Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hiukan rasittava, eikä minusta siksi juuri pidetä.

Vierailija
17.11.2016 |

Asia ei kuitenkaan juuri vaivaa minua.
Muutenkin viihdyn itsekseni paremmin kuin jossain laumassa.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Mulla saattaa olla vähän sama juttu, mutta en tiedä varmasti, koska ihmiset ei sano suoraan, päättelen että pitävät minua ärsyttävänä siitä, etteivät he vaikuta haluavan seuraani kovin usein. Itse kyllä tykkään olla yksin suurimman osan ajasta, ja joskus olen itse se, joka ärsyyntyy muihin (ihmisseuraan yleisesti, harvemmin ihmisiin henkilökohtaisesti, mutta kun saan tällaisen pakottavan tarpeen olla yksin, saatan tuoda sen esiin tylysti ja saattavat ymmärtää väärin, että olisin jotenkin ärtynyt heihin, vaikka oikeasti haluan vain todella epätoivoisesti olla yksin).

Millä tavalla olet rasittava? Ovatko muut kertoneet sinulle suoraan, vai oletko päätellyt itse?

Vierailija
2/42 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin epäilen olevani rasittava, koska en keksi muuta syytä sille miksei seuraani kaivata enemmän. Tosin olen aina saanut helposti parisuhteita, nytkin olen avoliitossa, ja esim työkaverit kehuneet jne. Jostain syystä ystäväni eivät juuri pyydä minua minnekään tai soittele kuulumisia, yhteydenpito on paljolti minun varassani. En ole keksinyt sille muuta syytä kuin että olen varmaan sitten rasittava en vain tiedä miten koska kukaan ei ole koskaan vihjannut mitään sellaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. Mulla saattaa olla vähän sama juttu, mutta en tiedä varmasti, koska ihmiset ei sano suoraan, päättelen että pitävät minua ärsyttävänä siitä, etteivät he vaikuta haluavan seuraani kovin usein. Itse kyllä tykkään olla yksin suurimman osan ajasta, ja joskus olen itse se, joka ärsyyntyy muihin (ihmisseuraan yleisesti, harvemmin ihmisiin henkilökohtaisesti, mutta kun saan tällaisen pakottavan tarpeen olla yksin, saatan tuoda sen esiin tylysti ja saattavat ymmärtää väärin, että olisin jotenkin ärtynyt heihin, vaikka oikeasti haluan vain todella epätoivoisesti olla yksin).

Millä tavalla olet rasittava? Ovatko muut kertoneet sinulle suoraan, vai oletko päätellyt itse?

Minulla on taipumus luennoida asioista.

Lähinnä tekniikkaan liittyvistä.

Vierailija
4/42 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin: asiasta on tosiaan mainittu.

Kouluaikaiset kaverit sanovat että ovat tottuneet asiaan, eikä se siksi haittaa.

Mutta kun ihmiset eivät ole kovin mielenkiintoisia, eikä siitä nyt juuri saa mitään mielenkiintoista irti jos lauma vertailee mitä ovat lomillaan syöneet ja juoneet, joten mieluummin keskityn lähinnä siihen mihin tiede on päässyt ja on pääsemässä.

Vierailija
5/42 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, tiedän teidät luennoitsijatyypit. Exäni oli sellainen. Vähän aikaa sitä jaksoi, mutta sitten rasitti liikaa. Hänessä oli kyllä muitakin törppöjä ominaisuuksia, esim. empatian puute. Ja luuli AINA tietävänsä kaiken paremmin eikä ikinä myöntänyt olleensa väärässä. Alkaa ärsyttää kun muistelenkin.

Eli jos olet tämän tyyppinen henkilö, niin kyllä, olet rasittava.

Vierailija
6/42 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluaikaiset kaverit sanovat että ovat tottuneet asiaan, eikä se siksi haittaa.

Mutta kun ihmiset eivät ole kovin mielenkiintoisia, eikä siitä nyt juuri saa mitään mielenkiintoista irti jos lauma vertailee mitä ovat lomillaan syöneet ja juoneet, joten mieluummin keskityn lähinnä siihen mihin tiede on päässyt ja on pääsemässä.

No tuossahan se vastaus tuli. Yksi kaverini, mies tietenkin, on tällainen, ja asperger. Diagnosoimaton, mutta sen näkee kilsan päähän.

Ei silti, kyllä häntä jaksaa pieninä annoksina ja jos saan houkuteltua baariin.

Vierailija
7/42 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatatte olla rasittavia, mutta myös tylsiä

Siksi seuraanne ei haluta

Vierailija
8/42 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sä et tiedä että normaalit ihmiset pitävät small talkista, hiukan kiusallista aina jutella pitkä litania jostain tieteestä

Vierailija
9/42 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen besserwisser. Lisäksi tavastani löytää huumoria vähän kaikesta ei pidetä. Ei, en ole ilkeä, vaan vitsailen paljon itsestäni ja se tulkitaan huonoksi itsetunnoksi. Sekä se, että en pidä siitä, että muiden ihmisten asioita setvitään. En ole mikään pyhimys, mutta tämä on sellainen asia, joka ärsyttää, varsinkin henkilökohtaisuuksiin meneminen. Minusta ei pidetä, koska minusta ei saa juoruiluseuraa. En minä tieteestäkään puhu, vaan ihan tavallisista asioista. 

Vierailija
10/42 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on tällainen. Mutta kun hän alkaa luennoimaan, niin mietin ihan muita asioita, ja lähden ulos jos ärsyttää liikaa miehen käytös. Kaikkeen tottuu, vaikka naulaan jalassa. Olen onneksi suht pitkäpinnainen, koska muuten meillä olisi täällä sota nyt (mies vielä tavallistakin rasittavampi).

En tunne yhtään tuon tyyppistä naista, miehiä parikin tämän ukon lisäksi, mutta ehkä nörttipiireissä (tiede) löytyy. Ootko ap nainen?

Vierailija
11/42 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen besserwisser. Lisäksi tavastani löytää huumoria vähän kaikesta ei pidetä. Ei, en ole ilkeä, vaan vitsailen paljon itsestäni ja se tulkitaan huonoksi itsetunnoksi. Sekä se, että en pidä siitä, että muiden ihmisten asioita setvitään. En ole mikään pyhimys, mutta tämä on sellainen asia, joka ärsyttää, varsinkin henkilökohtaisuuksiin meneminen. Minusta ei pidetä, koska minusta ei saa juoruiluseuraa. En minä tieteestäkään puhu, vaan ihan tavallisista asioista. 

Muuten ihan normaalia, myös tuo itsestä vitsaileminen (oon asunut Briteissä monta vuotta), mutta besserwisseröinti on ärsyttävää. Ajatteletko aina olevasi muita älykkäämpi ja tietäväsi paremmin jne?

Juoruilu on etenkin suomalaisen työelämän SYÖPÄ.

Vierailija
12/42 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kierran mahdollisimman kaukaa niin besserwisserit kuin luennoitsijatkin. En vaan jaksa!!

Onneksi lahipiiriin niita ei ole monta osunutkaan. Mutta todellakin: Ihan fyysisesti poistun paikalta, jos naen jommankumman sorttisen lahestyvan.

Vierailija
13/42 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin besserwisser, mutta seurastani pidetään ja mielipiteitäni/asiaan liittyviä tietoja halutaan myös itseäni yllättäen jopa kuunnella.

Olen ikäni ollut vähän pikkuvanha, lapsena luin joka päivä sanomalehdet ja katsoin Ylen iltauutiset. Vanhempani ovat poliitikkoja, joten perheessämme on aina keskusteltu ajankohtaisista aiheista ja kannustettu kommentoimaan ja tutkimaan eri ilmiöitä tai asioita. Olin kahdessa eri koulussa myös oppilaskunnassa äänestettynä isosta joukosta ja seuraani tullaan mielellään.

Kaveripiirissäni olen se, jolta ihmiset kehtaa kysyä mitä tahansa ja olen avoin luonteeltani muutenkin. Että besserwisserit eivät aina ole ehdoton nou nou ainakaan kaikille... On minulla puolisokin, joka aina kuuntelee tylsimmätkin horinani, mutta vastavuoroisuus onkin varmaan kohdallani merkittävä tekijä: en ole päällepäsmäri, vain omista jutuistani kiinnostuva tai tahditon.

Vierailija
14/42 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pakkohan jonkun on korjata kun ihmisillä on niin paljon väärää tietoa. Viimeksi kävin korjaamassa, että mol.fi -sivut eivät ole pelkästään työttömien sivut, vaan ihan yleinen hakukanava. Tällaisia vääriä luuloja on pakko korjata.

On myös joutunut monta kertaa nuorille selvittämään, että ei lapsen kaikkia vammoja näe sikiöseulannassa. 

Sitten se, että auton valot eivät ole huoneistovalon tehoiset. Eikä tieliikennelaki tunne pyöräilijän suojatietä. 

t. se besserwisser. 

Vierailija
15/42 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä "avautumisia". Jos tietää olevansa rasittava besserwisseröinnillään tai luennoillaan, miksi ei voi pitää suutaan kiinni?!

Vierailija
16/42 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä "avautumisia". Jos tietää olevansa rasittava besserwisseröinnillään tai luennoillaan, miksi ei voi pitää suutaan kiinni?!

Se vaan tulee luonnostaan, varsinkin kun ihmisillä on asioista väärää tietoa, joita kertovat ehdottomana totuutena. Toisarvoiset asiat erikseen, mutta en voi antaa heidän olla väärässä isoissa asioissa. 

Vierailija
17/42 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pakkohan jonkun on korjata kun ihmisillä on niin paljon väärää tietoa. Viimeksi kävin korjaamassa, että mol.fi -sivut eivät ole pelkästään työttömien sivut, vaan ihan yleinen hakukanava. Tällaisia vääriä luuloja on pakko korjata.

On myös joutunut monta kertaa nuorille selvittämään, että ei lapsen kaikkia vammoja näe sikiöseulannassa. 

Sitten se, että auton valot eivät ole huoneistovalon tehoiset. Eikä tieliikennelaki tunne pyöräilijän suojatietä. 

t. se besserwisser. 

On se hyvä kun joku neuvoo... NOT

Vierailija
18/42 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! En ole tiennyt olevani besserwisser, mutta kai mä sitten olen? Jos joku sanoo jonkun latteuden, vaikka että "miksköhän sitä ihminen haluaa aina jotain mitä ei saa", niin saatan vastata, että itse asiassa olen juuri lukenut aiheesta artikkelin jossa sanotaan... jne. Mutta mä oon luullut, että besserwisser tarkoittaa sellaista joka tietää kaiken muka paremmin eikä siksi kuuntele ketään. Sellainen en ole.

Vierailija
19/42 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska silloin ei olisi oma itsensä?

Kuka kaipaa ympärilleen ihmisiä, jotka eivät pidä sinusta itsestäsi? Kaikotkoon...

Vierailija
20/42 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta sinä sentään ymmärrät olevasi rasittava!

Minulla on pari tuttavaa, jotka eivät ollenkaan tajua, mistä kiikastaa, ettei heillä ole paljon ystäviä.

Toinen on aina omasta mielestään oikeassa oleva, muita moralisoiva, helvetin reipas "yhteiskunnan tukipylväs", joka pyörittelee halveksuvasti silmiään muiden jutuille ja suhtautuu kaikkeen uuteen negatiivisesti. Sellainen sääntö-ihminen, joka ei osaa pitää hauskaa.

Toinen taas puhuu aina ja vain itsestään. Puhuu ja puhui ja puhuu. Jos olisikin edes kiinnostava elämä, mutta kun raportoi jostain koiran hammaslääkärikäynneistä ja kukkamullan hinnasta. Meinaan aina nukahtaa hänen puhuessaan.