Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten löydän köyhän pienen perheen, jota auttaa?

Vierailija
13.11.2016 |

Haluaisin auttaa jouluna köyhää perhettä, jossa on vain yksi tai max kaksi lasta. Olen käynyt jouluapu-ryhmiä läpi, mutta kaikki perheet on suurperheitä, joihin on vielä jättimäisen köyhyyden/masennuksen/työttömyyden keskelle tehty vauva. Tai yh-perheitä, joissa on samassa tilanteessa vielä vauva.

Haluan auttaa perhettä, jossa köyhyys ei ole omasta tyhmyydestä johtuvaa, vaan esim. yllättävästä menetyksestä, työttömyydestä jne johtuvaa.

Kommentit (163)

Vierailija
101/163 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Kyllä mun täytyy sanoa tuolle työnhakijalle että itse tein siivoustyötä kun muuta ei löytynyt ja vahtasin koska tuohon firmaan, johon halusin, aukeaisi paikka. Hain jouluapulaiseksi ja en päässyt. Soittelin sinne ja sanoin voivani tehdä vaikka mitä ja vaikka kuinka vähän kunhan pääsen sinne töihin. Olin sinnikäs ja tein lujasti töitä ja muutamassa vuodessa olin valkkari, lopun toimeentulon hain työkkäristä ja tein toista työtä rinnalle..

Nyt kun on neljä lasta tehtynä ja ollaan suurperhe ja olisi halu komeampaan elintasoon ja koittaa tehdä oikein helvatisti työtä, niin aina tulee sellainen kiva kaveri kuin verottaja ja rankaisee ja tasoittaa.. Vaikka kuinka vitusti koittaisi itse rahoittaa tämän " elämäntapasikiämisensä" niin mahdollisuutta siihen ei ole... Vaikka kuinka nuorena luuli että pärjää kun kovasti tekee...

Paremmin menee niillä jotka on systeemissä ja jotka osaa aina pyytää lisää järjestelmästä.

Ansiotulojen progressiivisen verotuksen ei pitäisi tulla kenellekään yllätyksenä, koska systeemi on ollut Suomessa käytössä jo vuosikymmeniä. Sitäpaitsi neljän lapsen äitinä saat maksamistasi veroista suorina tulonsiirtoina joka kuukausi verottomasti takaisin 491,20 € lapsilisinä. Tämä on 122,80 € /lapsi, kun taas yhden lapsen vanhempi saa lapsilisää 95,75 € /lapsi ja kahden lapsen vanhempi 100,78 € per lapsi. Yhteiskunta tukee sinua tällä tavalla enemmän kuin yhden tai kahden lapsen vanhempia. Kun tuohon lisää vielä kaikki ne yhteiskunnan rahoittamat palvelut, kuten päivähoito, koulu, terveydenhuolto yms, joita lapsesi käyttävät ennenkuin alkavat itse maksaa veroja, niin minusta sinun on aika turha valittaa verotuksesta. Ja myös siitä, jos joku haluaa jouluna avustaa yhden tai kahden lapsen perhettä eikä suurperhettä. 

Turha valittaa verotuksesta? Käytiin tekemässä tuo testi ja ollaan nettomaksajien puolella.. Tuntuu kuitenkin että kaikesta saa pihistää. Ei se nyt saatana voi olla oikein että jos täällä koittaa tehdä rahaa jotta olisi varaa elää leveästi niin tulee 40% verot. Mies maksaa 33% ansiotyöstä ja 38% sivutyöstä. Vaikka kuinka painaa niin mitään ei jää käteen.

Eli kannattaisi heittäytyä pois töistä ja koittaa järjestelmää. Ottaisi oikein takaisin näitä maksamiaan veroja.

Jokaisella nettomaksajalla on 8 perässävedettävää, en usko että meidän muutaman kympin kovempi lapsilisä kattaa ihan tuota. Ja näillä tuloilla ja veroilla maksetaan tasan lapsien koulu ja vielä sun työttömyyskorvaus.

Pötyä. Suurin osa miehesi tuloista jää teille käteen. Kun mun veroprosenttini oli vielä 33, niin mulle jäi käteen ihan hyvin rahaa. Niin hyvin, että oli varaa avustaa myös vähävaraisia. Nyt veroprosenttini on ansiotuloista 42% ja edelleen jää ihan hyvin rahaa. Sun miehellesi jää ihan yhtä paljon rahaa käteen kuin kaikille muillekin saman verran tienaaville. On teidän perheenne ihan omia valintoja, jos rahanne eivät riitä. 

Ei jää, eikä jää minullekaan. Menot on valtavat ja autojen, talon, ruoan, bensan ja vaatteiden hinnat pilvissä ihan siksi, että niiden hinnassa on veroja melkoisesti päällä. Mielummin oltaisiin maksamatta veroja ja hoidettaisiin ihan itse. Kulut lisääntyy niin verojen maksu lisääntyy vaikka vuosia ollaan käytetty ihan samoja palveluja tältä yhteiskunnalta.

Sulle jää rahaa? Eli elelet yksinäsi? No sinultahan voisi ottaa vähän lisää ja antaa sille työttömälle erkille ja minä voisin pitää enemmän omiani jotta voin ostaa tytölle sen molon takin..

Niin, teidän menonne ovat valtavat, koska päätitte hankkia neljä lasta. Jos olisitte hankkineet vain yhden tai kaksi, rahanne riittäisivät paljon paremmin. Valintoja, valintoja....

Olet oikeassa, että minulta voisi ottaa veroina enemmän. Harmi vaan, että äänestämäni puolue istuu oppositiossa. Juuri sinunkaltaistesi vuoksi nyt on asioista päättämässä porukka, joka ei halua ottaa minulta enempää. Mutta ei hätää, mä avustan joka joulu ja myös muinakin vuodenaikoina vähävaraisia. Tänä vuonna lähetän taas joululahjapaketeissa merkkivaatteita ja muuta kivaa viiden vähävaraisen perheen lapsille. 

Vierailija
102/163 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Houkuttele jonkun perheen isä tai äiti johonkin verkostomarkkinointiin, pyramidihuijaukseen tai uhkapeliin, missä hän menettää kaikki perheen rahat. Näin saat köyhän perheen, jota auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/163 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää tälläisiä: mistä lisää extremekokemuksia hyväosaiselle? On käyty jo joogakurssilla Goalla, kokeiltu reppureissaamista, downshiftattu, vietetty aikaa Berliinissa hipsterinä, perustettu IT-firma, menestetty. Nyt vois kokeilla, millaista on auttaa köyhää perhettä, edellyttäen, että perhe on "sopiva". Siis vois tehdä sellaisen antropologisen kokeilun ja tutkimuksen, jonka kautta kurkistaa köyhän elämään. Hetkellisesti. Ja sitten kauhistellen jatkaa omaa kermaperseilyään.

Jo muinoin Helsingin sivistyneistön rouvat - aikansa hyväosaiset kotirouvat - halusivat ihmisrakkauden nimissä auttaa köyhiä. Syyllistäen, asettaen ehtojaan annetulle avulle. Sieltä ylhäältä päin alaspäin katsominen on helppoa.

Äh, kato se on oma syy!! Mä ainakin olen niin kermaperse hurjien tulonsiirtojeni kanssa että voisin vipata kympin jollekin työttömälle jouluksi, ai niin, en voikaan kun en tiä onko se tehnyt lapsen ollessaan työttömänä.. Noh, ehkä mä kuitenkin ostan sille omalle lapselle barbin jonka se voi rikkoa ja laitetaan roskiin. Sekin on sellanen kermaperse ettei se arvosta yhtäkään tavaraa.

104/163 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Kyllä mun täytyy sanoa tuolle työnhakijalle että itse tein siivoustyötä kun muuta ei löytynyt ja vahtasin koska tuohon firmaan, johon halusin, aukeaisi paikka. Hain jouluapulaiseksi ja en päässyt. Soittelin sinne ja sanoin voivani tehdä vaikka mitä ja vaikka kuinka vähän kunhan pääsen sinne töihin. Olin sinnikäs ja tein lujasti töitä ja muutamassa vuodessa olin valkkari, lopun toimeentulon hain työkkäristä ja tein toista työtä rinnalle..

Nyt kun on neljä lasta tehtynä ja ollaan suurperhe ja olisi halu komeampaan elintasoon ja koittaa tehdä oikein helvatisti työtä, niin aina tulee sellainen kiva kaveri kuin verottaja ja rankaisee ja tasoittaa.. Vaikka kuinka vitusti koittaisi itse rahoittaa tämän " elämäntapasikiämisensä" niin mahdollisuutta siihen ei ole... Vaikka kuinka nuorena luuli että pärjää kun kovasti tekee...

Paremmin menee niillä jotka on systeemissä ja jotka osaa aina pyytää lisää järjestelmästä.

Ansiotulojen progressiivisen verotuksen ei pitäisi tulla kenellekään yllätyksenä, koska systeemi on ollut Suomessa käytössä jo vuosikymmeniä. Sitäpaitsi neljän lapsen äitinä saat maksamistasi veroista suorina tulonsiirtoina joka kuukausi verottomasti takaisin 491,20 € lapsilisinä. Tämä on 122,80 € /lapsi, kun taas yhden lapsen vanhempi saa lapsilisää 95,75 € /lapsi ja kahden lapsen vanhempi 100,78 € per lapsi. Yhteiskunta tukee sinua tällä tavalla enemmän kuin yhden tai kahden lapsen vanhempia. Kun tuohon lisää vielä kaikki ne yhteiskunnan rahoittamat palvelut, kuten päivähoito, koulu, terveydenhuolto yms, joita lapsesi käyttävät ennenkuin alkavat itse maksaa veroja, niin minusta sinun on aika turha valittaa verotuksesta. Ja myös siitä, jos joku haluaa jouluna avustaa yhden tai kahden lapsen perhettä eikä suurperhettä. 

Turha valittaa verotuksesta? Käytiin tekemässä tuo testi ja ollaan nettomaksajien puolella.. Tuntuu kuitenkin että kaikesta saa pihistää. Ei se nyt saatana voi olla oikein että jos täällä koittaa tehdä rahaa jotta olisi varaa elää leveästi niin tulee 40% verot. Mies maksaa 33% ansiotyöstä ja 38% sivutyöstä. Vaikka kuinka painaa niin mitään ei jää käteen.

Eli kannattaisi heittäytyä pois töistä ja koittaa järjestelmää. Ottaisi oikein takaisin näitä maksamiaan veroja.

Jokaisella nettomaksajalla on 8 perässävedettävää, en usko että meidän muutaman kympin kovempi lapsilisä kattaa ihan tuota. Ja näillä tuloilla ja veroilla maksetaan tasan lapsien koulu ja vielä sun työttömyyskorvaus.

Pötyä. Suurin osa miehesi tuloista jää teille käteen. Kun mun veroprosenttini oli vielä 33, niin mulle jäi käteen ihan hyvin rahaa. Niin hyvin, että oli varaa avustaa myös vähävaraisia. Nyt veroprosenttini on ansiotuloista 42% ja edelleen jää ihan hyvin rahaa. Sun miehellesi jää ihan yhtä paljon rahaa käteen kuin kaikille muillekin saman verran tienaaville. On teidän perheenne ihan omia valintoja, jos rahanne eivät riitä. 

Ei jää, eikä jää minullekaan. Menot on valtavat ja autojen, talon, ruoan, bensan ja vaatteiden hinnat pilvissä ihan siksi, että niiden hinnassa on veroja melkoisesti päällä. Mielummin oltaisiin maksamatta veroja ja hoidettaisiin ihan itse. Kulut lisääntyy niin verojen maksu lisääntyy vaikka vuosia ollaan käytetty ihan samoja palveluja tältä yhteiskunnalta.

Sulle jää rahaa? Eli elelet yksinäsi? No sinultahan voisi ottaa vähän lisää ja antaa sille työttömälle erkille ja minä voisin pitää enemmän omiani jotta voin ostaa tytölle sen molon takin..

Niin, teidän menonne ovat valtavat, koska päätitte hankkia neljä lasta. Jos olisitte hankkineet vain yhden tai kaksi, rahanne riittäisivät paljon paremmin. Valintoja, valintoja....

Olet oikeassa, että minulta voisi ottaa veroina enemmän. Harmi vaan, että äänestämäni puolue istuu oppositiossa. Juuri sinunkaltaistesi vuoksi nyt on asioista päättämässä porukka, joka ei halua ottaa minulta enempää. Mutta ei hätää, mä avustan joka joulu ja myös muinakin vuodenaikoina vähävaraisia. Tänä vuonna lähetän taas joululahjapaketeissa merkkivaatteita ja muuta kivaa viiden vähävaraisen perheen lapsille. 

Vittu että sä olet oksettava. Eli meidän syy et meillä on neljä lasta ja pärjätään kun tienataan lapsilla mutta ne yksilapsiset perheet pärjää huonommin ja on enemmän avun tarpeessa koska niiden työttömyys ja sairaus on jotenkin jalompaa kun eivät tienaa sillä yhdellä lapsella, vai mikä sulla on tossa ajatuksena?

Vierailija
105/163 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, auta yksinäistä opiskelijaa tai opiskelijapariskuntaa? Opiskelijat ovat köyhiä, usein hyvin kaukana kotoa ja täysin unohtuneet lapsiperhevouhotuksen vuoksi. Esimerkiksi jokin paikallinen opiskelijajärjestö voisi avustaa lahjoituksen kohteen löytämisessä?

opiskelijat voivat vielä käydä töissä, jos raha on vähissä ,mutta yleisemmin yksinäiset sairaat eivät. 

Vierailija
106/163 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vittu että sä olet oksettava. Eli meidän syy et meillä on neljä lasta ja pärjätään kun tienataan lapsilla mutta ne yksilapsiset perheet pärjää huonommin ja on enemmän avun tarpeessa koska niiden työttömyys ja sairaus on jotenkin jalompaa kun eivät tienaa sillä yhdellä lapsella, vai mikä sulla on tossa ajatuksena?

No kenen syy se sitten on, että teillä on neljä lasta? Haikaran vai mehiläisten? Minä en ole puhunut mitään jalommuudesta. Minä avustan pieniä perheitä, koska antamani apu tuo pienelle perheelle suuremman avun kuin suurperheelle. Haluan myös, että kun ostan joululahjan perheen yhdelle lapselle, myös perheen muut lapset saavat minulta samanarvoisen lahjan. Tänä vuonna toteutan eräässä  perheessä toiveen. En kuitenkaan hanki lapsen toivomaa asiaa vaan kalliimman ja laadukkaamman vastaavan. Kokemuksesta tiedän, että ne halvemmat versiot eivät ole kovin hyviä. Tämä lahja maksaa 300 € ja koska perheessä on toinenkin lapsi, ostan myös hänelle samalla summalla lahjan. En olisi valinnut tätä perhettä, jos lapsia olisi ollut enemmän. Nelilapsiselle perheelle mulla olisi mennyt  heidän joululahjoihinsa 1200 €, kuusilapsiselle 1800  €. Sama juttu, jos avustan ruualla. Yhden tai kahden lapsen perheelle saan sadalla eurolla pidemmäksi aikaa ruokaa kuin kuusihenkiselle perheelle. Kuusihenkiselle perheelle satanen on ruokaan melko mitätön summa, mutta jollekin yhden lapsen yksinhuoltajalle jo aika suuri summa. Ymmärrätkö pointin?

Vierailija
107/163 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiinhan tämäkin käännettyä ap:n kermaperseilyksi, oman sädekehän kiillottamiseksi ja köyhien halveksumiseksi.

Vierailija
108/163 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvää joulumieltä teille paremmat kortit saaneet.

T. 5 lapsen yh jonka mies paljastu prdofiiliks, ja joka itse elättää perheen omilla palkkatuloilla.

PS. Aivan uskomattomia kommentteja, en saa muuta sanotuks tällä hetkellä.

Nyt huolestuin, miten ihmeessä olette 5 lasta tehneet ja mies paljastui vasta sitten? Etkö tutustunut mieheen ennen, kun lapsia aloit tekemään? Hyvin tienaat kuitenkin.

Et näköjään tiedä pedofiliasta juurikaan. Ensinnäkin, ihminen jolla on tämmösiä taipumuksia mutta tietää että se on laitonta jne piilottelee taipumustaan niin kauan kuin pystyy. Toisekseen, läheiset vaistomaisesti kieltää kos jotain siihen viittaavaa on havaittavissa ja selittää mielessään tapahtumat järkisyillä. Eihän kukaan voi olla niin sairas! Näin voidaan elää normaalia perhe-elämäävuositolkulla.

Mekin elimme näin siihen asti kun olin raskaana 5. kertaa. Miehen muutenkin ailahteleva mielenterveys lähti alamäkeen, mutta ei tähän päivään asti ole hakenut apua. Tuli pieniä viitteitä joista mun epäilys heräsi (nukkui poikien huoneessa, potenssiongelmia seksissä..) mutta edelleen järkeilin ne muista syistä johtuvaks. Kunnes tuli puhelinsoitto "poliisista päivää".

Ah se tunne kun istut 3 tuntia kuulustelussa ja tunnet olleesi maailman hölmöin ihminen..

Vierailija
109/163 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomesta et oikein mistään. Meillä ei ole juuri lainkaan köyhyyttä vaan holtittomuutta ja elämänhallinnan puutetta.

- riippuu siitä, kuinka köyhä perheen pitää avustajan mielestä olla, jotta hän haluaa edelleen auttaa.Me olemme melko vähävarainen kaksilapsinen perhe. Pärjäisimme kaikissa elämän perushankinnoissa ilman apuja, mutta meillä isovanhemmat on elämässä mukana ja tarjoavat välillä "luxusta", joka jäisi muuten saamatta. Luksuksella tarkoitan esim. iso legopaketti joululahjaksi tai jonkun kalliimman harrastuksen kulut, joita emme itse ehkä pystyisi maksamaan. Tai ilmainen lastenhoitoapu, jos haluamme joskus mennä kahdestaan leffaan tai pitsalle.  

Tällaista hemmottelua ei välttämättä halua tarjota vieraalle perheelle, joka ei ole sukua tai muuten läheinen, vaan jostain fb-ryhmästä bongattu kukatahansa. Moni haluaa auttaa, mutta asettaa kuitenkin sille auttamiselle niitä ehtoja. Pitäisi löytyä omiin reunaehtoihin sopiva oikealla tavalla köyhä, oikeista syistä köyhä, raitis, kunnollinen, nöyrä, jolla ei ole kaapissa lapsille ruokaa. Tällaisen löytäminen on vaikeaa, koska oikeasti kukaan toinen koskaan ei ole juuri sellainen kuin haluamme tai toivomme, ei edes oma puoliso tai lapsi, niin miksi joku tuntematon olisi.

110/163 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apusi on suurempi pienessä kuin suuressa perheessä...? Jaaha. Kuten sanoin, pienissä perheissä kela ja sossu auttaa aina kun tulee se hätä. Aina autetaan niitä 2+2 perheitä niin että varmana on kaikki hyvin.

Ne suuremmat perheet jää tän ulkopuolelle ihan tän yhteiskunnan sorsimisen takia.

Mut älä vaan ymmärrä. Sä olet vain ehdollistanut auttamisesi ja olet muutoinkin hyvin vastenmielinen. Hyvää päivänjatkoa.

Vierailija
111/163 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaisipa joku meitäkin. En päässyt perheeksi facebookin-jouluapuryhmään kun ne paikat meni nopeasti. Iso osa suurhperheitä. Minä jäin yllättäen työttömäksi ja asuntokulut on laskettu entisen työpaikkani mukaan eli tällähetkellä saa asumistuen ja työttömyystuen, niistä jää 100€ kuukauteen ja sen lisäksi yhdestä lapsesta lapsilisä 90€ siinä meidän rahat jouluksi. Onneksi lapsi puolet ajasta isällään niin pärjäämme, muttainkäänlaista joulua meille ei ole tulossa, ei ruokaa eikä lahjoja. En saa sossuta rahaa, koska katsovat tulot kuukausien päähän jolloin olen ollut työssä ja saanut rahaa hyvin. Tämä on väliaikainen tilanne meillä ja aloitan työt ensi vuoden alkupuolella, mutta säästöjäkään meillä ei ole kertynyt eli hyvin pienellä sinnitellään. Lapsi on kouluikäinen.

Mikset saa ansiosidonnaista?

Vierailija
112/163 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

Apusi on suurempi pienessä kuin suuressa perheessä...? Jaaha. Kuten sanoin, pienissä perheissä kela ja sossu auttaa aina kun tulee se hätä. Aina autetaan niitä 2+2 perheitä niin että varmana on kaikki hyvin.

Ne suuremmat perheet jää tän ulkopuolelle ihan tän yhteiskunnan sorsimisen takia.

Mut älä vaan ymmärrä. Sä olet vain ehdollistanut auttamisesi ja olet muutoinkin hyvin vastenmielinen. Hyvää päivänjatkoa.

Toimeentulotuki on lakisääteinen ja kaikille perhekoosta riippumatta sama. Jos täyttää toimeentulotuen ehdot, saa toimeentulotukea. Jos ei täytä, ei saa. Tämä ei ole millään tavalla kiinni lasten lukumäärästä. 

Ja et kai tosissasi väitä, että saisit esimerkiksi 400 grammasta jauhelihaa sinun perheellesi yhtä monta ateriaa kuin joku yhden lapsen yksinhuoltaja saa? Tottakai apuni on pienessä perheessä suurempi kuin suuressa, koska antamallani summalla pieni perhe saa pidemmäksi aikaa apua kuin suuri perhe saisi. 

Vierailija
113/163 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Mitä höpäjät? Kyllä olisitte leipäjonossa hyvin äkkiä, jos tuille jäisitte. Talo myyntiin ja vuokralle asumaan, sitäkö tosiaan haluat. Eiköhän se leveämpi elintaso ala löytyä, kun lapset muuttavat omilleen.

Vierailija
114/163 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko seurakunnalla mahdollisuutta antaa sinulle joku perhe, jota tukea :)

Ihanaa,että haluat tukea :)

Iloa ja tsemppiä 😄

Minä luulisin myös, että löydät perheen, kun otat yhteyttä seurakuntasi diakoniatyöntekijään! Heidän luonaan käy paljon ihmisiä vaikeissa tilanteissa, myös silloin, kun sossusta ei laskennallisista syistä saa rahaa. Olen itse mukana eräässä yhdistyksessä, joka lahjoittaa joka joulu alueemme diakonissalle lahjakortteja annettavaksi alueen lapsiperheille ja aina saamme kuulla, että todella tarpeeseen tulevat ja, että mukava, kun voi antaa edes pienen ylimääräisen lahjakortin muodossa. Lahjakorteissa voi määritellä, että ei saa ostaa alkoholia ja tupakkaa. Ehkä he osaisivat esim. sanoa perhettä paljastamatta, lapsen iän ym. tietoja.

Vierailija
115/163 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

Etkö sitten vieläkin luule? Ainakin pari minuuttia myöhemmin kirjoitat että

Kyllä se noin on miten edellinen sanoi. Suomessa mitään köyhiä ole, kyllä täällä pidetään huoli ja hyvä pidetäänkin. Omasta tekemisestä se on edelleen kiinni.. 

Onko se sitten omasta tekemisestä kiinni se pärjääminen vai ei? Sinulla ei siihen ole muka mahdollisuutta vaikka olet niin saatanan ahkera.

Etkä sinä ole mikään jumaloitava työnsankari, kyllä muutkin on ihan samalla tavalla ekat työpaikkansa hankkineet. Itse en edes näe erityisenä sinnikkyytenä sitä, että hoitaa työnsä ja vakinaistetaan. Jokaisessa työpaikassani minut on vakinaistettu jos vain firmalla on ollut siihen mitään mahdollisuuksia. 

Olisipa hauska tietää, missä tuo työvoimapulasta kärsivä työpaikkasi on. Hakisin sinne tältä istumalta. 

Vierailija
116/163 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

***************************************************************************************

En tiedä...

Nykytilanteessa ehkä kannattaa perustaa yritys esim. Juvalle, koska se on kasvava kunta ja paljon kysyntää esimerkiksi ravintoloille. Juvalla olisi halvat vuokrat ja hyvällä paikalla: Miksei siis jokin tuotanto puolen juttukin...

Kuvittele, kuinka paljon yrityksesi tuottaisi voittoa kun sijoittaisit nyt kasvavaan kuntaan.

Vierailija
117/163 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveyspotilaan omaisia ei auta kukaan. Auttaistko sellaista..?

Vierailija
118/163 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveyspotilaan omaisia ei auta kukaan. Auttaistko sellaista..?

Kyllä esimerkiksi tarjoamalla kävelyseuraa tai voisin auttaa jouluvalmisteluissa samalla jutellen, positiivisuutta loihtien.

Vierailija
119/163 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ap. vielä miettisen antamista, koska se on ehdollinen ja vaikka ap. löytäisikin mieleisensä kohteen, seuraava askel on syynätä ja syyllistää heidän elämäntapansa ja kuinka lahjoitusta käytetään, jolloin lahja aiheuttaa enemmän pahaa mieltä kuin iloa ja lahjansaaja on ikuisessa kiitollisuuden velassa. Ei hyvä, sillä pyyteettömiä lahjanantajajia vielä löytyy.

En ole ap, mutta en silti näe aloitusta tuolla tavalla kuin sinä. Missä luki, että hän haluaisi syyllistää ja aiheuttaa pahaa mieltä sille perheelle, jota avustaisi? Tai että hän edellyttäisi perheeltä ikuista kiitollisuuden velkaa? Ei missään. Minusta on ihan järkevää, että kohdistaa avustuksensa sellaiseen perheeseen, jossa taloudellinen tilanne on heikentynyt työttömyyden, sairauden, menetyksen tms vuoksi eikä siksi, että on tehty liuta lapsia. 

Entäs jos on tehty liuta lapsia ja sitten on tullut sairaus tai työttömyys?

Vittu, meinasin jo lahjoittaa työttömille hiukan rahaa jouluksi mutta pitääkin katsoa ettei se vaan ole mikään yksinelävä tai yksilapsinen perhe. Voi se syrjintä mennä näinkin päin.

Jokainen peruskoulun käynyt tietää, että yksi litra maitoa maksaa vähemmän kuin neljä litraa maitoa. Yhteen- ja kertolasku opitaan jo parin ensimmäisen kouluvuoden aikana. Lapsia hankkiessaan jokainen tietää, että yhden lapsen elättäminen tulee maksamaan vähemmän kuin neljän lapsen elättäminen. Mitä enemmän tekee lapsia, sitä enemmän on varautunut siihen, että jotain voi elämässä tapahtua. 

Jokainen voi lahjoittaa omia rahojaan ihan kenelle haluaa. Tässä ketjussa ei ole missään sanottu, että kukaan ei saisi avustaa suurperheitä. Sinä voit ihan hyvin kuulua niihin, jotka avustavat mieluummin suurperheitä. Ei ole sinulta eikä avustamiltasi suurperheiltä pois, jos minä ja ap avustamme pieniä perheitä. Eikö ole vain hyvä, että on avustajia sekä suurperheille että pienille perheille?

Tämä on hyvä pointti. Me ainakin olemme miettineet lapsiluvun niin, että vaikka nyt ollaan hyvätuloisia niin entä, jos ei joskus oltaisi. Ollaan varauduttu sijoittamalla mm. minulla pari sijoitusasuntoa, joista tulisi pääomatuloja, vaikka olisin työtön tai sairastuisin. Nykyään kun tukijärjestelmiä heikennetään mm. opintotuki, pitää niinkin pitkälle miettiä, että voidaanko auttaa lasta koulutuksen hankkimisessa ym. Ollaan laskettu, että molempien poissaolo työelämästä aika ajoin mahdollistaisi korkeintaan kahden lapsen elättämisen ja kouluttamisen. Siksi meillä kun on vaan yksi niin yritetään korkeintaan enää yhtä ja lapsilukua 2. Minä uskaltaisin lähteä yrittämään esim. neljää vain jos minulla ja miehellä olisi pääomatuloja niin, että vaikka ei oltaisi työelämässä niin niistä tulisi molemmille yhden hyvän palkan verran, eikä tilanne nyt missään nimessä ole sellainen eli ei voi.

En ymmärrä siitä huomauttamista, että miksi jotkut avustaisi pientä perhettä, että se on jotenkin ajattelematon näkökanta. Kaikki ei voi avustaa kaikkia, joten jokainen sitten valkkaa itse, miten avustaa. Joku lahjoittaa suurperheelle, joku yksinäiselle vanhukselle, joku SPR:ään, joku vie vaatteet nuorelle opiskelijalle ja joku vie ne vaatekeräyslaatikkoon. Joku lahjoittaa syömishäiriöliitolle, joku lastensairaalalle jne. Kun yksi ei voi lahjoittaa ihan joka paikkaan ja jokaiselle niin ihan luonnollisesti ne lahjoituskohteet valikoituu jollain lailla jokaisen lahjoittajan kohdalla. Minä haluisin ilahduttaa yksinäisiä vanhuksia ja ap sitten pientä perhettä. Ihan neutraalia ajattelua. 

Vierailija
120/163 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua voi auttaa. Oon työtön, kärsin vaikeasta masennuksesta. Mulla ei ole kuulemma vieläkään oikeutta työttömyysturvaan(yhden karenssin takia, jonka piti loppua viim. syyskuussa) karenssi sen takia, että työpaikka oli niin kaukana, ettei sinne ilman autoa liikuta, eikä paikkakunnaltani kulje julkisia kulkuneuvoja.

Nyt kuitenkin muutin poikaystäväni kanssa eri paikkakunnalle, missä minulla piti olla paremmat työllistymismahdollisuudet. Mutta ei.

Minulla ei ole oikeutta toimeentulotukeen--> yheenlaskettuna minun ja poikaystäväni tulot ovat liian "hyvät". Joo poikaystävällä on talolaina, johon hänellä menee suuri siivu palkastaan. Elättääppä siinä samalla sitten minutkin.

Vaikeasta masennuksesta johtuen, yritin hakea sairaslomaa, jota sain alkuun vain 7 päiväksi. Kela maksaa sairauspäivärahaa, jos sairaslomatodistus on kirjoitettu vähintään 10 päiväksi.... Eihän tässä ole mitään järkeä.

En yksinkertaisesti vain tiedä mitä tehdä? Koittaakko uusia sairaslomaa, että KELA ehkä alkaisi maksamaan minulle sairaspäivärahaa...

Olen niin väsynyt tähän tilanteeseen.... Enkä jaksa taistella enää KELAN ja te-toimiston kanssa...

Enkä tottapuhuen kykene tällä hetkellä myöskään työelämään..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän