Kipeimmät "kun puhelinmyyjä soittaa"-tapaukset
Kaverini on töissä kiireisessä toimistossa.
Puhelin oli soinut ja linjan toisessa päässä sitkeä puhelinmyyjä kauppaamassa jotain .
Kaverilla kiire, jono seisoo.
Puhelinmyyjä jatkaa mantraansa koska "anna mä kerron nyt mun tarjouksen loppuun asti".
Kaveri sanoo että hän/myyjä soitti nyt työnumeroon ja puhelu on nyt lopetettava koska asiakas odottaa.
10 minuutin päästä puhelimen soidessa on
luurin päässä sama myyjä.
Sieltä kuuluu :
"Ei sulla siellä mitään asiakasta oo, mitäs jos annat nyt vaan mun kertoa ....."
Kommentit (325)
Vierailija kirjoitti:
Voin sanoa noista maksullisista estopalveluista, että ne eivät toimi. Asiakkaat, jotka väittävät, että heillä on esto että miksi kehtaat silti soittaa, eivät tahdo uskoa, ettei se esto näy siinä näytöllä asiakastiedoissa missään, joten myyjä ei sitä voi tietää. Asiakkaiden tiedot tulevat automaattisesti perä perään näytölle sitä mukaan kun myyjä soittaa niitä läpi, eikä siellä ole mitään kohtaa, minne edes myyjä voisi merkitä jotain estosta. Asiakas on siis tässä tapauksessa jo aiemmin jotain tilannut ja samalla luovuttanut tietonsa. Myyjä ei kiusallaan soita "estosta huolimatta", vaan tekee vain työtään. Uskokaa hyvät ihmiset että ne maksulliset estit eivät toimi, jos olet esim. lehtitalon vanha asiakas.
Näinpä. Typerä systeemi. Tilasin joskus Avotakan, mutta lopetin vuoden päästä, koska lehti oli huono. Kerroin tämän ihan nätisti kaksi ensimmäistä kertaa ja pyysin laittamaan viestiä eteenpäin, että en osta, koska petyin tuotteeseen. Seuraavalla kahdella soitolla olin jo aika kireissä tunnelmissa, ja pyysin laittamaan viestiä, että en koskaan enää tilaa mitään A-lehdiltä. Seuraavilla soitoilla kerroin myös, että olen mainostanut nyt koko lähipiirille, että ei kannata tilata mitään A-lehdiltä.
En oikeasti ymmärrä, miksi myyjillä ei voi olla kunnon asiakasjärjestelmää, johon kirjata tietoja.
Muutama viikko sotten mulle soitti sama firma monta kertaa. En vastannut. Kyseinen numero oli jostain syystä aina jätttänyt minuuttien mittaisen mykän vastaajaviestin.
Vierailija kirjoitti:
Nauhoitus on myös suoja asiakkaalle, todiste siitä, että myyjä ei ole itse keksinyt tilausta.
Olen nähnyt yhden myyjän, joka laittoi tilauksia, joita ei oikeasti tullut, asiakkaat soittivat asiakaspalveluun ja valittivat vihaisina. Nauhoilla oli todisteet. Myyjä sai heti kenkää.
Hyvä vinkki, jos joku pakottaa puhelinmyyjän hommaan.
Voi sitten vielä inttää, ettei ymmärtänyt kieltävää vastausta.
Minkäs sille voi, ettei aspergerina ymmärrä puhetta.
Minulla on tapana käyttää puhelinmyyjiä auttavana puhelimena. Kerron heille ongelmistani ja kysyn neuvoa. Näin säästyy rahaa, kun ei tarvitse soittaa itse minnekään.
Tää on nyt aiheen vierestä, mutta pakko mainita kun tuli tuosta mieleen. Kerran, ollessani 22-vuotas, lmaantui kerrostaloasuntoni ovelle ulkomaalainen ovelta ovelle-myyjä (mies). Avattuani hän kysyi onko vanhemmat kotona! Miten nuorelta oikein näytän?! En sanonut mitään, vaan suljin oven. Ei onneksi soittanut ovikelloa uudestaan. Vanhempieni luona asuessani oli pari kertaa sinnekin ovelta ovelle-myyjä ilmaantunut ollessani teini-ikäinen ja yksin kotona. Aina ne yrittivät siellä minullekin kaupata tuotteitaan, vaikka vanhemmat eivät olleet kotona. Mielenkiintoista... Olen nykyään 26, mutta minua luullaan vieläkin jotain 10 vuotta nuoremmaksi... parhaimmillaan/pahimmillaan.