Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?

Vierailija
10.11.2016 |

Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.

Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.

Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)

Tylsimmät muistonne?

Kommentit (2086)

Vierailija
361/2086 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikin 3-4 vuotiaana kotini lähellä pellolla "hankikelillä". Pellolla oli piikkilanka-aita. Siellä oli myös kaksi miestä, joista toinen kiipesi sen aidan yli. Toinen huusi sille että "älä revi munias".

Tuon lauseen takia muistan tämän episodin, koska ainoat munat mitkä tiesin, oli kananmunat. Jäi mietityttämään, että miten sillä oli munia mukana  siellä pellolla.

Vierailija
362/2086 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vuonna 1997 eli 11-vuotiaana unta, että olin kiivennyt tähän sähköpylvääseen ja hyppäsin sieltä veteen. Heräsin sitten siihen. :D 

https://www.google.fi/maps/@62.9408804,27.667083,3a,75y,284.52h,90.46t/…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/2086 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun ukki oli kuollut, niin sisareni sanoi tuttavatädille, joka oli tullut meille käymään, että ukki on nyt siellä Taivaan isän kodissa. Olin tuolloin 4-vuotias ja sisareni täytti jonkin ajan päästä 3.

Vierailija
364/2086 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus Onnenpyörässä ennen bonustehtävää Janne Porkka lauloi: Kolme kohdetta kerralla, kaikki on aurinkorannalla. Tarkoitti siis bonustehtävän palkintoja, jotka olivat kaikki matkoja.

Vierailija
365/2086 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joskus joulukortti, joka rupesi soimaan, kun sen avasi. Se sitten meni jossain vaiheessa rikki siten, että se ei lakannut soimasta, vaikka sen sulki. Isältä meni hermot siihen ja hän yritti saada sen hiljaiseksi hakkaamalla sitä nyrkillä.

Vierailija
366/2086 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lähdössä ensimmäiselle luokalle ja silloin kuljin aina koulutaksin kyydissä kouluun, äiti väitti minulle, että jos en halua mennä kouluun ja menen piiloon koulutaksilta, koulutaksin kuljettajalla on tutka, jolla hän löytää minut.

Vierailija
367/2086 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun olin äidin kanssa automatkalla ja eteen tuli Saab, jonka polttoaineena oli petroli. Äiti sanoi: Petroli-saappi! Hyi mikä haju!

Vierailija
368/2086 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun serkku oli meillä käymässä ja televisiosta tuli Greed-tietovisa ja kun se loppui, se jäi tilanteeseen, että joukkueella jäi kilpailu kesken ja se jatkui seuraavan viikon jaksossa, serkku sanoi, että nuo istuvat tuolla koko viikon.

Vierailija
369/2086 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa asia, jonka muista isomummusta oli, että hänen kylpyhuoneessaan oli tervasaippua, sellainen pala. Se näytti mielestäni kakalta. Isomummun kasvoja, vaatteita tms en muista

Vierailija
370/2086 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolassa papalla olu ihana pieni,muovinen korvallinen muki keittiön kaapin päällä. Minusta muki oli kauneinta mitä tiesin.

Olisin halunnut tuon mukin itselleni, mutta en olisi lapsena kehdannut ikimaailmassa koskaan kysyä, josko saisin sen. Aikanaan pappa ja mummu kuolivat ja mummulakin myytiin pois. Tuon mukin sain sitten vuosilymmenten kuluttua äitini kautta itselleni ja se on tänäkin päivänä kaapin päällä kylppärissäni. Muisto siitä, miltä jonkin omistaminen tuntui lapsena niin tärkeältä.

Vierailija
371/2086 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun näin kerran erään talon pihassa matkailuvaunun, jonka rekisterin kirjaimet olivat PAH.

Vierailija
372/2086 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun joskus sanoin jossain tilanteessa, että hukkaamme kallista aikaa, niin eräs toinen kysyi, että paljonko se aika maksaa.

Vierailija
373/2086 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mobilatin mainos bussin penkeissä.

Oli tylsää ja lueskelin sitä kun bussissa istuskelin harvase päivä. Olin silloin teini.

Vaikuttava aine tais olla mukopolysakkaridipolysulfaatti. Muistinkohan oikein :)

Taidan olla outo.

😁 Hehee mäkin muistan tuon

Vierailija
374/2086 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainosjingle joltain vuodelta, "porsaita äidin" -laulun sävelellä:

"Kuinkas ne onkaan alkot auki, alkot auki, alkot auki,

kuinkas ne onkaan alkot auki joulunpyhinä?

Maanantaista torstaihin

iltakahdeksaan tietenkin.

Mutta perjantaiaamuna

on alkot kiinni aattona. "

Vierailija
375/2086 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin oppinut lukemaan ja ahmin kirjoja. Vuorossa olivat Mitä-Missä-Milloin kirjat ja sieltä bongasin uuden sanan "povi". Kerrottiin jostain filmimaailman "povitähdestä". Kipitin kysymään äidiltä, mikä se sellainen povi on. Muistan ihmetelleeni outoa ilmaisua. Erityisesti sitä, miten naisen rinnat voivat olla vain yksi "povi" :D

Mulla vähän samanlainen juttu! Olin 1 luokalla ja oltiin iskän kanssa menossa tai tulossa terveyskeskuksesta (en muista miksi) ja istuin takapenkillä lukemassa Guinnes world records 2000-kirjaa ja siellä oli aukeaman kokoinen kuva naisesta jolla oli päällä todella pienet pinkit glitteri-bikinit ja vieressä teksti ”maailman imuroiduin nainen” ja kysyin isältäni mitä se tarkoittaa. Silloin kun netistä latasin jotain niin sitähän sanottiin ”imuroimiseksi.” Muistaakseni isä ei osannut vastata mulle, todella harvoilla oli netti käytössä kun se oli niin kallista!

Vierailija
376/2086 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. luokalla aloitin vahingossa matikan vihkon väärästä päästä. Kyllä hävetti joka kerta kun kaivoin vihkon esille! Ja kun ensimmäisen kerran avasin vihkon oikeasta päästä, oli järkytys suuri kun sivut oli tyhjiä, vaikka olin huolella laskenut sinne laskuja :D Sieltähän ne löyty onneks vihkon väärältä puolelta.

Joskus päiväkoti-ikäisenä oltiin varmaankin ekaa päivää perhepäivähoitajalla/jonkun kerhon tapaisessa. Sinne olisi pitänyt ottaa omat pikku eväät, jota äitini ei ilmeisesti tiennyt. Muilla oli, mutta mulla ei. Hoitotäti sitten laittoi kenties omille lapsilleen leipiä, ja luulin että siinä olis mullekin. Otin yhden ja kohta alettiin ihmettelemään, mihin yksi leipä on kadonnut. Olin yhden palan kerinnyt haukata, kun tajusin ettei leipä ollutkaan mulle ja olisin voinut vaikka itkeä silkasta kauhusta :D Istuttiin nurmikolla ulkona syömässä niitä eväitä, ja piilotin leivän jalkojeni alle (istuin risti-istunnassa). En ottanut edes mehua, jota hoitotäti tarjosi :D Jossain kohtaa kun lapset alkoivat kaikota leikkimään pihalle, nousin ja murustelin leivän yhden puun juureen pihan perälle. Kohta yksi poika meni pissalle just sen puun juurelle, ja huusi että täällä se leipä on :D

Hauska miten lapsena noinkin pieni asia tuntu niin pahalta, kun huomasi tehneensä jotain vastoin yleisiä toimintatapoja :D Vieläkin inhottaa vaikka käyä jossain ruokalassa tms syömässä ensimmäistä kertaa aina, kun ei tiiä mistä päästä kuljetaan, minne palautetaan tarjottimet jne.

Vierailija
377/2086 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä soi päässä Nokia 3510i yksi soittoääni. Viheltelen sitä ja kyselen muilta ihmisiltä, tietääkö ne mikä sävelmä se on (ei oo vielä kukaan tienny). Nyt kun yritän sitä miettiä, niin en muista miten se meni. Mut se on jo viime keväästä asti putkahellu tasasin väliajoin mun päähän soimaan.

Vierailija
378/2086 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin lapsena usein seurakunnan leireillä kesäisin. En ollut uskovaisesta perheestä, mutta seurakunnan toiminta oli halpaa ja samasta syystä kävin myös seurakunnan kerhoissa ja muskarissa. Siitäpä syystä muistini on täynnä jeesusjuttuja ja varsinkin laulut ovat jääneet pysyvästi päähän. Leireillä ennen ruokaa laulettiin:

"Me syömme leipää elämän ja juomme lähteestä autuuden, ja ken siitä juo niin sanotaan, ei janoa hän milloinkaan. Eikö milloinkaan? Ei milloinkaan! " Jne tai

"Nyt silmäin alla Jeesuksen, olemme tulleet yhtehen. Sä voimaks sielun nääntyvän myös anna leipä elämän"

Taisi niitä enemmänkin olla. Myös virret on tehokkaasti istutettu nuoreen mieleen niin, että saatan alkaa kotona niitä yhtäkkiä veisaamaan.

Muistan, kun rippikoulussa laulettiin tuo "Nyt silmäin alla Jeesuksen" Saku Sammakon sävelellä. Eli näin: Nyt silmäin alla Jeesuksen, aamen, aamen. Olemme tulleet yhtehen, aamen, aamen. Sä Herra kaikki ravitset, siis siunaa pöydän antimet, aamen, aamen, aamen.

Mäkin kävin kakarana paljon seurakunnan leireillä vaikka meidän perhe oli lähinnä tapa-uskovainen.

Laulettiin tota samaa aina ennen ruokailua!

Vierailija
379/2086 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen muistikuva: olin 2 vuotias ja katselin äitin kanssa kerrostalon toisen kerroksen ikkunasta, kun 1,5v vanhempi veljeni lähti n. 100m päähän kioskille ostamaan purkkaa. Nähtiin siitä ikkunasta siis kaupalle asti. Äiti on nykyään ihan kauhuissaan, miten uskalsi päästää.

Vierailija
380/2086 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion biologiaa, kromosomimutaatiot: häviämä, kääntymä, kahdentuma, siirtymä.

Minusta ei tullut lääkäriä niin toistaiseksi tästä ilmeisesti ikuisiksi ajoiksi päähän jääneestä tiedosta ei ole ollut minulle mitään iloa.

Ehkä se on miljoonan euron kysymyksenä kun pääsen Haluatko miljonääriksi -peliin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän