Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopistojen pääsykokeista tietävät, hoi!

Vierailija
16.11.2016 |

Vaihtuuko eri alojen pääsykoekirjat joka vuosi/kuinka usein? Jos nyt ostan kalliit pääsykoekirjat enkä välttämättä pääse ensiyrittämällä sisään, onko seuraavana vuonna edessä taas uusien pääsykoekirjojen osto?

Toivottavasti joku ehtii vielä vastata ennen klo 23!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan alasta

Vierailija
2/11 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakohtaista. Mille alalle olet hakemassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan joka paikkaan vaihdu vuosittain kaikki kirjat, yksi tai kaksi saattaa vaihtuakin. 

Vierailija
4/11 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsykokeet voi poistua jo 2018 , viimeistään 2020. 

Vierailija
5/11 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsykokeista luovutaan vähitellen.

Vierailija
6/11 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdotonta sanoa etukäteen. Yliopistot päättävät tulevan vuoden valintaperusteista edeltävän vuoden syksyllä.

Joskus pääsykoekirjat vaihtuu, joskus ei. Voi olla, että ne poistuvat kokonaan. Mitään ei siis voi sanoa varmuudella.

Vierailija
7/11 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään alalla vaihdu pääsykoekirjat joka vuosi. Ei voi tietää etukäteen millon vaihtuu. Itselläkin kirjojen osto edessä. Olen työtön eli valmiiksi köyhä. :D

Vierailija
8/11 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsykokeiden poistosta EI kyllä olla vielä päätetty.. Ihan turhaan huolestutatte ap:ta. :D

Vierailija
9/11 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei millään alalla vaihdu pääsykoekirjat joka vuosi. Ei voi tietää etukäteen millon vaihtuu. Itselläkin kirjojen osto edessä. Olen työtön eli valmiiksi köyhä. :D

Miten niin ei vaihdu? Esimerkiksi kasvatustieteiden yhteiseen vakava-kokeeseen materiaali on joka vuosi eri. Onneksi se on vain yksi kirja

Vierailija
10/11 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murphyn laki tässä saattanee toteutua, jos itse olisin vastaavassa tilanteessa, niin silloin ainakin. - Eli ala, jossa ei koskaan tai hyvin harvoin vaihtuu pääsykoekirjat, niin vaihtuu ne tietenkin sinä vuonna jos  itse olisin hakemassa toistamiseen,  - Mutta, mutta huomionarvoist on myös se, että vaikka joku kirja pysyisi nimeltään samana, niin sisältöä saatetaan päivittää, joten hieman varovaisuutta vanhempien painosten kanssa. - Pääsykoekirjat ovat olleet osalle tiedekuntia helppo tapa tehdä rahaa; noin kerran vuodessa "pakko myydään" n. kirjaa kaikille hakijoille. Sen sijaan, että mm. mahd. sisään päässeet voisivat tehdä rahaa myymällä vanhat pääsykoe kirjansa edelleen....   

Vierailija
11/11 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei millään alalla vaihdu pääsykoekirjat joka vuosi. Ei voi tietää etukäteen millon vaihtuu. Itselläkin kirjojen osto edessä. Olen työtön eli valmiiksi köyhä. :D"

- Et sitten vissiin ole hakenut ainakaan oikikseen...  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi