Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten löydän köyhän pienen perheen, jota auttaa?

Vierailija
13.11.2016 |

Haluaisin auttaa jouluna köyhää perhettä, jossa on vain yksi tai max kaksi lasta. Olen käynyt jouluapu-ryhmiä läpi, mutta kaikki perheet on suurperheitä, joihin on vielä jättimäisen köyhyyden/masennuksen/työttömyyden keskelle tehty vauva. Tai yh-perheitä, joissa on samassa tilanteessa vielä vauva.

Haluan auttaa perhettä, jossa köyhyys ei ole omasta tyhmyydestä johtuvaa, vaan esim. yllättävästä menetyksestä, työttömyydestä jne johtuvaa.

Kommentit (163)

61/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

... Jos on köyhä opiskeja kannattaa lopettaa opiskelu ja mennä töihin?

Sinulla on siis tarjota työtä minulle, jolla ei ole vielä minkäänlaista kunnollista koulutusta? Kiva, jätänkin hakematta kouluihin. Milloin voin aloittaa? Vaikka heti huomenna?

No oletko sinä minkä ikäinen ja mitä tehnyt?

30- vee ja jättänyt kaikki aina kesken?

Haluatko sinä ensin vastata minun kysymyksiini?

Olen 22v. ja menisin mielelläni töihin, että pääsisin elämässäni kunnolla eteenpäin ja että pääsisin vihdoin elämään elämää, joka on elämisen arvoista. Jumissa olen ollut liian pitkään mm. oman ja äitini sairastumisen vuoksi.

22 ja et ole kerennyt tekemään mitään? Mulla on ollut hankalaa ja mulla oli tossa iässä koulut käytynä ja vakipaikka töissä, oli ollut useampikin..

Milläs vuosikymmenellä tämä on ollut? Olisiko nyt vähän eri ajat? ;)

Viime vuosikymmenellä. Ei ollut ajat sen ihmeemmät. Töitä täytyi tehdä ja ottaa paskahommia vastaan. Meillä firmassa palkattiin jouluksi kymmeniä opiskelijoita.. Jotkut ahkerat saa jäädä. Haetaan muuten edelleen.. Mut ei sulle varmaan mitkään pätkähommat kelpaa..

Noin mäkin alotin ja sain vakipaikan kun jaksoin olla sinnikäs.

Vierailija
62/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttaisipa joku meitäkin. En päässyt perheeksi facebookin-jouluapuryhmään kun ne paikat meni nopeasti. Iso osa suurhperheitä. Minä jäin yllättäen työttömäksi ja asuntokulut on laskettu entisen työpaikkani mukaan eli tällähetkellä saa asumistuen ja työttömyystuen, niistä jää 100€ kuukauteen ja sen lisäksi yhdestä lapsesta lapsilisä 90€ siinä meidän rahat jouluksi. Onneksi lapsi puolet ajasta isällään niin pärjäämme, muttainkäänlaista joulua meille ei ole tulossa, ei ruokaa eikä lahjoja. En saa sossuta rahaa, koska katsovat tulot kuukausien päähän jolloin olen ollut työssä ja saanut rahaa hyvin. Tämä on väliaikainen tilanne meillä ja aloitan työt ensi vuoden alkupuolella, mutta säästöjäkään meillä ei ole kertynyt eli hyvin pienellä sinnitellään. Lapsi on kouluikäinen.

No oisko kannattanut jotain laittaa säästöön.. Ja mihkäs irtisanomisaika hävis?

Olis varmaan? mutta se ei aina ole mahdollista en myöskään ole alalla jolla tienaisin niin paljon, että tällä hetkellä olisi mahdollista laittaa säästöön penniäkään, autoin myös jo silloisista vähistä rahoista omaa sairasta äitiäni jolla oli vielä vähemmän rahaa pitämään oman kattonsa pään päällä myös. Mihin liittyy irtisanomisaika? Yhtään enempää ei rahaa sillä saa, palkka ihan sama silloinkin.

Missäpäin suomea asutte?

Helsingissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvää joulumieltä teille paremmat kortit saaneet.

T. 5 lapsen yh jonka mies paljastu prdofiiliks, ja joka itse elättää perheen omilla palkkatuloilla.

PS. Aivan uskomattomia kommentteja, en saa muuta sanotuks tällä hetkellä.

Vierailija
64/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin autettavan perheen täältä av keskustelusta! Oisko ollut toissa jouluna. Yh äiti jolla pieni tyttö ja poikavauva. Kiitokseksi tämä pikkutyttö oli askarrellut äitinsä avustuksella joulukortin joka tupsahti sitten mulle postin mukana! 😊 jos emilia (muistaakseni?) tytön äiti lukee tätä niin laitan mielelläni tänäkin jouluna paketin lapsillesi. :)

Vierailija
65/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttaisipa joku meitäkin. En päässyt perheeksi facebookin-jouluapuryhmään kun ne paikat meni nopeasti. Iso osa suurhperheitä. Minä jäin yllättäen työttömäksi ja asuntokulut on laskettu entisen työpaikkani mukaan eli tällähetkellä saa asumistuen ja työttömyystuen, niistä jää 100€ kuukauteen ja sen lisäksi yhdestä lapsesta lapsilisä 90€ siinä meidän rahat jouluksi. Onneksi lapsi puolet ajasta isällään niin pärjäämme, muttainkäänlaista joulua meille ei ole tulossa, ei ruokaa eikä lahjoja. En saa sossuta rahaa, koska katsovat tulot kuukausien päähän jolloin olen ollut työssä ja saanut rahaa hyvin. Tämä on väliaikainen tilanne meillä ja aloitan työt ensi vuoden alkupuolella, mutta säästöjäkään meillä ei ole kertynyt eli hyvin pienellä sinnitellään. Lapsi on kouluikäinen.

Olis varmaan? mutta se ei aina ole mahdollista en myöskään ole alalla jolla tienaisin niin paljon, että tällä hetkellä olisi mahdollista laittaa säästöön penniäkään, autoin myös jo silloisista vähistä rahoista omaa sairasta äitiäni jolla oli vielä vähemmän rahaa pitämään oman kattonsa pään päällä myös. Mihin liittyy irtisanomisaika? Yhtään enempää ei rahaa sillä saa, palkka ihan sama silloinkin.

Missäpäin suomea asutte?

Helsingissä.

minkä ikäinen lapsi? Mikä on rahan tarve?

66/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sulla on ollut irtisanomisajan ajan miettiä et kannattaisko tehdä peliliikkeitä kun tulot tulevat tippumaan.

Ehkä sun ja sun äiten kannattas nyt yhessä lähtee sinne sossuun eikä natista. Sieltä saa apua talouden hallintaankin..

Aika mustavalkoinen kuva sinulla, ilmeisesti et ole koskaan toimeentulotukea hakenut?

En oo joo. Mut satun tietämään että kaikille täällä jaetaan apua sossusta ja kelasta kun osaa hakea. Ja jos elämä tökkii kannattaa tehdä korjausliikkeitä. Jos ei tule toimeen kelan asumistuilla ja sossun avustuksilla niin kyllä on asunto liian kallis tai rahaa menee turhuuteen ( sitä kun ei saa ja voi käyttää turhaan jos ei käyttele omia rahojaan)

67/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös yh.t saa aika hyvät asumistuet ja korvaukset kelalta? Vaikka ois töissä niin yh saa jo sossustakin melko herkästi. Ja elaritkin maksetaan jos ukko ei maksa..

Vierailija
68/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Liitypä Facebookissa Avustuksia vähävaraisille -ryhmään ja laita yksityisviestiä sille ryhmän ylläpitäjälle, jonka profiilikuvassa on orava lumipallon kanssa :)

Vierailija
69/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. 5 lapsen yh jonka mies paljastu prdofiiliks, ja joka itse elättää perheen omilla palkkatuloilla.

Ap voisi auttaa myös tällaista perhettä esim. tukemalla lapsien harrastuksia tai ostamalla ruokaa. Tällainen tapaus on tietenkin aivan erilainen, kuin mitä aloituksessa kuvailin.

Vierailija
70/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt huolestuin, miten ihmeessä olette 5 lasta tehneet ja mies paljastui vasta sitten? Etkö tutustunut mieheen ennen, kun lapsia aloit tekemään? Hyvin tienaat kuitenkin.

Vierailija
71/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi avunpyyntö.Jäin juuri yksinhuoltajaksi pienelle tyttärelleni kun minun mieheni kuoli syöpään kaksi kuukautta sitten.Asumme vanhassa omakotitalossa jota mieheni piti ruveta kunnostamaan mutta hän sairastui ja kuoli.Tässä on halpa asua ja olemme tukiasuntojonossa mutta varaa polttopuihin ei ole ja ruokaa on vähän.

Vierailija
72/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa varmaan tarkoitettiin perheitä joissa vanhemmat työttömiä ja maksattavat joulunsa kalliine lahjoineen muilla.

73/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voitte olla ihan varmoja ettei nää teidän autettavat pumppaa jo kelaa ja sossua tyhjiin ja törsää turhuuteen ja kinua vaan laiskuuttaan lisää rahaa?

Vierailija
74/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

Miten voitte olla ihan varmoja ettei nää teidän autettavat pumppaa jo kelaa ja sossua tyhjiin ja törsää turhuuteen ja kinua vaan laiskuuttaan lisää rahaa?

En mä voikaan olla varma. Mutta ei mun tarvitsekaan olla. Voin pyyhkiä omilla rahoillani vaikka takapuoleni, jos sille päälle satun. 

Vierailija
75/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomana ihmettelen missä ihmeessä nämä suurperheet ovat, kun tilastojen mukaan Suomessa naiset synnyttävät vain 1.8 lasta ja päiväkodit ja koulut täyttyvät lapsista, joilla on korkeintaan yksi sisar ja elämäni aikana olen asunut eri asuinalueella, johon en suurperheisiin ole törmännyt.

Ihan mielenkiinnosta ap. kysyisin, mistä ihmeestä olet havaintosi tehnyt.

Ja sitten tuo elämänhallinnan kyseenalaistaminen on sekin jännä pointti.

Vierailija
76/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

... Jos on köyhä opiskeja kannattaa lopettaa opiskelu ja mennä töihin?

Sinulla on siis tarjota työtä minulle, jolla ei ole vielä minkäänlaista kunnollista koulutusta? Kiva, jätänkin hakematta kouluihin. Milloin voin aloittaa? Vaikka heti huomenna?

No oletko sinä minkä ikäinen ja mitä tehnyt?

30- vee ja jättänyt kaikki aina kesken?

Haluatko sinä ensin vastata minun kysymyksiini?

Olen 22v. ja menisin mielelläni töihin, että pääsisin elämässäni kunnolla eteenpäin ja että pääsisin vihdoin elämään elämää, joka on elämisen arvoista. Jumissa olen ollut liian pitkään mm. oman ja äitini sairastumisen vuoksi.

22 ja et ole kerennyt tekemään mitään? Mulla on ollut hankalaa ja mulla oli tossa iässä koulut käytynä ja vakipaikka töissä, oli ollut useampikin..

Milläs vuosikymmenellä tämä on ollut? Olisiko nyt vähän eri ajat? ;)

Viime vuosikymmenellä. Ei ollut ajat sen ihmeemmät. Töitä täytyi tehdä ja ottaa paskahommia vastaan. Meillä firmassa palkattiin jouluksi kymmeniä opiskelijoita.. Jotkut ahkerat saa jäädä. Haetaan muuten edelleen.. Mut ei sulle varmaan mitkään pätkähommat kelpaa..

Noin mäkin alotin ja sain vakipaikan kun jaksoin olla sinnikäs.

En ole tuo opiskelija, vaan uteliaisuudesta vain kysyin.

Mutta kylläpäs vaan on 10 vuoden sisällä muuttunut työnhaku. Ehkä et ole huomannut sitä, kun olet ollut koko ajan töissä ;)

Minä hain töitä 2003, kävin kahdessa haastattelussa ja pääsin molempiin, valitsin paremman. Olin sinnikäs, sain vakipaikan. Koulukin oli tuolloin kesken. Kolme vuotta sitten tuo työpaikka meni alta. Kävin koulun loppuun ja olen hakenut satoihin paikkoihin, tuloksena yksi videohaastattelu. En tullut valituksi. Enää ei pääse edes tutkinnolla + 10 vuoden työkokemuksella töihin, mihin ennen pääsi noin vain.

Niin ja kyllä ne pätkähommatkin kelpaisi mielellään, tälläkin hetkellä hakemus vetämässä vaikka kuinka moneen pätkätyöhön/osa-aikatyöhön.

Vierailija
77/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julia K kirjoitti:

Minulla olisi avunpyyntö.Jäin juuri yksinhuoltajaksi pienelle tyttärelleni kun minun mieheni kuoli syöpään kaksi kuukautta sitten.Asumme vanhassa omakotitalossa jota mieheni piti ruveta kunnostamaan mutta hän sairastui ja kuoli.Tässä on halpa asua ja olemme tukiasuntojonossa mutta varaa polttopuihin ei ole ja ruokaa on vähän.

Teillä on sitten pakkasta pidellyt sisällä. Meillä katto paloi kesällä salaman iskusta ja lumi on satanut sisään. Vanha äiti kuoli kylmyyden takia keuhkokuumeeseen, eikä ollut varaa edes hautakiveen. Isoisä on luonut lunta lattioilta ja hiekoittanut lattioita, jotta kukaan ei liukastu ja lyö päätään. Onneksi ollaan saatu naapurilta puita ja vähän perunoita.

Vierailija
78/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Mä sain syksyllä 100 euroa vähemmän kuin mitä lain mukaan pitäisi saada.

Sekin raha menee varmaan rajan yli tulleille tai tuttavalleni joka huijaa miehensä kanssa yhteiskuntaa ja on " köyhä".

Vierailija
79/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap voisi auttaa myös tällaista perhettä esim. tukemalla lapsien harrastuksia tai ostamalla ruokaa. Tällainen tapaus on tietenkin aivan erilainen, kuin mitä aloituksessa kuvailin.

Kiitos vain ap mutta en ole kiinnostunut. Monella muullakin suurperheellä on hyvä syy miksi on köyhää mutta täällä av:n kerma puukottaa selkään.

Vierailija
80/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomana ihmettelen missä ihmeessä nämä suurperheet ovat, kun tilastojen mukaan Suomessa naiset synnyttävät vain 1.8 lasta ja päiväkodit ja koulut täyttyvät lapsista, joilla on korkeintaan yksi sisar ja elämäni aikana olen asunut eri asuinalueella, johon en suurperheisiin ole törmännyt.

Ihan mielenkiinnosta ap. kysyisin, mistä ihmeestä olet havaintosi tehnyt.

Ja sitten tuo elämänhallinnan kyseenalaistaminen on sekin jännä pointti.

Suurperheitä löytyy nimenomaan noista erilaisista avustusryhmistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi