Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kipeimmät "kun puhelinmyyjä soittaa"-tapaukset

Vierailija
12.11.2016 |

Kaverini on töissä kiireisessä toimistossa.
Puhelin oli soinut ja linjan toisessa päässä sitkeä puhelinmyyjä kauppaamassa jotain .
Kaverilla kiire, jono seisoo.
Puhelinmyyjä jatkaa mantraansa koska "anna mä kerron nyt mun tarjouksen loppuun asti".
Kaveri sanoo että hän/myyjä soitti nyt työnumeroon ja puhelu on nyt lopetettava koska asiakas odottaa.
10 minuutin päästä puhelimen soidessa on
luurin päässä sama myyjä.
Sieltä kuuluu :
"Ei sulla siellä mitään asiakasta oo, mitäs jos annat nyt vaan mun kertoa ....."

Kommentit (325)

Vierailija
101/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kiusata puhelinmyyjä koska tiedän nuoren pojan olleen ensimmäisessä työpaikassaan puhelinmyyjänä ja tulleen töistään joka ilta itkien kotiin koska asiakkaat oliva niin ilkeitä. Joten kuulostelen aina ensin että millainen on tämä puhelinmyyjä no pääasiassahan ne on ihan pakkopullaa syöttäviä paskiaisia. Työmatkani teen kävellen (matkaan menee noin 20-25min.) joten pari kertaa olen onnistunut siinä, että puhelinmyyjä on viihdyttänyt minua kotimatkani ajan =D

Kerran kun itse olin 20v. ja juuri muuttanut omaan asuntooni, soitti puhelinmyyjä. Annoin sen lätistä omat juttunsa ja sitten aloinkin kertomaan omia juttujan mitenkään kommentoimatta hänen sanomiseensa että "no pistetäänkö tilaus". 

Vaan kerroin että olen keittiön ovea asentamassa paikoilleen että mitenkäs tämä nyt kun en mitenkään saa sitä stemmaamaan. Miten ihmeessä näitä saranoita pitäisi säätää kun kanittaa nyt tuolta ja kinnaa täältä ja vastaavasti sitten tuolla on ihan karsee rako. Mistä mä säädän ja miten?

=) Oli ihan ystävällinen puhelinmyyjä=) ja puhelu päättyi onnellisesti vaikka en tilannut edes sitä akuankkaa =D

Vierailija
102/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh siis minä nro: 103 olen ollut "hirviö" puhelinmyyjille jo kakskymmentä vuotta =D olen nyt 40v. ja ensimmäiset puhelinmyynti kokemukset on näemmä 20v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus teininä puhelinmyyjä herätti mut aamulla, kauppasi uutta puhelinliittymää. Selitin, että mun äiti huolehtii mun liittymistä, eli en voi noin vain ottaa jotain uutta liittymää. Myyjä sitten kysyi, onko äiti kotona. Koska olin juuri herännyt, vastasin että en tiedä. Tyyppi alkoi nauraa ja kysyi "mitä, etkö sä tiedä onko sun äiti kotona?!" Mutisin siihen jotain epämääräistä, ja myyjä totesi naureskellen että "varmaan parempi että soitan joskus toiste."

Hävetti ja tunsin itseni ihan vajaaksi puhelun jälkeen, mutta nyt myöhemmin oon tajunnut että mistä hemmetistä mä olisin voinut tietää, onko äitini just silloin kotona. 

Vierailija
104/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja siis tämähän on siis täysin ilmainen ja tulee veloituksetta!"

On tosi vastenmielistä, että myyjät on ohjeistettu huijaamaan asiakkaita näin. :(

Älkää siis koskaan ottako vastaan mitään "ilmaisia" näytteitä. Itseä huijattiin pari vuotta sitten Aku Ankka -lehden myyjän toimesta. Mulla on aina ollut se periaate etten osta tai tilaa mitään puhelimitse, enkä kyllä yleensä jää jankkaamaankaan myyjien kanssa koskaan. Tää kyseinen heppu aloitti kuitenkin siten, että se kerto että mulle olisi tulossa kiitokseksi aikaisemmista lehtitilauksista ilmainen pätkä Aku Ankka -lehteä. No, meille on tullu Hesari useamman vuosikymmenen, joten menin retkuun ja sanoin että anna tulla sitten. Lapsi oli vielä niin pieni, ettei se paljoa lehdestä olisi irti saanut, mutta ajattelin kun kerta ilmainen on niin antaa tulla. Asia paljastui ennen "ilmaisen" jakson alkamista, kun toinen lehtimyyjä soitti parin päivän päästä ja kauppasi jotain Aku Ankan lisälehteä. Sanoin siinä että ei kiitos, kun on se ilmainen kiitospätkäkin tulossa. Myyjä meni ihan hiljaiseksi toisessa päässä ja rupesi naputtelemaan jotain (tai teeskenteli, mistä sen tietää?) ja sanoi että joo, täällä on puolen vuoden tilaus laitettu. Minä että wtf??! Myyjä pyysi anteeksi, hänen täytyy tarkistaa asia esimieheltään ja hetken kuluttua tuli anteeksipyydellen ja selittäen että kun heillä on näitä itsenäisiä lehtimyyjiä, niin he eivät aina voi tietää jos joku heistä toimii epärehellisesti. Sanoin että hemmettiin se mun "tilaus" sieltä heidän rekisteristä. Pahoittelut asiasta sain, enkä joutunut mitään maksamaan, mutta vain sen vuoksi, että tämä toinen myyjä sattui mulle soittamaan ja mä sattumalta mainitsin sen "ilmaisen" kiitosjakson. Eli tästä lähtien kun joku jotain kauppaa, niin "en osta/tilaa mitään puhelimitse" repertuaariini olen lisännyt "enkä myöskään ota vastaan minkäänlaisia ilmaisia asioita".  

Vierailija
105/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni puolesta olen kiinnostunutkin kuulemaan miten eri tuotteita myydään puhelimitse joten estoa en ole laittanut päälle. Pari kokemusta tässä jotka viimeisimpinä on mieleen jääneet. 

- olen tosi tarkka etten vastaa mihinkään kyselyihin yms jottei numeroni lähde kiertoon sitä kautta. Kuitenkin eräät firmat harrastaa sitä, että soitto alkaa tyyliin: Olet kyselyssä kertonut olevasi kiinnostunut jostain maailmaa parantavista kapseleista ja sitten alkaa papatus paperista miten taivas aukeaa kun noita popsii. Samaa on välillä harrastettu myös lehtien puolella: nyt halutaan sinut palkita kun pari vuotta sitten sulle on tullut se ja se lehti, josta voin vannoa ettei varmasti ole sitä meidän talouteen tilattu koskaan.

- joku firma oli keksinyt mielestään hienon aloituksen myyntipuheeseen: En ole sulle tässä nyt mitään etelän matkaa tarjoamassa mutta.... siinä vaiheessa kun kolmas tyyppi saman viikon aikana aloittaa puheen täsmälleen samoin sanoin, ei enää itsellä pokka pitänyt.  

Jos kohdalle on osunut hyvän oloinen myyjä, sanon sen kyllä tälle soittajalle vaikken mitään ostakaan. Valitettavan harvoin näin vaan pääsee sanomaan. 

Vierailija
106/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen aina joko niin että kun ne aloittaa sen noi moi, onhan siellä Saija Mäkinen niin sanon hämmentyneenä että en ole. Jotkut lopettaa siihen mutta toiset ei häkelly. Sillokn jätän puhelimen pöydälle ja jatkan hommiani. Ovat jossain vaiheessa sitten puhelun lopettaneet.

EIIIIIIII, ei noin kun näin. "Onkos siellä Saija Mäkinen?"

"moi moi ei ole, Saija on vielä töissä"

"ai, öö, niin, kuka siellä sitten on?"

"mä olen Tiina Saijan puoliso, keneltä mä voin sanoa terveisiä tai pyydänkö soittamaan?" Tai sitten jos ne on jo esitellyt mistä soittavat niin sitten täytyy keksiä jotain muuta jatkoksi. Yleensä ne kysyy koska Saijalle vois soitta, niin siihen vastaan että tulee vasta kybän jälkeen joten ei ehkä tänään enää, mutta jos sit huomenna mutta ei aikasin aamusta=D

Vierailija
107/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 108 viesti oli taas multa. Ja halusin vieäl teille muille sanoa, että en koe syyllisyyttä jauhaessani noille puhelinmyyjille ihan täyttä skeidaa koska niinhän nekin yrittävät minulle tehdä =D. Muuten olen elämässäni umpirehellinen joten käsitän sen että tuollaiseen heittäytyminen on hankalaa ellei sitä ole opetellut tai itseään psyykannut - koittakaa. Annatte tulla ihan mitä mielikuvitus vain keksii, joka kerta se onnistuu vain paremmin ja paremmin =D ja hauskaa pisaa =D

Vierailija
108/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen aina joko niin että kun ne aloittaa sen noi moi, onhan siellä Saija Mäkinen niin sanon hämmentyneenä että en ole. Jotkut lopettaa siihen mutta toiset ei häkelly. Sillokn jätän puhelimen pöydälle ja jatkan hommiani. Ovat jossain vaiheessa sitten puhelun lopettaneet.

EIIIIIIII, ei noin kun näin. "Onkos siellä Saija Mäkinen?"

"moi moi ei ole, Saija on vielä töissä"

"ai, öö, niin, kuka siellä sitten on?"

"mä olen Tiina Saijan puoliso, keneltä mä voin sanoa terveisiä tai pyydänkö soittamaan?" Tai sitten jos ne on jo esitellyt mistä soittavat niin sitten täytyy keksiä jotain muuta jatkoksi. Yleensä ne kysyy koska Saijalle vois soitta, niin siihen vastaan että tulee vasta kybän jälkeen joten ei ehkä tänään enää, mutta jos sit huomenna mutta ei aikasin aamusta=D

:D toi on hyvä ja voisi otta kamalan huudon onks sulla suhde saijaan... kuka olet, sä mitään lehtiä myy...en olisi ikinä uskonut että saija pettää mua

Vierailija
109/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja tietty se vaatii että vastaat tuntemattomaan numeroon että Haloo etkä todellakaan että Saija Mäkinen =D

Vierailija
110/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuolloin kassatöissä ja odotin lääkärin soittoa. Puhelinmyyjä soitti ja kun kerroin että odotan lääkärin soittoa niin kommentti oli "Ei sulle mikään lääkäri soita" löin luurin korvaan.

111/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa punaista luuria ja numero hylättävien listaan. Miksi ihmiset ovat ylikohteliaita? Aivan hiton sama suuttuuko, pettyykö, alkaako vastapuoli itkeä, se on vaan roskapostia siinä missä sähköpostiin tuleva saasta tai postilaatikkoon jaettava mainosposti.

Kun lyöt luuria, ne soittaa uudestaan. Ei normaali ihminen pysty olemaan tarpeeksi v*ttumainen, varsinkin jos joutuu vastaamaan avokonttorissa, asiakaspalvelutehtävissä tms.

Sano ei heti ja sit lyöt luurin niin ei ne soita uudelleen koska tuli ei.

Miten niin? Kun itse DNA:lla myin, niin satunnaisesti järjestelmä valitsi soitettavan numeron. Ei siihen listaan myyjä tai asiakas voi vaikuttaa.

Ei se lista ota samaa numeroa uudelleen kun vastattiin ja tuli ei.

Itse olen pari kesää myynyt lehtiä eri firmoissa. Kun puhelimessa asiallisesti sanottiin että ei kiitos niin hyväksyin tilanteen ja jatkoin eteenpäin mutta jos lyötiin luuri korvaan/haukuttiin/solvattiin/jaeltiin tappouhkauksia niin ihan vittuillakseni painoin sieltä numerorekisteristä "soita myöhemmin uudelleen". Kumpa kaikki käsittäisivät että ne ihmiset tosiaan tekee vain työtään

Vierailija
112/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tuolloin kassatöissä ja odotin lääkärin soittoa. Puhelinmyyjä soitti ja kun kerroin että odotan lääkärin soittoa niin kommentti oli "Ei sulle mikään lääkäri soita" löin luurin korvaan.

No tuo oli ehkä paras ratkaisu.

Itse olisin ehkä vastannut että "sun kanssa puhuu poliisi" ....tuut....tuut....tuut.

Vierailija
113/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunajauho kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa punaista luuria ja numero hylättävien listaan. Miksi ihmiset ovat ylikohteliaita? Aivan hiton sama suuttuuko, pettyykö, alkaako vastapuoli itkeä, se on vaan roskapostia siinä missä sähköpostiin tuleva saasta tai postilaatikkoon jaettava mainosposti.

Kun lyöt luuria, ne soittaa uudestaan. Ei normaali ihminen pysty olemaan tarpeeksi v*ttumainen, varsinkin jos joutuu vastaamaan avokonttorissa, asiakaspalvelutehtävissä tms.

Sano ei heti ja sit lyöt luurin niin ei ne soita uudelleen koska tuli ei.

Miten niin? Kun itse DNA:lla myin, niin satunnaisesti järjestelmä valitsi soitettavan numeron. Ei siihen listaan myyjä tai asiakas voi vaikuttaa.

Ei se lista ota samaa numeroa uudelleen kun vastattiin ja tuli ei.

Itse olen pari kesää myynyt lehtiä eri firmoissa. Kun puhelimessa asiallisesti sanottiin että ei kiitos niin hyväksyin tilanteen ja jatkoin eteenpäin mutta jos lyötiin luuri korvaan/haukuttiin/solvattiin/jaeltiin tappouhkauksia niin ihan vittuillakseni painoin sieltä numerorekisteristä "soita myöhemmin uudelleen". Kumpa kaikki käsittäisivät että ne ihmiset tosiaan tekee vain työtään

Kyllä kai suurin osa käsittääkin kunhan tuohtumukseltaan rauhoittuvat. Mutta voisivat ne puhelinmyyjätkin käsittää, että ei on ei ja että ihan oikeasti he soittavat pääasiassa huonoon aikaan. Ihmiset ei jaksa eikä kerkiä juoruamaan ja kuutelemaan niiden hönöjä tarjouksia mitkä ei tippaakaan kiinnosta.

Vierailija
114/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon aina että olen kiinnostunut, mutta en voi juuri nyt puhua kun olen xxx - paikassa. Soitatko myöhemmin uudelleen? Myyjä vastaa innoissaan että soittaa ja puhelun päätyttyä estän kyseisen numeron. Hähhähää. Teen näin joka kerta ja nykyisin puhelinmyyjät vaivaavat todella harvoin.

115/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa pitää maksaa siitä ettei myyjät soittele joku myynninestomaksu. Sille siis oma maksullinen palvelu

Automaattinen puhelinmyynnin rajoitus:

puhelu kestää alle minuutin ja rajoitus on voimassa 3 vuotta

http://www.asml.fi/kieltopalvelut/

Vierailija
116/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"N.N *nyyh* täältä kouulukiuusattujen tueesta, heii *nyyh*.

Tästä on jo vuosia, mutta muistan vieläkin se SURKEAN äänen. Ainoa kerta kun puhelinmyyjä on itkenyt asiaansa esittäessään, en tiedä oliko hän stressaantunut vai liikuttiko asia niin paljon. Ja minäkin mainitsin suoramarkkinointikiellosta enkä edes kuunnellut asiaa loppuun, olisin ehkä voinut lohduttaa 😞

Kaiken lisäksi ainakin yksi erittäin hämärä firma kerää rahaa "koulukiusauksen vastaiseen työhön", kannattaa googlettaa soittajan mainitsema firma. Puheluissa juurikin syyllistävä asenne jne.

Kyseisen yrityksen puhelut loppuu aika lyhyeen, kun alkaa kysellä vähän faktoja siitä mitä se koulukiusauksen vastainen työ oikein on, kuka on heidän toimitusjohtaja jne. Usein on tullut luuria soittajan puolelta korvaan, kun on kertonut googlanneensa kyseisen firman ja pyytää ottamaan kantaa esiin tulleisiin asioihin.

Kuka voi olla töissä tuollaisessa paikassa, tietäen että käytetään koulukiusattuja hyväksi hyväntahtoisten ihmisten huijaamiseen?

Mikäs firma kyseessä?

117/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kaupattiin 90-luvulla satukirjasarjaa. Pitkän myyntipuheenjälkeen sanoin, että mulla on nyt ruoka kesken, odotas kun annan luurin miehelle.

Mies kuunteli aikansa ja antoi luurin takaisin mulle. Kun myyjä kertoi hinnan, sanoin, että mulla ei ole varaa noin kalliseen. Myyjä ehdotti osamaksua, jolloin kysyin, että onko se sitten osamaksulla halvempi? Myyjä antoi minun ymmärtää, että olen hieman yksinkertainen kun kuvittelen, että osamaksulla olisi halvempi. Annoin myyjän ymmärtää, että HÄN on ehkä hieman yksinkertainen - onko minulla enemmän rahaa jos maksan osissa?

118/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sattui silloin, kun asuin vielä vanhempieni luona.

Myyjä: "Meillä olis nyt tällainen upea tarjous tästä naistenlehdestä."

Minä: "Joo tota mun äidille tulee se lehti jo."

Myyjä: "No mutta onhan se tylsää aina mennä sinne äidin luokse lukemaan lehteä, kyllä kannattaa tilata itselle!"

Mummulle about 80 v kaupattiin jotain lehteä. Mummu oli sanonut, että ei tilaa kun ei näe enää lukea. Johon myyjä oli kysynyt: Mutta olisiko teillä joku joka voisi lukea teille?

Vierailija
119/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin joskus vuosia sitten nimeni ja puhelinnumeroni jossain meikkiesittelyssä kiertäneeseen listaan, että voisin olla jatkossakin kiinnostunut tällaisista esittelyistä. Unohdin koko jutun, kunnes muutaman kuukauden päästä minulle soitti mies joka ilmoitti minun allekirjoittaneen sitoumuksen, jolla olen ilmoittanut ottavani myytäväksi jotain tuotteita. En ensin ymmärtänyt yhtään mihin asia liittyi, tyyppi jankutti asiaa ja sitten jotenkin yhdistin että varmasti nyt täsä listasta oli kyse. Sanoin kuten asia oli että se ei ole mikään sopimus vaan nimilista jolla kysyttiin kiinnostusta osallistua esittelyihin. Tyyppi alkoi puhua sopimusrikkomuksesta ja syytteestä, sanoin että ihan miten vaan, voin minäkin ilmoittaa tästä poliisille. Puhelu päättyi nopeasti enka kuullut asiasta enää mitään sen jälkeen. 

Vierailija
120/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ollut puhelimessä myyjä vaan tutun marketin aulassa Punaisen Ristin tukijoita hankkiva nainen. Siinä oli ihan oma ständikin.

Nainen huuteli minulle, että tule tutustumaan mahdollisuuteen tukea ja päläpälä

Olin tuolloin työtön, rahat todella tiukalla, tuin kuitenkin edelleen kummilastani Keniassa World Visionin kautta.

Sanoin hymyillen, että kiitos ei nyt. Nainen huusi kovalla äänellä vilkkaassa paikassa: "Et siis halua tukea hyvää asiaa!"

Jotkut ohikulkijat kääntyivät katsomaan, eivät välttämättä minua vaan tilannetta.

Posket kiukusta punottaen menin hoitamaan huokaostoksiani.

Harmittaa, etten mennyt sanomaan naiselle suoraan, mitä ajattelin, ja tehnyt valitusta tuosta tavasta, jolla hän pyrki nolaamaan kieltäytyjät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi