Kipeimmät "kun puhelinmyyjä soittaa"-tapaukset
Kaverini on töissä kiireisessä toimistossa.
Puhelin oli soinut ja linjan toisessa päässä sitkeä puhelinmyyjä kauppaamassa jotain .
Kaverilla kiire, jono seisoo.
Puhelinmyyjä jatkaa mantraansa koska "anna mä kerron nyt mun tarjouksen loppuun asti".
Kaveri sanoo että hän/myyjä soitti nyt työnumeroon ja puhelu on nyt lopetettava koska asiakas odottaa.
10 minuutin päästä puhelimen soidessa on
luurin päässä sama myyjä.
Sieltä kuuluu :
"Ei sulla siellä mitään asiakasta oo, mitäs jos annat nyt vaan mun kertoa ....."
Kommentit (325)
Mitä jos alkais kaupata vastaan jotain "omaa" tuotetta?
Mulla olis tossa käytetty sohva, ostaisitko?
Ei itselle sattunu, mutta kuuntelin vierestä, kun Soneraliittymäkauppias tyrkytti (lääkäri)veljelleni.
Veli sanoi, että kiitos ei, liittymä ei kuulu mökilläni.
Sitten alkoi kauhea huuto. Myyjä oli kuulemma alkanut arvioimaan, että eihän veljeni siellä mökillä asu ja silloin paloi rauhallisen miehen päre.
Jos kukaan ei osta mitään puhelinmyyjiltä, niin ei mene monta päivää, kun koko ammattikunta loppuu siihen. On siis asiakkaiden vika, että puhelinmyyjiä vielä on olemassa.
Ärsyttävää on kun aletaan jauhaa heti sitä raamatun pituista käsikirjoitusta ilman hengähdystaukoja, ja sitten lopuksi kysytään no jotta laitetaanko? NO EI LAITETA. Olisit kysynyt heti alkuun, niin ei olis mennyt kummankaan aikaa haaskuun...
Vierailija kirjoitti:
Salainen numero ollut jo 30v. Vielä kun saisi kaupassa asioida ilman, että puhelinmyyjät kimpussa. Ilmoitin jo Hml:n cittariin näistä häiriköistä. Lupasivat huomauttaa myyjille. Eilen taas hyökkäsivät ohi kävelevien kimppuun. Tarvitsee vaihtaa kauppaa jos tuo häiritseminen ei lopu.
Mä en käy enää cittarissa, ja Prismaan meen takaovesta että vältän elisan tyrkyttäjät.
Vierailija kirjoitti:
Jos kukaan ei osta mitään puhelinmyyjiltä, niin ei mene monta päivää, kun koko ammattikunta loppuu siihen. On siis asiakkaiden vika, että puhelinmyyjiä vielä on olemassa.
Mulla on periaate etten osta niiltä.
Täytyykin ruveta sanomaan se ihan suoraan. Joskus oonkin sanonut että osaan tilata netistä ihan itse, jos koen tarvitsevani.
Vierailija kirjoitti:
Olin synnyttämässä. En kyllä vastannut 😃
Mistä tiedät, että soittaja oli myyjä, jos et vastannut?
Vierailija kirjoitti:
Olin synnyttämässä. En kyllä vastannut 😃
Mikset? Mikäs siinä sängyllä loikoillessa olisi muutama lehti tilata.
Ponnistusvaiheessa ei ehkä happi riitä puhumiseen muttei se nyt kauaa kestä.
Tekosyitä.... niitä riittää. Surullista. :(
Kerran nainen soitti ja kauppasi jotain lehteä. Mongersi eikä meinannut saada asiaansa sanotuksi, oli selvästi ihan kännissä. Totesikin puhelimeen että "meillä on täällä juhlat". En ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tilanteessa punaista luuria ja numero hylättävien listaan. Miksi ihmiset ovat ylikohteliaita? Aivan hiton sama suuttuuko, pettyykö, alkaako vastapuoli itkeä, se on vaan roskapostia siinä missä sähköpostiin tuleva saasta tai postilaatikkoon jaettava mainosposti.
Kun lyöt luuria, ne soittaa uudestaan. Ei normaali ihminen pysty olemaan tarpeeksi v*ttumainen, varsinkin jos joutuu vastaamaan avokonttorissa, asiakaspalvelutehtävissä tms.
Sano ei heti ja sit lyöt luurin niin ei ne soita uudelleen koska tuli ei.
Vierailija kirjoitti:
Salainen numero ollut jo 30v. Vielä kun saisi kaupassa asioida ilman, että puhelinmyyjät kimpussa. Ilmoitin jo Hml:n cittariin näistä häiriköistä. Lupasivat huomauttaa myyjille. Eilen taas hyökkäsivät ohi kävelevien kimppuun. Tarvitsee vaihtaa kauppaa jos tuo häiritseminen ei lopu.
Ootpa herkkä, anna olla.
Myyjien työ on myydä, luuletko et niillä myyjillä on cittarilta joku susta valvontakameroista otettu kuva, jossa päällä lukee ÄLKÄÄ LÄHESTYKÖ TÄTÄ NAISTA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tilanteessa punaista luuria ja numero hylättävien listaan. Miksi ihmiset ovat ylikohteliaita? Aivan hiton sama suuttuuko, pettyykö, alkaako vastapuoli itkeä, se on vaan roskapostia siinä missä sähköpostiin tuleva saasta tai postilaatikkoon jaettava mainosposti.
Kun lyöt luuria, ne soittaa uudestaan. Ei normaali ihminen pysty olemaan tarpeeksi v*ttumainen, varsinkin jos joutuu vastaamaan avokonttorissa, asiakaspalvelutehtävissä tms.
Miten niin? Kun itse DNA:lla myin, niin satunnaisesti järjestelmä valitsi soitettavan numeron. Ei siihen listaan myyjä tai asiakas voi vaikuttaa.
Niille täytyy lyödä luuri korvaan, ei ne muuten lopeta. Se ei johdu siitä että "eivät uskoisin kun sanon ei" vaan tekevät vain työtään. Useimmilla saattaa esimies seisoskella takana ja painostaa jatkamaan ja jatkamaan niin kauan kunnes luuria tulee koska siihen asti on mahdollisuus saada myytyä :) tai sitten tällaiset ohjeet on annettu ja puheluthan nauhoitetaan ja käydään esimiehen kanssa läpi. Ja jotkut ihan oikeasti tarvivat tämän työn jotta tulevat toimeen!
En itse ole koskaan työskennellyt puhelinmyynnissä, mutta en ymmärrä miksi suhtaudutte niin vihamielisesti ja jatkatte puhelua mikäli olette varmoja, että mitään ette osta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyön AINA luurin korvaan. Ja ikinä ei ole kukaan soittanut takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävää on kun aletaan jauhaa heti sitä raamatun pituista käsikirjoitusta ilman hengähdystaukoja, ja sitten lopuksi kysytään no jotta laitetaanko? NO EI LAITETA. Olisit kysynyt heti alkuun, niin ei olis mennyt kummankaan aikaa haaskuun...
Tiedät heti alussa että myy jotain ja et tilaa. Joten sano: kiitos mutä muutkin en ole kiinnostunut. Heippa. JA luuri kiinni vaikka toinen jatkaa. Ei ja linja kiinni
Pitää sanoa heti ei ja sit luuri kiinni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Kun itse DNA:lla myin, niin satunnaisesti järjestelmä valitsi soitettavan numeron. Ei siihen listaan myyjä tai asiakas voi vaikuttaa.
Ei se lista ota samaa numeroa uudelleen kun vastattiin ja tuli ei.
Dna:n myyjä soitti ja viänsi savoa niin antaumuksella, että tämä lounaissuomalainen joutui koko ajan kyselemään, että mitä että?! Oudoksi tapauksen tekee, että asuin tuohon aikaan savolaisen kanssa ja mitään ymmärrysvaikeuksia ei kotona ollut, eikä perheensäkään kanssa. Epäilen myyjää joko tekosavolaiseksi, tai sitten töissä oli käsketty viäntämään oikein niin paljon kuin sielu sietää, kun "Se antaa niin lepposan kuvan!" :-D
midas touch on pers***** !!!kannattaa mennä niiden sivuille ja laittaa palautetta niille
Soitti kerran kesken englannin suullisen kokeen. Ja uudestaan seuraavana päivänä. Yritti kaupitella Seiskaa. -_-