Mikä sun enkku-nimesi oli koulussa?
Kommentit (542)
Vierailija kirjoitti:
Ala-asteella olin Elisabeth jonka enkun ope lausui ilaisabeth 😃
Noinhan se lausuttaisiin, jos se kirjoitettaisiin Elizabeth.
Minä valitsin Judyn, koska se oli suosikkinyykkärini (New Kids On The Block) Joen sisaren nimi. Olin todella pettynyt, kun opettaja lausui nimen niin kuin se kuuluu, "tsyydi". Luulin, että englantia luetaan niin kuin suomeakin, vaikka tiesin, miten yhtyeen nimi kirjoitetaan ja lausutaan. Lapsen logiikka on kyllä kiinnostava.
Nelly. Ja voi kun olisin niin halunnut olla Jane. Ikuinen trauma.
Caroline. Itse sai valita, mutta en muista miksi valitsin tuon.
Vierailija kirjoitti:
Kitty. En tykännyt yhtään, se oli opettajan valitsema kun useampi tyttö olisi halunnut olla Madeleine. Toista nimeä ei saanut ehdottaa, vaan opettaja sitten määräsi. Kitty, se oli 4. vuoden ärsytys, tuntui haukkumiselta.
Oi, minä olisin mieluusti ollut Kitty. Jos nyt pitäisi valita enkkunimi, ottaisin tuon :) <3
Jean. Olisin halunnut alunperin olla Jane, mutta ällöttävä Petteri sanoi luokassa "me Tarzan, you Jane", ja nimi alkoi inhottamaan. Sitten varsinkin harmitti, kun Kiss-fani Jani halusi olla Gene ja nimet Jean ja Gene lausuttiin ihan samalla tavalla.
9-vuotiaan ongelmat oli isoja... ;-)
Jane. Keksin mahdollisimman helpon nimen lausua... Kauhu ois jos ois ollut vaikka Mary. Vaikea sillon...!
Olin Alice. Ope tiesi et mun lempikirja oli Liisa Ihmemaassa.
Rachel. Määrättiin. Meillä meni oman nimen etukirjaimen mukaan. Ihan ok, mutta kaikki ei osannu lausua sitä. Lisäksi epäilen että Brad Pitt sekoitti meidät Rachelit, ja otti sen väärän...
eka- ja tokaluokalla olin Anna, myöhemmin Amy
Minäkin olin Kate. Tykkäsin käydä enkun tunneilla kun sai käyttää niin hienoa nimeä :)