Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?

Vierailija
10.11.2016 |

Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.

Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.

Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)

Tylsimmät muistonne?

Kommentit (2089)

Vierailija
321/2089 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin yhdeksännellä luokalla, olimme luokan kanssa käymässä eräässä paikassa ja kun olimme tulossa takaisin, vastaan tuli jäätelöauto ja luokka-avustajani sanoi, että jäätelöauton kuskia saattaa keljuttaa se, kun joutuu soittamaan jäätelöauton sireeniä.

Vierailija
322/2089 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli joskus Murray-merkkinen ruohonleikkuri ja sen mukana tullut musta peräkärry. Sanoimme tätä ruohonleikkuria Murriksi ja peräkärryä Murrin kärriksi. Kerran eräänä kuumana kesäpäivänä sisareni poltti itsensä tämän kärryn pinnassa ja valitti mummolle: Mummo, tuo Murrin kärri oli kuuma!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/2089 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan miten lapsena (80-luvulla)mummolassa ollessani oikein odotin aina ukonilmaa. Silloin mentiin siniseen kuplavolkkariin istumaan ja papalla oli Omar-pussi aina jemmassa hanskalokerossa. Siellä sitten istuttiin ikkunat huurussa mamman ja papan kanssa, syötiin Omareita ja luettiin Pellervoa niin kauan, että ukkonen meni ohi.

Vierailija
324/2089 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun en joskus ensimmäisellä luokalla halunnut mennä välitunnille ja vänkäsin vastaan, luokkakaverini sanoi, että joko menen ulos tai itken ja menen ulos. Luulin, että hän tekee minulle jotain sellaista, että alan itkeä.

Vierailija
325/2089 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun Kuopion jäähallin vessan seinään oli kirjoitettu: Jokainen mies osaa kusta reunoille, mutta näytäpä taitosi ja paskanna kattoon. Vuosi oli 1996.

Vierailija
326/2089 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun eräs kämppäkaverini lukioaikana meinasi tehdä jotain ruokaa, johon olisi kuulunut tonnikalaa, kaikki tonnikalat putosivat tiskialtaaseen kun hän oli valuttamassa vettä niistä pois. Hän kirosi: Vammanen kyrpä!

Vierailija
327/2089 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun kerran Speden Speleissä Spede repi haasteen hävitessään nopeustestilaitteesta irti mustan läpän, jonka avulla pelaaja erotti vilkkuvat valot paremmin.

Vierailija
328/2089 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun kerran Kymppitonnissa oli Veltto Virtanen ja kun kukaan ei tiennyt vastausta hänen kysymykseensä, hän repi sanalapun ja heitti palaset studion lattialle.

Vierailija
329/2089 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kertakäyttöisen salasanan vuodelta 2001. 13-merkkinen....

Vierailija
330/2089 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin joskus 6-7 vuotiaana perheen kanssa Ruotsissa serkkuja moikkaamassa . Oli 80-luvun alkupuoli ja oltiin reissussa noin viikko. Mietin Ruotsin puolella että onpa täällä niin hyvin pukeutunutta väkeä, kaikki on niin rikkaan näköisiä, ajelevat isoilla kiiltävillä autoilla tyyliin Kartano-Volvot, ruoka oli hyvää ja kaikkialla kuuli iloista reipasta musiikkia ja kaikki hymyilee ja niillä on komeat ja suorat valkoiset hampaat.

Kun palattiin Suomeen niin Suomi tuntui ankealta, köyhältä, tylyltä, kaikki ajeli Datsuneilla tai vastaavilla, ruoka oli pahaa ja mautonta, ihmisillä oli keltaiset vinot hampaat, ja kaikki kuunteli masentunutta baarimusiikkia tyyliin Irwin :D

Vierailija
331/2089 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- kun sisareni synyi ja hänet tuotiin kotiin. Sisko oli pullea vauva ja minä tykkäsin pyöritellä häntä pöydällä laulaen "siskosta tehdään pulla".

Päivän paras! Olen nauranut tälle pullea vauvapitko-mielikuvalle tässä koneen äärellä varmaan jo viisi minuuttia :DDDD

Vierailija
332/2089 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ensimmäinen elektroniikkapeli oli se kaksiosainen oranssi Donkey Kong. Me pelailtiin niillä koulussa välitunneilla ja vaihdeltiin pelejä keskenämme ja kirjoitimme ylös jokaisen tekemät peliennätykset. Muistan kun ohi kävellyt opettaja ihmetteli että miten noista laitteista lähtee niin kamalan kovat piipitykset :DD

Vierailija
333/2089 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun edellämme ajoi auto, jossa takapenkillä ollut pikkupoika ei ollut turvavyössä ja autoa ajava mies, kai pojan isä, poltti tupakkaa.

Vierailija
334/2089 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin viidennellä luokalla, pari kertaa kävi niin, että luokkaan tuli ikkunasta ampiainen, ja ensimmäisellä kerralla olin muistaakseni tehnyt niin, että olin jäänyt välitunniksi luokkaan, eikä luokassa siis ollut muita kuin minä, kun ampiainen tuli. Sain sen tapettua viholla, ja heitin sen sitten ikkunasta ulos. Toisella kerralla taas ampiainen tuli tunnin aikana, ja halusin tappaa senkin, mutta en saanut sitä tapettua. Muistan, kun opettaja sanoi, että hän ei sitten vastaa siitä, jos se pistää minua.

Vierailija
335/2089 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena usein seurakunnan leireillä kesäisin. En ollut uskovaisesta perheestä, mutta seurakunnan toiminta oli halpaa ja samasta syystä kävin myös seurakunnan kerhoissa ja muskarissa. Siitäpä syystä muistini on täynnä jeesusjuttuja ja varsinkin laulut ovat jääneet pysyvästi päähän. Leireillä ennen ruokaa laulettiin:

"Me syömme leipää elämän ja juomme lähteestä autuuden, ja ken siitä juo niin sanotaan, ei janoa hän milloinkaan. Eikö milloinkaan? Ei milloinkaan! " Jne tai

"Nyt silmäin alla Jeesuksen, olemme tulleet yhtehen. Sä voimaks sielun nääntyvän myös anna leipä elämän"

Taisi niitä enemmänkin olla. Myös virret on tehokkaasti istutettu nuoreen mieleen niin, että saatan alkaa kotona niitä yhtäkkiä veisaamaan.

Vierailija
336/2089 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin lapsena usein seurakunnan leireillä kesäisin. En ollut uskovaisesta perheestä, mutta seurakunnan toiminta oli halpaa ja samasta syystä kävin myös seurakunnan kerhoissa ja muskarissa. Siitäpä syystä muistini on täynnä jeesusjuttuja ja varsinkin laulut ovat jääneet pysyvästi päähän. Leireillä ennen ruokaa laulettiin:

"Me syömme leipää elämän ja juomme lähteestä autuuden, ja ken siitä juo niin sanotaan, ei janoa hän milloinkaan. Eikö milloinkaan? Ei milloinkaan! " Jne tai

"Nyt silmäin alla Jeesuksen, olemme tulleet yhtehen. Sä voimaks sielun nääntyvän myös anna leipä elämän"

Taisi niitä enemmänkin olla. Myös virret on tehokkaasti istutettu nuoreen mieleen niin, että saatan alkaa kotona niitä yhtäkkiä veisaamaan.

Muistan, kun rippikoulussa laulettiin tuo "Nyt silmäin alla Jeesuksen" Saku Sammakon sävelellä. Eli näin: Nyt silmäin alla Jeesuksen, aamen, aamen. Olemme tulleet yhtehen, aamen, aamen. Sä Herra kaikki ravitset, siis siunaa pöydän antimet, aamen, aamen, aamen.

Vierailija
337/2089 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kuolleena syntyneen vauvani syntymäpäivän yhä reilun 20 vuoden jälkeen, vaikka en ole käynyt edes sen haudalla sen jälkeen kun se haudattiin.

Vierailija
338/2089 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun jonkun vuonna 2002 kuolleen henkilön kuolinilmoituksessa olikin kuolinvuoden paikalla luku 20002. Ja tänään näin, että jonkun ilmeisesti 1926 syntyneen henkilön syntymävuoden paikalla oli luku 1226.

Vierailija
339/2089 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun äiti oli jostakin asiasta pahalla päällä, ja hän sanoi kaikenlaista, mutta en muista muuta kuin tämän, että "Meikäläisen Mattikin se tuolla kylillä valittelee". Hän siis viittasi erääseen naapuriimme, joka äidin kertoman mukaan oli melko negatiivinen ja kateellinen tyyppi.

Vierailija
340/2089 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun harjoittelin pyörällä ajamista ja minulla oli apupyörät, niin naapurin mies oli liikkeellä omalla pyörällään ja kysyin, että miksei hänellä ole apupyöriä. :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi