilippuja ja annettu leffalippuja ja vaatteita. eli ihan hyvin on nuortaparia pidetty. nyt vaan halusin rauhoittaa kodin ja kohtuuden nimissä eikö tytönkin luona voi olla, on kuulemma ihan normiperhe ja iso omakotitalo. meillä kerrostaloasunto ja 5 henkeä ja 2 koiraa.

Vierailija
45/55 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuisi ihan omasta voinnista ja nuorten käytöksestä. Kotona pitäisin niitä vaatteita, jotka tuntuvat hyvälle eli varmaan pyjamassa kulkisin. En halua, että kaikki sotkut jäävät siivoamatta eli jos nuoret tekevät ruokaa, myös jäljet pitää siivota. Painajaismaisin tilanne olisi se, että monen päivän jälkeen kaikki olisi jätetty levälleen odottamaan aikaa, jolloin jaksaisin taas siivota. Olisin kyllä tyytyväinen, jos kaikki hoituisi ja itse saisin vain levätä.

Vierailija
46/55 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun isäni oli nuoruudessani kotona usein mm. hengityskoneessa ja kotisairaanhoitaja kävi loppuvaiheessa päivittäin pesemässä märkiviä haavoja ja tyhjensi esimerkiksi avanteen. Tästä huolimatta oltiin poikaystäväni kanssa monesti meillä ja samoin meillä kävi kavereitanikin käymässä ja tehtiin ihan samanlaisia juttuja, mitä muuallakin. Jos oltaisiin noudatettu tuota sinun logiikkaasi, niin meidän kotonamme ei olisi voinut tapahtua yhtään mitään muuta, kuin isän sairastamista ja kaikkea siihen liittyvää.

Eli vastauksena kysymykseen: en kieltäisi tytärtäni lähtemästä.

Siis tietoisena siitä, että tytärtäsi on kielletty menemästä kyläilemään juuri nyt, sinä päästäisit silti hänet menemään?? Käytkö itsekin kylässä silloin kun sulle on sanottu, että nyt ei sovi?

Miksi 17-vuotiasta ihmistä ei voi kieltää itse, vaan tämä kieltäminen pitää ulkoistaa hänen vanhemmilleen? Ymmärtäisin, jos kyse olisi jostain taaperosta.

Siitähän tässä just on kyse, että sitä 17-vuotiasta on jo kielletty, mutta se menee silti kylään. Sinä juuri sanoit, että itse et omaa teiniäsi kieltäisi lähtemästä kylään. Etkö siis oikeasti kieltäisi edes vaikka tietäisit, että häntä ei sinne haluta ja se on hänelle sanottu???

Vierailija
47/55 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä koko asiaa. Aikuinen ihminen voi ilman mitään erityistä syytä sanoa omassa kodissaan, että nyt ei sovi, tervetuloa toiste. Saati sitten toipilaana. Miten ihmeen vaikeaa on olla edes hitusen kohtelias muita ihmisiä kohtaan?

Vierailija
48/55 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi, jos tietäisin.

Ei muutenkaan mitään vieraita, kun pöpöjä voivat tuoda. Vieraat todella minimissään. Sä et tarvitse tilanteeseen mitään "harmitonta pikku flunssaakaan".

Jaksamisia.

Vierailija
49/55 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miehesi on antanut luvan pojalle ja tyttöystävälle olla teillä ja sinä taas olet kieltänyt?

Mitä tyttö vastasi kun sanoit että et halua häntä teille? Entä poika?

Itse en kyllä ymmärrä mikä siinä on niin vaivaa että tyttö siellä on, jos ovat nätisti ja hiljaa omissa oloissaan. En siis itse kieltäisi.

Tyttöystävä nyt ilmeisesti kuitenkin olettaa että saa teillä olla jos kerran miehesi on antanut luvan.

Tulee ihan mieleen se Ex-onnellisten SiniMarja :D

50/55 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ilmeisesti tytön vanhemmat ei edes tiedä? Sillon olisi vaikea kieltääkään, mutta jos saisin tietää ettei lapseni ole pyynnöstä huolimatta poistunut toisen kotoa, soittaisin aika äkäisen puhelun käytöstavoista. Eikä sillä ole mitään merkitystä häiritseekö se jonkun toisen mielestä ja mikä syy siihen on, saat omassa kodissasi päättää jos et halua vieraita. Poika voi omilleen muuttaessa antaa nuorten norkoilla kotonaan vaikka vuoden päivät.

Vierailija
51/55 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selität nyt asian miehellesi, menköön nuoret nyt tytön kotiin.

Vierailija
52/55 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi mutta sinä sanot Ei ja parempi kaikkien totella.

Ei kuule monet välitä ja siksi sinä laitat rajat.

Mulla vaihdevuodet ja välillä tosi tukala olo. Sanoin että teinin kaveri ei saa tulla meille, kun vastavuoroisuus käytännöllä ja seuraava kerta ei ole meillä.

Hyväksi käyttäjiä on niin paljon, saa katsos itse päästä helpolla ja sitä omaa vapaata aikaa.

Vierailija
53/55 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 17 v:llä ei ole vielä lupaa seurustella. Sitten kun on täysi-ikäinen, saa päättää itse asioistaan.

Vierailija
54/55 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskanakki kirjoitti:

ja haluan vielä painottaa että nuoripari on meillä lähes joka ilta , syövät täällä. tyttö on otettu risteilyle mukaan meidän kustannuksella on kustannettu konderttilippuja ja annettu leffalippuja ja vaatteita. eli ihan hyvin on nuortaparia pidetty. nyt vaan halusin rauhoittaa kodin ja kohtuuden nimissä eikö tytönkin luona voi olla, on kuulemma ihan normiperhe ja iso omakotitalo. meillä kerrostaloasunto ja 5 henkeä ja 2 koiraa.

Nää tunkeutujat on niitä juuri joiden kotiin ei mennä.

Meille ei tule lojumaan pojan tyttöystävät vaan vastavuoroisesti mennään tai sit ohjaan omaan kotiin, kun napsahtaa 18v. synttärit.

Vierailija
55/55 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei se tytön koti ole muiden koti jos muka nuorista ei vaivaakaan ole. Kyllä niistä vaivaa on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi