Kipeimmät "kun puhelinmyyjä soittaa"-tapaukset
Kaverini on töissä kiireisessä toimistossa.
Puhelin oli soinut ja linjan toisessa päässä sitkeä puhelinmyyjä kauppaamassa jotain .
Kaverilla kiire, jono seisoo.
Puhelinmyyjä jatkaa mantraansa koska "anna mä kerron nyt mun tarjouksen loppuun asti".
Kaveri sanoo että hän/myyjä soitti nyt työnumeroon ja puhelu on nyt lopetettava koska asiakas odottaa.
10 minuutin päästä puhelimen soidessa on
luurin päässä sama myyjä.
Sieltä kuuluu :
"Ei sulla siellä mitään asiakasta oo, mitäs jos annat nyt vaan mun kertoa ....."
Kommentit (325)
Muutaman kerran on soittanut sammaltava miesmyyjä. Ilmeisesti kotitoimistolta soittava, kun selvästi kännissä ja alkaa vielä sääliä kerjäten urputtamaan, että työtään hänkin vaan tekee yms.
Itse tykkään rupatella puhelinmyyjien kanssa, harmi vaan kun soittelevat niin harvoin... Koskaan en kyllä mitään osta, mutta on kiva katsoa kuinka sivuraiteille keskustelun saa menemään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"N.N *nyyh* täältä kouulukiuusattujen tueesta, heii *nyyh*.
Tästä on jo vuosia, mutta muistan vieläkin se SURKEAN äänen. Ainoa kerta kun puhelinmyyjä on itkenyt asiaansa esittäessään, en tiedä oliko hän stressaantunut vai liikuttiko asia niin paljon. Ja minäkin mainitsin suoramarkkinointikiellosta enkä edes kuunnellut asiaa loppuun, olisin ehkä voinut lohduttaa 😞
Kaiken lisäksi ainakin yksi erittäin hämärä firma kerää rahaa "koulukiusauksen vastaiseen työhön", kannattaa googlettaa soittajan mainitsema firma. Puheluissa juurikin syyllistävä asenne jne.
Kyseisen yrityksen puhelut loppuu aika lyhyeen, kun alkaa kysellä vähän faktoja siitä mitä se koulukiusauksen vastainen työ oikein on, kuka on heidän toimitusjohtaja jne. Usein on tullut luuria soittajan puolelta korvaan, kun on kertonut googlanneensa kyseisen firman ja pyytää ottamaan kantaa esiin tulleisiin asioihin.
Kuka voi olla töissä tuollaisessa paikassa, tietäen että käytetään koulukiusattuja hyväksi hyväntahtoisten ihmisten huijaamiseen?
Mikäs firma kyseessä?
Esim. näistä linkeistä löytää tietoa.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/06/01/valheenpaljastaja-nelja-asiaa-j…
http://murobbs.muropaketti.com/threads/kouluturvaa-lehti-rahastusta-kou…
Sillä pääsee puhelinmyyjistä eroon, että sanoo olevansa itsekin vaikka Sanoman tai Otavamedian tms henkilökuntaa! Ei ole puhelinmyyjät enää vuosikausiin soitelleet ollenkaan.
Etkä oikeastaan edes valehtele, jos sanot olevasi Sanoma Magazinesin sisällöntuottaja jos palstailet täällä ;)
Mieheni kuunteli kohteliaasti myyntilitanian loppuun, sanoi miellyttävällä äänensävyllä "kiitos paljon, mutta juuri nyt en voi rahatilanteeni vuoksi tilata mitään". Puhelinmyyjän vastaus? "Haista paska!!" + luuri korvaan!
Mulle kerran joku nainen kauppas jotain jonka väitti olevan ilmainen, hiiltyi ihan täysin kun sanoin, ettei varmasti ole ilmainen. Intti vaan kovasti näin olevan :D Lopulta löi luurin mun korvaan.
Tuskin enää niissä hommissa.
Minä osallistuin johonkin kyselyyn ja merkkasin todenmukaisesti puhelinlaskuni/kk eli noin 200€. Itselleni se ei ollut ongelma, mutta minulle soittaneelle puhelinmyyjälle kyllä oli! Hän ensinnäkin aloitti puhelun onnittelemalla siitä, että olin voittanut palkinnon- ja kun iloisena kysyin, että mitä voitin, niin äänensävy muuttui ja aihe samalla: "Tota sulla oli 200€/kk puhelinlasku? Nyt ois kuule tosi hyvä tarjous blaablaa...". Että se siitä "voitosta"! :D Sama myyjä ei myöskään uskonut millään, ettei minun taloudelleni ole mikään ongelma maksella isoja puhelinlaskuja.
Minulle sattui niin, että olin tässä alkukesästä omasta vapaasta halustani tilannut euron Aftenpostenin sähköversion kuukaudeksi. En tosin montaa lenteä saanut auki oman selaimeni asetusten takia, joten annoin olla.
Tässä taannoin kauppias soitti ko.lehdestä ja kysyi haluaisinko jatkaa tilausta. Vastasin, että kiitos ei, koska en saa sitä luettua netistä.
"Mutta sitten voisimme laittaa sinulle paperiversion!"
-Vastasin, että en halua ylimääräistä paperia postilaatikkooni joten annetaan olla.
"No, eikö sinulla ole joku tuttava tai sukulainen jonka osoitteeseen sen lehden voisi laittaa? Ajattele nyt, mieletön tarjous puoleksi vuodeksi, ei 39 euroa kenenkään taloutta voi kaataa!"
Öö...no ei olisikaan, mutta mitä minä hyötyisin lehdestä, jonka digiversiota en saa auki ja joku miehen täti saisi itse lehden?
Joululahjaidea, vai? :D
Kun olin kesätöissä myyntineuvottelijana meille opetettiin, ettei saa valehdella asiakkaalle tuota "tämä on ihan ilmainen"-stooria, eikä myyntipuhetta saa aloittaa ilmaislahjalla vaan paino on siinä tilattavassa tuotteessa, jonka lisäksi sitten mainitaan se lahja.
Nuo "en myy mitään, sinä olet voittanut/ saat ilmaisen lahjan"-jutut siis kiellettiin ainakin siinä lehtitalossa.
Paras kerta oli kun veljelleni kaupattiin maksullisia tv-kanavia.
Veli alkoi heti kysellä innoissaan että onko kanavilla sitten varmasti kunnolla seksiä jne. Juttelivat pitkään kanavapaketit sisällöstä. Veljen vieressä me muut kuunneltiin kaiutinpuheluna ja koetettiin olla nauramatta ääneen. Veljen tuntien se ei ikinä koskaan tuhlaisi rahaa maksulliseen kanavaan.
Myyjä innostui kovasti kun mahdollinen asiakas oli niin kiinnostunut asiasta ja kertoi sitten että tämä kanavapaketti maksaisi vain 29,90/kk. Veli sitten kuulosti pettyneeltä kun kyseli että niin vähänkö kyllä siitä pitäisi saada enemmän. Aivan liika halpaa. Myyjä takelteli että kyllä niin halvalla saat paketin. Veli vaan jatkoi ettei hän kyllä niin halvalla rupea katsomaan seksiä ja muuta vaan kyllä tuon firman pitäisi maksaa enemmän että hän suostuisi käyttämään kunnolla aikaansa heidän kanavien katseluun. Tässä vaiheessa me vieressä kuuntelijat repesimme jo totaalisesti ja myyjä oli ihan sekaisin. Jälkeenpäin olen miettinyt jäikään tuo myyjälle mieleen hauskana vai todella inhottavaan puheluna. Todennäköisesti jäi kyllä ainakin mieleen.
Pahimmassa puhelussa mies henkilö kauppasi nalle puh lehteä. Kerroin ettei lapset tykkää siitä eli emme tilaa sitä vaan Aku ankkaa. Tuo mies kyseli vielä lasten iät ja totesi että lapset ovat typeriä jos noin pienenä eivät tykkää lukea nalle puhia ja ovat liian pieniä lukemaan Akuja. Sitten tuo mies halusi vielä puhua miehelleni koska hän varmaan ymmärtäisi että lapsille kuuluisi tilata nimenomaan Nalle puh lehti...
Ei tilattu.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin kesätöissä myyntineuvottelijana meille opetettiin, ettei saa valehdella asiakkaalle tuota "tämä on ihan ilmainen"-stooria, eikä myyntipuhetta saa aloittaa ilmaislahjalla vaan paino on siinä tilattavassa tuotteessa, jonka lisäksi sitten mainitaan se lahja.
Nuo "en myy mitään, sinä olet voittanut/ saat ilmaisen lahjan"-jutut siis kiellettiin ainakin siinä lehtitalossa.
Isoilla lehtitaloilla nyt ei ole varaa tehdä laittomuuksia. Mutta niiden alihankkijat sitten tekevät noita ihan surutta.
Eli jos teille tulee noita "olet vastannut kyselyyn (ja tiedät ettet ole) / olet aiemmin tilannut (ja tiedät ettet ole) / olet voittanut / saat ilmaisen lahjan" -tyylisiä myyntipuheluita, niiin soittajan nimi ja työnantaja muistiin ja ilmoitus kuluttajaviranomaisille. Nuo ovat ihan yksiselitteisesti kiellettyjä markkinointikeinoja.
Pohjat mielestäni veti ainakin minun kohdallani känninen puhelinmyyjä.
Sammalsi siinä myyntipuheen alkua. Lopulta kysyin:
"Oletko sinä siis kännissä siinä myymässä minulle jotain....??"
".......meillä on täshä sellainen kampphanja menhossa...."
Voi jumalauta.
Aikamoinen kamppanja.
Töissä meillä on vielä lankapuhelin. Siihen soitetaan harvoin, mutta pakko on vastata, koska oudoista numeroista voi tulla ihan suoria tilauksia tai olla muuten asiaa. Numero näkyy kyllä näytössä. Se on yhteinen pienessä firmassa ja vastaa kuka ehtii, yleensä minä. Kerran ei myyjä edes kertonut mistä soittaa. Mun piti tämä tivata ja sitten vielä kysyä, että mitä sinä oikein myyt. Nyhtämällä piti nyhtää tämä tieto. Yritti kai tekeytyä oikeaksi asiakkaaksi.
Kun puhelinmyyjä soittaa alan puhumaan uskosta ja jumalan armosta. Kyselen soittajan suhtautumista sun muita siihen liittyvää vaikka en itse kuulu kirkkoon. Loppuu puhelut äkkiä.
Se on muuten kanssa kivaa, jos sanoo myyjälle ettei mulla ole varaa mihinkään lehtitilauksiin, ja myyjä vaan nauraa että kyllä näin halpaan tarjoukseen nyt on kaikilla varaa.
Kyllä ne, jotka osaavat myydä, tienaavat hyvin. Kuuden tunnin siisti sisätyö (henkisesti toki raskas), ja palkka 4000€/kk, esimerkiksi.
Myyjä: No moooi Saija! Tässä olisi tällainen juttu, josta soittelen...
Minä: Anteeksi, kuka soittaa?
Myyjä: Sami, täältä munmmunununnn(epäselvää)
Minä: Anteeksi, voitko sanoa nimesi ja mistä soitat? En saanut selvää *naurahdus*
Myyjä: Sami täältä XXXmunnmunnmunn(epäselvää)
Minä: Anteeksi, voitko toistaa vielä?
Myyjä: tuut tuut tuut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne, jotka osaavat myydä, tienaavat hyvin. Kuuden tunnin siisti sisätyö (henkisesti toki raskas), ja palkka 4000€/kk, esimerkiksi.
Mitä te alapeukutatte? Totta tuo on. 6 h/päivässä ja 5 pv viikossa: 4000 € /kk tai enemmänkin.
siis: 'ruokaostoksiani'