Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kipeimmät "kun puhelinmyyjä soittaa"-tapaukset

Vierailija
12.11.2016 |

Kaverini on töissä kiireisessä toimistossa.
Puhelin oli soinut ja linjan toisessa päässä sitkeä puhelinmyyjä kauppaamassa jotain .
Kaverilla kiire, jono seisoo.
Puhelinmyyjä jatkaa mantraansa koska "anna mä kerron nyt mun tarjouksen loppuun asti".
Kaveri sanoo että hän/myyjä soitti nyt työnumeroon ja puhelu on nyt lopetettava koska asiakas odottaa.
10 minuutin päästä puhelimen soidessa on
luurin päässä sama myyjä.
Sieltä kuuluu :
"Ei sulla siellä mitään asiakasta oo, mitäs jos annat nyt vaan mun kertoa ....."

Kommentit (325)

Vierailija
61/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"N.N *nyyh* täältä kouulukiuusattujen tueesta, heii *nyyh*.

Tästä on jo vuosia, mutta muistan vieläkin se SURKEAN äänen. Ainoa kerta kun puhelinmyyjä on itkenyt asiaansa esittäessään, en tiedä oliko hän stressaantunut vai liikuttiko asia niin paljon. Ja minäkin mainitsin suoramarkkinointikiellosta enkä edes kuunnellut asiaa loppuun, olisin ehkä voinut lohduttaa 😞

Kaiken lisäksi ainakin yksi erittäin hämärä firma kerää rahaa "koulukiusauksen vastaiseen työhön", kannattaa googlettaa soittajan mainitsema firma. Puheluissa juurikin syyllistävä asenne jne.

Kyseisen yrityksen puhelut loppuu aika lyhyeen, kun alkaa kysellä vähän faktoja siitä mitä se koulukiusauksen vastainen työ oikein on, kuka on heidän toimitusjohtaja jne. Usein on tullut luuria soittajan puolelta korvaan, kun on kertonut googlanneensa kyseisen firman ja pyytää ottamaan kantaa esiin tulleisiin asioihin.

Kuka voi olla töissä tuollaisessa paikassa, tietäen että käytetään koulukiusattuja hyväksi hyväntahtoisten ihmisten huijaamiseen?

Vierailija
62/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa punaista luuria ja numero hylättävien listaan. Miksi ihmiset ovat ylikohteliaita? Aivan hiton sama suuttuuko, pettyykö, alkaako vastapuoli itkeä, se on vaan roskapostia siinä missä sähköpostiin tuleva saasta tai postilaatikkoon jaettava mainosposti.

Kun lyöt luuria, ne soittaa uudestaan. Ei normaali ihminen pysty olemaan tarpeeksi v*ttumainen, varsinkin jos joutuu vastaamaan avokonttorissa, asiakaspalvelutehtävissä tms.

Lyön AINA luurin korvaan. Ja ikinä ei ole kukaan soittanut takaisin.

ei auta luuri korvaan lyöminen,soittavat uudestaan  ,mikään muu ei auta niille kuin ostaa se 6E/vuosi palvelu etei mainostajat voi soittaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kaupattiin syöpävakuutusta ja kieltäydyttyäni myyjän kommentti: Odotas vaan kun sairastut syöpään. Sai mut raivostuun. Ystäväni oli juuri menehtynyt syöpään.

Minulle tuli tämä puhelu toipuessani rankoista syöpähoidoista. Kun kerroin tästä, oli soittaja hiljaa ehkä puoli sekuntia ja aloitti sitten: mutta syöpähän uusiutuu todella helposti! Nyt kannattaa ilman muuta ottaa tämä vakuutus!

Melkein arvostin myyjän pokkaa.

Vierailija
64/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitettiin samasta puljusta viikon aikana valehtelematta 15kertaa, jätin vastaamatta suurinpaanosaan puheluista mutta osaan vastasin vahingossa kun en tajunnut katsoa kuka soittaa. Aina kun vastasin cahingossa snaoin että ottaakaa mun numero pois olette soittanut 8, 9, 10 kertaa.. yms. Viimesen karran soittivat aamulla 9 kun olisin saanut nukkua pitkään, vastasin itkien että lopettakaa nyt jo vihdoin olette soittaneet tällä viikolla 15 kertaa enkä mä osta mitään. Ei sen jälkeen soitteleet. Itku auttoi 

Vierailija
65/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja siis tämähän on siis täysin ilmainen ja tulee veloituksetta!"

On tosi vastenmielistä, että myyjät on ohjeistettu huijaamaan asiakkaita näin. :(

66/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on nyt suuttunut puhelinmyyjiin ihan kunnolla :D

Vierailija
67/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiltain puhelinmyyjiltä meinaa pettää pokka kun he soittavat,hihittelee taustalla

Vierailija
68/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yksi myyjä soitti jostain pelastushelikoptereiden tuesta , hän kysyi että millaisella summalla haluaisin tukea. Heillä oli ilmeiseti jotain tuotepaketteja mitä sitten sai ostaa, vastasin että jos kahdellakympillä. Myyjä totesi sitten siihen että "kuule, ei sillä summalla saa mitään. Meillä olisi tällainen kalenteri viidelläkympillä" jne.

Toinen kerta oli kun soitin DNA:lle peruuttaakseni isäni puhelinliitymän, hän oli juuri kuollut. Samalla rupesi sitten kätevästi kauppaamaan minulle uutta liittymää. Minusta se oli hieman asiatonta.

Vierailija
69/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies kerran antoi puhelinmyyjän kuunnella ripuliaan :D oli kuulema 10 min. kuunnellut sitä varpusparven kaikua pienessä vessassa ja lyönyt luurin korvaan sanomatta mitään!

Vierailija
70/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle soitettiin samasta puljusta viikon aikana valehtelematta 15kertaa, jätin vastaamatta suurinpaanosaan puheluista mutta osaan vastasin vahingossa kun en tajunnut katsoa kuka soittaa. Aina kun vastasin cahingossa snaoin että ottaakaa mun numero pois olette soittanut 8, 9, 10 kertaa.. yms. Viimesen karran soittivat aamulla 9 kun olisin saanut nukkua pitkään, vastasin itkien että lopettakaa nyt jo vihdoin olette soittaneet tällä viikolla 15 kertaa enkä mä osta mitään. Ei sen jälkeen soitteleet. Itku auttoi 

Minulle kävi melkein samoin. Puhelin oli jäänyt pariksi tunniksi kotiin ja palatessa näin 8 saapunutta puhelua samasta numerosta. Menin aivan pois tolaltani koska äitini oli juuri sairaalassa ja ajattelin tietenkin soiton liittyvän häneen. Yritin juuri koota itseäni kohtaamaan ikäviä uutisia kun sama numero soitti taas. Puhelinmyyjän iloisen papatuksen alkaessa romahdin täysin! Tivasin häneltä, että tämänkö asian takia hän soittaa yhdeksättä kertaa parin tunnin sisällä ja ymmärsikö hän, että tuollainen pommitus auttamatta antaa ymmärtää että kyse on jostain tärkeästä. Aloin jopa itkeä puhelimessa, olin niin väsynyt äidin sairastumisen aiheuttamasta huolesta. Ei soitettu sieltä enää.

Kaiken lisäksi kyseinen tarjous oli sellainen, minkä halusin. Etsin sen vain sitten myöhemmin netistä, ja kyseinen myyjä jäi ilman provikkaa. 

Vierailija
71/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse laitan ihan pelleilyks koko puhelun aina kun puhelinmyyjä soittaa :DD meinaan pakahtua nauruun :D pitkitän puhelun ihan tahalleen että kun he yrittää lopettaa niin taas jatkan keskustelua että he lämäsee luurin kiinni :D viimeistään siinä vaiheessa kun itse räjähdän nauruun 

Vierailija
72/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aina joko niin että kun ne aloittaa sen noi moi, onhan siellä Saija Mäkinen niin sanon hämmentyneenä että en ole. Jotkut lopettaa siihen mutta toiset ei häkelly. Sillokn jätän puhelimen pöydälle ja jatkan hommiani. Ovat jossain vaiheessa sitten puhelun lopettaneet.

Vierailija
73/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Teillehän on tullut tämä xxxxxx-lehti (autolehti)?"

"Kyllä on"

"Meillä olisi nyt edullinen määräaikaistarjous tässä jos laitetaan jatkoa tulemaan kun tilauksenne on nyt päättymässä"

"Lehti tuli siis miehelleni. Hän menehtyi viime kuussa"

(parin sekunnin hiljaisuus)

"Mutta eikös moottoriurheilu ja autoilu kiinnostaisi teitäkin?"

Vierailija
74/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen aina joko niin että kun ne aloittaa sen noi moi, onhan siellä Saija Mäkinen niin sanon hämmentyneenä että en ole. Jotkut lopettaa siihen mutta toiset ei häkelly. Sillokn jätän puhelimen pöydälle ja jatkan hommiani. Ovat jossain vaiheessa sitten puhelun lopettaneet.

Joo, mäkin vastaan aina hämmentyneenä että ei ole jos puhelinmyyjä kysyy onko siellä Saija Mäkinen.

Vierailija
75/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori naismyyjä soitti ja tarjosi jotakin, en nyt muista enää mitä ja kun kieltäydyin ja sanoin kiitos hei ja laitoin luurin kiinni, soitti takaisin sanoi 'haista v*ttu' ja löi luurin kiinni.

Vierailija
76/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa häiriintyä noista. Huudan päälle vaan "kiiitos ei moikka" ja isken punaista luuria

Vierailija
77/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesmyyjä soitti ja kauppasi jotain lehtiä.  Kun kieltäydyin tilaamasta sanoi että hänellä on kova rahapula ja lapsia pitää elättää ja asenne oli vielä jotenkin agressiivinen kun en suostunut tilaamaan.  Käskin mennä sossuun.

Vierailija
78/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllästyin puhelinmyyjiin ja vaihdoin salaiseen numeroon. Lisäksi ostin halvan prepaidin, jolla olen soittanut muutamaan firmaan, joista numerot myydään eteenpäin. Tietysti voin soittaa myös oikealla liittymällä, jos piilotan numeron. Prepaid varapuhelimessa, koska välillä hukkaan oikean puhelimen, ja sen voi etsiä soittamalla.

Mutta puhelinmyyjiä en ole tarvinnut kuunnella enää vuoteen, mikä rauha!

Vierailija
79/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä soitti kaupatakseen jotain liittymää. Yritin ihan asiallisesti sanoa et en ole kiinnostunut, ei kiitos. No siihen sit et "oon varma et jos me tässä tarpeeksi kauan puhutaan niin päästään kyllä johonkin sopimukseen" no ei sit puhuttu kun löin luurin korvaan.   Toinen tapaus oli kun nuori myyjä soitti ja kertoi hyvästä tarjouksesta ja kuulosti olevansa itsekin siitä ihan innoissaan : "Meidän vanhana asiakkaana meillä on nyt kiitokseksi tällanen erikoistarjous sulle! Ihan ilmaiseksi saat tämän lehden kolmeksi kuukaudeksi, mitään ei tarvi maksaa! Miltäs kuulostaa, eiköhän laiteta ilmainen lehti tulemaan?" Aloin jo että no ehkä jos nyt ihan ilmaiseksi saa ja myyjä alkoi sit lukea tarjousta paperista : "Eli kun tilaat lehden vuodeksi saat ilmaiseksi 3kk!" Sanoin sit et eli pitää kuitenkin tilata vuodeksi ja maksaa, eli ei kuitenkaan ihan ilmaiseksi saa. Myyjän ääni kuulosti heti pettyneeltä, ihan kuin olis itsekin vasta tajunnut ettei tää ollutkaan niin hyvä diili kuin luuli, sopersi sitten et "niin...totta..ei se ihan ilmainen sit ollutkaan" ja oli ihan ymmärtäväinen kun sanoin et en halua vuodeksi mitään tilata ja jätän nyt tarjouksen väliin kiitos hei .

Vierailija
80/325 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuolinvuoteelle soitti puhelinmyyjä. Eipä siinä mitään, eiväthän sitä soittaessa voineet tietää, mutta siinä vaiheessa kun selvästi kävi ilmi ettei äiti ole ihan tolkuissaan, olisi pitänyt jättää myymättä. Tyyliin "no päivää, onko Mäkisen Maija?" "Ai hei isä, hauskaa että soitit. Vaan kun minä ihan muistin että olit kuollut, omituista!" "Jaahas, no itseasiassa soitan täältä Paskalehdistä meillä olisi tässä tällainen tarjous että uusille kestotilaajille puoleen hintaan Paska ja Ripuli -lehdet, laitetaanko?" "Juu, niin onkin kaunis päivä, tänään ei onneksi satanut lunta ja kohtahan se joulukin tulee (oli elokuu)". Jne. Häpeämätön myyjä laittoi tilauksen tulemaan, se kyllä jäi matkalle hetkeksi kun äiti oli antanu osoitteensa vuodelta 1987. Soitin Paskalehtiin ja annoin kuulla kunniansa. Itsekin olen ollut puhelinmyyjä enkä koskaan myynyt jos en ollutoo varma ymmärsikö asiakas tilaavansa jotain. Ja olin sentään 15 silloin.