Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona 2024-2025: voimakas väsymys, aivosumu ja sydänoireet

Vierailija
05.01.2025 |

Meneekö tämä oireilu ohi? Korona kesti liki 3 viikkoa. Aiemmat koronat vuosina 2020 ja 2022 ovat olleet lieviä tähän verrattuna. Kova yskä, ei kuumetta. Yskä on helpottanut, mutta tilalle on tullut todella voimakas väsymys. Ei jaksaisi mitään. Aivosumun takia ajatus ei kulje kuten normaalisti. Sydän muljahtelee, leposyke makuulla 80-100, verenpaine matala. Ekg-kunnossa, eikä keuhkoröntgenessä ole näkynyt mitään poikkeavaa keuhkoissa tai sydämessä. Kohta kuukausi sairastumisesta ja en ole vieläkään lähellekään terve.

En kaipaa tähän nyt mitään rokotekeskustelua, vaan tuoreita kokemuksia koronasta ja siitä toipumisesta.

Kommentit (119)

Vierailija
1/119 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään tuoreita kokemuksia koronasta?

Vierailija
2/119 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Etenkin tuo hirvittävä väsymys ja pää on ihan jumissa eli sanoja saa hakea välillä ihan tosissaan ja tuntuu ettei muistakaan mitään. Ei siis vanhoja eikä uusiakaan asioita tai edes sitä mitä just lähti tekemään tai alkoi kirjaamaan kauppalappuun..

Itsessään se lentsumaisuus oli nytkin ihan lievää eli särki päätä ja niveliä, oli vähän lämpöä ja sellainen kipeä olo mutta ei mitään megakuumetta tai yskää tai kurkkukipua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/119 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauti oli lievä mutta edelleen, 3 vk oireiden alkamisesta, kuivaa yskää, räkää ja väsymys. Olen ottanut tosi raihallisesti ja lepäillyt koko ajan niin ei ole tullut sydänoireita. Uskon että parissa viikossa oon jo täydessä iskussa.

Eka korona, otettu 6 rokotusta ja oon riskiryhmää moninkertaisesti.

Vierailija
4/119 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Kuulostaa aivan työssäkäyvän äidin perus-olotilalta. 

Vierailija
5/119 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole päässyt väsymyksestä eroon. Melkein neljä vuotta jo mennyt. Eivät lääkärissä suostuneet tutkimaan enempää tai tekemään mitään.

Vierailija
6/119 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeinta on, kun pitäisi kyetä töihin eikä kykene. Eikä kotonakaan jaksaisi mitään.

Olen itsekin riskiryhmää, mutta aiemmat koronat eivät ole olleet näin vaikeita.

Vierailija
7/119 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eronnut tavallisesta flunssasta.

Vierailija
8/119 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole päässyt väsymyksestä eroon. Melkein neljä vuotta jo mennyt. Eivät lääkärissä suostuneet tutkimaan enempää tai tekemään mitään.

sanoivat siiis suoraan että päässä se on :D tuntuu vaikeelta ajatella millanen olotila oli itsellä 4vuotta sitten.

Vierailija
9/119 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että korona? Onko korona testattu positiiviseksi ja muut taudit negatiiviseksi? Mykoplasmaakin oli syksyllä paljon liikkeellä ja sekin voi aiheuttaa juuri tuollaisia oireita.

Vierailija
10/119 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 2019 jälkeen kenelläkään ollut perus flunssaa kun kaikki huutaa sitä koronaa?

Vierailija
11/119 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, että korona? Onko korona testattu positiiviseksi ja muut taudit negatiiviseksi? Mykoplasmaakin oli syksyllä paljon liikkeellä ja sekin voi aiheuttaa juuri tuollaisia oireita.

On testattu koronaksi ja varmistettu, että ei ole mykoplasmaa.

Ap

Vierailija
12/119 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipuileeko kenelläkään koronaa sairastavalla nilkat? Itselläni aiemmin kuvattuja oireita, mutta myös nilkkoja särkee ja väsyttää.

Vierailija
13/119 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten nyppii, kun joka paikassa lukee, että korona kestäisi nykyään muutaman hassun päivän. Sitten itse olen ollut sairaana viikkokausia. Eikä edes riittänyt järkyttävä yskä, kipu keuhkoissa ja hengitysvaikeudet, vaan sitten jälkioireina on kaikenlaisia kipuja, sydämen tykytyksiä ja muuta. En jaksaisi sairastaa enää hetkeäkään.

Vierailija
14/119 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vieläkään tunne ketään joka olisi koronan sairastanut.

Vierailija
15/119 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vieläkään tunne ketään joka olisi koronan sairastanut.

Asut ilmeisesti yksin eristyksissä?

Vierailija
16/119 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sanoivat siiis suoraan että päässä se on :D tuntuu vaikeelta ajatella millanen olotila oli itsellä 4vuotta sitten.

Näin kävi minullekin. Sitten vaihtui työterveyslääkäri, joka kirjoitti koronaklinikalle lähetteen. Siellä oli ihana naislääkäri, joka heti kertoi että hän tietää mikä minua vaivaa. Tästä alkoi toipuminen puolitoista vuotta sitten. Nyt koronasta siis 3 vuotta ja vihdoin alkaa elämä voittamaan. Toipuminen on ollut hidas matka, jossa olen oppinut kuuntelemaan itseäni uudella tavalla. 

Moni valitettavasti ajattelee, että korona on perusflunssa. Voi se ollakin joissain tapauksissa. Olen kokenut itsekin sellaisen.  

Vierailija
17/119 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyykkistä. Jos kuvissa ja sydänfilmissä ei näy mitään. 

Vierailija
18/119 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lääkkeitä olette saaneet pitkittyvään koronaan? Oletteko saaneet sairauslomaa millaisina pätkinä?

Vierailija
19/119 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina surettaa näissä keskusteluissa se, että toisten kertoessa sairauksistaan tulevat ihmiset kommentoimaan luulosairaiksi.

Ihan oikeasti. Perustakaa oma ketju koronan väheksymiselle, jos siitä haluatte keskustella.

Vierailija
20/119 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ken vaivojansa valittaa, on vaivojansa vanki". 

🥱🥱🥱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme