Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kipeimmät "kun puhelinmyyjä soittaa"-tapaukset

Vierailija
12.11.2016 |

Kaverini on töissä kiireisessä toimistossa.
Puhelin oli soinut ja linjan toisessa päässä sitkeä puhelinmyyjä kauppaamassa jotain .
Kaverilla kiire, jono seisoo.
Puhelinmyyjä jatkaa mantraansa koska "anna mä kerron nyt mun tarjouksen loppuun asti".
Kaveri sanoo että hän/myyjä soitti nyt työnumeroon ja puhelu on nyt lopetettava koska asiakas odottaa.
10 minuutin päästä puhelimen soidessa on
luurin päässä sama myyjä.
Sieltä kuuluu :
"Ei sulla siellä mitään asiakasta oo, mitäs jos annat nyt vaan mun kertoa ....."

Kommentit (325)

Vierailija
81/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"N.N *nyyh* täältä kouulukiuusattujen tueesta, heii *nyyh*.

Tästä on jo vuosia, mutta muistan vieläkin se SURKEAN äänen. Ainoa kerta kun puhelinmyyjä on itkenyt asiaansa esittäessään, en tiedä oliko hän stressaantunut vai liikuttiko asia niin paljon. Ja minäkin mainitsin suoramarkkinointikiellosta enkä edes kuunnellut asiaa loppuun, olisin ehkä voinut lohduttaa 😞

Tai sitten pomo on käskenyt tehdä näin, tiedä näistä.

Vierailija
82/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin odottanut, että joku soittaa ja tarjoaa 7-lehteä. Kun puhelu tuli, vastasin välittömästi, että otan. Ei vissiin toisessa päässä tajunnut, kun jatkoi vaan tarjouslitanjaansa. Piti vielä ainakin pari kertaa toistaa, että joo, laita vaan....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden puhelinmyyjien takia vaihdoin liittymäni prepaidiin jo vuosia sitten, että numeroani ei saada soittolistalle niin helposti. Ja on toiminut, ei ole tullut näitä soittoja. Minun kärsivällisyys ja ymmärtäväisyys ei enää riitä näille häiriköille, vuosia sitten joku puhelinmyyjä minulle sai lähetettyä jotain boksereita kun piti olla ilmaisia ja vain näyte. Niitähän sitten tuli, en maksanut kun en tilannutkaan niitä, taisi tulla perintäkirjeitäkin, en maksanut niitäkään.

Vierailija
84/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- No täällä xxx sieltä ja täältä päivää, onko yyy puhelimessa?

- Kyllä olen, mutta ihan sun aikaa säästääkseni sanon heti, etten osta mitään.

- Kuitenkin olet osallistunut netissä arvontaan, jonka säännöissä sanotaan että suostut antamaan puhelinnumeron eteenpäin.

- Joo olen, mutta en mä ostamaan ole mitään suostunut. Ei ole edes tapana tehdä sopimuksia puhelimessa.

- Kuule maailmalla tehdään niin isoja sopimuksia puhelimessa ettet tiedäkään.

- Jotkut saattaa tehdä.

- On se kumma että arvontoihin osallistutaan, mutta sitten ei olla valmiita mihinkään, onko se niin että se pelkkä palkinto houkuttaa osallistumaan!

- No niinhän se yleensä arvonnoissa on. 

- Mutta nythän sinä et edes tiedä, mitä asiaa minulla oli. Entäpäs jos olisitkin voittanut? Nytpä et saa ikinä tietää, olisiko täältä ollut palkinto tulossa vai ei. Lällälläää! 

*tuut tuut tuut*

- ????

On vissiin aika raskasta puuhaa tuo puhelinmyynti ja työntekijöillä välillä hermoa kiristää.

Vierailija
85/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kaupattiin syöpävakuutusta ja kieltäydyttyäni myyjän kommentti: Odotas vaan kun sairastut syöpään. Sai mut raivostuun. Ystäväni oli juuri menehtynyt syöpään.

Mautonta!! >:( siis myyjän kommentti! Olisin tehny valituksen!

Vierailija
86/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kaupattiin syöpävakuutusta ja kieltäydyttyäni myyjän kommentti: Odotas vaan kun sairastut syöpään. Sai mut raivostuun. Ystäväni oli juuri menehtynyt syöpään.

Mautonta!! >:( siis myyjän kommentti! Olisin tehny valituksen!

Tein valituksen, enkä säästellyt ääntäni enkä sanojani. Myyjä luvattiin ottaa puhutteluun ja multa pyydeltiin vuolaasti anteeksi.

Vierailija
87/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyön luurin heti korvaan tai kävelen myyjien ohi vastaamatta mitään kun alottavat kaupoissa myyntipuheensa.

Jos tarvitsen jotian osaan itse sen tilata tai hakea kaupasta. En osta mitään kauppaajilta. Nyt suurin vitsaus on nämä ovelta ovelle kulkevat imurinmyyjät tai vartiointipalvelujen kauppaajat. Joskus vahingossa avaa oven ja siinäkin vain pelkkä ei ja oven kiinnivetäminen riittää. Mitäs tulevat häiritsemään minun vapaa-aikaa...

Vierailija
88/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitti kerran kesken englannin suullisen kokeen. Ja uudestaan seuraavana päivänä. Yritti kaupitella Seiskaa. -_-

Kannattaa laittaa puhelin äänettömälle kokeisiin mentäessä, ei haittaa vaikka itse presidentti soittelisi..

Vierailija
89/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori naismyyjä soitti ja tarjosi jotakin, en nyt muista enää mitä ja kun kieltäydyin ja sanoin kiitos hei ja laitoin luurin kiinni, soitti takaisin sanoi 'haista v*ttu' ja löi luurin kiinni.

Olikohan sama myyjä ku minulla kerran, kuuntelin hänen myntipuheensa loppuun, hän lateli sen oikein innostuneella ja itsevarmalla äänellä. Oli vissiin ihan varma että nyt tulee tilaus. No, kun sitten sanoin että en tilaa niin tämä huutaa puhelimeen SIIS VITTU MIKSET TILAA??!! Hetken hämmentyneisyyden jälkeen länttäsin luurin kiinni. 

(...Mutta ymmärrän kyllä kuinka perseestä tuo duuni on.)

Vierailija
90/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä juttuja lukiessa rupesi melkein harmittamaan, kun laitoin puhelinmyyntieston :DD Olis hauskaa tehdä jekkuja noille myyjille, kuten antaa vaikka juuri Kelan osoite, tai sitten laittaa puhelin vaan pöydälle kun myyjä väkisin päpättää menemään tai ihan mitä vaan, vaikka piereskellä puhelimeen :DDd

Vierailija
91/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin päiväunilla (syytä en muista). Puhelinmyyjä soitti. En ollut vielä edes kunnolla hereillä, kun jo huomasin ostaneeni 4 puhelinliittymää (kaikkiin perheen puhelimiin oman). Peruin kaupan, emmekä ottaneet liittymiä ensinkään käyttöön. Puolen vuoden kuluttua tuli lasku noiden liittymien perusmaksusta seuraavalle puolelle vuodelle.

Vierailija
92/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ystävälle kaupattiin syöpävakuutusta, kaveri sanoi myyjälle että mulla on jo rintasyöpä - vieläkö te vakuutatten SEN!

=) hertsileijaa jos näin on niin sitten ei muuta kun vakuutus voimaan ja tyyppi lähteköön siltä seisomalta yksityiselle klinikalle.

Tää tarina muuten on tosi. Ainoo että se puhelinmyyjä ei sitten kai tiennyt vakuuttavatko he vai öö mitähän nyt. Kaveri ei jaksanut jankata (kohtelias kun on) vaan lopetti sitten puhelun.

Vierailija
93/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori naismyyjä soitti ja tarjosi jotakin, en nyt muista enää mitä ja kun kieltäydyin ja sanoin kiitos hei ja laitoin luurin kiinni, soitti takaisin sanoi 'haista v*ttu' ja löi luurin kiinni.

Tällaisista tapauksista kannattas ottaa puhelinaika ja päivämäärä talteen ja tehdä ilmoitus sille taholle kenen tuotetta tuo puhelinmyyjä kaupitteli. Ei varmaan mikään firma halua että heidän puhelinmyyjä tai puhelinmyynti firma antaa tuollaisen kuvan firmasta. Että asiakkaalle saa haistatella ja vitutella =D palautetta ystävä hyvät palautetta.

Vierailija
94/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olen asiallinen puhelinmyyjille, tai siis koitan kohteliaasti kieltäytyä.

No kerran mulle sitten soitti myyjä joka kuulosti kuin olisi ollut isoimmissakin pippaloissa ravintolassa. Mekkala oli moinen ja puh.myyjän puhe soperteli. Ei luoja. Huomautin tästä mökästä että oletko jossakin ravintolassa kun on noin kova mekkala. No eipä se siihen noteerannut vaan plaa plaa plaa sitä omaa jaaritteluaan. Oli lopulta pakko sanoa että mä en osta kuule kännisiltä mitään, soita kun oot selvinpäin - tuuut tuuut tuut.

Jälkeenpäin tajusin, tai ystävä tajus että ei kai hemmetti se ollut tää "vitun puhelinmyyjät" porukka televisiosta. Tais olla Miksu ja kumppanit =)

Vierailija
95/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sattui silloin, kun asuin vielä vanhempieni luona.

Myyjä: "Meillä olis nyt tällainen upea tarjous tästä naistenlehdestä."

Minä: "Joo tota mun äidille tulee se lehti jo."

Myyjä: "No mutta onhan se tylsää aina mennä sinne äidin luokse lukemaan lehteä, kyllä kannattaa tilata itselle!"

Vierailija
96/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle soitti puhelinmyyjä kun olin sairaalassa. Hän alkoi kaupata lehteä vimmatusti. Sanoin olevani sairaalassa ja etten jaksa puhua. Hän jatkoi puhettaan todeten, että sairaalassahan on hyvin luppoaikaa. Sanoin saaneeni juuri diagnoosin syövästä ja toistin, etten jaksa puhua hänen kanssaan. Tähän myyjä totesi: No sittenhän sulla on hyvin aikaa lukea. Tämä lehti piristäisi sua varmasti. Silloin löin luurin korvaan. En vieläkään tiedä, miksi en tehnyt sitä heti.

Vierailija
97/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kaupattiin myös ja kerroin siinä, että minulla oli äskettäin todettu ihosyövän esiaste. Luulin, että se riittää myyjälle, mutta hän aloikin tivata yksityiskohtia, millaisessa luomessa se oli ja mistä olin sen huomannut. Lopetin puhelun tuohon, kun kyseli liikaa.

Yksi myyjä soitti, kun oli kaupan kassajonossa ja oma vuoro oli tulossa. Sanoin myyjälle, missä olen, hän tiuskaisi, että "niinhän ne kaikki on" ja löi luurin kiinni.

Mies jaksaa kuunnella myyjien puheet. Kerran hän oli puhelimessa pitkään, ääni alkoi kohota ja lopulta mies huusi puhelimeen, että johan minä olen monta kertaa sanonut, että en tilaa mitään.

Yleensä myyjät ovat nykyään asiallisia ja jaksan heidän kanssaan jutella. Olen siinä luulossa, että jos puhelu kestää tarpeeksi pitkään, myyjä saa siitä jotain palkkaa vaikka kauppoja ei tulekaan. Meneekö noin?

Ei saa palkkaa noista puhutuista minuuteista. Ainoastaan tuntipalkka ja sitten kaupoista tietty prosentti. Mutta jos puhelu kestää pitkään, pomo on tyytyväinen ja ei ainakaan huuda että miksi puhelusi kesti niin vähän, miksi et yrittänyt kaikkia kikkoja:) että jotain hyötyä.

Vierailija
98/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa punaista luuria ja numero hylättävien listaan. Miksi ihmiset ovat ylikohteliaita? Aivan hiton sama suuttuuko, pettyykö, alkaako vastapuoli itkeä, se on vaan roskapostia siinä missä sähköpostiin tuleva saasta tai postilaatikkoon jaettava mainosposti.

Kun lyöt luuria, ne soittaa uudestaan. Ei normaali ihminen pysty olemaan tarpeeksi v*ttumainen, varsinkin jos joutuu vastaamaan avokonttorissa, asiakaspalvelutehtävissä tms.

Lyön AINA luurin korvaan. Ja ikinä ei ole kukaan soittanut takaisin.

ei auta luuri korvaan lyöminen,soittavat uudestaan  ,mikään muu ei auta niille kuin ostaa se 6E/vuosi palvelu etei mainostajat voi soittaa

Mä asetin väestörekisterin sivuilla tietojenluovutuskiellon muille paitsi viranomaisille. Soittelu loppui jonkin ajan kuluttua kun myyjien listat päivittyivät. On kolme vuotta kerrallaan voimassa eikä maksa mitään.

Vierailija
99/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei itselle sattunu, mutta kuuntelin vierestä, kun Soneraliittymäkauppias tyrkytti (lääkäri)veljelleni.

Veli sanoi, että kiitos ei, liittymä ei kuulu mökilläni.

Sitten alkoi kauhea huuto. Myyjä oli kuulemma alkanut arvioimaan, että eihän veljeni siellä mökillä asu ja silloin paloi rauhallisen miehen päre.

Miten veljen ammatti liittyy tähän mitenkään?

T. Utelias tietotekniikan opiskelija

Vierailija
100/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin synnyttämässä. En kyllä vastannut 😃

Mistä tiedät, että soittaja oli myyjä, jos et vastannut?

Oli siis soittanut samasta numerosta aiemmin ja kaupannut jotain.