Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ansiosidonnaista työttömyysturvaa leikataan 100 päivää ensi vuoden alusta

Vierailija
16.11.2016 |

Kyllä työttömiä nyt kyykytetään. 😳

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016111662200028481_uu.shtml

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnainen tavallaan itse tienattu omalla työnteolla ja sillä minäkin opiskelen 2v.

Hölmöä leikata sellaista etuutta, joka ei kannusta opiskeluun.

Työttömänä saa olla 10-15v, eikä kukaan patista töihin. Outo systeemi.

Vierailija
42/51 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi? Eikö ansiosidonnaista saavat ole itse maksaneet ne päivät maksamalla palkastaan kassaan varoja?

Eivät ole maksaneet. Muutama euro kuukaudessa esim se puoli vuotta.

Luuletko että viidensadan työttömyyspäivän palkat sillä kuitattu.

Kyllä valtio ja veronmaksajat kustantaa tuon loisimisen.

Muutama euro? Kyllä mä olen maksanut yli 20€/kk liiton maksuja 15 vuoden ajan. Totta, ettei siltikään riitä, mutta ihan hyvillä mielin otan nyt niitä eurojani takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos joku luulee, että liitto maksaa ihmisille täyden palkan, niin väärässä on. Se on n.puolet aikaisemmasta palkasta ja veroa menee 25%, vaikka perusveroprosentti olisi 12%.

Vierailija
44/51 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä lisää työpaikkoja miten?!

Ei mitenkään, itse asiassa vie niitä. Työttömillä kun ei ole enää varaa kuluttaa. On aika säälittävää tämä hallituksen touhu. On ilmeisesti tajuttu, ettei hallituksella ole minkäänlaisia kykyjä lisätä työpaikkoja, niin tehdään sitten edes jotain. Valjastetaan media puhumaan työvoimapulasta ja leikataan etuuksia.

Vierailija
45/51 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki äänestämään oppositiota kevään vaaleissa !

Vierailija
46/51 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskat päivät on ohi .. Ou nou kirjoitti:

Pitäis poistaa koko ansiosidonnainen

Se olisi yksi mahdollisuus, tosin samalla pitäisi poistaa myös käsite vakituinen työsuhde, YT-laki ja irtisanomisaika. Jos jokaisen työntekijän pitäisi ansaita oma työpaikkansa joka päivä, niin todellakin loppuisi se loisiminen.

Vierailija
47/51 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein, ja enemmän sais vielä lorvareilta leikata, mutta siltikin maksan mielelläni lähes puolet palkastani veroa!

Vierailija
48/51 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille jotka ovat ilmoittaneet maksaneensa liiton maksuja. Ne rahat menevät ammattiliitolle, ei työttömyyskassaan. Liiton maksuista vajaa 100 e menee työttömyyskassalle, lopuilla lihotatte järjestöpomojen vyötärön seutua.

Ansiosidonnaisen lyhentämisellä ei ole tarkoitus lisätä työpaikkoja. Syynä lyhennykseen on että valtion kasssa uhkaa ehtyä.

Vierailija
49/51 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Innostaa kyllä duunin hakuun 100 päivää aiemminkin

Jos jään työttömäksi, niin kyllä minä ainakin aloitan työnhaun välittömästi. Siitä huolimatta voi käydä niin, että ansiosidonnainen loppuu kesken. Siksipä olenkin lopettanut kotimaisen kulutuksen lähes kokonaan ja laitan kaikki liikenevät eurot säästöön pahan päivän varalle. Nyt varsinkin, kun "vakuutusturva" (=ansiosidonnainen) työttömyyden varalle heikkenee merkittävästi.

Vierailija
50/51 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se tuo rivakkuutta työnhakuun joillekin kun ei voi enää täyttä määrää köllötellä. Toki useimmat hakee töitä ihan tosissaan ja osaa saa töitä'.

Vierailija
51/51 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyskorvausten ongelmana eivät ole ansiosidonnaisella olevat, koska nämä ovat olleet töissä yleensä vuosia ja vuosikymmeniäkin, maksaneet vapaaehtoisen vakuutustyyppisen työttömyyskassamaksuan  ja nyt joutuneet ilman omaa syytään työttömiksi. Suurempi onglema ovat ne jotka eivät ole ikinä olleet töissä eivätkä edes halua töihin, mutta hehän eivät saa ansiosidonnaista.

Niinpä. Että ketä taas rangaistaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi