Olen hiukan rasittava, eikä minusta siksi juuri pidetä.
Asia ei kuitenkaan juuri vaivaa minua.
Muutenkin viihdyn itsekseni paremmin kuin jossain laumassa.
Kommentit (42)
Yh, en välitä yhtään näistä besserwissereistä, he ovat vain yleensä niin huumorintajuttomia ja tylsiä. Heidän kansaan ei voi höpöttää mistään muuten vain, jutustella ja kevyesti keskustella, vaan he haluavat aina pääsyä esittämään faktojaan, tilastoja ja totuuksia. He ovat siis oikeasti äärettömän rasittavia ja liian tiukkapipoja. Työpaikalla asiantuntijatehtävissä he ovat ok, mutta ystävinä ihan syvältä. Heidän pitäisi oppia löysäämään pipoa vapaa-aikana, oppia kuuntelemaan erilaisia ihmisiä ja relaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen näitä "avautumisia". Jos tietää olevansa rasittava besserwisseröinnillään tai luennoillaan, miksi ei voi pitää suutaan kiinni?!
Koska silloin ei olisi oma itsensä?
Kuka kaipaa ympärilleen ihmisiä, jotka eivät pidä sinusta itsestäsi? Kaikotkoon...
*kaikotkoot
Kiva päästä ojentamaan besserwisseriä! 😀
Minut koetaan rasittavana seurana koska en juoruile muista enkä jaksa kuunnella kun muut juoruilevat. Aina kun puhe kääntyy siihen kamalaa mitä sejase teki senjasen kanssa, vaihdan joko puheenaihetta tai menen ihan hiljaiseksi. Minusta ei saa irti mitään noihin muiden ihmisten tekemisten päivittelyihin ja supisemisiin. Se on kai tylsää sitten.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni on tällainen. Mutta kun hän alkaa luennoimaan, niin mietin ihan muita asioita, ja lähden ulos jos ärsyttää liikaa miehen käytös. Kaikkeen tottuu, vaikka naulaan jalassa. Olen onneksi suht pitkäpinnainen, koska muuten meillä olisi täällä sota nyt (mies vielä tavallistakin rasittavampi).
En tunne yhtään tuon tyyppistä naista, miehiä parikin tämän ukon lisäksi, mutta ehkä nörttipiireissä (tiede) löytyy. Ootko ap nainen?
En ole.
Aloittaja jatkaa:
Olen myös täysin raitis, enkä ymmärrä miten joku haluaa olla humalassa.
Humalaisten jutut ovat ihan hirvittävän typeriä.
Opiskeluaikoina olin usein kuskina ja silloin kyllä pyydettiin mukaan, mutta kyllä se oli aika raskasta kun porukka saattoi olla missä tilassa tahansa ja osa kokonaan häviksissä.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja jatkaa:
Opiskeluaikoina olin usein kuskina ja silloin kyllä pyydettiin mukaan, mutta kyllä se oli aika raskasta kun porukka saattoi olla missä tilassa tahansa ja osa kokonaan häviksissä.
No alan kyllä ymmärtää miksi sinua pidetään rasittavana.
On ok olla absolutisti, mutta jos itse luennoi ja bessewisseröi, anna jengin relata ja ottaa vähän kuppia. Ei se ole sinun ongelma. Lisäksi itse olen saanut osan parhaista ideoistani pikku hutikassa. 😊
Mulla on kaveripiirissä kaikenlaisia, on uskiksia, vegaaneja, urheiluhulluja, lesboja jne, ja ainoastaan absolutistit paheksuvat muita. Jos et jaksa kuunnella niitä juttuja, ole kotona. Äläkä ihmettele jos sinun luennoitisi ei natsaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni on tällainen. Mutta kun hän alkaa luennoimaan, niin mietin ihan muita asioita, ja lähden ulos jos ärsyttää liikaa miehen käytös. Kaikkeen tottuu, vaikka naulaan jalassa. Olen onnseksi suht pitkäpinnainen, koska muuten meillä olisi täällä sota nyt (mies vielä tavallistakin rasittavampi).
En tunne yhtään tuon tyyppistä naista, miehiä parikin tämän ukon lisäksi, mutta ehkä nörttipiireissä (tiede) löytyy. Ootko ap nainen?
En ole.
Asperger-mies. Luennoi, mustavalkoinen maailmankuva, ei välitä mitä muut ajattelevat, tykkää tieteestä yli kaiken...
T. Se aspergerin kaveri (ja hänet saan joskus baariin ja silloin hän hiukan relaa)
Vierailija kirjoitti:
Minut koetaan rasittavana seurana koska en juoruile muista enkä jaksa kuunnella kun muut juoruilevat. Aina kun puhe kääntyy siihen kamalaa mitä sejase teki senjasen kanssa, vaihdan joko puheenaihetta tai menen ihan hiljaiseksi. Minusta ei saa irti mitään noihin muiden ihmisten tekemisten päivittelyihin ja supisemisiin. Se on kai tylsää sitten.
Tuo on normaalia käytöstä. En itsekään osallistu juoruiluun, enkä pahan puhumiseen selän takana. Jos olet porukoissa, joissa juorutaan, vaihda porukkaa. Edelleenkin ne ilkeät juoruilijat löytyvät etenkin tietyiltä aloilta (tiedetään mistä), mutta hyvät tyypit ei siihen osallistu. Niin kuin ei johonkin koulukiusaamiseenkaan. Ei se ole poikkeus, se on normi. Onneksi.
Henk.koht. saan huonon kuvan juoruilijasta, siitä jutusta mitä levittää en piittaa, oli totta tai ei. Yleensä ei. Mutta jos ihmisten oma elämä on tylsää perhearkea, siihen haetaan jotain väriä juoruamalla.
Jotenkin musta tuntuu, että luulet että SINUSTA juorutaan. Todennäköisesti ei. Et ole tarpeeksi värikäs tai kiinnostava persoona. Silti hyvä ettet juorua. Iso peukku.
Ai hiukan? Luin ketjun, ja vaikutat tosi rasittavalta. Onneksi et välitä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Yh, en välitä yhtään näistä besserwissereistä, he ovat vain yleensä niin huumorintajuttomia ja tylsiä. Heidän kansaan ei voi höpöttää mistään muuten vain, jutustella ja kevyesti keskustella, vaan he haluavat aina pääsyä esittämään faktojaan, tilastoja ja totuuksia. He ovat siis oikeasti äärettömän rasittavia ja liian tiukkapipoja. Työpaikalla asiantuntijatehtävissä he ovat ok, mutta ystävinä ihan syvältä. Heidän pitäisi oppia löysäämään pipoa vapaa-aikana, oppia kuuntelemaan erilaisia ihmisiä ja relaamaan.
No aamen.
Tapailin tällasta miestä hetken aikaa, ja just nuo piirteet ärsytti uskomattoman paljon. Kaveri oli tosi ihmeissään, kun sanoin, etten halua nähdä enää. Jaa, sen jälkeen kun kertoo mulle miten pitäisi elää. Elän ihan omaa elämääni enkä kaipaa siihen ketään miestä mestaroimaan. Niin ÄRSYTTÄVÄ... ja ne on kaikki miehiä nämä tyypit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja jatkaa:
On ok olla absolutisti, mutta jos itse luennoi ja bessewisseröi, anna jengin relata ja ottaa vähän kuppia. Ei se ole sinun ongelma. Lisäksi itse olen saanut osan parhaista ideoistani pikku hutikassa. 😊
Mulla on kaveripiirissä kaikenlaisia, on uskiksia, vegaaneja, urheiluhulluja, lesboja jne, ja ainoastaan absolutistit paheksuvat muita. Jos et jaksa kuunnella niitä juttuja, ole kotona. Äläkä ihmettele jos sinun luennoitisi ei natsaa.
En minä ole absolutisti. En vain ymmärrä miksi joku haluaa tehdä itsestään tarkoituksella tyhmän.
Vegaanit kyllä paheksuvat kaikkia muita erittäin kattavasti, eli sinulla täytyy olla oudon rentoja vegaaneita esimerkkinä.
Täällä myös yksi rasittava. Yritän aina parhaani mukaan olla ystävällinen ja kiva, mutta jotenkin tuntuu että pieleen menee. Periaatteessa tulen toimeen kaikkien kanssa, en ole riitelevää tyyppiä enkä vänkää.
Ehkä lähinnä tuntuu siltä, ettei huumoriani ymmärretä. Huumorini on kuivaa ja sarkastista, joten se tietysti uppoaa vain vastaavanlaisiin ihmisiin. Muiden kanssa tuntuu, että nolasin itseni tai olen vain typerä. Usein sosiaalisten tilanteiden jälkeen tunnen jonkinasteista häpeää, kun en taaskaan selviytynyt normaalisti. Pelkään möläytteleväni ja ettei minusta pidetä. Olen monien kanssa kaveriasteella, mutta ystäviä on vain kaksi. En millään saa uusia ystäviä ja olen usein se viimeinen vaihtoehto. Ei minua pyydetä mihinkään jne.
Eli jotenkin "en osaa käyttäytyä". Teen tosiaan parhaani mutta silti. En ole varma onko tämä vain kuvitelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja jatkaa:
En minä ole absolutisti. En vain ymmärrä miksi joku haluaa tehdä itsestään tarkoituksella tyhmän.
Vegaanit kyllä paheksuvat kaikkia muita erittäin kattavasti, eli sinulla täytyy olla oudon rentoja vegaaneita esimerkkinä.
Juu. Rasittava. Hyvä että ymmärrät sen itse.
Netissä näissä on se hyvä puoli, että niistä pääsee eroon, kun laittaa läppärin kiinni.
Jos se, että ihmiset kokee sut rasittavana, ei häiritse sinua, miksi tämä ketju? Haetko kuitenkin ymmärrystä?
Mun ystävävegaanit on boheemeja tyyppejä, jotka ei todellakaan rasita ketään. Jos olet Facessa (et varmaan ole), tsekkaa Sipsikaljavegaanit. Siellä tällainen pääosin vegetaristikin viihtyy. Ehkä sä olet vaan rasittava niitten vegaanienkin mielestä?
Mutta joo, hyvää vkl. Koita relata äläkä ota turpiisi snagarin jonossa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös yksi rasittava. Yritän aina parhaani mukaan olla ystävällinen ja kiva, mutta jotenkin tuntuu että pieleen menee. Periaatteessa tulen toimeen kaikkien kanssa, en ole riitelevää tyyppiä enkä vänkää.
Ehkä lähinnä tuntuu siltä, ettei huumoriani ymmärretä. Huumorini on kuivaa ja sarkastista, joten se tietysti uppoaa vain vastaavanlaisiin ihmisiin. Muiden kanssa tuntuu, että nolasin itseni tai olen vain typerä. Usein sosiaalisten tilanteiden jälkeen tunnen jonkinasteista häpeää, kun en taaskaan selviytynyt normaalisti. Pelkään möläytteleväni ja ettei minusta pidetä. Olen monien kanssa kaveriasteella, mutta ystäviä on vain kaksi. En millään saa uusia ystäviä ja olen usein se viimeinen vaihtoehto. Ei minua pyydetä mihinkään jne.
Eli jotenkin "en osaa käyttäytyä". Teen tosiaan parhaani mutta silti. En ole varma onko tämä vain kuvitelmaa.
Voi ollakin kuvitelmaa. Sä tunnut kuitenkin välittävän vähän liikaakin siitä mitä ihmiset ehkä ajattelee, ja ap sanoo että häntä ei häiritse. Ehkä oot vaan sosiaalisesti kömpelö tai muuten epävarma. Et kuulosta rasittavalta. Olet varmaan nainen.
Ja ne rasittavat tyypit todellakin vänkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja jatkaa:
Netissä näissä on se hyvä puoli, että niistä pääsee eroon, kun laittaa läppärin kiinni.
Jos se, että ihmiset kokee sut rasittavana, ei häiritse sinua, miksi tämä ketju? Haetko kuitenkin ymmärrystä?
Mun ystävävegaanit on boheemeja tyyppejä, jotka ei todellakaan rasita ketään. Jos olet Facessa (et varmaan ole), tsekkaa Sipsikaljavegaanit. Siellä tällainen pääosin vegetaristikin viihtyy. Ehkä sä olet vaan rasittava niitten vegaanienkin mielestä?
Ehkä minulla on vain tarve toteuttaa rasittavuuttani myös tätä kautta.
On kuitenkin hämmentävää, että rasitut minusta jo tällä vähäisellä annoksella ja lähinnä ominaisuuksieni kuvailulla. Sinulla lienee matala erilaisuuden kestokyky?
Vierailija kirjoitti:
Ap:
Kaverini väittää minua näsäviisaaksi. Lähinnä se johtuu siitä, että hänellä on niin rajoittunut huumorintaju, ettei tajua milloin annan hänelle mahdollisuuden kääntää jokin ajatus vitsiksi. Joudun sitten itse tekemään sen, eikä hän silloinkaan oikein tajua sitä. Erästä juttuani käytin vuosikausia ja hän hiukan aina naurahti ja ihmettelin, että eikö tuo muka ole hänestä hauskaa. Paljastui sitten varmaan neljän vuoden kuluttua, ettei hän ymmärtänyt sitä kun kysyi, että mitä se oikein tarkoittaa. Sen jälkeen se oli hetken hauska, kunnes nolostui tajuamattomuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Ai niin: sukuni harrastaa sarkasmia, paitsi isäni ei oikein tajua sitä.
Ärsyyntyy sitten ja väittää että pilkkaamme häntä, vaikkei kyse ole yhtään siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja jatkaa:
Ehkä minulla on vain tarve toteuttaa rasittavuuttani myös tätä kautta.
On kuitenkin hämmentävää, että rasitut minusta jo tällä vähäisellä annoksella ja lähinnä ominaisuuksieni kuvailulla. Sinulla lienee matala erilaisuuden kestokyky?
Ei, vaan muistuu mieleen erittäin rasittava exäni (kirjotin aiemmin ketjuun) sekä yksi raivostuttava työkaveri. Kyllä tässä ketjussa on käynyt ilmi miksi ihmiset kokee teidät rasittavina. Yksi on tuo vänkääminen. Ei teitä jaksa. Eri asia nämä jotka edes yrittää tehdä asialle jotain.
Mitä jos neuvoisitte ja besserwisseröisitte silloin kun pyydetään, tai tilanne oikeasti vaatii sitä?
Olen opettaja, ja olin lapsena ärsyttävän pikkuvanha kaikkitietävä hermione. Minulla on todella ollut opettelemista pois siitä, että en besserwisseröi enkä luennoi. Mutta kas kummaa, kun työkseen opettaa, ei juuri halua vapaa-ajalla ketään neuvoa tai opastaa yhtään missään ellei erikseen pyydetä. Enää ei tarvitse edes purra kieltä, kun joku kaveri esittää täysin väärän väitteen tms. Antaa mennä vaan, ei ole mun ongelma.
Mulle on myös besserwisser-miehet tulleet kertomaan ja neuvomaan asioista, joista tiedän enemmän kuin he. Hymyilen vaan ja nyökyttelen, pääsee helpommalla.
Töissä valitettavasti joudun opettamaan.